Steam connection problem

Permalänk
Medlem

Steam connection problem

Hej har tittat runt överallt och gjort allt som folk har rekommenderat men det funkar inte. Jag kan inte ansluta till steam. Jag har avinstallerat det flera gånger, testat via olika modem både trådlöst och trådat, avinstallerat virus skyddet och stängt av brandväggen men inget funkar! Så jag vänder mig till er här på sweclockers. Vad ska jag göra, det har funkat innan på samma dator?

Edit: Jag använder windows xp om det har någon betydelse

Visa signatur

Jag har ont i magen :/

Intel Core i5 3570K 3,4Ghz (Ivy Bridge)|EVGA GeForce GTX 550Ti SC|Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP|Cooler Master Hyper 212 EVO|Asus P8H77-I mITX|A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB|OCZ ZT-series 650W 80+ Bronze|BitFenix Prodigy mITX

Permalänk
Medlem

Ingen??

Visa signatur

Intel Core i5 3570K 3,4Ghz (Ivy Bridge)|EVGA GeForce GTX 550Ti SC|Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP|Cooler Master Hyper 212 EVO|Asus P8H77-I mITX|A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB|OCZ ZT-series 650W 80+ Bronze|BitFenix Prodigy mITX

Permalänk

Screenshot på problemet?

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem

Vilken bra beskrivning av problemet du ger...

Vad får du för felmeddelanden?
Funkar allting annat som det ska?

Bra att du avinstallerade virus, men kunde du inte låta skyddet vara kvar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludenben:

Vilken bra beskrivning av problemet du ger...

Vad får du för felmeddelanden?
Funkar allting annat som det ska?

Bra att du avinstallerade virus, men kunde du inte låta skyddet vara kvar?

Oj förlåt missade det helt :/. Steam kunde inte ansluta till steam nätverket, något sånt står det. Allt annat funkar jättebra inga anslutningssvårigheter, bara steam. När vi var tre stycken på samma nätverk hade två av oss xp och vi kunde inte ansluta. Men den tredje hade windows 7 och för honom gick det fin fint... konstigt alltså.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fertyn:

Oj förlåt missade det helt :/. Steam kunde inte ansluta till steam nätverket, något sånt står det. Allt annat funkar jättebra inga anslutningssvårigheter, bara steam. När vi var tre stycken på samma nätverk hade två av oss xp och vi kunde inte ansluta. Men den tredje hade windows 7 och för honom gick det fin fint... konstigt alltså.

Uppdatera till Windows7. Steam har väl antagligen glömt bort Windws xp, och således har det blivit inkompatibelt med kernel, brandväggar etc.
Har inga källa på detta, är bara det första jag kommer på, då mer än en Windows XPdator inte fungerar.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Uppdatera till Windows7. Steam har väl antagligen glömt bort Windws xp, och således har det blivit inkompatibelt med kernel, brandväggar etc.
Har inga källa på detta, är bara det första jag kommer på, då mer än en Windows XPdator inte fungerar.

Har tänkt på det men såg det mer som en sista utväg :(. Men uppenbarligen den enda då inget annat funkar.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fertyn:

Har tänkt på det men såg det mer som en sista utväg :(. Men uppenbarligen den enda då inget annat funkar.

Mja. Testat att googla typ "Steam compatability windows xp 2012" eller liknande?

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

har ditt modem inbyggd router så kolla så att portarna för steam är öppna?

https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=8571-GLVN...

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Jag har Windows XP Home Edition SP3.
Sist jag testade hade jag inga problem med att ansluta mig, endast ibland funkade det inte. Vet dock inte om det beror på OS eller uppkopplingen.

Ingen hjälpsam kommentar men visar att du inte behöver uppdatera till W7...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

har ditt modem inbyggd router så kolla så att portarna för steam är öppna?

https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=8571-GLVN...

Då det funkade för en annan dator som använde samma modem antar jag att det inte kan vara något problem med modemet

Visa signatur