Bellco börjar sälja trådlös styrhandske för persondatorer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Det är ett intressant koncept. Jag känner mig lite skeptisk till implementationen.
Det är ingen nyhet; Sedan man introducerades till blyertspennan har det varit en pina.

eller när man skriver med bläck å drar ut allt man skrivit med vänsterhanden, känner du igen den då?

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk

Jag litar inte på någon med så många toolbars i webbläsaren och så många ikoner på skrivbordet!

Permalänk
Medlem

En sådan pryl som är rätt onödig i många fall, men något man bara måste ha

Permalänk
Medlem

fick panik av videon, toolbars och skrivbordet har gett mig ångest.

Permalänk
Skrivet av WDac:

eller när man skriver med bläck å drar ut allt man skrivit med vänsterhanden, känner du igen den då?

hell yeah ... blyerts/bläck .. långfinger,ringfinger,lillfingrrnas översida är blå/grå efter en dag i skolan superglad över tangentbord/touchpads

Permalänk
Medlem

ser ut som skräp som någon hittat på claes ohlsson, presentationen var inget vidare den heller

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tinywitch:

hell yeah ... blyerts/bläck .. långfinger,ringfinger,lillfingrrnas översida är blå/grå efter en dag i skolan superglad över tangentbord/touchpads

hahah jag har inte skrivit för hand sen jag tog studenten förutom anteckningar i kollegieblocken på möten

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swerobin91:

Yess jag va den första som kommentera!. ser coolt ut

Totalt meningslöst inlägg, tillför inte ett skvatt. On t. Ser riktigt coolt ut, hoppas på samma känsla i MX Air och det kan nog bli en hit

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

haha vilket skräp. Kan du byta låt? AAAAVÄNTA SKA BARA SÄTTA PÅ MIG HANDSKEN" sämsta presentation jag sett, började allvarligt att skratta när han började spela symfoni. Gubbfan verkade iafall impad. skrivbordet, amatörkameran. ja allt var ju totalt värdelöst.

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lento:

Precis det jag misstänkte, det ser lite klumpigt ut att behöva flytta hela handen/armen, man kan ju lika gärna använda en vanlig wiimote med blåtandmodul/ir bar då.

Ja jo... Wiimote, Logitech Air mouse och denna handske är väl egentligen samma koncept med lite olika utförande. De innehåller accelerometer/gyro för att bestämma position i luften. Om vi snackar konventionella PC-spel är ingen av de kontrollerna vidare bra jämfört med en vanlig mus. Nu är ju wiimote gjord som spelkontroll men jag vill hävda att många av spelen till wii är annorlunda utformade pga den kontrollen. De är anpassade till lägre precision och mer till att själva rörelsen i sig ska vara kul. T.ex wiisports eller fäktning i Zelda. Spel till PC kommer aldrig bli utformade till annat än mus+tgb såvida man inte får kontrollen med till spelet (guitar hero). Det är därför som PC-spelare och Xbox-spelare inte kan lira Call of duty online mot varandra, alla med Xbox skulle få råpisk pga att CoD är gjort med mus och tgb i åtanke. Eller varför alla RTS som portats till konsoll failat. Å andra sidan skulle jag skulle inte vilja köra wiisports med mus och tgb.

Om man jämför denna med en vanlig mus på andra användningsområden än spel finns dock många fördelar (och nackdelar). T.ex vid presentationer, HTPC-surf eller andra situationer när man vill vara rörlig i rummet eller inte ha nåt bord framför sig. Jämför en handskstyrd HTPC med en iPad, gärna med Windows 8 metro eller liknande anpassade gränssnitt. Enda skillnaden är att du trycker i luften och inte på paddan, samt att skärmen ses av flera. Det är dock en bit kvar till Minority report, som styrs av två handskar, har multitouch och igenkänning av individuella fingrar.
Sen måste man ha tangentbord på skärmen som en iPad har.

Vid skrivbordssittande är en vanlig mus dock bäst. Tryck gilla om du läste hela den här posten...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Elcentralen:

Varför man skall ha denna framför kinect. 1 kinect behöver plats för att kunna filma dig, denna utrustning kan du ha i små ut rymmen. 2 kinekt ser allt du gör så om du gör en rörelse som du inte ville ha registerad så fungerar denna mycket bettre. 3 det finns många virus/malvare som kan komma åt din webbkamera jag vill fan inte att folk kan titta på mig 24/7. 4 kinect i alla fall 1-1 skala tar otrolig mängd cpu kraft att driva, denna utrustning tar inte mycket. 5? vet ej hur drivers för denna är om det är plugg and play så är den mycket mer simpel att sätta up. kinect har 1 100% guld värd funktion head tracking för rally spel annars är det inte mycket att ha ->"i mitt tycke !"<-

1. Fair enough, men personligen skull jag använda den i vardagsrummet så inga problem.
2. Det är därför man behöver vinka innan kinect börjar göra något.
3. Se till att skydda dig och scanna då och då. Personligen så har jag redan en webkamera där, och skulle göra samma sak med kinect som med den när den inte används: Täcka för den.
4. Sitter jag i soffan och tittar på film så krävs inte så mycket CPU kraft i vilket fall som helst.

Visa signatur

Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL

Permalänk
Medlem

Veckans pryl?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elcentralen:

Varför man skall ha denna framför kinect. 1 kinect behöver plats för att kunna filma dig, denna utrustning kan du ha i små ut rymmen. 2 kinekt ser allt du gör så om du gör en rörelse som du inte ville ha registerad så fungerar denna mycket bettre. 3 det finns många virus/malvare som kan komma åt din webbkamera jag vill fan inte att folk kan titta på mig 24/7. 4 kinect i alla fall 1-1 skala tar otrolig mängd cpu kraft att driva, denna utrustning tar inte mycket. 5? vet ej hur drivers för denna är om det är plugg and play så är den mycket mer simpel att sätta up. kinect har 1 100% guld värd funktion head tracking för rally spel annars är det inte mycket att ha ->"i mitt tycke !"<-

Alltså helt seriöst! Jämför du handsken med Kinect? OMG tänker jag bara då!

Nä detta kommer att vara en pryl som ligger i många hems lådor, för att aldrig se dagsljus! Och alla känner sig lurade på 690 kronor

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Kanske kan fungera bra för vissa typer av rörelseförhinder?
För min del så verkar det bara långsamt och dumt, sen hjälpte det väl inte att deras testdator var nedlusad med crap.

Visa signatur

Vi har alla hört att en miljon apor med skrivmaskiner förr eller senare kommer att återskapa Shakespeares samlade verk. Tack vare internet vet vi nu att detta inte stämmer.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk

Heh, du tog orden ur munnen på mig.

Permalänk
Medlem

Toolbars i webbläsare ger mig gåshud.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticEight:

Heh, du tog orden ur munnen på mig.
http://www.youtube.com/watch?v=cSPJhfdAUDs

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Proffsmoddare

Detta var en av de sämsta produktpresentationer jag någonsin sett. Hur många "Mouse replacements" har det inte kommit genom åren? Detta är ännu ett exempel på ett stycke skräp som ingen har bett om och som ingen vill ha och den kommer att hamna på den kollektiva skräphögen där resten av försöken har hamnat.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Det vore nice om han visade när han spelar battlefield 3 eller något så får vi se hur många headshots han kan göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;12246910']Detta var en av de sämsta produktpresentationer jag någonsin sett. Hur många "Mouse replacements" har det inte kommit genom åren? Detta är ännu ett exempel på ett stycke skräp som ingen har bett om och som ingen vill ha och den kommer att hamna på den kollektiva skräphögen där resten av försöken har hamnat.

Det är inte en ersättare, det är ett tillägg som passar bra i vissa situationer. Om Kinect inte klarar av samma sak så kommer jag nog att skaffa en om recensioner etc visar ett det verkligen funkar som utlovat. Det är motsvarigheten till fjärrkontrollen för de som vill använda datorn för att visa film utan att behöva ha en vanlig mus i soffan/på soffbordet, som tar mycket mer plats och är i vägen.
Den vanliga musen kommer fortfarande att vara bäst när man sitter vid datorn istället för en bit bort.

Visa signatur

Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL

Permalänk
Medlem

Alltså det var fan den sämsta presentationen jag sett i hela mitt liv. Orkade inte se mer än 15 sekunder. "To show you how simple it is, im gonna play a little tune on google", c'mon va VÄRDELÖST!!!one

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker det skulle vara jobbigt att alltid ha handen lyft och pekad mot skärmen??
Tycker det funkar jättebra som det är nu med en vanlig mus i sängen då man har stöd för underarmen och inte får ont på något sätt... Jag skulle troligtvis få tennisarm eller något om jag skulle använda denna en hel dag istället för en vanlig mus med handleds stöd...

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Kan bara hitta ett bra ord som passar denna produkten (och presentationen), och det är "USCH".

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteveK:

Det är inte en ersättare, det är ett tillägg som passar bra i vissa situationer. Om Kinect inte klarar av samma sak så kommer jag nog att skaffa en om recensioner etc visar ett det verkligen funkar som utlovat. Det är motsvarigheten till fjärrkontrollen för de som vill använda datorn för att visa film utan att behöva ha en vanlig mus i soffan/på soffbordet, som tar mycket mer plats och är i vägen.
Den vanliga musen kommer fortfarande att vara bäst när man sitter vid datorn istället för en bit bort.

Passar bra i vissa situationer? Jadu. om 5 år komemr du skratta åt dig själv som ens vågade tänka tanken att överväga att köpa denna totalt värdelösa manick. En gång i tiden tyckte jag nintendos handske var så jävla grymcoolt. idag gör jag inte det. Men känner du ett stort behov, eller saknar en fuktion som att snurra med händerna i luften för att styra windows.. so why not , slå till vettja!

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Medlem

lite fräck faktiskt... en typisk pryl jag måste köpa bara för att prova.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Bara jag som tycker det skulle vara jobbigt att alltid ha handen lyft och pekad mot skärmen??
Tycker det funkar jättebra som det är nu med en vanlig mus i sängen då man har stöd för underarmen och inte får ont på något sätt... Jag skulle troligtvis få tennisarm eller något om jag skulle använda denna en hel dag istället för en vanlig mus med handleds stöd...

Du missar poängen med den. Den är tänkt att användas när du håller på med någonting annat en bit ifrån datorn och bara vill göra små justeringar, som ljud+paus i en film eller snabbt kolla över på chat programmet som du använder om du orkar bry dig om medelandet som precis kom utan att behöva lämna soffan, eller för att byta bild i powerpoint presentation som du håller på med.

Skrivet av Dimuman:

Passar bra i vissa situationer? Jadu. om 5 år komemr du skratta åt dig själv som ens vågade tänka tanken att överväga att köpa denna totalt värdelösa manick. En gång i tiden tyckte jag nintendos handske var så jävla grymcoolt. idag gör jag inte det. Men känner du ett stort behov, eller saknar en fuktion som att snurra med händerna i luften för att styra windows.. so why not , slå till vettja!

Jag saknar funktioner som paus, ljud och spola fram och tillbaka som en fjärrkontroll till TVn normalt skulle ge när jag sitter i soffan. Jag vill inte ha tangentbord+mus där eftersom det tar för mycket plats, men om hans påstående om att den inte är obekväm stämmer så kan jag tänka mig att ha på mig en sån. Jag skulle föredra en kinect lösning så jag slipper att ha något alls där, men en handske är liten nog att det är godtagbart.

Visa signatur

Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL

Permalänk

Herre jävlar vilket SNYGGT skrivbord!!!............................................spyr........

Måste däremot säga att det är en väldigt cool idé

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteveK:

Du missar poängen med den. Den är tänkt att användas när du håller på med någonting annat en bit ifrån datorn och bara vill göra små justeringar, som ljud+paus i en film eller snabbt kolla över på chat programmet som du använder om du orkar bry dig om medelandet som precis kom utan att behöva lämna soffan, eller för att byta bild i powerpoint presentation som du håller på med.

Jag saknar funktioner som paus, ljud och spola fram och tillbaka som en fjärrkontroll till TVn normalt skulle ge när jag sitter i soffan. Jag vill inte ha tangentbord+mus där eftersom det tar för mycket plats, men om hans påstående om att den inte är obekväm stämmer så kan jag tänka mig att ha på mig en sån. Jag skulle föredra en kinect lösning så jag slipper att ha något alls där, men en handske är liten nog att det är godtagbart.

Du lär bo trångt om du inte har plats för en liten trådlöstmus. Du tycker alltså det är smidigare med att sätta på dig en härlig lädervante när du ska spola, eller pausa har jag förstått dig rätt nu? Aja blir kanske bra. Tänker du sätta upp en liten hylla enbart för dina magic gloves, eller kanske en liten diskret krok som du hänger upp dom på?

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Medlem

Lite offtopic men om någon vill testa hur det känns och redan har en wiimote, sensorbar och blåtandsmodul så finns det program här:
http://home.exetel.com.au/amurgshere/wiimouse.phtml

Om man inte har en sensor bar (ir sändare) så funkar det med två värmeljus framför tv:n...