Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Woman in Black
Spökskräck i tidigt 1900tals England. Spökhus, spökbarn, spökkäring, dimma, mörker, levande ljus, hoppa-fram å skrämmas effekter och inget direkt mer.

2/5

Permalänk
Skrivet av Genesis:

Chronicle - 7/10
Filmad i samma stil som The Blair Witch Project och den typen av filmer, på gott och ont. Annorlunda och originell, men något fattas. Jag gillade början, men mot slutet bytte filmen till en annan stil som jag inte gillade. Filmen känns som en lågbudget-film, men verkar vara ganska påkostad i alla fall, och har bra specialeffekter. Slutet får mig att tänka lite på Ang Lee's Hulk som också bytte stil mot slutet.

Trailer:
nGcwSDNFcsU

Dold text

Jag håller med att den känns väldigt lågbudget även om effekterna var rätt så påkostade.

Nå jag gillade inte filmen. Främst på grund av The Blair Witch Project stilen, men även storyn där jag tyckte det var lite mycket trams istället för rå hämnd.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

The avengers bra men förutsägbar... ingen spoderman för den delen heller... 2,5 av 5

Permalänk
Medlem

Contraband, helt klart sevärd actionfilm med Mark Wahlberg

Visa signatur

"It's called the American Dream, because you have to be asleep to believe it"

Permalänk
Medlem

Chronicle - Filmen handlar om varje(amerikansk) tonårskilles dröm, att få superkrafter och bli populär i skolan. Som vanligt spårar det ur med trevlig förstörelse som följd. Denna påminde lite om Akira mot slutet. Rätt okej film med väl uppbyggd centralkaraktär, dock lite tunt med de övriga. Och ingen förklaring till varför det som hände hände?. 7/10

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

Titanic

Visa signatur

Processor: 2500K @ 4,3 GHz. Moderkort: Asus P8Z68 DELUXE: Ramminne: Corsair 8GB ram LP Blue. SSD: Corsair 120 GB. Nätagg: Corsair TX 650w 80+. Grafikkort: 6970 CF. HDD 1 TB. Chassi: Fractal Design ARC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joachim1:

På bio? Och i 3D? Hur var det?

Permalänk
Medlem

This is England 4/5
Är en favorit film. Gillar berättelsen. Sett den minst 3 gånger

The girl with dragon tattoo 4/5
Daniel Craig gör bra roll. Tycker Rappace gör Lisbeth Salander bättre än Mara

Drive 4/5
Slutet drar ner betyget.

Real Steel 3/5
Mycket special effekts

Permalänk
Medlem

Perfect Sense

Bästa filmen jag sett på länge. Svårt att skriva något om den utan att avslöja för mycket men kan starkt rekommendera! Påminde mycket om David Bowies låt Five Years, har alltid tänkt att en filmatisering av den hade varit intressant så blev väldigt positivt överraskad.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk

In Time (2012)
Grym grundstory som baseras på att de har lyckas stänga av cellers föråldrande och "pengar" har ersatts med livstid, där folk får betalt i mer tid att leva och alla kostnader dras av deras livstid. De har då en grön digital klocka på armen, som visas deras tid. Filmen innehåller även lite politik, där de hela tiden höjer priserna på varor och tjänster.
Filosofin bakom det hela är något med att man måste reglera beståndet av människor. Och filmen handlar om en fattig person som kommer över 100år och beger sig till de rika och han blir jagad av de som kontrollerar folks livstid.

Själva implementeringen var tyckte jag inte var något vidare, den fattiga personen som fick mycket tid tyckte jag betedde sig som en riktig idiot och bara slösade bort livstid utav tusan, även om han hade vettigare saker som hämnd att utföra. Sedan blev filmen bättre, men min lust försvann att fortsätta se filmen..
Nå ändå en film som jag rekommenderar att se då början var intressant.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

The hills have eyes II - Mer splatter av det strålskadade gänget. Denna gång är det urkassa soldater som får pisk. Ungefär samma sak som första filmen men lite sämre, mest för att man sett det hela förut och här inte får någon backstory alls. 5/10

Final fantasy VII advent children - Tonårssentamentalitet och alltför flashiga svärdsstrider i en salig röra. Jag var aldrig nåt fan av FFVII när det kom ut men gillade FF tactics. Den här var välgjord och påkostad och det finns en handling av nåt slag men i övrigt rätt kass. Har man inte spelat Final fantasy VII så lär man inte ha nån behållning av den då det inte ges nån bakgrund och det inte på något sätt förklaras vad de olika karaktärerna har gemensamt. Begreppet "Fysik" verkar heller inte existera. 5/10

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

Avengers. Riktigt bra. 9/10

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

På bio? Och i 3D? Hur var det?

Bara hemma med några kompisar

Visa signatur

Processor: 2500K @ 4,3 GHz. Moderkort: Asus P8Z68 DELUXE: Ramminne: Corsair 8GB ram LP Blue. SSD: Corsair 120 GB. Nätagg: Corsair TX 650w 80+. Grafikkort: 6970 CF. HDD 1 TB. Chassi: Fractal Design ARC.

Permalänk
Inaktiv

Dracula (2006): Förstår inte varför folk ger den så lågt betyg. Tyckte det var en otroligt bra och spännande film. Marc Warren som spelar Count Dracula gör ett otroligt jobb och är en riktigt läskig karaktär i filmen. Han gör hela filmen epic.
Huvud personerna i filmen gör också ett bra jobb men är mindre intressanta än The Count.
David Suchet som spelar Van Helsing passar verkligen in i rollen och gör ett väldigt bra jobb också.

Positiva saker:
- Storyn är väldigt bra då och väll berättad.
- Bra skådespelare.
- Bra atmosfär i hela filmen. Rätt mörkt och klassisk London miljö (för tiden den utspelar sig i)
- Inte för mycket gore (man kan inte bygga upp en hel film på bara blod och splatt)

Negativa saker:
- Lite förivrande i början vem huvudkaraktären är.
- Mycket hopp mellan olika karaktärer.
- Man lider inte med huvudkaraktären i första delen av filmen (så vidare man kanske inte varit i en liknande situation).

Själva handlingen:

Lord Arthur Holmwood (Dan Stevens) ska snart bli gift med den vackra kvinnan Lucy (Sophia Myles). När Arthurs far dör av sjukdomen syfilis så får han reda på att han troligtvis har ärvt sjukdomen av sin far och att det inte finns något botemedel emot det. I ren skräck så söker Arthur hjälp hos en kult som säger att dom känner en man som kan bota Arthur från sjukdomen. Omedveten vad han ger sig in på så söker han hjälp hos Greve Dracula som sägs vara den enda personen som kan bota honom från den dödliga sjukdomen.
Under tiden som han väntar på att greven ska färdas från Transsylvanien till London så måste han gömma sin hemlighet från sin älskade Lucy. Men när greven väll når sitt mål så inser snart Arthur vad han släppt lös i London. Men kan han göra det som är gjort ogjort?

Dold text

(har skrivit det själv så mobba mig inte då jag inte är någon skribent )

Jag skulle nog ge filmen 8/10 då jag fan den spännande och ganska creppy.

Permalänk
Medlem

The woman in black - Gammal hederlig spök-skräck med Frodo i huvudrollen. Ganska klassisk spökhistoria där nån kvinna hämnas sin sons död. Spökningarna är ganska bra och sitter man själv mitt i natten(som jag gjorde) så är det inte utan att man får ståpäls ett par gånger. Det enda jag inte blev klok på var hur Frodo kan våga vara i huset efter första spökningarna. Bra film. 7/10

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Thinker Tailor Soldier Spy

En väldigt stark 4/5
Väldigt välgjord film.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

The woman in black - Gammal hederlig spök-skräck med Frodo i huvudrollen. Ganska klassisk spökhistoria där nån kvinna hämnas sin sons död. Spökningarna är ganska bra och sitter man själv mitt i natten(som jag gjorde) så är det inte utan att man får ståpäls ett par gånger. Det enda jag inte blev klok på var hur Frodo kan våga vara i huset efter första spökningarna. Bra film. 7/10

Det var väll inte frodo utan Daniel Radcliffe, aka harry potter?

ontopic:
chronicle
Mycket sevärd film, gillade dock inte slutet direkt. De skulle tagit vara på sina krafter istället för att gå bananas, göra något coolt med dom.
7.5/10

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem

Ja så var det visst de är rätt lika.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Senaste filmen jag såg var The Green Hornet, såg den för andra gången nu. Sjukt bra!
9.5/10

Permalänk
Medlem

Oldboy, otroligt bra psykologisk thriller

Permalänk
Medlem

The Greatest Movie Ever Sold

Ger den 3/5

SVT visade den för några dagar sedan.

Permalänk
Medlem

Såg en ny film med polaren igår, ruskigt grym! Samma skådespelare (Sett Rogen) som i The Green Hornet.
Filmen heter då: Pineapple Express

Ger den: 9/10

Permalänk

The Usual Suspects 8/10

Slutet är helt fantastiskt, ett av de bästa som finns. Dock lever filmen nästan bara på slutet, och omtittningsfaktorn är inte speciellt hög. Imponerande hur bra filmen blev med tanke på budgeten.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Get the gringo - Action med Mel gibson som spelar en rånare som hamnar i ett Mexikanskt fängelse. Saker är dock inte som i ett vanligt fägelse utan mer som ett samhälle i miniatyr. Påminde lite om boken "El choco" om nån läst den. I övrigt var filmen rätt bra. Spännande och fartfylld med en väl fungerande story. 7/10

Coriolanus Film efter en pjäs av William shakespeare. Tyvärr har de använt hans gamla dialoger vilket gör filmen bedrövlig att titta på. Storyn är annars rätt bra och skådepelarna gör ett bra jobb men 1500-tals engelska och sättet hans böcker är skrivna på gör att man tappar intresset rätt fort. Annars så handlar det om Rom på 2000-talet och en general som vill bli Konsul men som är en riktigt skitstövel faktiskt. 5/10

Visa signatur

Permalänk

Drive - Nja, duglig, tyckte inte huvudkaraktären var speciellt intressant eller karismatisk. 2/5

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 5800X3D||32Gb@3.6GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Såg Avengers igår. Helt klart den bästa superhjältefilmen enligt mig.
Bra med action hela tiden, bra gjord och med en hel del humor. Inget direkt överraskande dock, utan helt enkelt en massa bra action.
9/10.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem

John Carter - Mycket trevlig sci-fi/äventyrsfilm. Lite Flash gordon känsla i den med bra effekter och välgjorda miljöer. Action saknas inte och storyn är okej. 8/10

Visa signatur

Permalänk

Identity

Cusack är enastående. Miljön och stämningen är enastående. Twisten på slutet är enastående, om än något onödigt komplicerad. Dock saknas det något jag inte riktigt kan sätta fingret på vilket inte gör det till mer än en spännande thriller.

7/10

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Hachiko: A Dog's Story

Rekommenderar denna verkligen. Mycket sorglig men fin story baserad på sannhistoria.

9/10

Visa signatur

DR.DAC 2 DX | AKG K7XX / Ultrasone HFI-2400 / Alessandro MS1i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Då förstår jag inte varför du överväger bio..

Största grejen med att gå på bio är ju att chilla lite i biobaren innan och njuta av en god drink, sen är det ju en socialgrej på ett helt annat sätt.

Jag hör dock till typen av människor som kan gå på bio 1-2 gånger i veckan även om det är rätt trålkiga filmer. ( Jag har hemmabio med 113 duk/3D och helt ok ljudsystem så det har inget med det att göra )

Ont: The Lion, the Witch and the Wardrobe / Narnia
Helt okej filmer, dock så gillar jag böckerna mer. Saknar bra msuik i filmerna.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt