Permalänk
Medlem

Letar efter gratis antivirusprogram

Hej där.

Jag letar efter ett bra och gratis antivirusprogram till min dator. Testade lite avast på min gamla dator men den spammar mig om att uppdatera. Tydligen får man ett delvis skydd från det gratis? Behövs det mer än det? Viktigast kan jag stänga av pop-upen om att uppgradera som kommer typ varje dag?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

microsofts egna Live Security är gratis och väldigt "tystlåtent" av sig.. gör inte mkt väsen för sig och är allmänt snällt.
funkar för mig<tm>

Permalänk

Microsoft'ts egna är bra men själv rekommenderar jag AVG:)
Går att se hur mycket minne du använder i web läsaren jag ligger runt 256MB

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk

Använt Avast sedan en lång tid tillbaka och är mer än nöjd!

Visa signatur

WOLOLO

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av lillen99:

Microsoft'ts egna är bra men själv rekommenderar jag AVG:)
Går att se hur mycket minne du använder i web läsaren jag ligger runt 256MB

Mvh: Eric

Det var ju ett lustigt argument för ett antivirusprogram. Minnesåtgången syns annars rätt bra i aktivitetshanteraren.
Jag kör med avast, security essentials och avg på mina datorer och sunt förnuft samt uppdaterade system, verkar ha klarat mig än så länge, ibland gör jag sökningar från andra datorer för att kolla att gratisprogen funkar och det verkar de göra, man kan hitta lite skit i webläsarcachen men systemen i sig är rena.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.