Tera: The Exiled Realm of Arborea

Permalänk
Skrivet av wixia:

Lite sugen på att plocka upp detta på vägen hem idag men detta låter inte bra. Är Frogster verkligen så sämst?

Skickades från m.sweclockers.com

JA!!!

Hänvisar till google, sök på tera och frogster ska du se.

Visa signatur

GigaByte EP35-DS3 - Intel Core 2 Quad Q6600@2.44GHz - 8GB Corsair Dominator DDR2 PC8500 - Crucial M4 128GB ,1TB Hdd- XFX Radeon HD 5870 - Antec Sonata III - Svart (500w), Thoshiba HDTV 37"

Permalänk
Medlem

Kortaste MMOupplevelsen jag har haft.

Köpte spelet, loggar in och försöker skapa en gubbe på Essenia och får meddelande om det inte går.
Checkar forumet och de säger att man kan rolla på en annan server istället, jävla skämt man vill ju spela med sina vänner och att de inte vet när de kommer öppna servern igen för nya gubbar.

Har redan skickat in support ticket om att jag vill ha tillbaka mina pengar

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

Om de är dina viktiga vänner be dom rolla på en annan server, Essenia har sjuk för hög kö just nu och är själv fruktansvärd tacksam för att de infrölde detta, igår vart det en lö på över 1500 pers ca 2 timmar. INTE okej, när så got som alla andra servrar inte har kö.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Om de är dina viktiga vänner be dom rolla på en annan server, Essenia har sjuk för hög kö just nu och är själv fruktansvärd tacksam för att de infrölde detta, igår vart det en lö på över 1500 pers ca 2 timmar. INTE okej, när så got som alla andra servrar inte har kö.

Jag hoppas du förstår hur idiotisk du låter när du vill att en mer än 20 spelare ska byta server där de redan har spelat i ~1 vecka enbart för att Frogster inte klarar av att hantera mängden spelare och låser ner en server totalt.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk

Nu kanske frågan eller "styrningen vs färdighetsanvändningen" redan är ställd och svarad på men en på jobbet var som lyrisk när Tera släpptes igår och köpte det direkt, så även jag. Han misslyckades dock spela igår pga akut huvudvärk varpå sömn och jag själv började spela en Slayer och tänkte som inte alls nämnvärt på hur ens färdigheter används. Panik under prologen och dog då jag inte fattade någonting på slutet men sen väl då man börjar kämpa på från låglvl så är det ju inga problem att klicka på 2 olika färdigheter, och missar ibland rätt tangent men det tar sig väl förhoppningsvis.
Jämfört med tex wow (och dom flesta mmorpg) då man kan välja att använda musen eller tangentbordet till att aktivera sina "spells" så är man ju inte låst att fingra på tangentbordet för att kunna spela acceptabelt.
En besviken arbetskompis ringde och var nära på rage'quitta pga detta direkt i början(plus kasta bort spelet omgående), att vara låst till tangentbordet, då han antar att det tillkommer fler färdigheter, fler krångliga kombinationer med stigande level.

Hur viktigt är det att kunna använda tangentbordets alla siffror i en strid, kan man klara sig på några få (3-6) eller behöver man alla, och dessutom så märkte jag i prologen att hastigheten ökade och det blir en del combos, hur långa kan dom bli? Men jag antar det beror på vad man spelar också.
För att köra "ordinary mmorpg style" är uteslutet antar jag. För egen del så är det okej men annars måste jag ju övertyga att det inte kommer vara så svårt. Ta spelet Magicka tex där jag var oerhört kass och slängde upp helt galna kombinationer ofta en sköld och även en fiende innanför, sånt vill jag inte vara med om, och i BF3 så kommer en ammolåda fram istället för en pistol vilket får mig dödad ibland.

Annars verkar det spännande och kommer köra månaden ut då 399:- kändes givet. Jämfört med mycket annat skit man slösar pengar på så är det ju nästan gratis.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Grymt roligt MMORPG!
Älskar det so far.

Visa signatur

Phanteks Evolv ATX Tempered Glass | Intel Core I7 7700K | Cryorig H5 Ultimate | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | Corsair 16GB DDR4 2400Mhz VENGEANCE LP Röd | WD Blue 500GB SSD | Gigabyte Z270XP-SLI | EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Skjut mig, känns sådär att ha slängt pengar på en sådan utvecklare.

https://twitter.com/#!/CatalystCreator/status/198506173241106...

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devlaska:

Jag hoppas du förstår hur idiotisk du låter när du vill att en mer än 20 spelare ska byta server där de redan har spelat i ~1 vecka enbart för att Frogster inte klarar av att hantera mängden spelare och låser ner en server totalt.

Tackar flör att du kallar mig idiot? Har bara en enda fråga, varför började du också då inte för en vecka sedan? Servern behövs seriöst låsas, det finns som sagt va 2 andra PVP servrar att spela på. Och om det nu gick bra att vänta en vecka går det nog bra att vänta en till.

Skrivet av Punnisher:

Nu kanske frågan eller "styrningen vs färdighetsanvändningen" redan är ställd och svarad på men en på jobbet var som lyrisk när Tera släpptes igår och köpte det direkt, så även jag. Han misslyckades dock spela igår pga akut huvudvärk varpå sömn och jag själv började spela en Slayer och tänkte som inte alls nämnvärt på hur ens färdigheter används. Panik under prologen och dog då jag inte fattade någonting på slutet men sen väl då man börjar kämpa på från låglvl så är det ju inga problem att klicka på 2 olika färdigheter, och missar ibland rätt tangent men det tar sig väl förhoppningsvis.
Jämfört med tex wow (och dom flesta mmorpg) då man kan välja att använda musen eller tangentbordet till att aktivera sina "spells" så är man ju inte låst att fingra på tangentbordet för att kunna spela acceptabelt.
En besviken arbetskompis ringde och var nära på rage'quitta pga detta direkt i början(plus kasta bort spelet omgående), att vara låst till tangentbordet, då han antar att det tillkommer fler färdigheter, fler krångliga kombinationer med stigande level.

Hur viktigt är det att kunna använda tangentbordets alla siffror i en strid, kan man klara sig på några få (3-6) eller behöver man alla, och dessutom så märkte jag i prologen att hastigheten ökade och det blir en del combos, hur långa kan dom bli? Men jag antar det beror på vad man spelar också.
För att köra "ordinary mmorpg style" är uteslutet antar jag. För egen del så är det okej men annars måste jag ju övertyga att det inte kommer vara så svårt. Ta spelet Magicka tex där jag var oerhört kass och slängde upp helt galna kombinationer ofta en sköld och även en fiende innanför, sånt vill jag inte vara med om, och i BF3 så kommer en ammolåda fram istället för en pistol vilket får mig dödad ibland.

Annars verkar det spännande och kommer köra månaden ut då 399:- kändes givet. Jämfört med mycket annat skit man slösar pengar på så är det ju nästan gratis.

Spelet är väldigt action baserat så att spela det med mus är inte enns möjligt, du behöver sikta dina skills os.v.v vist kan du men du kommer vara ca 90% mer inefektiv än alla andra och inte överleva en enda boss fight. När det gäller skills så överlever du med 0-9 / F1 till F12 men är du smart så binder du shift, ctr samt alt oxo och behöver inte röra handen vidare mycket.

Har man fortfarande problem med tangentbord så rekomenderar jag att kolla in G13 eller N-52 tangentbord gjorda för mmo.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Bara jag som börjat tröttna redan? vet inte vad det är. Men klarar inte av att hålla mig till en klass för att jag blir missnöjd xD
Har spelat Zerk = Så jävla värdelösa i pvp.
och Warrior = Ett jävla studsande hela tiden(dodge), blir bara jobbigt.

Permalänk
Medlem

Nu blir det sömn, slackerguild ändå... Nä men dom va inte vakna igår natt av någon anledning så det blev grind själv. Imorgon 60 då, troligtvis!

Permalänk
Inaktiv

sjukt bra spel ett av dom bästa mmo jag har spela på länge, är bara lvl 42 men har inte haft en tråkig stund

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devlaska:

Jag hoppas du förstår hur idiotisk du låter när du vill att en mer än 20 spelare ska byta server där de redan har spelat i ~1 vecka enbart för att Frogster inte klarar av att hantera mängden spelare och låser ner en server totalt.

Vill inte vara taskig men du borde tänka efter lite. Alla som rollade på servern visste vad dom gick in på. Alla och deras mamma planerade att rolla på servern så det kunde inte bli annat än katastrof. Det är inte Fraudsters fel att alla vill spela på samma server. Samma sak har hänt i dom flesta stora MMOs vid release. World of Warcraft och Age of Conan är bra exempel.

Skrivet av adfi:

Bara jag som börjat tröttna redan? vet inte vad det är. Men klarar inte av att hålla mig till en klass för att jag blir missnöjd xD
Har spelat Zerk = Så jävla värdelösa i pvp.
och Warrior = Ett jävla studsande hela tiden(dodge), blir bara jobbigt.

Har inte tröttnat än men har ALLA klasser över level 12

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Bara jag som börjat tröttna redan? vet inte vad det är. Men klarar inte av att hålla mig till en klass för att jag blir missnöjd xD
Har spelat Zerk = Så jävla värdelösa i pvp.
och Warrior = Ett jävla studsande hela tiden(dodge), blir bara jobbigt.

Zerker är den av de absolut bästa PVP klasserna, notera dock de är värdelösa i solo, men i grupp pvp kan de göra seriös skada. Och det inte fören end game dvs.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

Spelet är väldigt action baserat så att spela det med mus är inte enns möjligt, du behöver sikta dina skills os.v.v vist kan du men du kommer vara ca 90% mer inefektiv än alla andra och inte överleva en enda boss fight. När det gäller skills så överlever du med 0-9 / F1 till F12 men är du smart så binder du shift, ctr samt alt oxo och behöver inte röra handen vidare mycket.

Har man fortfarande problem med tangentbord så rekomenderar jag att kolla in G13 eller N-52 tangentbord gjorda för mmo.

Ok, tack Kollade upp lite om G13, var lite annorlunda men en förändring behöver inte alltid vara nackdel. Får se hur spelet känns i framtiden, om det blir inköp. (alt-knappen är ju som redan bunden och behövs hela tiden till det den gör känns det som)
Kanske värre det där med Frogster, att dom inte bryr sig om sina kunder. Även fast allting funkat klockrent för mig, men valde då en PvE server.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Tråkigt att det inte finns en tjänst för att byta ras..ångrar mitt val av popori lite...coola i början men sen stör man sig mest på att man är en boll med ett enormt svärd...haha. nu är jag förvisso bara lvl 17 så går väl snabbt att lvla om..haha

Permalänk
Medlem

Om någon har en friend-key så skulle jag vara intresserad att prova. Testade ej betan och funderar på köpa

Visa signatur

PC: i7 2600k @ 4.6Ghz, Corsair H100, MSI P67A-GD55, Corsair 8GB XMS 1600Mhz, Gigabyte 780 Ti GTX, Fractal Design Newton R2 1000W, OCZ SSD Agility 3 240GB, 1TB Samsung F3, Ljudkort: Asus Xonar DX
Mac: 27" iMac, 13" Macbook Air, 13" Macbook Pro, iPhone 6S Plus
Android: Nexus 7, HTC One M8

Permalänk
Medlem
Skrivet av meb79:

Om någon har en friend-key så skulle jag vara intresserad att prova. Testade ej betan och funderar på köpa

vad har du för mail då? kan skicka en till dig

Permalänk
Skrivet av meb79:

Om någon har en friend-key så skulle jag vara intresserad att prova. Testade ej betan och funderar på köpa

Undrar samma sak, någon som är vänlig och har en friend key att ge?
Mitt email är audia8snubben@hotmail.com

Visa signatur

GigaByte EP35-DS3 - Intel Core 2 Quad Q6600@2.44GHz - 8GB Corsair Dominator DDR2 PC8500 - Crucial M4 128GB ,1TB Hdd- XFX Radeon HD 5870 - Antec Sonata III - Svart (500w), Thoshiba HDTV 37"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Audia8snubben:

Undrar samma sak, någon som är vänlig och har en friend key att ge?
Mitt email är audia8snubben@hotmail.com

skickade en till dig

Permalänk
Medlem

Finns det någon som kunde skicka friend key till mig ?
Email : Alen.jemelka@hotmail.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shoyan:

Finns det någon som kunde skicka friend key till mig ?
Email : Alen.jemelka@hotmail.com

Skulle blivit väldigt glad !
Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shoyan:

Skulle blivit väldigt glad !
Tack på förhand.

Råkade citera istället för att redigera

Permalänk
Medlem

Så jag införskaffade mig TERA i veckan. Om vi bortser från att jag har fått erfara att Frogster är världssämst, och att jag aldrig upplevt så dålig kundtjänst någonsin, så är det en annan sak som grämer mig. Jag har nämligen en hel del screen tearing och ingen möjlighet att utnyttja AA och andra likadana "högre" grafiska inställningar. Det enda jag kan ändra är upplösning och hur långt ifrån jag kan se saker etc. Det finns alltså ingen vsync som jag kan använda mig av, och i "grafik-inställningar-menyn" i spelet så ser jag en liten "knapp" som man skall kunna trycka på för att få fram mer avancerade grafiska inställningsval. Jag kan dock inte klicka på den här knappen. Jag misstänker att de som kan göra det får tillgång till att välja huruvida de vill ha vsync och AA på eller inte.

Mitt grafikkort är AMD Radeon HD 7950. Jag har naturligtvis de allra senaste drivrutinerna. Jag har försökt att forcera grafikkortet till att alltid ha på vsync och AA, men det funkar dessvärre inte.

Det här irriterar mig något otroligt. Spelglädjen nästan försvinner helt. Inte för att jag är väldigt grafikkåt, men screen tearing och ingen AA gör trots allt spel en hel del mer fula och "icke-flytande".

Någon som vet om det går att göra något åt det här eller om man bara får vänta på att Frogster skall göra något åt saken?

Permalänk
Medlem

Leta upp S1Engine.ini under spelmappen någonstanns

sök upp UseVsync
sätt den till True

Leta upp bSmoothFrameRate

Sett den till false

Förvisså får man inte editera ini filerna men det är inget de kan spåra och dessa förändringar är totalt harmlösa.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felidae:

Det här irriterar mig något otroligt. Spelglädjen nästan försvinner helt. Inte för att jag är väldigt grafikkåt, men screen tearing och ingen AA gör trots allt spel en hel del mer fula och "icke-flytande".

Någon som vet om det går att göra något åt det här eller om man bara får vänta på att Frogster skall göra något åt saken?

Det finns visst AA, ligger under video>other>lightning enrichment, om den är på 1 eller 0 är AA av, om den är på 2 så är AA på.

Permalänk
Medlem

https://twitter.com/#!/TeraEurope/status/198919784321122304

Citat:

We increased the limit for Essenia and Samael, you'll be able to create characters on both servers again, until the new limit is reached.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Hur värt är de att enchanta medans man lvlar? jag fick ett blått svärd nu i Secret Base. är de värt att försöka komma upp itll +6 osv på såhär låg lvl, eller är de bara slöseri med pengar osv?

Permalänk
Skrivet av Skudd:

skickade en till dig

Thank you^^

Visa signatur

GigaByte EP35-DS3 - Intel Core 2 Quad Q6600@2.44GHz - 8GB Corsair Dominator DDR2 PC8500 - Crucial M4 128GB ,1TB Hdd- XFX Radeon HD 5870 - Antec Sonata III - Svart (500w), Thoshiba HDTV 37"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skudd:

vad har du för mail då? kan skicka en till dig

Skickade ett PM, tack

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: i7 2600k @ 4.6Ghz, Corsair H100, MSI P67A-GD55, Corsair 8GB XMS 1600Mhz, Gigabyte 780 Ti GTX, Fractal Design Newton R2 1000W, OCZ SSD Agility 3 240GB, 1TB Samsung F3, Ljudkort: Asus Xonar DX
Mac: 27" iMac, 13" Macbook Air, 13" Macbook Pro, iPhone 6S Plus
Android: Nexus 7, HTC One M8

Permalänk
Medlem
Skrivet av meb79:

Skickade ett PM, tack

Skickades från m.sweclockers.com

Verkade som att man bara kunde ge ut en audi snubben fick den, han va snabbare med sin mail