jag kan inte klicka med min mus på något men kan fortfarande röra på den!

Permalänk

jag kan inte klicka med min mus på något men kan fortfarande röra på den!

Jag har problem med min dator. Helt plötsligt så slutar klick funktionen på musen att sluta funka men ja kan fortfarande flytta runt muspekaren men den funkar normalt om jag kör med tangentbordet.
Jag har testat att byta Mus, Grafik kort, Instalerat om Win 7, ändrat dram woltage, formaterat hård diskarna och gjort tester på prossesorn moderkort minnen.
För att få bort problemet så måste jag trycka CTRL+ALT+DELETE och sedan klicka någonstans med musen för att få det att funka igen för att sedan få samma problem. Jag har alldrig fått blåskärm elle något sådant datorn är från December 2010. Vad kan det vara?

Permalänk

Gäller det med alla möss?
Testa byta USB-port?

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk

Ja alla möss och samma med alla USB-Portar

Permalänk
Entusiast

Konstig fråga kanske, men är ditt Windows 7 äkta eller inte? Kan vara virus/upp f*ckade cracks eller vad som hälst.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk

Det är inte äkta windows nej och jag använder win loadern testat med 3 olika versioner av den

Permalänk

You have PM.

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk

Jag skulle vilja veta om du fick ordning på det och hur?
Har samma eller iaf ett liknande problem!

Permalänk
Medlem

Precis som StRiKeRfReAk så undrar jag också hur du löste detta, jag har samma problem (om jag fattat dig rätt).
Jag har inte heller en äkta windows version, kör också med en sån win loader.
Jag spelar mest WoW och det är lite irriterande när musen slutar klicka, den rör sig alltså men klicken fungerar inte.
Då måste man dra en ctrl alt del och sen trycka avbryt så funkar det igen.

För att förtydliga lite hur mitt problem fungerar så tex i WoW så ser man när man klickar, musen typ blinkar till eller vad man ska säga varje gång du klickar och det gör den även när den "buggar" dvs den klickar men ändå inte.

Värt att tillägga är att detta problemet uppstod så vitt jag vet helt random, har kört detta windowset länge untan problem, inte gjort någon uppdatering nyligen eller dylikt.

Vad gjorde du för att lösa detta? Extremt jobbigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av adam2k:

Precis som StRiKeRfReAk så undrar jag också hur du löste detta, jag har samma problem (om jag fattat dig rätt).
Jag har inte heller en äkta windows version, kör också med en sån win loader.
Jag spelar mest WoW och det är lite irriterande när musen slutar klicka, den rör sig alltså men klicken fungerar inte.
Då måste man dra en ctrl alt del och sen trycka avbryt så funkar det igen.

För att förtydliga lite hur mitt problem fungerar så tex i WoW så ser man när man klickar, musen typ blinkar till eller vad man ska säga varje gång du klickar och det gör den även när den "buggar" dvs den klickar men ändå inte.

Värt att tillägga är att detta problemet uppstod så vitt jag vet helt random, har kört detta windowset länge untan problem, inte gjort någon uppdatering nyligen eller dylikt.

Vad gjorde du för att lösa detta? Extremt jobbigt

Hör av dig till TS eller köp http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=843280.

(jag skriver inte mer på grund av forumreglerna).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Broken-arrow
Okej ja det får väl bli en äkta Windows.. Kanske låter snålt men när jag köpte datorn för 11-12k så låg Windows Ultimate på ca 3000kr vilket kändes jävligt dyrt, naturligtvis var Home o de versionerna billigare men det var fortfarande mycket pengar på sånt "skit". Men visst nu när priserna är mer rimliga och det faktiskt börjat uppstå problem med icke äkta windows (om det nu är det som är felet) så är detta väl något man får ta och göra.

Bara av rent intresse, om du sitter på mer information än tips om att köpa äkta windows, möjlighet att snacka med dig via hotmail lr något annat än forumet så att man slipper anpassa sig efter alla regler (Som man naturligtvis gör allt för att följa) :)?

Permalänk
Avstängd

Läs våra regler

Citat:

§ 7
Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

*tråd låst*

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB