Vad är grejen med D3? (och 1an och 2an?)

Permalänk
Medlem

Vad är grejen med D3? (och 1an och 2an?)

Som jag brukar inleda. Inte meningen att vara provokativ! Det är bara jag som aldrig fattat grejen med diabloserien!

Köpte ettan och tröttnade rätt snabbt. När sedan tvåan kom tänkte jag att man kanske skulle testa det och av en händelse skickade spelfirman fel spel till mig. Skulle haft något annat men fick D2. (Firman finns inte kvar längre . Många år sedan de gick omkull.) Lirade det och tröttnade på klickandet.

Nu sitter jag här och har bokat D3 CE och försöker hypa upp mig men kan inte låta bli att fundera över vad folk gillar med spelen?

Kommer testa det och även om jag tröttnar ska lira på för att se om jag kommer över "tröskeln".

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Säger bara en sak, loot och åter loot samt character progression!

Permalänk
Medlem

Om du e osäker på spelet och "försöker" hypa upp dig varför har du då beställt Collectors Edition haha?

Citat:

Nu sitter jag här och har bokat D3 CE och försöker hypa upp mig men kan inte låta bli att fundera över vad folk gillar med spelen?

Visa signatur

NZXT Phantom Full-T | nVidia GeForce GTX590 675| 1350 | 3700MB | Antec Kuhler H20 620 |
XFX 850W Core - PSU P1-850S-NLB9 | Intel Core I7 2600K 3.4GHz(4.6GHz - 1.36v) | Asus Sabertooth P67 - Sandy Bridge
Kingston HyperX 16GB DDR3 1600MHz | Seagate 1000GB 7200RPM 32MB | OCZ Solid Series 3 120GB - 500 MB/550 MB/sek (SSD)

Permalänk
Medlem

Om du tröttnade på dom två föregångarna så lär du tröttna rätt fort på trean med är jag rädd.
Det är samma grundprincip i alla tre spelen (klicka med musen) fast med lite varierande sätt att utveckla sin gubbe i spelen för förenkla det hela rejält.

Vissa gillar inte dessa typer av spel medans andra älskar dom.

Stavfel
Visa signatur

Asus P9X79 DELUXE | Intel Core i7-3930K @ 4.33 GHz | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | Corsair Cooling H100 + 2 x Noctua NF-S12B FLX 120mm | Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB | Intel 520 180GB | Intel X25-M 160GB | Fractal Design Arc Midi | Corsair AX 850W Modular 80+ GOLD | LG CH10LS28 BDROM | Windows 7 Enterprise x64 | Mionix Z60 | Razer Abyssus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Som jag brukar inleda. Inte meningen att vara provokativ! Det är bara jag som aldrig fattat grejen med diabloserien!

....

Alla spel passar inte alla, thats it.
Men för dem som gillar genren så är diablo serien riktigt bra. Kan lista massa bra grejer men gillar du inte spelstilen så kommer ju inte det vara till någon nytta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delzino:

Om du e osäker på spelet och "försöker" hypa upp dig varför har du då beställt Collectors Edition haha?

Därför att jag är en CE geek och jag kan ju alltid hoppas jag gillar det!

Det där med smak är lite roligt. Många gillar inte swtor och jag älskar det! Hoppas innerligt att jag med D3 ska "fatta grejen".

Edit:

Trött efter natt på akuten och glömde!

Just det jag vill, berätta vad som "gör" diablo så kanske jag ser något jag inte fattat vad som gör det kul!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Nja, varför har folk olika favoritfärger? Smaksak, likadant med spel som med färger, mat, bilar, etc etc etc ungefär allt som finns omkring oss

Visa signatur

Case: Custom made: Chieftec Dragon Midtower
Motherboard: ASRock P67 Extreme 6 B3 CPU: Intel Core i5 2500k
GPU: 2x Sapphire Radeon HD5770 1GB CrossFire RAM: 8GB ( 2x4GB ) Corsair Vengeance DDR3 @1600 MHz
PSU:
Corsair TXV2 650W

Permalänk
Medlem

Diablo går ut på att smasha fienders ansikte med massiva skills och vapen.
DU dödar miljoner med monster och bossar, och hoppas på episka drops av olika items, för att ta dig igenom de högre svårighetsgraderna.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Att det verkar vara grym story också är inte helt fel för RP nötarna!

Permalänk
Medlem

För mig personligen handlar det mest om att hitta de där riktigt, riktigt ovanliga dropsen, och att använda dem eller byta bort dem. Vet inte hur många tusen Mephisto-runs jag gjort i Diablo 2, sjukt många skulle jag tippa. Ofta kan man göra minst 50 st och inte få ett smack, men kicken man får när den där ringen med guld-text är en Stone of Jordan slår mycket i spelväg. Tror dock inte alla håller med mig

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

För mig handlar diablo serien om själva historien man får gå igenom först och främst. Jag är inte så intresserad av att grinda items.

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Hedersmedlem

Jag var lite som du, ville gilla D2 men kunde inte av någon anledning.
Sen spelade jag Torchlight och gillade det skarpt, då undrade mina polare hur jag var funtad eftersom det typ är en Diablo-klon. Var lite skeptisk till D3 men tyckte det såg lovande ut på videos (tycker ändå D2 ser trist ut fortfarande) och testade Open Beta i helgen som var, och gillade även detta skarpt.

Så, jag tror definitivt att man kan gilla D3 även om man inte gillade ettan och tvåan. Synd bara att du inte testade i helgen när de hade öppen beta, då hade du ju vetat vid det här laget om du gillar det eller ej.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Jag, som extremt många andra, spelade Betan, som var helt okej utom att de borde ha introducerat någon form av PvP. Baserat på vad jag såg i Betan så lär storyn vara helt galet bra. Det jag ser fram emot är PvP, jag har sett lite footage av 4v4 och 2v2 arena hittills och det ser helt sjukt kul ut. Lite som en teamfight i ett RTS som LoL eller HoN, utom att den inte är över på 5 sekunder utan håller på en längre stund. Fast paced games ftw! Sen är verkar det vara ett väldigt bra Co-op spel utifrån vad jag och mina kompisar upplevde i betan, då det blir svårare allt eftersom det joinar fler spelare (max 4 pers per game??).

Permalänk

Diablo (1) är inte mycket från början, du börjar i en stad som är i oro över att ljusets dagar är förbi. Så på ditt uppdrag att lösa problemet upptäcker spelaren saker som inte hör hemma på denna mark och man får fram hemligheter om Tristram och Katedralen.
Spelmässligt så var det en upplevelse där man inte kunde hålla brallorna torra då atmospfären, musiken och rösterna gav då samma känsla som djupa grottor i Minecraft ger idag.

Permalänk
Medlem

För att uppskatta Diablo-serien tror jag nästan att det krävs att man har lite av en samlarmani

Änu mer så i trean. I tvåan var det ganska kämpigt med själva levlandet till 99 och för att testa olika builds var man tvungen att göra en ny gubbe(de släppte respecs senare)
I trean gör du inga aktiva val för att placera ut skill och statpoints utan allt sånt som spelaren kan kontrollera komemr genom utrustning. Om man inte har lite av en samlarpersonlighet så är dte naturligt att man tröttnar på ett spel där i stort sett ALLT handlar om att hitta eller byta till sig nya coola prylar.

I slutet av när jag spelade d2 så ägnade jag säkert 90% av tiden åt byuteshandel snarare än att faktiskt spela spelet. Det låter sjukt men hela tankespelet kring att köpa billigt och sälja dyrt var kul och tillfredsställelsen när man gjorde ett riktigt klipp var fantastisk.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

För mig är det att Diablo 3 är never ending, finns alltid plats för utveckling och utmaningar, och så är tradingen och item hunten så otroligt roligt. Sen ska vi inte glömma PVP

Visa signatur

NZXT Phantom Full-T | nVidia GeForce GTX590 675| 1350 | 3700MB | Antec Kuhler H20 620 |
XFX 850W Core - PSU P1-850S-NLB9 | Intel Core I7 2600K 3.4GHz(4.6GHz - 1.36v) | Asus Sabertooth P67 - Sandy Bridge
Kingston HyperX 16GB DDR3 1600MHz | Seagate 1000GB 7200RPM 32MB | OCZ Solid Series 3 120GB - 500 MB/550 MB/sek (SSD)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Som jag brukar inleda. Inte meningen att vara provokativ! Det är bara jag som aldrig fattat grejen med diabloserien!

Köpte ettan och tröttnade rätt snabbt. När sedan tvåan kom tänkte jag att man kanske skulle testa det och av en händelse skickade spelfirman fel spel till mig. Skulle haft något annat men fick D2. (Firman finns inte kvar längre . Många år sedan de gick omkull.) Lirade det och tröttnade på klickandet.

Nu sitter jag här och har bokat D3 CE och försöker hypa upp mig men kan inte låta bli att fundera över vad folk gillar med spelen?

Kommer testa det och även om jag tröttnar ska lira på för att se om jag kommer över "tröskeln".

Ok... så du gillar inte hack'n slash konceptet mao... då kommer du tröttna på D3 med. End of story. Spela nåt annat istället är mitt förslag. Du kan lika gärna avboka din beställning redan nu isf.

Men för oss andra som älskar att kötta oss igenom horder av mobs är D3 helt rätt väg.

Permalänk
Medlem

Detta var i stort sett det enda jag ägnade mig åt. Ladderstarterna, mfruns, d2jsp och hardcore. Spelade fram tills senaste laddern då jag tyckte att det var på tok för mycket public-bottar och annat skit som kommit in..

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Hitta bra loot och teleportera runt med sin hammerdin, det var Diablo 2 det!

Permalänk
Medlem

Tja, som tidigare talare har sagt att gillade du inte 1&2 så lär du nog inte gilla trean heller.

Själv gillade jag ettan väldigt mycket när det kom, det var ett revolutionerande spel på sin tid. Och att det var så välgjort och med så bra story var också ovanligt.

D2:s story tyckte jag var sådär, ettan var mycket bättre. Fastanade aldrig riktigt för D2 men körde igenom det.

Kommer testa D3 för att det är diablo och blizzard men jag tror egentligen inte att jag kommer att bli stormförtjust i spelet. Känns som att konceptet redan är omsprunget när det finns titlar som Dragon Age.

Permalänk
Medlem

Om det bara handlar om droppen så finns det massor av andra spel ute nu som kan stilla det begäret D3 verkar förövrigt rätt mediokert det dom säljer på är ju Namnet i sig inget annat.

och ändå gillade jag Diablo 2+Exp

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Om det bara handlar om droppen så finns det massor av andra spel ute nu som kan stilla det begäret D3 verkar förövrigt rätt mediokert det dom säljer på är ju Namnet i sig inget annat.

och ändå gillade jag Diablo 2+Exp

Spelade du D1?

Seriöst. Så kasst är det inte. Har du testat betan?
Det är liknande känsla som i D1. Plus ett bättre skill system.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Beginner:

Som jag brukar inleda. Inte meningen att vara provokativ! Det är bara jag som aldrig fattat grejen med diabloserien!

Köpte ettan och tröttnade rätt snabbt. När sedan tvåan kom tänkte jag att man kanske skulle testa det och av en händelse skickade spelfirman fel spel till mig. Skulle haft något annat men fick D2. (Firman finns inte kvar längre . Många år sedan de gick omkull.) Lirade det och tröttnade på klickandet.

Nu sitter jag här och har bokat D3 CE och försöker hypa upp mig men kan inte låta bli att fundera över vad folk gillar med spelen?

Kommer testa det och även om jag tröttnar ska lira på för att se om jag kommer över "tröskeln".

Smak och tycke, helt enkelt.

Jag är ganska säker på att du gillar ett lika hjärndött och repetitivt spel som CoD eller Battlefield.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Som spel är tvåan bättre imo
Men kommer nog ändå skaffa trean pga grafiken

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Undrar om det är så att spelare som gillar Diablo gillar Serious Sam?

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem

Att packa upp diablo1-lådan och spela det spelet för första gången 1996/97 var ju en mycket speciell upplevelse. Man hade ju aldrig stött på någonting liknande innan. Intresset för det spelet sitter väl dels i storyn och spelkänslan blandat med någon slags nostalgi över hela serien. Intresset för mig på diablo1-tiden var en blandning av att spela själva spelet, snacka skit på battle.net med folk man aldrig hade träffat innan och scrolla igenom alla flamewars som skedde på Ogden's Tavern... (RIP). 3an lär inte fånga atmosfären på det sättet, men det får fanimej duga tills något bättre kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Termy:

Att packa upp diablo1-lådan och spela det spelet för första gången 1996/97 var ju en mycket speciell upplevelse. Man hade ju aldrig stött på någonting liknande innan. Intresset för det spelet sitter väl dels i storyn och spelkänslan blandat med någon slags nostalgi över hela serien. Intresset för mig på diablo1-tiden var en blandning av att spela själva spelet, snacka skit på battle.net med folk man aldrig hade träffat innan och scrolla igenom alla flamewars som skedde på Ogden's Tavern... (RIP). 3an lär inte fånga atmosfären på det sättet, men det får fanimej duga tills något bättre kommer.

Inte på just det sättet tror jag inget Diablo någonsin kommer göra. Just för att det låter som du vill ha tillbaka den där första känslan (nostalgi).

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk

Jag tycker att diablo spelen är fantastiska i multiplayer, speciellt på lan är det ju riktigt roligt att sitta och spela igenom hela spelet, hjälpa varandra, hitta bra gear etc etc. Ser fram emot trean, det ska bli riktigt kul att spela det, får hoppas att man kan dra ihop ett stort lan snart och köra för då tror jag det blir fantastiskt kul.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azoicer:

Inte på just det sättet tror jag inget Diablo någonsin kommer göra. Just för att det låter som du vill ha tillbaka den där första känslan (nostalgi).

Njae jag svarade bara på trådstartarens ursprungliga fråga om vad som var grejen med bl.a. diablo 1. Jag har inga illusioner om att få tillbaka just "den" känslan utan kommer att spela och uppleva diablo 3 utifrån det spelets förutsättningar och inget annat.

Permalänk
Medlem

När jag spelade D2 första varvet så var det grymt roligt, bara döda allt man ser! (barb)

Sen var det HardCore för spänningen, satan vad blodet pumpar i a3/4/5 på Hell när man kör HC =D
Några vänner är ju ett måste, ska inte spelas solo!

HC inferno ska bli en fin utmaning.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.