Har ni också hög ping?

Permalänk
Medlem

Har ni också hög ping?

Verkar som jag ligger på runt 200 hela tiden.. man kan ju förstå varför.. har ni också så eller? spelar på EU såklart.

Permalänk
Medlem

30-60 har jag legat på under hela em.

Permalänk
Medlem

vid 2 tiden låg jag på 30-50 ms nu när det börjar dra sig mot kvällen har den stigit mot 200.

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk
Medlem

300~ nu, hade väl kring 60 på natten

Permalänk
Medlem

Mellan 40 och 800ms de senaste timmarna
Oftast "ganska bra", har 115mbit internet JSYK

Permalänk

Jag har runt 60-100 oftast

Permalänk
Medlem

Helt kört igår efter släppet, klev upp och började lira 06:00. Har legat under 100ms fram till nyss. För tillfället verkar servern överbelastad, error 75. Kan det vara någon som kommit hem för kvällen månne

Permalänk

Ne ligger fint. Men där emot kommer det upp error 37 då och då :S. Även att det att man åker tillbaka några meter ibland, typ som det spolas tillbaka.

Visa signatur

Fractal tesla 650w ||| i5 3570k ||| EVGA GTX 770 2GB SC ACX ||| Corsair vengeance 8gb |||

Permalänk
Medlem

Det är hög ping för att folk vill spela nu på kvällen och Blizzard inte tycker att de behöver mer serverkapacitet.

Ifall ni är inne nu, stäng inte av spelet, för då får ni nog inte spela mer ikväll.

Permalänk
Medlem

Hade 39.. gick upp till 200 när jag började streama. Sen krascha servern och min char försvann.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Hade 50ms under natten, var på 200+ nyss.
140 atm, allt under 100 är ok imo.
Efter 100 verkar det börja hacka lite, man flyger fram och tillbaka etc.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

130 har ja haft hela tiden, och ja jag har bra internet etc etc. Laggar dock inte pga det.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Servern var förvald US, bytte till EU. Nu kommer jag inte ens in.......

Permalänk

Lite random fråga, men har man samma gubbar som på eu och us?
Tror ju inte det, men ja. Nån som vet? Har själv inte lyckats komma in och spela, så jag kan inte testa

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W11

Permalänk
Inaktiv

Låg på 35-40ms hela förmiddagen och fram till ca 14:30. Kan tänka mig att det lär ta ett tag innan man kan logga in ikväll. :/

Man kan fråga sig hur Blizzard har tänkt här...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ligger på runt ~150-200.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

verkar vara EU-servrarna det är knas med. US funkar hur bra som helst att logga in på.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Mellan 15-35 i ping

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 5 7600 RAM » Kingston DDR5 5200MHz 32GB MOBO » ASUS TUF Gaming B650-Plus GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black PSU » Corsair RM750e 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Man kan fråga sig hur Blizzard har tänkt här...

Det har nog tänkt att det jämnar ut sig. Eftersom det inte är någon månadsavgift, så har de inga krav att prestera efter folk har köpt spelet.

De skriver i nyhetsrutan i spelet att de beklagar och tackar för vårt tålamod medan problemet löser sig. De har alltså bara tänkt vänta tills folk blir lessa och lasten på servrarna minskar. Det är service mind, det!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hundkex:

Det har nog tänkt att det jämnar ut sig. Eftersom det inte är någon månadsavgift, så har de inga krav att prestera efter folk har köpt spelet.

De skriver i nyhetsrutan i spelet att de beklagar och tackar för vårt tålamod medan problemet löser sig. De har alltså bara tänkt vänta tills folk blir lessa och lasten på servrarna minskar. Det är service mind, det!

Dom visste antal bokade spel, kände till sin serverkapacitet men struntade ändå i att åtgärda det - istället får man på forumet samma automatiska copy/paste svar som i alla år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Dom visste antal bokade spel, kände till sin serverkapacitet men struntade ändå i att åtgärda det - istället får man på forumet samma automatiska copy/paste svar som i alla år.

Precis. Om en vecka så vet Blizzard hur många som stannar av och bygger ut kapaciteten efter det. Sedan kommer det flyta på bra framöver. Men fram tills dess kommer peak hours inte vara roligt.

Permalänk
Medlem

Vänta lite nu, man behöver internet connection för att köra Singeplayer?

Fasiken vilket skit spel, glad att jag inte köpte det.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Vänta lite nu, man behöver internet connection för att köra Singeplayer?

Fasiken vilket skit spel, glad att jag inte köpte det.

Jo, så man kan inte ta med sig burken till stugan och spela, om man inte har 4G-täckning eller fast förbindelse där.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hundkex:

Jo, så man kan inte ta med sig burken till stugan och spela, om man inte har 4G-täckning eller fast förbindelse där.

Inte många idag som inte har internet, så de få som inte har det när dom är på semester i stugan (varför man nu vill SPELA då) är svinnande liten. Då ser jag hellre att det inte går att fuska i spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Inte många idag som inte har internet, så de få som inte har det när dom är på semester i stugan (varför man nu vill SPELA då) är svinnande liten. Då ser jag hellre att det inte går att fuska i spelet.

Lösningen på det är att ha open och closed online, precis som D2.

Permalänk
Medlem

Jag har en "ping" på 30 minuter....

... eller, nej, jag har faktiskt inte fått några paket tillbaka ännu... så det kan vara längre.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Monster Battle Station(tm)#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB RAM >-< RTX 4070S >-< Crucial 2TB SSD |[●▪▪●]|

Permalänk
Entusiast

I början hade jag 50-100ms (kl 14:00) sen vid ungefär 17:00 så kunde jag få 2500ms-lagg då och då och pingen låg på 200ms och nu kan jag inte komma in

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av WinJi:

Lite random fråga, men har man samma gubbar som på eu och us?
Tror ju inte det, men ja. Nån som vet? Har själv inte lyckats komma in och spela, så jag kan inte testa

Bra fråga. Har kört lite grann på US. Är dock rädd att fortätta eftersom jag trot att min gubbe kanske inte funkar på Europe senare.

Hur ser man pingen förresten??

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Phyrrus:

Bra fråga. Har kört lite grann på US. Är dock rädd att fortätta eftersom jag trot att min gubbe kanske inte funkar på Europe senare.

Man håller över den lila röd/gula/gröna staplen vänster om mana globen.

Själv ligger jag mellan 200 och 1000ms, ibland är det helt outhärdligt att spela.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Phyrrus:

Man har inte samma gubbar på US och EU utan separata.

Visa signatur

Meow