Permalänk

Beställde ett EVGA GTX680 Hydro copper
26grader IDLE samt 39-41grader LOAD är bra siffror

Hur nöjd som helst

Permalänk
Avstängd
Skrivet av felix6:

Problemet ligger inte i att jag inte vet vilken jag vill ha, jag Vill ha twin frozt. Problemet är att preliminär leveranstid på twin frozt är 30 juni... det är fan två månader. windforce är bekräftat att levereras 15 maj.

inte för att vara sån men jag hade nog gått på gigabytes kort.. Med de 3 fläktarna så kyler den säkert bättre till en lägre RPM så då låter de mindre. Iallafall så tycker jag

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi:Corasir 800D*Nätagg :Corsair HX 850W PSU
Modekort:ASUS ROG Maximus III Formula*CPU:Intel i5 750 @3.8Ghz
Grafikkort :Zotac 680Gtx*Mine :Corsair Dominator 2x2Gig

Permalänk
Medlem

Komplett har 18 st Gainwardkort med eftermarknadskylning för 4999 kr.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=749045

Inet har KFA2 680 referens, 11 st, för 4790 kr.
http://www.inet.se/produkt/5409462/kfa2-geforce-gtx-680-2048m...

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghostleader:

Tänkte bara informera dig om att Arctic Cooling , Accelero Xtreme III inte passar på referens GTX 680

http://www.arctic.ac/p/uploads/content_pic/AXIII_compatibilit...

källa

Vet inte hur de tänkte angående detta hos Arctic?

Någon som vet hur power connectors är placerade på de vanligaste icke-referenskorten, typ DCII, Twin Frozr, Jetstream?

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem

DCII har 6+8 powers bredvid varandra:

http://www.guru3d.com/article/asus-geforce-gtx-680-asus-direc...

Gäller bara att få tag på ett kort också...

//Lasse

Permalänk
Avstängd
Skrivet av daolo:

Komplett har 18 st Gainwardkort med eftermarknadskylning för 4999 kr.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=749045

Inet har KFA2 680 referens, 11 st, för 4790 kr.
http://www.inet.se/produkt/5409462/kfa2-geforce-gtx-680-2048m...

Saken är den att man vill inte ha korten med stockkylare =/.

Enligt tester så ligger dem på samma ljudnivå men stock kylaren är hela 20grader varmare en vad MSI's kylare är, tycker de faktiskt är värt att vänta dem 2extra veckorna för att få ett kort som är 20grader kallare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

Enligt tester så ligger dem på samma ljudnivå men stock kylaren är hela 20grader varma en vad MSI's kylare är, tycker de faktiskt är värt att vänta dem 2extra veckorna för att få ett kort som är 20grader kallare.

Gainwardkortet från komplett är inte stock..! Men för en gång skull så är ju referenskortet omtalat för att vara riktigt bra ur ljud- och tempsynvinkel, men eftermarknadslösningarna är förstås bättre! Jag är sugen på ett accelero xtreme II, men det sjuka är ju att den inte passar på referens ens...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Annars finns det ju 16st http://www.inet.se/produkt/5409474/gigabyte-geforce-gtx-690-4... i lager!!! Bara att köpa

Visa signatur

Konsumentköplag hit och distansköpslag dit. Tacka vet jag muntliga avtal
En lättläst version av KKL - Och ändå tolkas den fel?

Permalänk

Det skönaste av allt är att komplett hade 13st Gainward Phantom 680 kort runt kl 9 idag. Alla är borta nu

Märker att folk är sugna ^^

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

Enligt tester så ligger dem på samma ljudnivå men stock kylaren är hela 20grader varma en vad MSI's kylare är, tycker de faktiskt är värt att vänta dem 2extra veckorna för att få ett kort som är 20grader kallare.

Kan dom bli mycke svalare än 60c som mitt maxar som mest?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Punchboll:

Kan dom bli mycke svalare än 60c som mitt maxar som mest?

beror ju på vad du kör för spel helt klart och hur mycket du överklockar kortet, Ser de bara som dumt att inte köpa ett kort med bra kylare då man kan trycka ut 20% mer av på lite överklockning bara man har bra kylare.

I WoW så ligger mitt 560 endast runt 65 medans i Starcraft så går de upp till 74. No big deal men efter att ha haft brutala värme problem med ett 4870 så tänker jag gå all out på kylning och tysthet denna gång.

för övrigt referar jag till denna

http://www.guru3d.com/article/msi-geforce-gtx-680-twinfrozr-i...

MSI kylarn ligger på 61 i full load medans stock ligger på 79, 18grader skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

beror ju på vad du kör för spel helt klart och hur mycket du överklockar kortet, Ser de bara som dumt att inte köpa ett kort med bra kylare då man kan trycka ut 25-30% mer av på lite överklockning bara man har bra kylare.

I WoW så ligger mitt 560 endast runt 65 medans i Starcraft så går de upp till 74. No big deal men efter att ha haft brutala värme problem med ett 4870 så tänker jag gå all out på kylning och tysthet denna gång.

för övrigt referar jag till denna

http://www.guru3d.com/article/msi-geforce-gtx-680-twinfrozr-i...

MSI kylarn ligger på 61 i full load medans stock ligger på 79, 18grader skillnad.

Bättre referera till detta testet, då du har med både twin frozr och dcII i samma tabeller..!

De två verkar ju vara ungefär likvärdiga, så om ingen har synpunkter på byggkvalitet eller brir sig om 2.5 vs 3 slot så är det väl bara att plocka den första i lager/billigaste...

Visa signatur

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Dangerdan:

Det skönaste av allt är att komplett hade 13st Gainward Phantom 680 kort runt kl 9 idag. Alla är borta nu

Märker att folk är sugna ^^

Jag köpte ett av dom, haha!

Jag ringde dem tidigare idag, de har inte alls korten inne. Med "centrallager" menar de i själva verket leverantören, som i sin tur skulle skicka kort till dem tills den 15/5. Det är en "scam" för att dra besökare.

Permalänk
Skrivet av ZidaneVictor:

Jag köpte ett av dom, haha!

Ja, varför tror du jag tog upp det :D. Samma här!

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Skrivet av Dangerdan:

Ja, varför tror du jag tog upp det :D. Samma här!

Well then congratulations my good sir! Har en 95% färdig dator med i7 3770k etc som står och väntar hemma, väntar bara på grafikkortet och en SSD som jag drog hem i samma veva - Supertaggad!

Permalänk
Medlem

Och Dustin har flyttat fram morgondagens leverans på obestämbar framtid av Asus DCII Top, men dragit pengarna från min bank...

Bra jobbat!

Permalänk
Medlem

Datorfixarna har 6st asus 680 på centrallager. Är det värt o köpa?

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Skrivet av Lasse468:

Och Dustin har flyttat fram morgondagens leverans på obestämbar framtid av Asus DCII Top, men dragit pengarna från min bank...

Bra jobbat!

Jo det kunde man ju räkna ut.. jag har försökt att få svar via deras kundtjänst ett par gånger nu om de verkligen kan hålla utlovat datum men så verkar det alltså inte bli.
Om man ska ha en butik på nätet - varför kan man då inte svara på frågor via sin kundtjänst? Tröttsamt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Distordera:

Jo det kunde man ju räkna ut.. jag har försökt att få svar via deras kundtjänst ett par gånger nu om de verkligen kan hålla utlovat datum men så verkar det alltså inte bli.
Om man ska ha en butik på nätet - varför kan man då inte svara på frågor via sin kundtjänst? Tröttsamt..

Snackade med kundtjänst i morse och då lovade mig leverans ons eller tors på mitt ASUS DC2TOP.

Detta känns ju inge vidare.... :S

Permalänk
Medlem

Helvete e felet med nvidia de kan ju inte tillverka tillräckligt med 680 och redan har de tillverkat 690 och 670 vilka idioter alltså

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Skrivet av henkiii:

Snackade med kundtjänst i morse och då lovade mig leverans ons eller tors på mitt ASUS DC2TOP.

Vore ju fantastiskt om de talar sanning. Bara jag får det nån dag innan den 15:e så är jag nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Tillhör också skaran som har beställt ett 680 TOP från Dustin - enligt killen jag snackade med hade de ~80 beställningar, och han var inte säker på att de skulle få in så många kort. OC-varianten står dock fortfarande på imorgon, så man får se!

För övrigt: I morse var leveransdatumet 8/5, förmodligen var det det han baserade löftet på.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av daolo:

Bättre referera till detta testet, då du har med både twin frozr och dcII i samma tabeller..!

De två verkar ju vara ungefär likvärdiga, så om ingen har synpunkter på byggkvalitet eller brir sig om 2.5 vs 3 slot så är det väl bara att plocka den första i lager/billigaste...

Mycket nice men har själv tittat på kylarna, ja asus kyler bättre men deras nya kylare trycker de mesta av luften rakt ut från kortet och ut i datorn istället för att trycka den åt sidan ut ur datorn, De fick mig att överväga till MSI.

Något annat att notera är ju att om man nu vill köra med 2skärmar så kommer man ligga på 80-90grader med stock vilket kommer bli ett problem för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

När beställde du ditt?

//Lasse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse468:

När beställde du ditt?

//Lasse

Söndagskväll, runt 9 vill jag minnas.

edit: Igår dvs, känns som en evighet sen dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse468:

När beställde du ditt?

//Lasse

Jag beställde ett 25/4 ^^

Permalänk
Skrivet av sirnicke:

Tillhör också skaran som har beställt ett 680 TOP från Dustin - enligt killen jag snackade med hade de ~80 beställningar, och han var inte säker på att de skulle få in så många kort. OC-varianten står dock fortfarande på imorgon, så man får se!

För övrigt: I morse var leveransdatumet 8/5, förmodligen var det det han baserade löftet på.

Hörde också att det låg 80 beställningar på top-kortet när jag tog kontakt med dom idag. Men något jag undrar, är det inte bara en lägre fabriksklock som är skillnaden mellan OC och TOP med DCII-korten?

Visa signatur

Modekort: ASUS P6T Deluxe V2 CPU: Intel i7 950 @ 4.0 Ghz Gpu: Gigabyte GTX 460 SLI @ 890/1780/2000 Ram: Corsair XMS3 6x2048MB CL9 @ 1600Mhz Nätagg: Corsair AX 850 Chassi: Corsair Obsidian 800D

Ändå, INTE endå | Enda ända | Learn how to use those words, PLEASE!!!

Permalänk
Medlem

Beställde min Asus GeForce GTX 680 DirectCU II TOP från CDon 30 April. Någon som hört något om hur många beställningar de fått in och förväntad leverans? Mailade dem men fick bara ett vagt svar om att de inte har information om det innan det står ett datum på hemsidan.