Tera: The Exiled Realm of Arborea

Permalänk
Medlem

Lirar på Essenia, nån annan som lirar där ?

Permalänk
Medlem

Jupp började nyss levla en warre, Gaffa :>

Visa signatur

| i7 2600K@4.6GHz | Noctua D-14 | Asus P8P67 Deluxe | 8gb Corsair XMS@1600mhz | Gigabyte 7970 Windforce@1200/1650 | 5,5TB | W7 Ultimate |

Permalänk
Medlem

Om jag bokar spelet ifrån Webbhallen står det att man får • Head Start. Får jag en kod direkt som jag skriver in på Tera-Europe sidan så jag kan ladda ner spelet eller hur fungerar det? Vill ju spela redan ikväll om jag köper det nu!

http://www.webhallen.com/spel/pc/134091-tera_inkl_forboknings...

Visa signatur

| HAF 922 Mini - E | Intel Core i5 3570 @ 4.44GHz | ASUS P8Z77-Vpro | Gigabyte GeForce 680 Windforce | Crucial Ballistix Sport 8GB 1600Mhz | SSD 120GB Intel 520 | Samsung 22X DL SH-S223C | Corsair TX 650W 80+ | Samsung TFT 27" S27A950D LED 120Hz | Win 7 64 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferum:

Tja den mest populära servern så, Spelar själv på den just nu så.

Det märks att folk blviit 38 redan, stora gank parties som springer runt 24/7, önskar de inte behövde den förbannade lv 38 cappen längre. Men men, lite mer en 28 timmar kvar.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebn:

Om jag bokar spelet ifrån Webbhallen står det att man får • Head Start. Får jag en kod direkt som jag skriver in på Tera-Europe sidan så jag kan ladda ner spelet eller hur fungerar det? Vill ju spela redan ikväll om jag köper det nu!

http://www.webhallen.com/spel/pc/134091-tera_inkl_forboknings...

Min polare tänkte så igårkväll och köpte det men tills idag har han inte fått koden:/ kanske är över hälgen det inte funkar lr något..:(

Visa signatur

Intel i7 2600k @4.6GHz, ASUS GTX780 DCII, Asus Maximus IV Extreme, 16Gb 1600MHz VENGEANCE LP, NZXT Switch 810 BLACK, Corsair H100, Windows 7 Ultimate x64, Corsair AX1200, 2x Corsair Force GT 120Gb Raid 0, 2TB Hitachi Deskstar, Samsung Syncmaster BX2431, Corsair K90, Mionix naos 5000, Sennheiser pc 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av fatfredd:

Min polare tänkte så igårkväll och köpte det men tills idag har han inte fått koden:/ kanske är över hälgen det inte funkar lr något..:(

Dom har ju öppet mellan 11-16 på vardagarna bara. Trodde koden skickades ut automatiskt men tydligen inte

Visa signatur

| HAF 922 Mini - E | Intel Core i5 3570 @ 4.44GHz | ASUS P8Z77-Vpro | Gigabyte GeForce 680 Windforce | Crucial Ballistix Sport 8GB 1600Mhz | SSD 120GB Intel 520 | Samsung 22X DL SH-S223C | Corsair TX 650W 80+ | Samsung TFT 27" S27A950D LED 120Hz | Win 7 64 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebn:

Dom har ju öppet mellan 11-16 på vardagarna bara. Trodde koden skickades ut automatiskt men tydligen inte

Trodde oxå det var automatiskt:/ lite segt måste jag säga...

Visa signatur

Intel i7 2600k @4.6GHz, ASUS GTX780 DCII, Asus Maximus IV Extreme, 16Gb 1600MHz VENGEANCE LP, NZXT Switch 810 BLACK, Corsair H100, Windows 7 Ultimate x64, Corsair AX1200, 2x Corsair Force GT 120Gb Raid 0, 2TB Hitachi Deskstar, Samsung Syncmaster BX2431, Corsair K90, Mionix naos 5000, Sennheiser pc 360

Permalänk
Medlem

På tal om annat...

vad tycker folk om warrior som dps i instanser och dylikt? e dom skit lr är dom ok?:P
sitter med en nu och tycker det är skit kul men lite orolig för att man inte skall hitta grupp senare...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Tja den mest populära servern så, Spelar själv på den just nu så.

Det märks att folk blviit 38 redan, stora gank parties som springer runt 24/7, önskar de inte behövde den förbannade lv 38 cappen längre. Men men, lite mer en 28 timmar kvar.

ye, 2 polare blev 38 rätt tidigt igår.
Och har köttat quest stacking och farmat sönder instans för bästa gear inför "launch"

Nerds is all I can say ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av fatfredd:

På tal om annat...

vad tycker folk om warrior som dps i instanser och dylikt? e dom skit lr är dom ok?:P
sitter med en nu och tycker det är skit kul men lite orolig för att man inte skall hitta grupp senare...

Wariors är inte DPS, de är så got som lägst ner på listan, det finns vissa undantag de är hyffsade som, t.ex. off tank.

I alla fall kom inte in och tro att du är DPS det är allt utan du är halvt tank med hyfsad kass dps.

Det sagt wariors är trevliga på mycket. Men inte som DPS T.ex. den absolut bästa klassen att solo'a bam', om du är bra nog

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

ye, 2 polare blev 38 rätt tidigt igår.
Och har köttat quest stacking och farmat sönder instans för bästa gear inför "launch"

Nerds is all I can say ^^

Gear är rätt onödigt, kommer bli utdaterade rätt snabbt då det inte kommer ta mer än några dagar för att nå lv60 från vad jag har hört och vad jag och en grupp i guilden kommer satsa på. Jag har dock allt utom gloves, men jag grindar den instansen av en helt annan anledning än gear.

Om dom är hardcore och bra spelare skulle dom inte grinda där hela dagarna utan göra annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Wariors är inte DPS, de är så got som lägst ner på listan, det finns vissa undantag de är hyffsade som, t.ex. off tank.

I alla fall kom inte in och tro att du är DPS det är allt utan du är halvt tank med hyfsad kass dps.

Det sagt wariors är trevliga på mycket. Men inte som DPS T.ex. den absolut bästa klassen att solo'a bam', om du är bra nog

Tycker dom fungerar mycket bra som tanks än så länge, senare kan jag dock inte kommentera då jag inte kört ktera.
Jag tar gärna in en bra warrior som DPS i gruppen (ifrån guilden) om det skulle behövas mer DPS, klart jag skulle föredra andra klasser framför men tycker inte det är så jättestor skillnad. Visst om hela gruppen saknar bra AoE så går det långsammare med tex, CR.

Vi har kört Lancer, Mystic, Slayer, Slayer, Zerker nästan hela tiden och det fungerar utmärkt, båda vi Slayers har vårt lv38 Superior vapen och saknar 1 del av armorn var.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

Gear är rätt onödigt, kommer bli utdaterade rätt snabbt då det inte kommer ta mer än några dagar för att nå lv60 från vad jag har hört och vad jag och en grupp i guilden kommer satsa på. Jag har dock allt utom gloves, men jag grindar den instansen av en helt annan anledning än gear.

Om dom är hardcore och bra spelare skulle dom inte grinda där hela dagarna utan göra annat.

Som vad?
Jag sa inte dom grinda instansen enbart, dom vet nog vad dom gör ska du se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Som vad?
Ingen av dom har något liv ;> då maxar dom hellre allt som går och quest stacking lr fan dom nu babblade om.
Jag sa inte dom grinda instansen enbart, dom vet nog vad dom gör ska du se.

Precis som du säger, stacka quests, fixa full rested xp. Och inte stacka skitquests som ger dålig XP eller dåliga repeatables. Och såklart fixa upp sin gathering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

Tycker dom fungerar mycket bra som tanks än så länge, senare kan jag dock inte kommentera då jag inte kört ktera.
Jag tar gärna in en bra warrior som DPS i gruppen (ifrån guilden) om det skulle behövas mer DPS, klart jag skulle föredra andra klasser framför men tycker inte det är så jättestor skillnad. Visst om hela gruppen saknar bra AoE så går det långsammare med tex, CR.

Vi har kört Lancer, Mystic, Slayer, Slayer, Zerker nästan hela tiden och det fungerar utmärkt, båda vi Slayers har vårt lv38 Superior vapen och saknar 1 del av armorn var.

inte att förglömma är ju warriorns endurance debuff som dom har.. men vet inte, tillför den något av värde lr lönar det sig att ha med en zerk ist?:P

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

har en liten fråga var fan får man tag i healing pots? skiten man får från äggen är kass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

Precis, men vem vet, de KAN börja banna folk ändå ifall dom ser att folk exploitar ändringar av dessa saker så dom får en fördel.

Well....så länge motorn är nVidiafierad (massa funktioner för AMD man får aktivera och stänga av nVidia), v-sync går endast att aktivera via .ini (drar ner fps men jag slipper tearingen på min skärm, så jag cappar 60 FPS nu och har hitils haft 30 som lägst).
Inget fel på U3-motorn i sig...bara hur de har riggat den för spelet :S
Finns masa mer roligt att göra för att få det att dels flyta bättre och dels se bättre ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

Och såklart fixa upp sin gathering.

Säljer materialen från gathering bra eller finns det någon annan anledning?

Visa signatur

Chassi HAF 922 | Mobo P67 Sabertooth | CPU i5 2500k | GPU Gainward GTX 970 | PSU Corsair HX 750 | RAM 2x8GB Corsair Vengeance 1600mhz | HDD 1TB + 2TB + 3TB | SSD Samsung 830 128gb | Cooler Zalman CNPS 9900 Max | Bildskärm 2x Dell U2312HM | Tangentbord G510 | Mus Corsair Ironclaw | Ljudkort ASUS Xonar D2X/XDT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

Som Sorc klarar inte en warior att hålla aggro ifrån mig Vist jag kan dps'a i ca 30-40% max kapacitet och då händer det förvisso inte men ja

Skrivet av Timeless Visions:

har en liten fråga var fan får man tag i healing pots? skiten man får från äggen är kass

Alchemy.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad har ni för köer på "era" serverar?
Hamnade själv precis på plats 800 någonting i kö till Essenia :rolleyes:.

Visa signatur

Chassi HAF 922 | Mobo P67 Sabertooth | CPU i5 2500k | GPU Gainward GTX 970 | PSU Corsair HX 750 | RAM 2x8GB Corsair Vengeance 1600mhz | HDD 1TB + 2TB + 3TB | SSD Samsung 830 128gb | Cooler Zalman CNPS 9900 Max | Bildskärm 2x Dell U2312HM | Tangentbord G510 | Mus Corsair Ironclaw | Ljudkort ASUS Xonar D2X/XDT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferum:

Vet att Aesir lirar där! De närmar sig 100 pers i roostern och satsar väldigt hårt. http://www.aoc-gaming.se är adressen

Permalänk
Medlem

Finns det några svenska guilder som lirar på Samael?

Visa signatur

Phanteks Evolv ATX Tempered Glass | Intel Core I7 7700K | Cryorig H5 Ultimate | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | Corsair 16GB DDR4 2400Mhz VENGEANCE LP Röd | WD Blue 500GB SSD | Gigabyte Z270XP-SLI | EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

game over :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimpaa88:

Elysium bland annat. som jag spelar i
Ca 70 members just nu.

Sen finns det ett par mindre.

Permalänk
Skrivet av Juggvard:

Vad har ni för köer på "era" serverar?
Hamnade själv precis på plats 800 någonting i kö till Essenia :rolleyes:.

Kör inte på den mest befolkade servern i spelet då kanske?

Förstår inte varför det ens finns "populära" servers...gillar ni köer och extra lagg i städerna?
Själv spelar jag på Samael, har haft kö en gång, och då var det bara 5 pers före.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av kimpaa88:

Var me i en Svensk server på Samael, dock migrerade den, och sen var alla ändå skitdryga så det gjorde mig ingenting.

Går väl lika bra att spela i engelsktalande guilds?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Någon som råkar sitta på ett CE som har en 7 dagars key över man kan tänka sig ge bort/byta eller sälja för mindre summa, kan även ge en key tillbaka på måndag då jag får hem min CE? Om någon har det skicka gärna ett PM :)!

Visa signatur

Fractal Design Define S Svart-Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB-MSI Z170A KRAIT GAMING 3X-Kingston HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz-ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX--1TB Samsung Spinpoint F3-OCZ TL100 240GB-EVGA Supernova G2 650W

Permalänk
Skrivet av isorill:

Någon som råkar sitta på ett CE som har en 7 dagars key över man kan tänka sig ge bort/byta eller sälja för mindre summa, kan även ge en key tillbaka på måndag då jag får hem min CE? Om någon har det skicka gärna ett PM :)!

Ska man få en 7 dagars trial om man köper CE? För jag har då inte sett till någon, kanske inte gäller om man köpt digitalt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Ska man få en 7 dagars trial om man köper CE? För jag har då inte sett till någon, kanske inte gäller om man köpt digitalt?

Detta står på Webhallens pre-order.

• IN GAME CONTENT :
- 30 Days of Play Included
- Tell-a-Friend: FREE Gameplay Invitation for a Friend (7 days)
- Exclusive Items: Regal Frostlion Mount, Velik’s Bloodstone Necklace, Shakan’s Bloodstone Necklace

Kan vara så att det bara kommer med box. Inte 100% säker.

Visa signatur

Fractal Design Define S Svart-Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB-MSI Z170A KRAIT GAMING 3X-Kingston HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz-ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX--1TB Samsung Spinpoint F3-OCZ TL100 240GB-EVGA Supernova G2 650W

Permalänk
Skrivet av isorill:

Detta står på Webhallens pre-order.

• IN GAME CONTENT :
- 30 Days of Play Included
- Tell-a-Friend: FREE Gameplay Invitation for a Friend (7 days)
- Exclusive Items: Regal Frostlion Mount, Velik’s Bloodstone Necklace, Shakan’s Bloodstone Necklace

Kan vara så att det bara kommer med box. Inte 100% säker.

Verkar så, kan inte hitta något på min account-sida på tera-europe, och finns inget på mailen.

Visa signatur