Permalänk
Medlem

Mysig datorhörna

Eftersom så många andra lägger upp gallerier på deras datorer och datorhörnor så tänkte jag att jag måste göra något likande! Jag må inte ha det så imponerande men jag trivs väldigt bra vid den, och det är allt som räknas.

Jag har inget av vikt att säga mer, så varför scrollar vi inte bara neråt för att kolla på lite bilder?

Mysig datorhörna

Permalänk

skulle nog beskriva det som att agget är hjärtat, cpu hjärna, gpu muskler, och moderkortet skelettet chassie blir väl kropp då

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga att CPU är hjärnan och nätagget är hjärtat. Men det är kanske bara jag

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waloth:

Jag skulle säga att CPU är hjärnan och nätagget är hjärtat. Men det är kanske bara jag

Helt rätt

Skrivet av er_nilsson:

skulle nog beskriva det som att agget är hjärtat, cpu hjärna, gpu muskler, och moderkortet skelettet chassie blir väl kropp då

Där har vi det! En guldstjärna till dig Sir!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Eftersom så många andra lägger upp gallerier på deras datorer och datorhörnor så tänkte jag att jag måste göra något likande! Jag må inte ha det så imponerande men jag trivs väldigt bra vid den, och det är allt som räknas.

Jag har inget av vikt att säga mer, så varför scrollar vi inte bara neråt för att kolla på lite bilder?

Mysig datorhörna

Vad kör du med för skärmar?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Deba:

Vad kör du med för skärmar?

Benq GL2450

Relativt billiga 24" som fungerar för mig. Godkända färgar men jag har absolut inte ögon för sånt!

Det enda nackdelen är som jag skrev tjockleken på ramen.

Permalänk

Jag brukarvsäga så här...
Hjärtat: PSU
Hjärnan: CPU
Kylning: Svett wtf... (om man har vattenkylning)
Ögon/synen: GPU
RAM: Korttidsminnet
HDD: Tankarna/minnet.
Moderkort: Ryggrad
Chassi Skinnet/kroppen

Just my words
Nice galleri btw : D

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem
Skrivet av CRYSIS FOREVER98:

Jag brukarvsäga så här...
Hjärtat: PSU
Hjärnan: CPU
Kylning: Svett wtf... (om man har vattenkylning)
Ögon/synen: GPU
RAM: Korttidsminnet
HDD: Tankarna/minnet.
Moderkort: Ryggrad
Chassi Skinnet/kroppen

Just my words
Nice galleri btw : D

Moderkortet mer som nerver å moderkorts plåten mer som ryggrad? jag har aldrig tänkt på det så här dock

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk

funkar det bra med BF3 med det grafikkortet på tre skärmar? Nice rigg

Visa signatur

CPU: Intel core i7 4790k | RAM: Corsair Vengeance 16gb | GPU: MSI GeForce GTX 980 4GB | MB: MSI Z97I AC | SSD: Samsung 840 EVO 250gb | HDD: Seagate Barracuda 3T

Battlelog: Vanillaenergy

Permalänk
Medlem

Vilka inställningar kör du på BF3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najsisen:

Moderkortet mer som nerver å moderkorts plåten mer som ryggrad? jag har aldrig tänkt på det så här dock

fast ryggraden är ju den vanligaste vägen för nerverna från och till hjärnan. Så det passar ganska bra.

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4,4 Ghz | GTX 780 DirectCU II | H60 V.2| Maximus IV Gene | TJ08-E | Vengeance 16gig 1600MHz | 840 pro 256GB | Corsair HX 1050W

Gratis frakt Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av vanillaskyes:

funkar det bra med BF3 med det grafikkortet på tre skärmar? Nice rigg

Skrivet av Sh1ft21:

Vilka inställningar kör du på BF3?

Jag kör på lägsta (delvis för att fiender är så mycket enklare att spotta) och då får jag runt 70 fps. Dock har jag Meshen på High för att få längre distance på 3d spots och då droppar fpsen till 55. Men det är inget jag märker av, och vet inte om jag tjänar något att ha över 50 FPS.
(TIllägg) TVn är självklart inkopplad och brukar ha saker körande på den också

Permalänk
Medlem
Skrivet av er_nilsson:

skulle nog beskriva det som att agget är hjärtat, cpu hjärna, gpu muskler, och moderkortet skelettet chassie blir väl kropp då

Gpun borde väl vara ögonen? Eller en del av hjärnan eller något sånt. Det finns många saker man behöver en musklig dator till där gpun inte spelar särskilt stor roll.

Egentligen borde väl hela moderkortet, cpun, gpun, ljudkortet osv vara olika delar av hjärnan och en dator i stort sett en hjärna med blodomlopp men så tråkig ska man inte vara så länge man inte bygger en robot som hjärnan kan styra

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

GPU = MUSKLERNA!

Permalänk
Medlem

GPU= penis!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Jag kör på lägsta (delvis för att fiender är så mycket enklare att spotta) och då får jag runt 70 fps. Dock har jag Meshen på High för att få längre distance på 3d spots och då droppar fpsen till 55. Men det är inget jag märker av, och vet inte om jag tjänar något att ha över 50 FPS.
(TIllägg) TVn är självklart inkopplad och brukar ha saker körande på den också

Det e ju endå helt okej fps

Permalänk
Skrivet av Sh1ft21:

Det e ju endå helt okej fps

Du får väll inte mer än 50 eller?

Visa signatur

Alienware Aurora R3/intel core i7 3.4ghz/2 amd 6990/16gb ram/1 tb hdd/

Permalänk
Medlem

riktigt trevlig datorhörna!

Visa signatur

CHASSI: CM haf-x GPU: GTX 780 CPU: I5 3570K mobo: gigabyte Z77x ud3h PSU: xfx 750w RAM: 16gb 2200mhz

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av tedeman1998:

Du får väll inte mer än 50 eller?

Allt beror helt på hur jag sätter upp iställningarna. Kan gå allt från 40 FPS till över 70.

Kommentar till borttagen kommentar borttagen.
Permalänk

Skulle väl säga att PSU:n är hjärtat då den pumpar ut all ström. Och CPU:n är hjärnan för att den gör mest beräkningar.

Permalänk

Köp ett Qpad mk85 så blir det ännu snyggare!

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag har tagit bort några inlägg som avvek från ämnet och som dessutom var lite otrevliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Montolaya:

Köp ett Qpad mk85 så blir det ännu snyggare!

Gillar inte deras design, men gillar Razers! Sen anser jag att det inte är värt att köpa ett nytt mekaniskt tangentbord för endast diodernas skull (Men jag har tänkt på det)

Skrivet av GAPa:

*tråd rensad*

Jag har tagit bort några inlägg som avvek från ämnet och som dessutom var lite otrevliga.

Tack så mycket!

Permalänk

Vad tycker du om chassit är det tyst och hur är platsen bakom moderkortsplåten funkar det bra att ha kablar där? Har funderat lite på det här chassit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Montolaya:

Vad tycker du om chassit är det tyst och hur är platsen bakom moderkortsplåten funkar det bra att ha kablar där? Har funderat lite på det här chassit

Jag vet inte vad jag ska svara här. Mitt H100 låter väldigt högt och det hörs ut, men jag har skickat brev till Corsairs support ifall det är något av de välkända problemen de har med kylaren.

Men det låter betydligt bättre än min förra chassi, men nu har ju jag även bytt ut orginalfläktarna till tystare så det kan ju ha en poäng med

Och bara för du vill så kommer jag snart att ladda upp en bild på baksidan, där jag skriver en förklaring också så hold on

Permalänk
Medlem
Skrivet av Montolaya:

Vad tycker du om chassit är det tyst och hur är platsen bakom moderkortsplåten funkar det bra att ha kablar där? Har funderat lite på det här chassit

Uppdaterat nu!

Och jag skojjar inte med att det är väldigt lätt att stänga luckan även om det känns som det är överfullt med kablar.

Permalänk

råka också dra av min spärr haha..

Permalänk
Medlem

Varför bytte du ut fläktarna, är inte Scythe Gentle Typhoon bra?
Undrar eftersom själv beställt dem som utbytesfläktar till mina Lian Li chassifläktar som inte är speciellt bra (högljudda).

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

Varför bytte du ut fläktarna, är inte Scythe Gentle Typhoon bra?
Undrar eftersom själv beställt dem som utbytesfläktar till mina Lian Li chassifläktar som inte är speciellt bra (högljudda).

Jag kan nog inte ge en bra anledning förutom att jag hade pengarna då och ville testa något för att GT fläktarna var väldigt fula. Kanske dumt val men gjort är gjort ^^ Men de fungerade bra ändå kan jag väl säga.