Permalänk

Youtube buffrar långsammt på 720p

hej,
youtube videor buffrar långsamt när jag kör på 720p. detta började för en vecka sedan. finns det något jag kan göra åt saken? innan funkade det kanon. har kollat så flashplayer och drivrutinerna för korten är de senaste

mina dator spec:
radeon 6950 CF
Asus P8P67 PRO
Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3
Intel i5 2500 prossesor
intel ssd 80 gb
western digital 6400AACS 500 gb
Fractal Design Newton R2, 1000W Modulär
Fractal design core 3000
Windows 7 home premium 64 bit
och Avast som antivirus

Permalänk
Inaktiv

Har gjort det för mig med. Jag tror inte det är din dator som är problemet utan youtube i sig.

Permalänk
Medlem

Vissa dagar är youtube jätte segt på vissa inställningar..

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk

Herregud...

Hur snabbt en video buffrar har inte med din dator att göra. Antigen är det YouTube som flaskhalsar eller så är det din egen internetuppkoppling – simple as that.

Permalänk
Medlem

youtube är segt för mig också, oftast allafall
internet hastigheten är nog men youtube är seg
ibland så buffrar den snabbare för mig om jag byter typ 720 p till 480p och sen till 720p, och ibland går det tom. snabbare på de högre typ 720p eller 1080p än på 480p... lite udda

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Bufferi-buff-buff

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z370-H | Coffee lake i7 - 8700k | NZXT Kraken 2x140 Vattenkylning | Corsair LPX DDR4 32GB 3000MHZ | MSI RTX 2070 8gb | Corsair MP600 M2 2TB SSD | Corsair RM750X | Fractal Design Define S |

Permalänk
Sötast

Youtube har en funktion, att visa filmer.

Synd att den har väldigt svårt att utföra sin enda funktion :/

I snitt skulle jag uppskatta att 1/50 filmer går att spela upp i 1080p utan att förbuffra den i 5 minuter, 720p brukar iallafall funka 7/10 gånger och resterande tid så klickar man frenetiskt på upplösningsknappen i hopp om att bli ansluten till en bättre server.

Permalänk
Entusiast

Dett är bara en gissning:

Google/Youtube huserar inte sina masslagrings-servrar centralt, utan dessa finns utspridda runtom vår blå lilla planet.
Indiska filmer lagras på servrar i närheten av eller i Indien, kinesiska filmer lagras troligtvis i servrar som huserar i Kina, Svenska/Skandinaviska filmer på servrar placerade någonstans i norra Europa... ja ni fattar.

Videofilmer/klipp som blir populära globalt, och har en stor förfrågan från flera håll, kopieras till den server där efterfrågan är tillräckligt stor.
Innan dessa videoklipp blir så pass populära, får man nöja sig med att Youtube streamar klippet direkt från den inte så lämpligt placerade servern.

T.ex om man tar en HD.film från Kina eller USA, så kommer man att märka, trots att man har bra bandbredd på sin lina, att klippet buffrar oerhört mycket. Detta på grund av det långa avståndet, och att kontinentala/globala linor är oftast fullt belastade med annan trafik. Testar man sedan några timmar senare, kan det hända att det fungerar mycket bättre, då servrarna lokalt här i Skandinavien och vartän ursprungsfilmen kommer ifrån, har hunnit synka upp och efterfrågan på videon var tillräckligt stor.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Kör jag spelaren i HTML5 buffrar den hela tiden för mig. Kör jag däremot spelaren i Flash fungerar den ypperligt och behöver sällan, om aldrig, buffra. Kan vara bra att dubbelkolla vilken som körs och se ifall det är problemet

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem

BUFFFERI BUFFERI BUFF

Permalänk
Entusiast

För mig buffrar svenska klipp nästan aldrig, medans amerikanska klipp som inte är populära i Sverige däremot buffrar ofta. Därav min teori i mitt tidigare inlägg ovan.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Testa att använda html5 med någon "modern webbläsare" då kanske det går bättre. Lycka till! http://www.youtube.com/html5

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB

Permalänk
Medlem

Tröttsamt som fan är vad det är.

Permalänk
Medlem

Som redan sagts så ges populära videos mer bandbredd än mindre populära.
Om jag öppnar en ny video som släppts av en populär uploader så buffrar jag en hel 24minuters 720p på ~40-50 sekunder och samma video i 1080p på drygt 1½ minut.
Öppnar jag en okänd video i 720p/1080p så kan den buffra i evigheter.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Bufferi bufferi buff du har fått ditt internet av UFF

Visa signatur

- Om du är osäker, skriv dom! :)