Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Märkligt, jag kan nämligen köra Temple Run i 2 timmar och då har jag runt 80-85% kvar av batteriet, det är helt klart godkänt i mitt syfte iallafall.
=

Ska man verkligen säga att defekterna beror på grund av byggkvalitén? Nej det tycker iallafall inte jag, skulle mer säga att det är ett tillverkningsfel som har skett med många ex i första leveranserna, som man dessutom åfår utbytt till det är en hel lur.

Vad jag vet så har alla HOX skärmdefekter oavsett batch. Däremot verkar graden av glapp variera samt att alla inte vet hur man upptäcker det eller förstår att det är en defekt. Snackade tex med en polare när jag funderade på om jag skulle DOA min andra HOX och han sade bestämt att hans HOX inte hade några vågor eller andra artefakter längs med skärmkanten när man pressade ihop kanten. Han hade heller inte "skramlande" chassi. När vi sågs i helgen visade det sig att hans skärm visst glappade han hade bara inte förstått hur man skulle framkalla felet. Hans chassi skramlade också (vilket för övrigt är kamerasensorn och något som många moderna telefoner med autofokus har).

Jag har även klämt på ett tiotal HOX i olika butiker och konstaterat att alla hade skärmglapp längs vänstra sidan i varierande grad.

Nu blev det här lite OT men känner att jag vill bidra med mina upplevelser av HOX.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RambOFreAc:

Nu haru tagit dig helt om bakfoten lilla vän
S3 har bättre skärm, snyggare gränssnitt och byggkvalitet.
Som vanligt..
Du kan inte jämföra HTC med Samsung..
HTC var bäst en gång i tiden, dom är fortfarande otroligt bra, MEN.. Samsung är bättre.
Tror du får kolla på HTC one X vs Samsung galaxy S3..
Samsung vinner i alla test.

Intressant, du påstår alltså att man inte kan jämföra HTC med Samsung, men att jämföra Samsung med iPhone går alldeles utmärkt (om man kikar på hur det såg ut när iPhone 4S släpptes) och de är ABSOLUT inte jämförbara, de spelar inte ens i samma liga

Skrivet av anon99339:

Fanboy? Titta på videor, bilder. The verge har en bra artikel

http://www.androidcentral.com/samsung-galaxy-s-iii-versus-htc...

Du verkar dessvärre vara en obotlig fanboy som ska hävda S3 vara bättre med subjektiva argument. Samsung-prylen har pentile-skärm mot HTCs RGB.

Den här gången fick inte Samsung till det tyvärr, iPhone utmanas av htc i år.

Skickades från m.sweclockers.com

Det samma gäller här, Apples största utmanare kommer att vara Windows Phone då de har samma grundprincip, Microsoft ställer krav på hårdvarutillverkana på vad hårdvaran ska klara av, annars får de inte använda Windows Phone, Apple vet redan vad deras hårdvara är, men principen blir den samma, Android däremot har inga sånna krav, vem som helst som gör en telefon med pekskärm får ha det, det är bl.a Galaxy Mini ett tydligt exempel på.
HYC kommer visseligen med Windows mobiler, så de är iofs fortfarande med i matchen, men Samsung kommer aldrig in i den

Permalänk
Avstängd
Skrivet av leafbranch:

LG har dock bättre telefon än båda dessa, på pappret iaf.

HTC One X har för övrigt om jag minns rätt en LG IPS skärm men fick ej kalla det för IPS skärm för varumärkes rätt.

På papper kan jag oxå göra en bättre telefon, 2008 så var Samsung Omnia bättre än iPhone på papper, men verkligheten var helt annorlunda, jag valde tyvärr att köpa Samsung Omnia efter vad som var bäst på papper, jag stod ut i 6 månader, sen sålde jag den och köpte en iPhone istället för att testa den, den var jävligt mycket bättre

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Drygo:

Intressant, du påstår alltså att man inte kan jämföra HTC med Samsung, men att jämföra Samsung med iPhone går alldeles utmärkt (om man kikar på hur det såg ut när iPhone 4S släpptes) och de är ABSOLUT inte jämförbara, de spelar inte ens i samma liga

Det samma gäller här, Apples största utmanare kommer att vara Windows Phone då de har samma grundprincip, Microsoft ställer krav på hårdvarutillverkana på vad hårdvaran ska klara av, annars får de inte använda Windows Phone, Apple vet redan vad deras hårdvara är, men principen blir den samma, Android däremot har inga sånna krav, vem som helst som gör en telefon med pekskärm får ha det, det är bl.a Galaxy Mini ett tydligt exempel på.
HYC kommer visseligen med Windows mobiler, så de är iofs fortfarande med i matchen, men Samsung kommer aldrig in i den

Jag äger en HTC Titan idag, och hoppas innerligt på deras WP-satsning. Däremot tror jag inte på att WP lyckas utmana iPhone. Inte än. Tror att Nokia kommer att få ett bra 2013, men 2012 kommer att bli tungt. Just p.g.a. etableringen av varumärket Lumia som krävs, vilket inte händer över kort tid.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Märkligt, jag kan nämligen köra Temple Run i 2 timmar och då har jag runt 80-85% kvar av batteriet, det är helt klart godkänt i mitt syfte iallafall.

Ska man verkligen säga att defekterna beror på grund av byggkvalitén? Nej det tycker iallafall inte jag, skulle mer säga att det är ett tillverkningsfel som har skett med många ex i första leveranserna, som man dessutom får utbytt till det är en hel lur.

Jag själv tycker att det känns som HOX har bra byggkvalité, gedigen och ja känns hållbar helt enkelt. Överhuvudtaget så har jag bara hört gott om HTCs byggkvalité, HOX är dock min första HTC som jag är grymt nöjd med!

80% kvar efter 2 timmar?
Finns inte en chans att du kan spela 10 timmar på en HOX.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drygo:

På papper kan jag oxå göra en bättre telefon, 2008 så var Samsung Omnia bättre än iPhone på papper, men verkligheten var helt annorlunda, jag valde tyvärr att köpa Samsung Omnia efter vad som var bäst på papper, jag stod ut i 6 månader, sen sålde jag den och köpte en iPhone istället för att testa den, den var jävligt mycket bättre

Finns en anledning till varför man vill veta vad som finns i telefonen innan man köper den.

Jag har aldrig behövt köpa en iPhone för jag har inget behov av att byta ner mig från alla dessa smarphones jag haft.

Du vet inte ett skit om hur telefonerna som S3 och nya LG:n är i verkligheten, du gissar bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drygo:

Testa den istället för att gnälla om den, den är en supertelefon, en kompis böt från SGS2 till HTC One X och ångrar inte en sekund och han har haft både SGS1 & SGS2 och ALLTID förespråkat dessa, inte ens han skulle vilja testa SGS3 för att den inte tillförde något nytt...döda pixlar kan du få på vilken telefon som helst och du har rätten på din sida att få den utbytt, det är bara handlaren som är dum i huvudet om han nekar

Vad snackar du om? Citerade du fel inlägg eller? Ja, den telefonen har i dagsläget den bästa hårdvaran men vad har det med mitt inlägg att göra? Du verkar pratar i nattmössan. Jag skrev att den lider av för många hårdvarufel för att den enligt mig ens skall få säljas.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Skulle jag gå idag skulle jag ta HOX... då jag tyckte S3 var rätt ful, samt att jag spyr när jag ser Touchwiz.

Skulle tester sen visa att S3 har superbra batteritid o kameran är duglig skulle jag nog ta den.Kommer ha skal i alla fall så den ser lite snyggare ut också.. Gillar AMOLED förutom att vitt är pissgult,även om jag gillar skärmen på HOX. Däremot är skärmen lite större på S3 vilket jag gillar. Gränssnittet kan jag också ändra, bara byta launcher.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon99339:

Jag äger en HTC Titan idag, och hoppas innerligt på deras WP-satsning. Däremot tror jag inte på att WP lyckas utmana iPhone. Inte än. Tror att Nokia kommer att få ett bra 2013, men 2012 kommer att bli tungt. Just p.g.a. etableringen av varumärket Lumia som krävs, vilket inte händer över kort tid.

Skickades från m.sweclockers.com

Nokia är riktigt heta i kampen, tyvärr så har inte marknadsföringen gått så bra, men det är en absolut grym lur, en polare köpte en Lumnia 900 och den är riktigt bra, absolut värdig en kamp mot iPhone, det är inga fel på den alls, det är bara konsumenterna som har svikit, mest för att de är förblindade av Samsungs skit de bara öser ut, ska man vara helt ärlig så tycker jag inte att Samsung förtjänar att vara "störst" på mobilmarknaden med all skit de även öst ut, Galaxy Mini (än en gång) t.ex, sen har de ett par bottenskrap till, Galaxy S serien totalt har sålt färre telefoner än vad Apple har sålt och de släpper 1 mobil om året medan Samsung öser ut 10 i månaden varav det mesta är skit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ziim0n:

HTC One X skulle jag för tillfället inte ta i ens om jag fick en. Bara läsa på t.ex. swedroid, i princip varannan som haft/har telefonen har DOA't dem 2 gånger minst

Även en bekant som köpte till sig själv och sin fru, båda har DOA't sina 2 gånger var. Tredje gången fick herrn en död pixel som lyser rött men den fick ej DOA's då det är minst 3 pixlar som gäller. Ja, han är förbannad

Njau... många "skrönor" är det och vi får väl ta till samma metoder.

Jag skulle aldrig ta i en SGS3 eftersom den ser ut att komma direkt från Barnens Hus, Made in Plast

Sen precis som the Verge skrev:

How Samsung broke my heart

http://www.theverge.com/2012/5/4/2998464/how-samsung-broke-my...

One X är en kanonlur plus att den har Sense !!

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av BEViking:

80% kvar efter 2 timmar?
Finns inte en chans att du kan spela 10 timmar på en HOX.

Kanske råkade överdriva något, men skulle nog kunna säga att den inte går under 60%.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av plunn:

Njau... många "skrönor" är det och vi får väl ta till samma metoder.

Jag skulle aldrig ta i en SGS3 eftersom den ser ut att komma direkt från Barnens Hus, Made in Plast

Sen precis som the Verge skrev:

How Samsung broke my heart

http://www.theverge.com/2012/5/4/2998464/how-samsung-broke-my...

One X är en kanonlur plus att den har Sense !!

Well...HTC One X är en kanonlur, men Sense skulle jag absolut klara mig utan, men jag håller fullkomligt med dig ang. SGS3, den tillför absolut ingenting, Samsung har haft sin högsta topp de kunnat uppnå, härifrån trillar de bara ner

Permalänk
Medlem

För de första tycker jag inte man ska lita så mycket på S3an då folk inte kunna checka dennes DOAs då de inte har kommit ut än.
HTC one X är iallafall en bättre telefon enligt mig, köpte den här om dan, och tanken var att jag skulle vänta på S3ans speccs, men nu när jag såg den och såg hur "FUL" S3an var, ångra jag mig inte alls, och är du en musikfreak som mig, fyfan säger jag, HTC alla dagar året om:)
Däremot som sagt ångrar jag mig inte alls att jag skaffa HOX när de gäller speccs, och angående alla problem folk fått, så finns de inga trådar där folk faktiskt fått de o funka, låt oss säga att 1000 HOX har sålts, men den här tråden http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=70555
har bara röster angående fel? Hur många bra telefoner har då sålts? Och att köpa telefonen och öppna den i butik, testa den i 5-10 minuter är inte direkt svårt då du redan vet vad alla FEL är enligt DOAs, de bara o checka efter samma fel? Ellehur svåraren så är de inte? Är de fel, lämna tillbaka skiten och ta en ny på plats.
Sen har du ju betalat för telefonen och har rätt till en ny om de nu är 10 utbytet, då du betalat för en perfekt fungerande telefon.

Men som sagt, min lur fungerar felfritt.
Den blir sällan varm, batteriet håller i 2-3 dar, med spel, musik, filmer est. Kollar serier i mobilen i bussen o så.
Förutom de, inge glapp i skärmen eller knapparna, ingen kamera bugg, inga döda pixlar eller gula fläckar, och jag tror inte de kan vara mer tight mellan chassi och skärm än vad den redan är. Alltså Jag har inga fel av de om sägs i http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=70555...

Men HTC one X alla dar Dem andra ONE serierna har jag dock inte testat:(

EDIT: Innan jag får haters på mig, så skrev jag inte denna inlägg för att skryta om att jag fick en fullfungerande lur, utan jag som egentligen är irriterad över att folk överdriver med DOAs, jag har själv DOAt flera samsung telefoner, en S2, 2 st notes, och sedan har jag DOAt massa SE telefoner. Jag har dock itne testat Xperia S, men jag hade däremot aldrig koll på HTC, tyckte inte om dem av någon anledning, men sen så tvinga jag mig själv på HOX och WoooW, vilken lur. Det jag försöker komma fram till är att de mesta man köper/köpt under 2000- talet är/har fabriksfel. Jag lärde mig läxan för ett tag sen och öppnar alltid kartonen på elektroniska saker i butiken och testar dem där. Alltså mobiler, hörlurar osv..( vill helst inte ha troll svar nu som t.ex.: Vadå testar du kylskåpar också. ) Men som sagt, testa produkten i butiken, skriv ner felen personer har haft, och sök efter dessa fel i varan du köpt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Puma25:

Och att köpa telefonen och öppna den i butik, testa den i 5-10 minuter är inte direkt svårt då du redan vet vad alla FEL är enligt DOAs, de bara o checka efter samma fel? Ellehur svåraren så är de inte? Är de fel, lämna tillbaka skiten och ta en ny på plats.
Sen har du ju betalat för telefonen och har rätt till en ny om de nu är 10 utbytet, då du betalat för en perfekt fungerande telefon.

Jo men nu ska man inte som köpare behöva misstänka att det är nåt fel.

De företag som florerat mest i DOA-diskussionerna är TPH samt Tele 2 och jag undrar vad de har för kvalitetsrutiner ??

Jag kan inte tänka mig att HTC inte identifierat vilka batcher som det varit problem med och det ska de ha meddelat TPH samt Tele 2 som då direkt ska dra in batcherna.

Mycket mysko är det... !!

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Njau... många "skrönor" är det och vi får väl ta till samma metoder.

Jag skulle aldrig ta i en SGS3 eftersom den ser ut att komma direkt från Barnens Hus, Made in Plast

Sen precis som the Verge skrev:

How Samsung broke my heart

http://www.theverge.com/2012/5/4/2998464/how-samsung-broke-my...

One X är en kanonlur plus att den har Sense !!

Skrönor? Nja, knappast. Tror denna nästan överklassar Optimus 2X..

Och missförstå mig inte, jag förespråkar inte heller S3'an, det sa jag aldrig i mitt inlägg eller hur? Den ser ut skit, plastic-fantastic. Men det gör inte One X till en bättre telefon.

Kika på ett tiotal inlägg på t.ex. prisjakt;

Citat:

Edit:
Sänker betyget pga extrem brist på kvalitet.

Jag har nu haft 5 olika telefoner som på ett eller annat sätt är fel på.

Allt från sviktande frontglas, grafikfel, dåligt ihopskruvad så man ser 2 laddlampor, skrangig voymknapp, you name it.

Edit igen!

Efter 7 doade telefoner ger jag upp!

Citat:

Jag är redan på den fjärde mobilen av htc one x , de andra hade alla fel på skärm. Döda pixel , fläckar m.m .

Citat:

*** KÖP INTE LUREN I DAGSLÄGET ***

Skärmen är DEFEKT och den kan börja flimra när som helst.
Orkar du DOA 10 gånger tills du får en icke defekt telefon: go for it.

Citat:

Jag han använda min one x i 6 dagar innan jag upptäckte en pixel som lyste starkare än alla andra när det var en ljus bakrund men som inte syntes alls på när det var mörka bakgrunder.

Citat:

Telefonen dras med ett x-antal småfel som är oacceptabelt för en telefon i den här prisklassen! Mitt första exemplar reklamerades för följande:

-Flimrande skärm, märks vid skrollning upp och ner med låg ljusstyrka (detta felet kommer jag aldrig kunna leva med! Tröttar ögonen och ger mig svårt att fokusera blicken på framförallt text som visas på skärmen)

Citat:

Jag, och ett otal andra användare (bara att läsa på valfritt stort mobilforum) har haft stora problem med flimmrande bakgrundsbelysning. Det löstes, till skillnad från vad vissa trodde här, INTE med den uppdatering som kom. Många har bytt sin lur flera gånger utan att få en godkänd lur. Både min och min systers har exakt samma symptom och troligen har alla One X det till viss mån.

Citat:

Mitt första exemplar fick tydliga gula fläckar på nedre delen av displayen (ca. 4mm i diameter). Dessutom fick man vågmönster när man tryckte lätt på displayen längs kanterna.
Första exemplaret blev DOA hos Tele 2. Då Tele 2 saknade vita modeller kvar fick jag en grå. Telefonen saknade gula fläckar och problemen med vågmönster. Dock så blinkade alla gråa nyanser i 30 Hz vilket gjorde skärmen omöjlig att titta på. Gjorde DOA även på andra exemplaret. Dålig batteritid vid användning, men dock hyffsad standby.

Detta är bara bland de (för tillfället) 15 senaste recensionerna. Givetvis ett gäng som är nöjda också men så här ska det INTE se ut vid en lansering 2012.. Pinsamt dåligt.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ziim0n:

Skrönor? Nja, knappast. Tror denna nästan överklassar Optimus 2X..

Och missförstå mig inte, jag förespråkar inte heller S3'an, det sa jag aldrig i mitt inlägg eller hur? Den ser ut skit, plastic-fantastic. Men det gör inte One X till en bättre telefon.

Detta är bara bland de (för tillfället) 15 senaste recensionerna. Givetvis ett gäng som är nöjda också men så här ska det INTE se ut vid en lansering 2012.. Pinsamt dåligt.

Nej som jag skrev i inlägget före dig så är det mycket mysko....

Alla tillverkare har full koll på sin produktion och det går blixtsnabbt larm om en viss batch innehåller fel. Den batchen dras då snabbt in för en kontroll.

I det här fallet så verkar det som TPH samt Tele 2 bara sålt på och så får det INTE vara.

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem

Jag skulle satsa på hox, iof bara för att jag tycker s3 är äckligt ful... menmen! hox, hox, hox!

Visa signatur

Alea iacta est.
(mest för att det låter coolt)

Coola kids kan aldrig dö men för mig kan dom göra ett undantag.

Permalänk

Börjar fundera mer och mer på S3an många problem med HOX vilket jag inte kommer orka strula med, dessutom verkar batteri tiden super kass. S3an kanske inte är så mycket bättre men det kommer säkert ett batteri uppgraderings packet.
Vist ska man kunna kräva att en mobil ska klara sig i 20 timmars användande spel, gps, surf m.m eller är det bara jag och min SE C905 9timmar taltid och 16 dagar standby

Permalänk
Medlem

S3an skulle jag tagit....>ToM den har för liten skärm, men den är bästa alternativet efter Galaxy Note

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Puma25:

För de första tycker jag inte man ska lita så mycket på S3an då folk inte kunna checka dennes DOAs då de inte har kommit ut än.
HTC one X är iallafall en bättre telefon enligt mig, köpte den här om dan, och tanken var att jag skulle vänta på S3ans speccs, men nu när jag såg den och såg hur "FUL" S3an var, ångra jag mig inte alls, och är du en musikfreak som mig, fyfan säger jag, HTC alla dagar året om:)
Däremot som sagt ångrar jag mig inte alls att jag skaffa HOX när de gäller speccs, och angående alla problem folk fått, så finns de inga trådar där folk faktiskt fått de o funka, låt oss säga att 1000 HOX har sålts, men den här tråden http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=70555
har bara röster angående fel? Hur många bra telefoner har då sålts? Och att köpa telefonen och öppna den i butik, testa den i 5-10 minuter är inte direkt svårt då du redan vet vad alla FEL är enligt DOAs, de bara o checka efter samma fel? Ellehur svåraren så är de inte? Är de fel, lämna tillbaka skiten och ta en ny på plats.
Sen har du ju betalat för telefonen och har rätt till en ny om de nu är 10 utbytet, då du betalat för en perfekt fungerande telefon.

Men som sagt, min lur fungerar felfritt.
Den blir sällan varm, batteriet håller i 2-3 dar, med spel, musik, filmer est. Kollar serier i mobilen i bussen o så.
Förutom de, inge glapp i skärmen eller knapparna, ingen kamera bugg, inga döda pixlar eller gula fläckar, och jag tror inte de kan vara mer tight mellan chassi och skärm än vad den redan är. Alltså Jag har inga fel av de om sägs i http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=70555...

Men HTC one X alla dar Dem andra ONE serierna har jag dock inte testat:(

EDIT: Innan jag får haters på mig, så skrev jag inte denna inlägg för att skryta om att jag fick en fullfungerande lur, utan jag som egentligen är irriterad över att folk överdriver med DOAs, jag har själv DOAt flera samsung telefoner, en S2, 2 st notes, och sedan har jag DOAt massa SE telefoner. Jag har dock itne testat Xperia S, men jag hade däremot aldrig koll på HTC, tyckte inte om dem av någon anledning, men sen så tvinga jag mig själv på HOX och WoooW, vilken lur. Det jag försöker komma fram till är att de mesta man köper/köpt under 2000- talet är/har fabriksfel. Jag lärde mig läxan för ett tag sen och öppnar alltid kartonen på elektroniska saker i butiken och testar dem där. Alltså mobiler, hörlurar osv..( vill helst inte ha troll svar nu som t.ex.: Vadå testar du kylskåpar också. ) Men som sagt, testa produkten i butiken, skriv ner felen personer har haft, och sök efter dessa fel i varan du köpt.

Om du är ett "musikfreak" (som mig, dvs lyssnar på FLAC i hög kvalitet) så är HTC inget att hänga i granen. Beats är bara en gimmick. SGS3 har Wolfson-DAC:en, som slår allt på marknaden (särskilt med Voodoo sound).
Sedan om byggkvaliteten: SGS3 är gjord av Polykarbonatplast, samma som HOX.

Permalänk

Beviking.. Verkar som du behöver lära dig hur man "grundar" en ny mobils batteri för bra prestanda!
Jag säger Htc One X, äger en själv. O visst det tog ca 15 dagar att träna upp batteriet till bra nivåer. men min HOX är verkligen bättre än min tidigare iphone. Fast det grundar jag på personlig smak/åsikt.
Allt fungerar topp på min HTC one X o fick min tidigt i första lanseringen.
Mitt val var mellan HOX och en Galaxy Note o jag valde nog rätt.

Det där med batterier gäller alla mobiler lägg en bra grund så funkar den bra!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Puma25:

För de första tycker jag inte man ska lita så mycket på S3an då folk inte kunna checka dennes DOAs då de inte har kommit ut än.
HTC one X är iallafall en bättre telefon enligt mig, köpte den här om dan, och tanken var att jag skulle vänta på S3ans speccs, men nu när jag såg den och såg hur "FUL" S3an var, ångra jag mig inte alls, och är du en musikfreak som mig, fyfan säger jag, HTC alla dagar året om:)
Däremot som sagt ångrar jag mig inte alls att jag skaffa HOX när de gäller speccs, och angående alla problem folk fått, så finns de inga trådar där folk faktiskt fått de o funka, låt oss säga att 1000 HOX har sålts, men den här tråden http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=70555
har bara röster angående fel?

Jag tror mer att Swedroid är ett ställe för fanboys av Samsung oavsett vad de gör, de skulle kunna göra en telefon som saknar ringfunktion och de skulle hylla den till skyarna

Skrivet av plunn:

Jo men nu ska man inte som köpare behöva misstänka att det är nåt fel.

Det är EXAKT det du ska göra tills du bevisat motsatsen, den regeln har ALLTID gällt

Skrivet av '(ThE)[Snowman:

;12240466']Börjar fundera mer och mer på S3an många problem med HOX vilket jag inte kommer orka strula med, dessutom verkar batteri tiden super kass. S3an kanske inte är så mycket bättre men det kommer säkert ett batteri uppgraderings packet.
Vist ska man kunna kräva att en mobil ska klara sig i 20 timmars användande spel, gps, surf m.m eller är det bara jag och min SE C905 9timmar taltid och 16 dagar standby

HTC har släppt 2 uppdateringar till One X de senaste 2 veckorna, så kom inte och säg att de inte gör något

Skrivet av KingCobra:

S3an skulle jag tagit....>ToM den har för liten skärm, men den är bästa alternativet efter Galaxy Note

Du behöver glasögon, inte en ny mobil, för 15 år sedan skulle du intekunnat haft en över huvud taget när skärmen var typ 1,5"...eller ännu längre tillbaka när de var enradiga

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon89918:

Om du är ett "musikfreak" (som mig, dvs lyssnar på FLAC i hög kvalitet) så är HTC inget att hänga i granen. Beats är bara en gimmick. SGS3 har Wolfson-DAC:en, som slår allt på marknaden (särskilt med Voodoo sound).
Sedan om byggkvaliteten: SGS3 är gjord av Polykarbonatplast, samma som HOX.

Jag pratade aldrig om byggkvallen hos samsung utan själva luren är svinful?
Samsungs ljud är bara värdelös om du frågar mig, men de en smaksak, HTCs beats profil med Jays hörlurar, där får du guld säger jag!

Skrivet av plunn:

Jo men nu ska man inte som köpare behöva misstänka att det är nåt fel.

De företag som florerat mest i DOA-diskussionerna är TPH samt Tele 2 och jag undrar vad de har för kvalitetsrutiner ??

Jag kan inte tänka mig att HTC inte identifierat vilka batcher som det varit problem med och det ska de ha meddelat TPH samt Tele 2 som då direkt ska dra in batcherna.

Mycket mysko är det... !!

Aa, de är de jag menar, folk kan få problem med sina telefoner, jag köpte min på The Phone House med Tele2 abo, och fungerar kanon...Har 2 andra vänner köpt på samma butik och de funkar felfritt. En som köpte sin på Tele2 och fick defekta pixlar...

Men nu känns de iallafall som om detta blir ett Fanboys krig,

Samsung vs HTC vs Apple precis som Nvidia vs ATI och så som Intel vs AMD...Saken är att vi inte kommer komma någonstans med dessa trådar, bara o vänta och se om samsung får defekta telefoner, sedan göra en slutsats om vilken man köper.

Permalänk
Skrivet av BEViking:

Jag har en One X. Aldrig varit så missnöjd med en telefon.

Döda pixlar på skärmen, värdelöst batteri (12 timmar i standby), menyerna laggar, spel laggar.
Enda som är ett plus enligt mig är kameran på telefonen.

Gick från S2 > Note > HOX, det är den sämsta utav dessa 3.

Menyerna laggade men har du hört om uppdatera den kanske ? 2 patchar redan ute för fix.
Spel, Inte optimerade för Tegra 3 kan lagga ungefär som nya grafikkort har problem med spel och behöver fix.
Rätt vanligt att sådant händer även den bästa programmeraren.

Allt jag vill säga är Jag har 2 HOX en av dom har skärm saken på vänster sida om jag lägger Kraft på skärmen typ 25kg Nyp Styrka vilket telefonen aldrig får vid användning

Jag gillar SENS och HTC lurar har haft många från dom, även från Sony, Dock aldrig samsung pga gillar inte deras "Plastiga under" och att låsa skärmen sitter på sidan på S2 Vilket gör den svår att hålla i om man byter hand.

Men jag rekommenderar ingen av dom 2 telefonerna pga det är helt enkelt en smak sak vad man gillar och tycker du skall gå klämma å känna och kolla igenom deras version av android som dom moddat.

Och vilken en telefon man köper så kan den vara Trasig även om det är en Nokia 3310 eller en samsung galaxy s3 därför ska man öppna den på plats eller i din bil, Bästa är öppna på plats och kolla även Serial nummer på kartong Samt Telefon så dom stämmer överens och om telefonen fungerar som den ska.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon89918:

Om du är ett "musikfreak" (som mig, dvs lyssnar på FLAC i hög kvalitet) så är HTC inget att hänga i granen. Beats är bara en gimmick. SGS3 har Wolfson-DAC:en, som slår allt på marknaden (särskilt med Voodoo sound).
Sedan om byggkvaliteten: SGS3 är gjord av Polykarbonatplast, samma som HOX.

"Musikfreak" och "FLAC" i samma mening rimmar väldigt illa, lika så "Musikfreak" och "MP3", är man musikfreak så är det "the real stuff" som gäller, med andra ord vinyl, få ine den kvallitén i luren så ska vi snacka sen...nu kommer du förståss börja tjata om "Det knastrar ju bara och är repiga" etc. så jag svarar direkt: Nej, det är en myt och det är skillnad på vinyl och vinyl, massupplagorna som släpptes på 80-talet är knastriga och repiga, men ta dem som gjordes på 90-talet, de släpptes i små upplagor och var inte så tunna som de som släpptes på 80-talet vidare så de som släpps idag som är på mellan 180-220g är über, sen spelar givetvis vinylspelaren en stor roll,i stort sett alla under 6000:- går bort

Permalänk
Medlem
Skrivet av CitroFrukten:

Menyerna laggade men har du hört om uppdatera den kanske ? 2 patchar redan ute för fix.
Spel, Inte optimerade för Tegra 3 kan lagga ungefär som nya grafikkort har problem med spel och behöver fix.
Rätt vanligt att sådant händer även den bästa programmeraren.

Allt jag vill säga är Jag har 2 HOX en av dom har skärm saken på vänster sida om jag lägger Kraft på skärmen typ 25kg Nyp Styrka vilket telefonen aldrig får vid användning

Jag gillar SENS och HTC lurar har haft många från dom, även från Sony, Dock aldrig samsung pga gillar inte deras "Plastiga under" och att låsa skärmen sitter på sidan på S2 Vilket gör den svår att hålla i om man byter hand.

Men jag rekommenderar ingen av dom 2 telefonerna pga det är helt enkelt en smak sak vad man gillar och tycker du skall gå klämma å känna och kolla igenom deras version av android som dom moddat.

Och vilken en telefon man köper så kan den vara Trasig även om det är en Nokia 3310 eller en samsung galaxy s3 därför ska man öppna den på plats eller i din bil, Bästa är öppna på plats och kolla även Serial nummer på kartong Samt Telefon så dom stämmer överens och om telefonen fungerar som den ska.

Finally a great answer !:D Like!!!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av chopperstop:

Beviking.. Verkar som du behöver lära dig hur man "grundar" en ny mobils batteri för bra prestanda!
Jag säger Htc One X, äger en själv. O visst det tog ca 15 dagar att träna upp batteriet till bra nivåer. men min HOX är verkligen bättre än min tidigare iphone. Fast det grundar jag på personlig smak/åsikt.
Allt fungerar topp på min HTC one X o fick min tidigt i första lanseringen.
Mitt val var mellan HOX och en Galaxy Note o jag valde nog rätt.

Det där med batterier gäller alla mobiler lägg en bra grund så funkar den bra!

Där håller jag fullkomligt med dig, det tar 5-10 laddningar att "väcka" upp batteriet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drygo:

Där håller jag fullkomligt med dig, det tar 5-10 laddningar att "väcka" upp batteriet

Yes håller med fullt,

Jag ladda mobilen första dan, satt o surfa, testa musiken, kameran, spelade lite o kolla film, när batteriet tog slut, efter ca 10 timmar full användning, ladda jag den, och idag har jag laddat den kanske 12-15 gånger sen jag köpte luren, vilket var för ca 2 veckor sen, och den håller i 2-3 dar med massa användning, och då får jag standby på 5% av hela batterianvändningen. Med massa standby räcker luren i flera dar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon89918:

Om du är ett "musikfreak" (som mig, dvs lyssnar på FLAC i hög kvalitet) så är HTC inget att hänga i granen. Beats är bara en gimmick. SGS3 har Wolfson-DAC:en, som slår allt på marknaden (särskilt med Voodoo sound).
Sedan om byggkvaliteten: SGS3 är gjord av Polykarbonatplast, samma som HOX.

Och då antar jag att du vet vad det är för ljud hårdvara i Hox?

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Skrivet av BEViking:

Stämmer bra det.
Kan bara spela ~2 timmar innan batteriet är helt tomt.

Rör jag inte telefonen så håller den 12-14 timmar, stänger jag av sync, wifi och 3G så håller batteriet i närmare 20 timmar.
Fruktansvärt dåligt för ett 1800 mah batteri!

Jag har helt andra erfarenheter av HOX. Hade 45% kvar efter ca 40 min skärmtid och ca 50 tim standby. Då har jag 3g, wifi och synkar epost å annat dygnet runt. Dock kan jag se hur den slukar batteri när man kör spel eller liknande. Innan 1.28 så gick batteriet snabbt neråt då signalstyrkan var betydligt sämre.

Kör 1.28, har inte fått 1.29 än, får se hur det ändrar saken.