Permalänk
Medlem

Hmm, dog och sen kunde jag inte skapa ny gubbe, antar att det buggade

Dog som hjälte dock, dödade två banditer som hållit en kille belägrad i en liten stuga så han kunde komma ut, råkade dock locka zombies pga mina skott. Kom en satans massa av dom, men tog de flesta innan jag förblödde till döds efter jag ledde bort dom från killen jag befriat

Blir bara roligare och roligare tycker jag, föredrar faktiskt nätterna då det är så mycket lättare att smyga runt! Slipper att bli skjuten i ryggen konstant...

Permalänk
Medlem

Jag ser inte ett skit på nätterna...

Alla på servern gapar om en ny version nu också. 1.5.4?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Skrivet av rinosaur:

Ja, det är bara code filen som är uppdaterad, ladda ner den härifrån: http://www.armafiles.info/dayz/

Jag har uppdaterat första inlägget med länkarna.

Visa signatur

[Intel i5 2500K][Corsair 1600 Mhz][EVGA GTX 780][Corsair TX750][WD Black 750GB][Intel 510 SSD 128GB][Lian Li PCV-1020A][ASUS PB278Q]

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Jag "fuskar" lite
Drar upp brightness till max, och ökar gamma. Men tar man för mycket så börjar ögonen blöda, så man får ta ett mellanting.
Vänta tills det blir en månlös natt med massa moln. Blir kolsvart, inte ens att "fuska" hjälper
Går bara att se vart man går med ficklampa/Chemlight/flare, men då blir man ett enkelt mål.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iProtocol:

Ja, det är bara code filen som är uppdaterad, ladda ner den härifrån: http://www.armafiles.info/dayz/

Jag har uppdaterat första inlägget med länkarna.

Har gjort det, även equip är ändrad, tankade mitt tidigare idag och nu hette den "dayz_equip_v1.2" istället för v1.1

nu sitter jag och 45 stycken till och väntar på "waiting for server response"

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Utöver labila servrar och buggar så blev jag positivt överraskad av denna mod. Några kompisar började spela det igår och de rekommenderade modden, var dock lite tveksam över det då jag vet att Arma II är lite stelt. Men tillslut blev jag nog sugen och köpte Arma II på Steam. Det köpet var det bästa köp någonsin. Har aldrig varit med om så mycket action och frustration i något annat spel och mod innan.

Så ikväll vart det några timmar för mycket framför datorn.

Visa signatur

Nanananananananananana.....nananananananananana.... BATMAN!

Permalänk
Medlem

Gillar Changelogen:
* [FIXED] Tent updates not occuring due to incorrect Key reference
* [FIXED] Zombies spawning right next to players
* [FIXED] Hard to build tents and fires (radius check reduced) [for Dwarden :P]
* [FIXED] Major inception-like time Desync'ing (forced time sync every 5 minutes)
* [NEW] Character saving now ever 2 minutes, not every 30 seconds (still forces save on disconnect)
* [NEW] Building sandbags, tank traps, and wire are persistent
* [NEW] Players no longer consume food/water offline BUT can still become starving offline (just eat when you login) P.S. you guys are pussies
* [NEW] Toolbox added. You need it to setup/takedown wire and tank traps

Permalänk

Man blir tydligen hungrig och törstig när man är offline också! Någon som har någon aning hur länge ens karaktär kan klara sig utan att man loggar in och käkar och dricker?

Är detta också realistiskt så borde man ju klara sig en månad utan mat och nån vecka utan vatten iaf!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Processor: Intel i7 7700K @ 4,5 GHz | Moderkort: ASUS STRIX 270H GAMING | RAM: Corsair 16 GB 3000 MHz VENGEANCE | Grafikkort: GainWard 3070 | Nätaggregat: Fractal Design Integra 750W | Skärm: ROG PG278QR | Tangentbord: Steelseries Apex 7 | Mus: Zowie EC1-A | Musmatta: Steelseries Qck | Ljud: SteelSeries Arctis 7 & Edifier system

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myrmeldjyr:

Förbannat att VARENDA server ska bli full..

Sjukt skoj att så många har köpt ArmA bara för detta. Nu ska ni bara börja lira det vanligt också

:s jag får inte igång det och jag köpte arma 2 och combined operations enbart för moddet men kan inte installera mode på spelet och testa använda six updater men samma tjafs :S

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Sådär! Kan tyvärr inte så mycket om just TeamSpeak 3 server, men jag antar att detta fungerar. Håller den igång 24/7
ServerAdress: 31.192.198.239

EDIT:Har lekt lite med channels, har inte direkt bestämt mig vad för channels jag ska ha. Kommer nog in och spelar imorgon.

tjena har du öppet ts 3 channeln ?

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

lol känner mig som en spammer här i forumet nu sry om det men blev lite destepat ^^, xD kan någon ge mig ett tips på hur jag kan updatera detta :)" versionen., btw igår kväll hittade jag någon beta patch men vars ska jag installera den ? jag öppnade den patchen i game folder och det laddade något sedan kom det en ruta om att det har inte blivit installerat rätt ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Försöker gå med i en server, men det står "You can not play/edit this mission; It is dependent on downloadable that has been deleted.chernarus"
har laddat ner alla .rar filer i Index of /dayz och lagt de i steamapps/commmon/arma2arrowhead(något sånt)/expansion/addons

Har jag missat något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karlssown:

Man blir tydligen hungrig och törstig när man är offline också! Någon som har någon aning hur länge ens karaktär kan klara sig utan att man loggar in och käkar och dricker?

Är detta också realistiskt så borde man ju klara sig en månad utan mat och nån vecka utan vatten iaf!

Det är så att du blir svältande om du inte loggar in men du kommer inte dö, det är bara att äta/dricka något när du loggar in.

Skrivet av Ziggy_:

lol känner mig som en spammer här i forumet nu sry om det men blev lite destepat ^^, xD kan någon ge mig ett tips på hur jag kan updatera detta :)" versionen., btw igår kväll hittade jag någon beta patch men vars ska jag installera den ? jag öppnade den patchen i game folder och det laddade något sedan kom det en ruta om att det har inte blivit installerat rätt ?

http://img69.imageshack.us/img69/8369/tipsm.jpg

Skrivet av Noobenu:

Försöker gå med i en server, men det står "You can not play/edit this mission; It is dependent on downloadable that has been deleted.chernarus"
har laddat ner alla .rar filer i Index of /dayz och lagt de i steamapps/commmon/arma2arrowhead(något sånt)/expansion/addons

Har jag missat något?

För att installera:
1. Ladda ner alla .rar filer ifrån: http://www.armafiles.info/dayz/
2. Packa upp dessa filer i C:\Program Files\Steam\steamapps\common\arma 2\AddOns om ni inte har steam versionen så är det troligen i C:\Program Files (x86)\arma 2\AddOns

När ni gjort det så ska ni starta ArmA 2: Operation Arrowhead

Permalänk
Medlem
Skrivet av swesen:

Det är så att du blir svältande om du inte loggar in men du kommer inte dö, det är bara att äta/dricka något när du loggar in.

För att installera:
2. Packa upp dessa filer i C:\Program Files\Steam\steamapps\common\arma 2\AddOns om ni inte har steam versionen så är det troligen i C:\Program Files (x86)\arma 2\AddOns

så det är inte? xd: C:\Program Files\Steam\steamapps\common\arma 2 operation arrowhead\@DayZ\addons

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av swesen:

För att installera:
2. Packa upp dessa filer i C:\Program Files\Steam\steamapps\common\arma 2\AddOns om ni inte har steam versionen så är det troligen i

så jag behöver inte göra @dayz mapp bara lägga alla filer i AddOns mappen? C:\Program Files (x86)\arma 2\AddOns

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Ziggy_:

tjena har du öppet ts 3 channeln ?

Ja den ska vara uppe.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av swesen:

För att installera:

Fungerar inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

så det är inte? xd: C:\Program Files\Steam\steamapps\common\arma 2 operation arrowhead\@DayZ\addons

Skrivet av Ziggy_:

så jag behöver inte göra @dayz mapp bara lägga alla filer i AddOns mappen? C:\Program Files (x86)\arma 2\AddOns

Skrivet av Noobenu:

Fungerar inte.

Edit: prova att uppdatera med denna.
Hmmm, det fungerade för mig. Såhär ska det se ut:

Permalänk
Medlem
Skrivet av swesen:

Edit: prova att uppdatera med denna.
Hmmm, det fungerade för mig. Såhär ska det se ut: http://dl.dropbox.com/u/4459354/Dayz.png

använder du six updater eller kör du utan ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

använder du six updater eller kör du utan ?

Utan.

Permalänk

Så, det blir spel ikväll? Kommer nog in runt kl 6 Ses då!

TeamSpeak Adress: 31.192.198.239

Visa signatur
Permalänk
Medlem

om folk är intresserade av en Teamspeak 3 server som är konstant uppe kan ni skicka PM till mig skriver inte IP och PW öppet här pga att ja det är öppet för hela internet att se

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

jag är på bara jag får igång spelet lol har försökt sedan igår förmiddag xd

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

Och du har uppdaterat till Arma:OA till 1.60?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

vad är det som strular?

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |

Permalänk
Skrivet av The Mupp:

om folk är intresserade av en Teamspeak 3 server som är konstant uppe kan ni skicka PM till mig skriver inte IP och PW öppet här pga att ja det är öppet för hela internet att se

Annars har jag en uppe

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av mitso:

Och du har uppdaterat till Arma:OA till 1.60?

ja jag har 1.60.0.92477 men om jag inte startar spelet via six updater så startar det inte "på steam" när jag skrivit -nosplash -mod=@dayz;

men jag får igång många mods men inte @DayZ för det står 11:30:22: Not allowed mods: @jayarma2lib
Missing (or disabled) mods: @cba_a2, @jayarma2lib_new, @dayz

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

vad är det som strular?

kan inte få igång spelet med moddet dayz, har prövat olika metoder sedan igår lol , updaterade idag också till 1.60.0.92477 :s. lite störande

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

kan inte få igång spelet med moddet dayz, har prövat olika metoder sedan igår lol , updaterade idag också till 1.60.0.92477 :s. lite störande

vad är det som händer när du försöker starta och på vilka vis har du försökt starta med moden?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Annars har jag en uppe

skrev att jag hade en pga att jag har en server med statisk IP och hela faderullan och har hosta en TS3 server i över 1 år

Visa signatur