Folkpartisten Johan Pehrson utesluter inte förbud mot kryptering

Permalänk
Medlem

HAHA en Folkpartist, en så kallad liberal... FP har tappat all kredibilitet.

Visa signatur

"Is man merely a mistake of God's? Or God merely a mistake of man's?" ~Friedrich Nietzsche

Permalänk
Medlem

Yttrandefrihet bland vänner, personlig integritet, flyger ut genom fönstret.

Jävla idiot, den där Pehrson.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

johan persson, en skam för örebro. en politiker som skjuter från höften, känns ofta dåligt påläst och insatt och kör på feeling. fp har ungefär 5% av rösterna. vore fint att ha dom under 4 strecket. vill även gärna slippa björklund som håller på att köra skolan åt helt fel håll.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | 4070 super | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av PappyOdaniel:

Vänster extremister är större utbredning än vad höger extremism är. Så vänstern är farligare med tanke på att Kina, Nordkorea, Kuba, Vietnam och Loas har kommunist styre. Speciellt Nordkorea som har arbetsläger(Koncentrationsläger).

Skämtar du, eller har du levt under en sten de senaste 2000 åren? Det har aldrig varit sant i mänsklighetens historia. Nazityskland, Storbritannien, USA, Japan, Italien och Spanien under andra världskriget, diverse högerdiktaturer i Latinamerika understödda av USA (Pinochet en av dem), Filippinerna under Marcos (också understödd av USA)... de har nog dödat och förtryckt många fler människor än vad vänsterregimer och vänsterdiktaturer någonsin har gjort.

Hur många krig har Kina startat de senaste 200 åren, förresten? Eller Kuba? Vietnam? Laos? Att jämföra dessa med krigarnationer som USA och Storbritannien är bara löjligt.

Visa signatur

"Is man merely a mistake of God's? Or God merely a mistake of man's?" ~Friedrich Nietzsche

Permalänk
Skrivet av Thomas:

Dagens teknik? Elektronisk röstning är totalt värdelöst och har hackats i fasen så gott som varje test som gjorts, vad jag vet. Senast, t ex:
http://rt.com/usa/news/hack-voting-system-dc-593/
Så, nej tack till elektronisk röstning för min del.

Använder du internetbank, ? Jag gör det och än sålänge har jag inte blivit hackad. : )

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Medlem

Gillar att dom lagt priskoll på 1984 under artikeln.

Bara dom inte efterapar USA's variant där demonstranter tydligen är terrorister. Polisbrutalitet mot lugna demonstrationer ser man mer och mer av på reddit, inte kul läsning.

Permalänk

Jaja väntar på dagen de opererar in en kamera i rövhålet för att se vad man ätit eller om man knarkat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kilroy:

Nu pratade vi om I SVERIGE.

Det huggs ju både från nationalistisk och internationalistisk sida, vill minnas att ett par aktivister från Svenskarnas Parti fick ta emot knivhugg och hammarslag i Hallstahammar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

SD... räddar oss.

Det är bara att börja packa.

Jag håller inte helt med om deras åsikter, men dom vågar iaf visa vad dom står för.

Permalänk
Avstängd

Kommer nog rösta på SD eller piratpartiet nästa val, detta är ju inte riktigt klokt.

Permalänk
Avstängd

Skämtpartiet n1, om de små partierna inte kopierar de större så hittar de på helt värdelösa egna och extrema saker för att få lite mera Epenis i något debatt.

Min röst går iaf på PP riksdagen och SD lokalt.

Permalänk

Den där sopan jobbar i min stad. Han är säkert sur för att han blev totalt sönderargumenterad av Rickard Falkvinge i en debatt för ett tag sedan.

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klingon:

Det huggs ju både från nationalistisk och internationalistisk sida, vill minnas att ett par aktivister från Svenskarnas Parti fick ta emot knivhugg och hammarslag i Hallstahammar.

Nu gällde saken folk dom blivit dödade av terrorister i Sverige.
Det var ALLT jag kommenterade på.
Att dra upp koncentrationsläger i Nordkorea eller olika fall av överfall och misshandel av vänsterextremister känns inte riktigt som det har med saken att göra. Det var inte det vi pratade om.

Antalet mord av högerextrema i olika grupper är ganska många dom senaste 10 åren här i Sverige.
Antalet mord av vänsterextrema i olika grupper är obefintliga dom senaste 10 åren här i Sverige.

Antalet våldsbrott begångna mot meningsmotståndare är alldeles för högt både av höger- och vänsterextremister.

Permalänk

Nu när alla ändå skriver vad de röstar på så passar jag också på,
Vänsterpartiet ftw

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaaay2k:

Sverige blir bara bättre och bättre. Fyfan, snart dags att fly landet.

Vi får göra ett eget land helt enkelt..

Permalänk
Avstängd

Satans liberal*****!

Permalänk
Medlem
Permalänk

SD är inget alternativ

Det ryktas nu att SD tydligen ska rösta JA till Datalagringdirektivet. Så de är inget alternativ i integritetsfrågan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PappyOdaniel:

Vänster extremister är större utbredning än vad höger extremism är. Så vänstern är farligare med tanke på att Kina, Nordkorea, Kuba, Vietnam och Loas har kommunist styre. Speciellt Nordkorea som har arbetsläger(Koncentrationsläger).

Ville bara påpeka att de länder du nämner är ej kommunistiska i sitt styre. Kommunismen har aldrig blivit riktigt testad.
Det är en teori som är allt för skör och lätt att ställa om till diktatur, så som dom länderna du nämnt bevisar.

Så sluta kalla dessa för kommunistiska och sluta förknippa dem med vänsterfolk, för det stämmer ej.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av theflood:

Ville bara påpeka att de länder du nämner är ej kommunistiska i sitt styre. Kommunismen har aldrig blivit riktigt testad.
Det är en teori som är allt för skör och lätt att ställa om till diktatur, så som dom länderna du nämnt bevisar.

Så sluta kalla dessa för kommunistiska och sluta förknippa dem med vänsterfolk, för det stämmer ej.

+100

Permalänk
Medlem

Strax har vi kamera övervakning på toaletterna hemma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

De får gärna delta i min och mina kompisars random konversationer

Nu tror jag att du har missförstått det hela. Ingen har bett om din åsikt och ingen kommer att göra det heller.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Är inte IPSEC mandatory i IPv6?
Dvs en sådan lag skulle göra det omöjligt att gå över till IPv6 vilket hämmar all vidare utvecklingen inom IT/Kommunikationsteknik?

Permalänk
Medlem

"Bästa pris på 1984" ni är fan bäst!
... och jag ser förr krav avelslicenser för människor än förbud mot kryptering. Det räcker med politiker nu.

Permalänk
Medlem

Det är bra att vi har en fyraprocentsspärr i vårt land, för så värst många fler än så kan väl ändå inte tänka sig rösta på någon som vill beröva dom deras integritet.

Permalänk
Skrivet av airhead:

Det är bra att vi har en fyraprocentsspärr i vårt land, för så värst många fler än så kan väl ändå inte tänka sig rösta på någon som vill beröva dom deras integritet.

Jag gillar också den här 4% spärren och jag kan önska följande KD, C och FP att lycka till under den. De gick i samarbete med Moderaterna som snodde alla deras röster. De får helt enkelt skylla sig själva. Hursomhelst så håller jag inte på den sidan av politiken, utan jag är röd. Men även de röda tycks ju hänga på dessa censurringar i så det lutar nog mot en röst på SD eller piratpartiet i protest.

Piratpartiet för att jag vill ha ett fritt internet och SD för att man ska få kunna bevara sin nationalitet.

Men kom ihåg, vi är ju en del av det sovande folket. Eller iaf 90% av folket är det, som Reinfeldt säger. Folk tänker mestadels bara på sin egna plånbok eller oftast inte alls.

Skrivet av PappyOdaniel:

Nordkorea har kommunist styre säger dom ja men stämmer verkligen det? Eller hur är det, jo pengarna som dess medborgare betalar i skatt går till forskning av kärnvapen eller millitären, inte tillbaka genom något välfärdssystem liknande vårt! Alltså är det inte kommunism, dom utger sig däremot för att vara det. Kommunismen är det perfekta samhället, näst intill en dröm, nästan omöjligt att bygga upp och vad jag ser så är dom knappast demokratiska i Nordkorea vilket automatiskt gör dom till fascister. Det är en fascist-regim inte en kommunist regim. Det samma gäller Kina exempelvis.

Man räknar faktiskt inte det gamla Sovjetunionen som ett kommunistiskt land numera heller. De som satt i toppen och styrde landet var de som roffade åt sig alla naturresurserna, folket fick inte ta del av det. Bara det säger emot kommunismen. Lita inte på wikipedia.

Visa signatur

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av airhead:

Vi röstar en gång vart 4:e år, mellan omröstningarna gör ju våra folkvalda proffstyckare precis vad de vill. Av tidigare erfarenhet att döma har inte våra politiker fått stå till svars för övervakningslagarna över huvud taget, vi har fortfarande samma regering som drivit FRA, IPRED osv.

Permalänk
Medlem

hundägare

Jag tycker det är ett bra förslag!
Jag vill även utveckla och förfina iden, med ett anspråkslöst förslag.
Som hundägare av en rasjycke vet jag att han som valp försågs med ett litet chip under huden i nacken, där man kan se vem han är mm.
Mitt förslag är att man chippar medborgarna på samma sätt, där man kan registrera deras position, kroppsfunktion dvs. puls hjärtslag allmän fysisk status.
Även i grova drag individens förehavande mm.
Detta skall naturligtvis inte vara för att man vill kontrollera någon utan endast hjälpa individen med snabba och korrekta insatser när detta behövs, eventuellt skulle uppgifterna kunna lämnas ut vid misstanke om mycket grov brosalighet.
Införandet av detta skall ske successivt, där olika grupper väljs ut med beaktande av deras samhällsfunktion.
med start av:
1. Statsminister och regeringsmedlemmar.
2. Militär, polis och nyckelpersoner inom sjukvården.
3. Folkvalda i Sveriges riksdag.
När detta är utfört görs en utvärdering om man skall gå vidare med resten av befolkningen.
Detta skall ej ses som en kontroll av människor utan endast för att snabbt hjälpa och rädda i utsatta situationer.
Även om det kan tyckas kontroversiellt är det inget problem för laglydiga och skötsamma medborgare.
Vad tycker ni?

Visa signatur

gurra

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

De får gärna delta i min och mina kompisars random konversationer

Du kanske skämtar. Om inte så tar du din frihet för givet och dagen du börjar bry dig så är det för sent.

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety"

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Folkpartiet verkar inte riktigt veta om man ska vara liberaaaaala eller ej.

I vissa fall går det bra medans andra åsikter liknar någon form av diktatur.