SweC BF3 event #2 (Reality, PW only)

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Lindgren92:

Ja det kanske blir svårt med folk som inte har spelat PR eller liknande förr. Men om vi nu kör i morgon på tex 60% hp, då kommer folk få känna på det åtminstone och vid framtida "PR-events" så kommer det nog vara mer utav rätt folk i servern så att säga.

Men i grunden handlar allt om kommunikation och teamwork. Så om folk inte lyssnar är det ju tråkigt.

Tänkte jobba med kommunikation och teamwork på nästa event faktiskt...

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Tänkte på att man kanske kan ha en plan B redo ifall det skulle skita sig totalt med inställningarna för reality? Om man märker att, " jävlar 60% hp var ingen bra ide i slutändan!" Då kan man sula in en annan server config och luta sig tillbaks på den? Om det finns ett smidigt sett att föra igenom detta har jag svårt att tro. Det är ju isf omstart av servern och under detta trycket som kommer uppstå vettefan om det är värt det. Det är ju en idé för att våga testa det lite mer extrema iaf.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Eavo:

Tänkte på att man kanske kan ha en plan B redo ifall det skulle skita sig totalt med inställningarna för reality? Om man märker att, " jävlar 60% hp var ingen bra ide i slutändan!" Då kan man sula in en annan server config och luta sig tillbaks på den? Om det finns ett smidigt sett att föra igenom detta har jag svårt att tro. Det är ju isf omstart av servern och under detta trycket som kommer uppstå vettefan om det är värt det. Det är ju en idé för att våga testa det lite mer extrema iaf.

Vi har numera configfilerna sparade under headers, default/event 1/event 2 osv...samt versionsnummer så det är ungefär 90 sekunder inklusive omstarten av servern på Battlelog.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.

Permalänk
Medlem

Riktigt bra initiativ!
Finns det en mumble-version med 3D-ljud för BF3?
BF3 är ju verkligen tunt på kommunikations- och teamwork-fronten. Kan man inte snacka inom squaden blir det svårt att sammarbeta: alla i samma kanal håller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klockans:

Riktigt bra initiativ!
Finns det en mumble-version med 3D-ljud för BF3?
BF3 är ju verkligen tunt på kommunikations- och teamwork-fronten. Kan man inte snacka inom squaden blir det svårt att sammarbeta: alla i samma kanal håller inte.

Titta här så hittar du,

http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1053609-swec...

Permalänk
Medlem

Schysst.
Antog att ni körde på som förut utan att kolla den där igen, dåligt av mig.

Permalänk
Skrivet av Lan:

Vi har numera configfilerna sparade under headers, default/event 1/event 2 osv...samt versionsnummer så det är ungefär 90 sekunder inklusive omstarten av servern på Battlelog.

Fast det går ju att ändra alla inställiningar i "realtid" så kommer dom uppdateras vid nästa runda/karta. Vissa inställningar ändras direkt, t.ex. server namnet, men tror att det måste bli en ny runda/karta för att gameplay inställningar ska laddas.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av flaxehytt:

Fast det går ju att ändra alla inställiningar i "realtid" så kommer dom uppdateras vid nästa runda/karta. Vissa inställningar ändras direkt, t.ex. server namnet, men tror att det måste bli en ny runda/karta för att gameplay inställningar ska laddas.

Kan du dyka in på Mumble runt åtta för ett kort möte?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Lan:

Kan du dyka in på Mumble runt åtta för ett kort möte?

Det ska jag nog kunna göra.
Edit: kör en match just nu som jag glömde bort innan. Jag kommer in runt 20:30 eller så fort jag kan.
Edit2: Är inne nu (21:07), väntar en stund ifall du kommer in. Ledsen för att jag blev sen.

Permalänk
Medlem

Om det är realism ni är efter så tycker jag minimap spotting borde också vara avstängt. Eller snarare borde man kunna stänga av den automatiserade 'audio spotting' som spelet plågas av.

Men kul initiativ. Kommer definitivt hoppa in om jag minns, även om just realism inte direkt är nån favorit kategori bland spel.

Visa signatur

W10 Pro N | i7-6700K @ 4.8 GHz | NH-D15 | RTX 3060 Ti | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000MHz CL15 | M.2 2TB | EVGA 750W G2 | Fractal Design Define S | Logitech G502 X | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz »

Permalänk
Medlem

Kommer inte in utan lösen ? 2/4 23:35

Permalänk
Moderator
Moderator

Den är stängd för config, vi testar event 2 inställningarna. Sorry

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Moderator

Ok, då har vi testat inställningarna och upptäckt att "PlayerMandownTime" inte går att öka. Man kan ändra den neråt...av någon outgrundlig anledning.

Vi har uppdaterat första posten med nya inställningar.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

NOTICE We will be making updates to game servers on PC, Xbox 360, and PlayStation 3 April 3rd starting at 8 AM UTC until 4 PM UTC. During this time you may be kicked from your game, but should be able to reconnect shortly after or connect to a different server.

Hoppas att inte det här påverkar oss ikväll. Håller tummarna.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Jubileumsmästare

Behöver man ha någon större erfarenheter av bf3? För ja började spela förra veckan och ja är sjukt taggad för att vara me och spela ikväll. De verkade vara väldigt roligt förra vecka ni spelade

Visa signatur

You have come a long way, baby!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av BumBumX:

Behöver man ha någon större erfarenheter av bf3? För ja började spela förra veckan och ja är sjukt taggad för att vara me och spela ikväll. De verkade vara väldigt roligt förra vecka ni spelade

Nejdå, du är välkommen. Med dessa inställningar så kommer alla att få justera sig lite!

Visa signatur

Permalänk

Tja alla spelare
Spelar inte BF3 själv men kommer la göra det snart..
Har dock en fråga är det någon som kommer streama detta?
Kan ju vara trevligt att glo på en stund iaf..

Visa signatur
Permalänk

Tråkigt att det krockar med hockeyn! :/

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Processor: Intel i7 7700K @ 4,5 GHz | Moderkort: ASUS STRIX 270H GAMING | RAM: Corsair 16 GB 3000 MHz VENGEANCE | Grafikkort: GainWard 3070 | Nätaggregat: Fractal Design Integra 750W | Skärm: ROG PG278QR | Tangentbord: Steelseries Apex 7 | Mus: Zowie EC1-A | Musmatta: Steelseries Qck | Ljud: SteelSeries Arctis 7 & Edifier system

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DrSnaggles:

Tja alla spelare

Jag kommer att göra det på twitch.tv/kinekin

Visa signatur

Meow

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av DrSnaggles:

Tja alla spelare

Med stor sannolikhet, ja. Vi hade två på förra så det blir nog åtminstone en denna gången.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Kinekin:

Nice då ska jag hålla koll på detta

Visa signatur
Permalänk

Hmm 60% health... bara det inte kulminerar i ett SKS - Laser Dot slag

Permalänk
Medlem

Missade fösta eventet men efter att ha läst att det var minst 100 i kö till servern undrar jag om folk ändå byttes ut lite då och då eller om de som var i kön aldrig fick spela? Om nu folk fick mersmak efter första eventet lär det nog bli ännu längre kö denna gången

Förövrigt verkar det bli ett riktigt roligt event

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Kinekin:

Skrivet av DrSnaggles:

Nice då ska jag hålla koll på detta

Länk upplagd på första posten.

Skrivet av Tiagubben:

Hmm 60% health... bara det inte kulminerar i ett SKS - Laser Dot slag

Om det ger fel effekt så kan vi agera på det direkt, antingen genom uppmaning eller ändring av health till nästa runda. Health ska vi kunna justera löpande utan omstart.

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Mocka:

Missade fösta eventet men efter att ha läst att det var minst 100 i kö till servern undrar jag om folk ändå byttes ut lite då och då eller om de som var i kön aldrig fick spela? Om nu folk fick mersmak efter första eventet lär det nog bli ännu längre kö denna gången

Förövrigt verkar det bli ett riktigt roligt event

Jag hamnade i kön själv och stod där i 90 min, för att få mapload bugg och hamna sist i kön igen. Ca 40 min kom jag in.

Så visst var det ett hårt tryck men det gick också en viss mängd utbyte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Jag hamnade i kön själv och stod där i 90 min, för att få mapload bugg och hamna sist i kön igen. Ca 40 min kom jag in.

Så visst var det ett hårt tryck men det gick också en viss mängd utbyte.

Oj, det var riktigt lång väntetid Antar att allt man kan göra är att testa och se om man har tur

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Mocka:

Oj, det var riktigt lång väntetid Antar att allt man kan göra är att testa och se om man har tur

Nja, i teori kunde ju jag kicka alla 160 udda spelarna framför mig i kön och på servern men jag har tyvärr någon skum liten hederskodex inbyggd som admin. "Thou shalt not betray the admin conduct code..." osv. ACC är för övrigt en hemlighet så, ssh, säg inget. Kan ju förstöra mitt rykte som Judge Dredd admin.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Detta låter grymt! Taggar järnet! Squaden som blir med mig ikväll, nu tusan kör vi, PEW PEW!

Ett litet tips är att skriva ett TYDLIGT tips i Mumblen om att man måste klicka "registrera" för att kunna hoppa till BF3-kanalerna. Står säkert i forumet och så, men vore fint om det fanns i Mumblen med, för de lata (som jag) som inte letade i forumet.

Permalänk

Fy fan vad nice

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

I sommar kan jag börja streama då har jag lite bättre grafikkort Jag har bara ett 560 just nu vill ha lite kraftigare för att streama

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora