Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

vad är det som händer när du försöker starta och på vilka vis har du försökt starta med moden?

först fixat alla filer som behövs, sedan skapa mapp @DayZ - addon "klistrat in filerna i addon mappen och sedan lagt @DayZ mappen i C:\Program Files\Steam\steamapps\common\arma 2 operation arrowhead

har även testat lägga mappen i C:\Program Files\Steam\steamapps\common\arma 2 " sådet ligger \steamapps\common\arma2\@DayZ\Addons

och testat lägga filerna i C:\Program Files\Steam\steamapps\common\arma 2\AddOns " så filerna ligger lösa bland andra filer i addons

sedan installerade jag six updater och såg en vid på 1 timma om hur man använder programmet och försökte sedan med det programmet utan sucess.

btw antingen så händer det inget "om jag öppnar via steam som visas nedan" eller så startar det men kan inte joina servrar med DayZ Moddet

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

btw så har jag öppnat spelet via steam och --->

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Får det inte att funka heller, kommer upp "dayz_code" requires addon "CABuildingParts"

Någon som vet vad det är??

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthan:

Får det inte att funka heller, kommer upp "dayz_code" requires addon "CABuildingParts"

det meddelandet fick jag också i början när jag startade och joina server genom six updater

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

först fixat alla filer som behövs, sedan skapa mapp @DayZ - addon "klistrat in filerna i addon mappen och sedan lagt @DayZ mappen i C:\Program Files\Steam\steamapps\common\arma 2 operation arrowhead

så du la in det så här? "C:\Program Files\Steam\steamapps\common\arma 2 operation arrowhead\@DayZ\AddOns\"
för det är så det borde se ut. Men får du nått felmeddelande?

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

så du la in det så här? "C:\Program Files\Steam\steamapps\common\arma 2 operation arrowhead\@DayZ\AddOns\"

hm tror jag ska testa installera om allt och börja om från början...
det kommer fördet mesta upp medds om att jag har fel spel version tex. arma 2 eller operation arrowhead - combined operations

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Ziggy_:

hm tror jag ska testa installera om allt och börja om från början...
det kommer fördet mesta upp medds om att jag har fel spel version tex. arma 2 eller operation arrowhead - combined operations

Har du lagt till denna i din modline/start options:
-world=empty -skipintro -nosplash -noPause -maxmem=2047 -mod=@dayz;

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myrmeldjyr:

Har du lagt till denna i din modline/start options:
-world=empty -skipintro -nosplash -noPause -maxmem=2047 -mod=@dayz;

det är tomt, det var några ifyllda tidigare. är det något speciellt jag ska fylla i ?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Ziggy_:

det är tomt, det var några ifyllda tidigare. är det något speciellt jag ska fylla i ?

Fyll i det jag skrev

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myrmeldjyr:

Fyll i det jag skrev

http://img703.imageshack.us/img703/7218/eeeeeex.jpg

hittar ingen som det står mod på :)?

sedan så blir jag nu utloggad från sweclockers och youtube var 2 min -_- startade hända imorsse

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av jonthan:

Det kommer upp på alla servrar att du behöver CBA Aktiverad, men det ska du inte ha.
Testa uppdatera dayz_code.
www.dayzmod.com/downloads/

Skrivet av Ziggy_:

Steam > Högerklicka på ArmA 2 Operation Arrowhead > Properties > Set launch Options

Permalänk
Medlem

Skit i att ha något i launch innan du ser att det fungerar.

I denna mappen ska alla de filerna ligga. C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\arma 2\AddOns

Sen starta normalt.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Vet inte vem av er som har TS 3 servern som folk här använder men vore riktigt trevligt om man fick IP :).
Spelade lite igår, var kul men hade varit roligare om man hade någon att köra med.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

ska jag skippa använda six updater ? har skrivit in det du sa @myrmeldjyr men ska jag stänga av six updater och testa som vanligt?

/EDIT, som tidigare så kommer det upp en svart Run ruta och sedan stängs den ^^ då öppnade jag via steam , combined operations

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag köpte precis arma 2 CO så skulle någon vilja spela lite ikväll så adda gärna clla1337 på steam.

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk
Skrivet av Ziggy_:

ska jag skippa använda six updater ? har skrivit in det du sa @myrmeldjyr men ska jag stänga av six updater och testa som vanligt?

Du ska inte starta spelet genom Six. Du ska bara uppdatera CBA genom det.
Dayz uppdaterar du genom dayzmod.com och deras downloadmap, sen ersätter du bara .pbo och .bisign/.bikey filerna i /@dayz/AddOns.

Starta Combined Ops genom Steam. Om du nu använder det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

I denna mappen ska alla de filerna ligga. C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\arma 2\AddOns

Sen starta normalt.

man ska ALDRIG lägga mods där då det är jävligt svårt att felsöka om det börjar bugga.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

/EDIT, som tidigare så kommer det upp en svart Run ruta och sedan stängs den ^^ då öppnade jag via steam , combined operations

gå istället in här http://www.armafiles.info/dayz/

ladda ner allt till en map du har döpt till "addons" packa sen upp allt och ta bort rar filerna. när allt väll är uppackat så gör du en ny map med namnet @DayZ som du flyttar din addons map till. sen lägger du det i din arma 2 operation arrowhead map. och startar du arma via med modlinen "-mods=@DayZ;"
du kan köra med lite andra grejer innan så som tex "-world=empty -nosplash -maxmem=2047 -noPause -mod=@DayZ;" men det är mer en smaksak.

Och som jag skrev till den andra herren ska du aldrig lägga mods rak in i arma 2 operation arrowhead\Expansion\Addons\ för då är det svårt att felsöka eller starta spelet utan den moden utan massvis med piller.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

som vanligt så går det inte starta spelet efter man har skrivit något i Launch options.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Använde http://www.youtube.com/watch?v=Ib73cBf_-Ys själv för att ställa in allt, launchern han nämner där fungerade galant för mig, där du kan bocka i rutor så ställer han in nosplash nopause osv.

Permalänk
Medlem

lol skulle starta arma 2 "vanliga versionen" då blev det error efter en stund där det stod : Bad Serial Number Given In Setup.
sen crasha det xd?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

lol skulle starta arma 2 "vanliga versionen" då blev det error efter en stund där det stod : Bad Serial Number Given In Setup.
sen crasha det xd?

Jag tror jag vet vad som kan vara fel starta om steam som administratör sen kör du igång vanilla arma en gång och därefter vanillla operation arrowhead en gång därefter startar du det som combined ops. det blir ibland problem om man inte har steam som admin att den inte kan pilla i registret som den ska jag hade samma problem förut.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det någon som spelar nu?

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

Jag tror jag vet vad som kan vara fel starta om steam som administratör sen kör du igång vanilla arma en gång och därefter vanillla operation arrowhead en gång därefter startar du det som combined ops. det blir ibland problem om man inte har steam som admin att den inte kan pilla i registret som den ska jag hade samma problem förut.

just nu ominstallerar jag arma2 delen lol snart klart, sedan ska jag starta den och efteråt expansion sen combined

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av WivouZan:

Använde http://www.youtube.com/watch?v=Ib73cBf_-Ys själv för att ställa in allt, launchern han nämner där fungerade galant för mig, där du kan bocka i rutor så ställer han in nosplash nopause osv.

Efter den guiden så verkar det funka nu iallafall

YES och där kom det igång:D

Tack för den guiden:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Sen starta normalt.

ska det inte ligga i expansionet? och ska man starta det vanliga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

just nu ominstallerar jag arma2 delen lol snart klart, sedan ska jag starta den och efteråt expansion sen combined

Skrivet av WivouZan:

Testa att följa han på youtube till punkt och pricka, funkade för mig:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

ska det inte ligga i expansionet? och ska man starta det vanliga?

Neej precis som jag har gjort

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthan:

Testa att följa han på youtube till punkt och pricka, funkade för mig:)

yes nu kan jag starta arma 2 och combined operations , ska testa lägga till dayz mod nu thx

Visa signatur