Permalänk
Medlem

Helvete vad snyggt det blev!

Visa signatur

| Ryzen 1700 @ 4.0 ghz | Asus PRIME X370-PRO | 32 GB Corsair Vengeance LP 3000 mHz | Gigabyte GTX 770 2-way SLI | BenQ XL2410T, 5x AOC e2460SDA | Fractal design R5 | https://i.imgur.com/rjO3bLw.jpg

Software developer

Permalänk

mycket fina bilder!
vad är det för glugg du använder 40mm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av makkesk8:

Helvete vad snyggt det blev!

Tack så hemskt mycket!

Skrivet av er_nilsson:

mycket fina bilder!
vad är det för glugg du använder 40mm?

Kör mest på min 50 1.8 glugg.

Här är en lista på vad jag har i fotoväg.

Canon EOS 550D
Sigma 10-20 3,5
Canon EF 50 1.8
Canon EF-S 55-250
Canon EF 75-300
Canon EF-S 18-55

Permalänk
Entusiast

Ditt galleri är en fröjd för ögonen! Du har lagt mer tid på att fotografera bygget än på byggandet eller hur? Fast det kanske bara jag som är långsam med kamerainställningarna

Mycket inspirerade iaf!

Permalänk

på med vatten blocken och göm ljus rören så är det den 5a

Visa signatur

CPU: Intel Core i9 11900K | GPU: EVGA RTX3080 FTW3 | Mobo: ASUS Maximus XIII HERO | RAM: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Ditt galleri är en fröjd för ögonen! Du har lagt mer tid på att fotografera bygget än på byggandet eller hur? Fast det kanske bara jag som är långsam med kamerainställningarna

Mycket inspirerade iaf!

Åhhh vad härligt med så här fin kritik! Men måste nog säga att det tagit längre tid att bygga än att fota!
Hahaha

Skrivet av silentpower:

på med vatten blocken och göm ljus rören så är det den 5a

Var god läs, första blocket kommer monteras i nästa vecka. Inväntar pengar till det andra.

Lysrören syns ENDAST när chassi sidan är av, vilket den är på samtliga bilder...

Tack!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Bokenbergen:

Åhhh vad härligt med så här fin kritik! Men måste nog säga att det tagit längre tid att bygga än att fota!
Hahaha

Var god läs, första blocket kommer monteras i nästa vecka. Inväntar pengar till det andra.

Lysrören syns ENDAST när chassi sidan är av, vilket den är på samtliga bilder...

Tack!

Föresten vad använder du för filter i dom första bilderna? Det ser riktigt juicy ut! Är precis på gång att dra igång ett bygge jag planerat länge och jag experimenterar lite med hur jag ska ta najs bilder, måste ju passa på att fråga dom som redan bemästrat det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Föresten vad använder du för filter i dom första bilderna? Det ser riktigt juicy ut! Är precis på gång att dra igång ett bygge jag planerat länge och jag experimenterar lite med hur jag ska ta najs bilder, måste ju passa på att fråga dom som redan bemästrat det

De första bilderna är tagna med mitt 18-55 objektiv. Som suger. Ända filtret som sitter på är ett UV filter för typ 100 spänn.

Haha, sedan är alla bilderna justerade i photoshop. Fota med RAW så kan du göra väldigt mycket med dina bilder! Ingen blixt, utan en stark lampa är också ett bra tips!

Permalänk
Medlem

Jättefint, ser onödigt dyrt ut men kul att någon faktiskt köper såna där grejer Själv tycker jag att min lilla dator är allt för kraftig men det hindrar en inte från att snegla på i7 och tyngre GTX-grejer

Edit: Du är inte klar än antar jag men jag tycker iaf du ska ha lite fler helhetsbilder på lådan

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Hedersmedlem

Jävlar vad snyggt, älskar galleribilden! 5P, helt klart

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk

Nu blev jag sugen på att styla min dator :D.

Permalänk

vart har du köpt sleveesen ? (vet inte om jag stavade rätt men men )

Permalänk
Medlem

Inte har du tänkt ta av plast-skyddet på ROG-loggan?

Permalänk

Hehe, du kallar CX600 för ett skit agg...
Håller jag inte riktigt med om. Jag har själv ett och det är ett sjukt prisvärt nätagg om man inte har en monsterrigg som du.
Men att det tjuter, det gör det verkligen. Men man vänjer sig så småningom.

Riktigt nice rigg och bilder btw!

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Jättefint, ser onödigt dyrt ut men kul att någon faktiskt köper såna där grejer Själv tycker jag att min lilla dator är allt för kraftig men det hindrar en inte från att snegla på i7 och tyngre GTX-grejer

Edit: Du är inte klar än antar jag men jag tycker iaf du ska ha lite fler helhetsbilder på lådan

Skrivet av Epic:

Jävlar vad snyggt, älskar galleribilden! 5P, helt klart

Jadu, onödigt dyrt blir det ofta när det ska vara snyggt.
Helhetsbilder kommer när jag känner att riggen är tillräckligt klar!
Tackar så mycket!

Skrivet av fabbelucious:

Nu blev jag sugen på att styla min dator :D.

Tycker jag du ska ta och göra!

Skrivet av fabbelucious:

vart har du köpt sleveesen ? (vet inte om jag stavade rätt men men )

Sleeven är köpt från MDPC-X

Skrivet av sirnicke:

Inte har du tänkt ta av plast-skyddet på ROG-loggan?

Om du läser så kommer du förstå att bilderna är tagna några minuter efter jag packade upp mobot. Fungerar bra som skydd tills allt är på plats. Det sitter inte på idag.

Skrivet av CRYSIS FOREVER98:

Hehe, du kallar CX600 för ett skit agg...
Håller jag inte riktigt med om. Jag har själv ett och det är ett sjukt prisvärt nätagg om man inte har en monsterrigg som du.
Men att det tjuter, det gör det verkligen. Men man vänjer sig så småningom.

Riktigt nice rigg och bilder btw!

Det är ett riktigt skitagg. Allt som piper är bara att RMA för min del. Hade två stycken CX600 sedan blev det att be om pengarna tillbaka istället. Sitter numera ett TX650 V2 i min andra rigg, detta piper mer än föregångaren (TX650) så blir nog att byta detta med.
Man vänjer sig INTE vid pipljud.

Permalänk
Medlem

Bilderna på ditt 580 ser nästan ut som en rendering hehe. Fina komponenter! och mycket fint utfört!

Permalänk
Inaktiv

Riktigt snyygt!

Permalänk

Riktigt snyggt gjort! Schysst färgtema du valde också!
Tummen upp

Visa signatur

"Skillnaden mellan manlighet och idioti är hårfin"

Asrock 970extreme4, Corsair 8Gb Vengance 1600Mhz, AMD 965BE @4ghz, Zotac gtx580, Corsair cx600, Fractal design arc och självklart ingen ssd.

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt : )

Permalänk
Medlem

du, jag haft haft tinitus i 5 år och jo man vänjer sig : )

Permalänk

Gillar dina Dominator minnen! har själv int GT minnena utan dom vanliga men det är nog dom snyggaste minnena jag vet

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av cAWPer:

Bilderna på ditt 580 ser nästan ut som en rendering hehe. Fina komponenter! och mycket fint utfört!

Haha lite kanske Tackar så mycket!

Skrivet av anon142735:

Riktigt snyygt!

Tackar!

Skrivet av zyber_swede:

Riktigt snyggt gjort! Schysst färgtema du valde också!
Tummen upp

Tackar! Röd/Svart <3

Skrivet av Vuzuul:

Riktigt trevligt : )

Jodå!

Skrivet av Vuzuul:

du, jag haft haft tinitus i 5 år och jo man vänjer sig : )

Haha, fyfan. Minsta pipljud jag hör så kan jag inte göra något innan jag fått bort detr.

Skrivet av roykio:

Gillar dina Dominator minnen! har själv int GT minnena utan dom vanliga men det är nog dom snyggaste minnena jag vet

GT minnen är sjukt snygga, och klockar rätt bra med Dom vanliga är helt okej dom med!

Permalänk
Medlem

Klar 5a, mycket stilrent!

Permalänk
Medlem

Ojoj, grymt snyggt! (avis)

Permalänk

fortfarande bara en 4a från mig fattas lite små saker som att ta bort klister märkena och byta fläkten där bak

Visa signatur

CPU: Intel Core i9 11900K | GPU: EVGA RTX3080 FTW3 | Mobo: ASUS Maximus XIII HERO | RAM: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nvy:

Klar 5a, mycket stilrent!

Tackar vi för!

Skrivet av simme300:

Ojoj, grymt snyggt! (avis)

Hihihihi

Skrivet av silentpower:

fortfarande bara en 4a från mig fattas lite små saker som att ta bort klister märkena och byta fläkten där bak

Vilka klistermärken är det du tänker på ? 0.o
Säg till mig när det finns en röd AP fläkt!

Permalänk
Medlem

Not bad som man säger

Snygg installation av kylaren i toppen där.

Skulle haft ett GTX680 istället bara så hade det varit perfekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bokenbergen:

Tackar vi för!

Hihihihi

Vilka klistermärken är det du tänker på ? 0.o
Säg till mig när det finns en röd AP fläkt!

Varför måste du ha just en AP fläkt? Du behöver väl ingen alls där bak
Otroligt snyggt byggt, är lite avis ;M

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Not bad som man säger

Snygg installation av kylaren i toppen där.

Skulle haft ett GTX680 istället bara så hade det varit perfekt.

Kylaren i toppen? Menar du 360 radiatorn? Så ser det ut i alla 800D ? hehe.
Läs datumen så förstår du varför där sitter 2 580 i riggen.

Skrivet av Tunezz:

Varför måste du ha just en AP fläkt? Du behöver väl ingen alls där bak
Otroligt snyggt byggt, är lite avis ;M

För dom flyttar otroligt mycket luft. Tackar så mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bokenbergen:

Kylaren i toppen? Menar du 360 radiatorn? Så ser det ut i alla 800D ? hehe.

Jaha där ser man