D3 CE värde? - Signerad

Permalänk

D3 CE värde? - Signerad

Hej,

Köpte två CE en till mig och en till brorsan men han hade redan köpt en så en blev över, endast plasten är bruten för att få den signerad av Keith Landes (Senior Producer – Sounds) samt Noel Wolfman (Production Director – Cinematics)

såg på tradera att de går för dubbla just nu... frågan är... behålla båda och vänta eller sälja en nu och köpa något kul för pengarna?

MVH, A

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Sälj ett till mig för halva priset.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Jag skulle aldrig sålt dem

Permalänk
Medlem

Vad är mest värt, 1-2dagars dagslöner (du kommer jobba resten av livet)

eller

ett oförglömligt minne och ett exemplar av en samlarutgåva som är väldigt sälsynt och exlusiv (syftar på signeringarna)

Permalänk
Hjälpsam

Mint condition signerad CE är ett samlar objekt i sin sanna benämning. Misstänker att värdet på den kommer bara att stiga med tiden.

Även om mängder av folk vill ha den just nu skulle jag rekommendera att behålla den tills vidare i alla fall.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Vad är mest värt, 1-2dagars dagslöner (du kommer jobba resten av livet)

eller

ett oförglömligt minne och ett exemplar av en samlarutgåva som är väldigt sälsynt och exlusiv (syftar på signeringarna)

Exakt. Jag funderar på att hämta ut min andra CE som jag ska ha hemma oöppnad i samlarsyfte

Permalänk
Inaktiv

greed is good

men spara o sälj om ett år eller så

Permalänk

Spara och sälj om trettio år; eller så har du kvar den för ett stycke fantastisk spelhistoria, signerad av husgudarna!

Permalänk

hehe blir väll att spara ett tag... har ju 2 signade CE och två signade posters... =P fick 3 tshirts också.. skulle ta två men fick med 3 hehe

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Kan vara risky business om du ska spara och hoppas på tjäna pengar i framtiden.

Långt mer än hälften av alla CEs blizzard har släppts har det funnits överskott av som sålts för underpris något år efter release.
Enda CE av blizzard som jag vet har gått upp i pris är vanilla WoW CE boxen.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Kan vara risky business om du ska spara och hoppas på tjäna pengar i framtiden.

Långt mer än hälften av alla CEs blizzard har släppts har det funnits överskott av som sålts för underpris något år efter release.
Enda CE av blizzard som jag vet har gått upp i pris är vanilla WoW CE boxen.

köpte terra CE, Gw2 CE också... Tera verkar det finnas överskott på men Gw2 är ju slut överallt som jag kan se det.

Diablo3 tror jag blir som vanilla wow ce för polaren som jobbar på spelbutik sa att de är betydligt svårare att få tag i då alla är slutsålda överallt.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Signaturer brukar inte direkt öka värdet eftersom det inte går att verifiera äktheten. Så är det i alla fall med musik. Sen att några nobodies från teamet signerat boxen och inte lead dev, eller nåt sånt gör ju inte saken bättre. Ha inte några höga förväntningar skulle jag säga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av adrian_cool69:

köpte terra CE, Gw2 CE också... Tera verkar det finnas överskott på men Gw2 är ju slut överallt som jag kan se det.

Diablo3 tror jag blir som vanilla wow ce för polaren som jobbar på spelbutik sa att de är betydligt svårare att få tag i då alla är slutsålda överallt.

Det sa man om SWTOR, Warhammer och SC2 också tills det redan någon månad efter release dök upp för under 50 pund i England.

Är väl som vanligt just vid release att spelen är i underskott men några veckor efter release så har sista CE versionerna lämnat fabriken vilket skapar ett överskott och priserna dumpas.

Visa signatur

Permalänk

Grejen är att vänta inte ett halvår eller ett år.
Behåll den i Mint Condition till 2042 så ska ni se på fan att det inte finns många ex kvar i världen; och kan då inbringa en go slant.

En kalle anka tidning från 1969 ovikt inbringar ju tusenfalt vad den kostade i inköp; och ett stycke spelhistoria som detta kommer ju att vara intressant för samlare av spelhistoria i framtiden... SÅ sikta snarare på samlare av klenoder och liknande än gamers som vill lajja runt nu med CE

Det handlar ju som sagt endast om en eller två dagslöner i förtjänst; och då kan det imho kvitta.