Sweclockers medlemsval av GW2 BW1 server

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

Antingen trollar du, eller fattar du inte. I vilket fall så är syftet med ett stress test att testa hur många spelare EN server klarar av.

100 000 spelare innebär i snitt något under 17000 spelare per server

380 000 spelare innebär i snitt något under 16000 spelare per server

Arenanet verkar ha kommit fram till att det räcker med en server per 16000 spelare. Kan mycket väl stämma enligt min erfarenhet för när de lyckades slänga ut alla som inte var inbjudna till stresstest funkade det jättebra att spela då.

EDIT: Är det 24 per kontinent också? Isf blir det ännu lägre men i vilket fall fattar ni principen.

Jag jävlades lite med den jag quotade för att han påstod att detta var ett stresstest - många sa "nej så är det inte", men då drog han upp att det är omöjlgt att INTE få ett stresstest eftersom det skulle vara så mkt folk inne. (tolkade jag det som iaf)

Och då sa jag att om det är ända kriteriet för ett stresstest så ligger WoW illa till. Eftersom dom har flera miljoner spelare.

Och nu kommer du och påpekar vaddå exakt? Att det inte är ett stresstest? Vilket var exakt samma sak som jag ville säga... ? ???? ? ? ?? ?? ?

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Skrivet av Insanity92:

enligt min erfarenhet för när de lyckades slänga ut alla som inte var inbjudna till stresstest funkade det jättebra att spela då.

Bara en fyi, du är under NDA, och kan fortfarande bli bannad från GW2 genom att prata om det. NDA från tidigare betor är permanent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Penthero Iss:

Bara en fyi, du är under NDA, och kan fortfarande bli bannad från GW2 genom att prata om det. NDA från tidigare betor är permanent.

Alla som varit med i de olika betorna vet exakt vad som gäller, Arenanet gjorde det extremt tydligt. Dock är NDA ett kontrakt som kontoinnehavaren skrivit under, om man spelat på någon annans konto har man aldrig skrivit under det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av YPro:

Alla som varit med i de olika betorna vet exakt vad som gäller, Arenanet gjorde det extremt tydligt. Dock är NDA ett kontrakt som kontoinnehavaren skrivit under, om man spelat på någon annans konto har man aldrig skrivit under det.

Skickades från m.sweclockers.com

Däremot bryter kontoinnehavaren NDA då, vilket är rätt taskigt när personen varit sjysst och låtit en spela, så riskerar man att ge honom en bann

Permalänk
Skrivet av Penthero Iss:

Bara en fyi, du är under NDA, och kan fortfarande bli bannad från GW2 genom att prata om det. NDA från tidigare betor är permanent.

Redan skrivit detta flera gånger och inget har hänt. Dessutom har jag i princip bara nämnt att man inte kom in på servern, inget om själva spelet. Det bryter fortfarande NDA men eftersom jag redan har sagt det (när jag undrade om andra kom in och inte kunde fråga i deras forum för det låg nere) tror jag inte det gör särskilt mycket mer skada. Tror NDA handlade mer om att stoppa video från stress test.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem

Hej alla glada betatestare!

Vars är alla? Jag har levlat en norn ranger en stund nu innan servrarna dök. Men jag frågade i chatten efter SweC medlemmar - valde ni Far Shiverpeaks eller?

Felskrivning
Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av epatnor:

Vars är alla? Jag har levlat en norn ranger en stund nu innan servrarna dök. Men jag frågade i chatten efter SweC medlemmar - valde ni Far Shiverpeaks eller?

Japp jag gjorde det iaf, många har dock problem att komma in.
Men jag har skapa en Sweclockers Guild iaf.
Citera mig och skriv ditt pm så kan jag invita dig med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YeZirko:

Japp jag gjorde det iaf, många har dock problem att komma in.
Men jag har skapa en Sweclockers Guild iaf.
Citera mig och skriv ditt pm så kan jag invita dig med.

Jag heter Rihanna Swec eller Funlight Swec, har två gubbar redan (rättare sagt läckra kvinnor lol)

Vad heter du ingame

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Skrivet av YeZirko:

Japp jag gjorde det iaf, många har dock problem att komma in.
Men jag har skapa en Sweclockers Guild iaf.
Citera mig och skriv ditt pm så kan jag invita dig med.

Invitea mig, heter Inzanity

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

Invitea mig, heter Inzanity

har skickat en invite nu

Permalänk
Medlem

Jag lutade åt Gandara först men sedan upptäckte jag att där kommer att finnas gott om greker. Efter mina upplevelser i andra MMO:n kommer jag aktivt att söka mig från dessa.

Far Shiverpeaks låter kanon!

Visa signatur

Chassi: NZXT Switch 810 Vit PSU: Corsair AX 1200i Mobo: ASUS Z170-DELUXE CPU: Intel Core i7-6700K Skylake RAM: HyperX Fury 2666MHz 32GB GPU: Gigabyte GeForce GTX 1080 8GB XTREME Gaming SSD1: Samsung 850 PRO 512GB SSD2: Samsung 840 PRO 256GB SSD3: Samsung 830 Series 256GB CPU-kylning: Corsair Hydro H105 med 2st Noctua NF-F12-PWM NAS: Synology DS1812+ med 8st Western Digital Red 3TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av madland:

Jag lutade åt Gandara först men sedan upptäckte jag att där kommer att finnas gott om greker. Efter mina upplevelser i andra MMO:n kommer jag aktivt att söka mig från dessa.

Far Shiverpeaks låter kanon!

Det vettetusan faktiskt, även om det står rätt många grekiska gillen på Gandara i gw2gurus lista. De kan ju i och för sig ha bytt server nu till release men de flesta jag pratade med in-game under betorna var från England eller något av östersjöländerna.

Sen är ju vi svenskar rätt lustiga när vi gnäller på folk från de flesta andra länder i mmos, lite väl mycket dunkande på egen rygg tycker jag. Speciellt när det baseras på andra spel som når andra målgrupper.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert