Vad är din mest udda pryl?

Permalänk
Medlem

äger två av dessa och ett par spel. http://anothertile.blogspot.com/2011/01/virtual-boy.html nintendos första 3d maskin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Blir svårt har alla mina gamla prylar hos mina föräldrar på vinden.

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Skrivet av Mithras:

ingen som har kvar en VooDoo från 3DFX?

joda

Visa signatur

pc 1: i7 4770k ----- 6970 cf (unlockat sapphire hd 6950 och ett msi lightning hd 6970) ----- 8gb ram 1333mhz ----- gigabyte g1.sniper z87 ----- corsair tx 650 -------- coolermaster hyper 212+ -------- samsung 2233rz
pc 2(bärbar): cpu i3 2310m ---- gpu intel hd 3000 ---- ram 4gb drr3 1333mhz ---- hdd 250gb ---- skärm 13tum tn 1366x768 :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av partynikko:

Vad jag finner roligt i denna tråd är att alla blev "kåta" och intresserad av linuxprofessors samling men ingen la märke till den halvnakna tjejen som Pissespann lade upp längre upp i tråden (inlägg #476)

haha :3

Datornördar <3

nått säger mig att de flesta här antingen har tjej eller ser dem nog ofta för att inte tycka de är nå speciellt eller intressant med en bild som man kan hitta på Google på ja 0.0001 sec (eller hur snabbt nu Google söker xD), men när man ser nå gamla fina dator prylar man knappt vet om eller liknande då har man ju nå intressant att kolla på / läsa om!

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av PBGP:

Vad är det för sorts maskin? Jag har blivit erbjuden några sådana apparater och jag undrar om dom är värda att plocka upp?

Får lite Bull-vibbar av designen, men det är ett långskott. Det står ju något längst ned på fronten men det är väl en (svårläst) modellbeteckning. Kör den någon UNIX-variant är det intressant enligt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cl3mens:

Får lite Bull-vibbar av designen, men det är ett långskott. Det står ju något längst ned på fronten men det är väl en (svårläst) modellbeteckning. Kör den någon UNIX-variant är det intressant enligt mig.

Jag tycker det står Zilog längst ner, kan det vara en Z8000 baserad Unix-maskin med ZEUS eller XENIX?

Visa signatur

kill -s SIGCHLD `pidof Kenny`
bash: Oh my god, they killed Kenny
init: You Bastards

Permalänk
Skrivet av elghinnarisa:

nått säger mig att de flesta här antingen har tjej eller ser dem nog ofta för att inte tycka de är nå speciellt eller intressant med en bild som man kan hitta på Google på ja 0.0001 sec (eller hur snabbt nu Google söker xD), men när man ser nå gamla fina dator prylar man knappt vet om eller liknande då har man ju nå intressant att kolla på / läsa om!

Bra sagt, ursäkta off topic men var tvungen att påpeka detta.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

En Powerware 9120 eller kanske en gammal Atari som ligger i nån kartong å rostar xD hehe rätt åt den skiten.
Har en ICA kasse full med Nintendo konsoler, har en del funderingar vad jag ska göra med dem. Dock minst 1 ska vara orginal resten får vi se

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av houze:

Jag tycker det står Zilog längst ner, kan det vara en Z8000 baserad Unix-maskin med ZEUS eller XENIX?

PBGP chattade på IRC om samma sak. Eftersom maskinen sägs ha levererats 1986 och hade en klockfrekvens på 18 MHz verkar det osannolikt med Z8000 som väl var som hetast precis i början av 1980-talet? Någon annan noterade att fläkten på baksidan ska ha varit tillverkad 1987, men den kan ju ha blivit utbytt under driftsperioden. Zilog gjorde en del andra processorer, t.ex. Z280 men trots att jag har letat hittade jag inget om att de låtit bygga sina egna datorer runt processorerna. Maskinerna i fråga har dessutom 3,5" diskettstation vilket tyder på att de tillverkats allra tidigast 1983, snarare 1984-85 eller senare.

Permalänk

Har en kontorsdator från IBM med Intel 425SX/Si, en gammal inte ett dugg ergonomisk kulmus från samma företag och ett gammalt buckling spring-tangentbord. Använder fortfarande den datorn (dock tillsammans med ett noname IBM-tangentbord med AT-kontakt jag har fått adaptera till PS/2 samt en grå LCD-skärm från Hansol) för att skriva på. Finns inget bättre än att skriva i DOS-launchade ordbehandlare i färgerna svart och grönt. Den har Windows 3.11 installerat, men det använder jag aldrig, tycker DOS är mycket roligare och mer lärorikt.

Så har jag en stackars Jornada 720 också som har sett bättre dagar. Har tappat den i backen ett par gånger, så ena gångjärnet är slitet, och ljudet har gått sönder. Dessutom är det någonting knepigt med pekskärmen som gör att jag måste kalibrera om den någon gång om dagen.

Har en drös moderkort också som antagligen fungerar, men som jag inte har chassi eller nätaggregat till (inget ATX här inte), samt en drös gamla Intelprocessorer, två Pentium, en 486 och en gammal Celeron jag inte minns det exakta namnet på (kan inte se ovansidan på den pga det förbanande termiska limmet som gör att jag inte kan ta bort kylflänsen).

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sovereign:

Så har jag en stackars Jornada 720 också som har sett bättre dagar. Har tappat den i backen ett par gånger, så ena gångjärnet är slitet, och ljudet har gått sönder. Dessutom är det någonting knepigt med pekskärmen som gör att jag måste kalibrera om den någon gång om dagen.

Vinner jag över dig nu?^^
En Hewlett Packard JORNADA 420 men windows CE är väl det mest udda jag har. Active sync 3.1 installerat tom. Ett compact flash på 8mb hade jag i den också.
Fullt fungerande, den första handdatorn med färgskärm.
*stolt*.

http://www.itreviews.co.uk/hardware/h49.htm

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrono:

fräsch tjej men kanske fel tråd?

typ samma sak som att posta en bild på sin porsche i gräsklipparföreningens bildtråd

Hmm nu vet jag inte riktigt vad du pratar om? (Deras sida verkar vara nere) Måste vara så att någon laddat upp en bild på en tjej långt efter mig med samma filnamn när min var borttagen. Vart livrädd att ja postat fel och gjort mig till total idiot. Så sökte igenom några gamla diskar och allt jag hitta var en bild på min pentium PRO prolle på de filnamnet puh. ursäktar om "jag" brytit mot sweclockers regler =/..

Här kommer den igen För den är i sånt fint skick
http://www.ladda-upp.com/bilder/52582/intel-pentium-pro

Visa signatur

|| AMD 5700X3D || ASUS ROG Formula VIII || RX 9070 XT || 32GB G-Skill || Skärm : LG42" C4 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem

Det konstigaste jag har haft är en väldigt konstig scanner. Den hade inget lock utan var en plan A4 yta med en arm som gick upp ovanför den kunde bara scanna svartvit men det är den ända scanner jag haft som kunde scanna av en kaffemugg

Visa signatur

Asus X99-A i7-5820K GTX1060 men är typ P3 800MHz 256mb RAM 2xV2 12mb and Geforce3 Ti200 40Gb plus, Atari, Amiga, NES, SNES, SEGA and all the fun that make a retro geek happy :-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

En Powerware 9120 eller kanske en gammal Atari som ligger i nån kartong å rostar xD hehe rätt åt den skiten.
Har en ICA kasse full med Nintendo konsoler, har en del funderingar vad jag ska göra med dem. Dock minst 1 ska vara orginal resten får vi se

Vad har du för spel till dem då? Nintendo menar jag.

Visa signatur

B I U

Permalänk
Medlem

En Gameboy (Orginalet) där det endast är bild på halva skärmen

Permalänk
Medlem

jag har ett trasigt nitendo nes, som man kanske kan bygga om till en dator:)

Men tror det kanske inte blir av på ett tag:P

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Har inga udda saker själv, men jag minns att min kompis hade ett servermoderkort från tidigt '90-tal specialdesignat för Macintosh med 4 CPU-slots och fler minnesplatser än jag kunde räkna. Det var helt gigantiskt, tyvärr hade vi inget att stoppa i det. Hans pappa jobbade på någon sorts elektronikfirma och hade hand om ett lager med utdaterade delar; vi byggde ihop ganska många datorer genom åren kan man säga.

Permalänk

Jag har några dell poweredge maskiner som jag är stolt ägare av som tjänar mig väl varje dag

Har även övriga saker men dessa är bland dom ovanligare.

Visa signatur

Coolermaster Stacker 810. Asus rampage II Extreme x58. Core i7 990x 3.46ghz. 24GB Corsair XMS3. 2st Nvidia 295 Q-Sli. 2x120gb ssd, 1.5tb wd green, 640gb wd blue. (6x500gb raid6, 2x1tb raid0 på adaptec 5805) Corsair AX1200 psu. Lexicon Lambda Usb ljudkort. 2st skärmar + tv.

Permalänk
Medlem

Oh, 4400! Här på jobbet har vi en 4300 och en 4400 serverskrubben, men båda är pensionärer nu. 4300:an rullade på till december 2009 som mailserver för ca 500 mailboxar, gick som tåget... Den är fortfarande igång och relayar lite smått. 2xP3 på 550 MHz.

Permalänk
Medlem

Har en gammal wehrmacht hjälm från andra världskriget som ligger någonstans uppe på vinden.

Min mormor hade gamla wehrmacht gubbar gjorda i träd som bär nazist flaggan. Hon målade om flaggan till den svenska. Lite synd faktiskt för de var värd ganska mycke

Visa signatur

CPU: Intel i5 2500k (4.5gHz), MB: Asus P8P65 PRO Rev(3.1),
PSU: XFX 750w (modular), RAM: 2x Crosair Vengence 1600mz 4024mb
Cooling: CoolIT ECO A.L.C CPU COOLER
Chassi: Raven rv03

Permalänk
Medlem

En chrysler från 1920 talet, en av de första sexcylindriga, sidventilare.
http://www.google.com/m/search?site=images&source=mog&hl=sv&g...

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem

Ett kretskort från en extern hårddisk. SATA -> USB + EXT. PWR

Faktiskt rätt användbart Även om jag inte har Hotswap.

Visa signatur

Lwl

Permalänk

Jag hittade 2 av dessa när vi rensade på kontoret häromdagen. En tidig version av VR verkar det som, har inte pluggat in och testat de än.

Permalänk
Medlem

CrystalEyes är fina 3D-brillor som brukade levereras med Silicon Graphics maskiner. Jag har ett par hemma. De funkar så att "PC-emittern" blinkar ett par infraröda dioder i takt med att bilden på skärmen byts från vänster till höger öga. Och samtidigt så släcker glasögonen en LCD-panel i vänster respektiver höger öga. Man ska komma ihåg att fälla ihop glasögonen när dom inte används, då stängs dom av och man sparar på batteriet.

Visa signatur

Sökes: Maskiner och tillbehör från Silicon Graphics och Digital Equipment Corporation.

Permalänk

Har en gammal Acorn Archimedes med RISC uppe på vinden hos föräldrarna, funkar tyvärr inte längre och alla brända spel till den är avmagnetiserade. Nyfiken på vart man kan hitta en ny !

Visa signatur

Case - Silverstone Raven Rv03 → Mobo - Asus P8P67 Pro rev b3
CPU - i7 2600k @ 4,5 ghz → Corsair H70
PSU - Corsair AX850+ → RAM - x4 4gb Xms3
GPU - Gtx 580 →

Permalänk
Medlem
Skrivet av get_hungary:

Ingen som har ett gamalt Atari tv-spel? sjukligt grymma

Jodå, Atari 2600 med 5 spel Samma joysticks som passade mina Amigas också, smidigt eftersom jag hade 1stA600, 3st A1200, 2st A4000 X) Har bara kvar en A600 och en A1200, men Atarit är med i samma låda.

Fast det var lite mycket "gamla datorer" iaf i början av tråden, inte särskilt udda att ha haft en Amiga liksom, det hade ju många när jag gick i skolan.

Nä, leta fram lite mer skumma saker!
Jag har iaf tre små Star Wars nyckelringar. En avlång ficklampa som lliknar C3PO, en liten LED-lampa i form av R2-D2 och Darth Vaders huvud med en knapp så man kan höra samplingen "What is thy bidding, my master?" om man trycker på den

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Haha ja, den mest udda pryl jag har är

Visa signatur

Kamera Kamerahus:Nikon D5000 Objektiv: NIKKOR AF-S DX 18-55/3.5-5.6G VR & Nikon Nikkor AF-S DX 55-200/4,0-5,6 G ED| aDDeNmaN Spotify playlist|
Telefon: iPhone 4S 16Gb VIT :)
Följ @adden99 på instagram!

Permalänk
Medlem
Skrivet av aDDeNmaN:

varför har du bytt ut topp luckan mot en genomskinlig stekspade?

Permalänk
Medlem

En sån här har ni aldrig sett:

Säg hej till Commodore SX64, den bärbara versionen av C64:an. Inbyggd floppydrive och 6-tums CRT-skärm. Tangentbord som dubblerar som lock. Bärhandtag som även fungerar som stöd om man vill vinkla upp skärmen lite mer. Har en TFC3 inpluggad i SX64:an på bilden (mindes inte konsollkommandona för att ladda från disk, var det load *,8,1? så stoppade i den för att få hotkeys för det) som förmodligen också är något av en raritet idag.

Skulle tippa på att den väger in på ungefär 10 pannor, ganska konstigt med tanke på hur lätt C64:an var. Antar att spolarna i CRT:n och diskdriven består lejonparten av vikten.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!