Permalänk
Medlem

Ny dator - krashar flera gånger per dag

Hej där. Jag byggde ihop min första egenbyggda dator här om dagen och har nu spelat en del Diablo 3 men datorn krashar med bluescreens med max några timmars mellanrum.

Detta är min setup:
Asus P8Z68-V/GEN3 Intel Z68 4xDDR3 Socket 1155 ATX
Intel 520 Series 120GB SSD R:550/W:520 2.5" SATA-3 Reseller
Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB Kit, 1600MHz, 2x4GB, LP B
Kylare Noctua NH-U9B SE2
Corsair Power Supply 750W HX ATX, EPS12V, PS/2, Modular
Intel® Core i5 2500K, 3.3GHz, 6MB
Samsung SATA 22x DVDRW Black

samt mitt gamla grafikkort 8800 GTX som varit väldigt stabilt tidigare under flera år i min gamla dator.

Inget är överklockat. Tempsen verkar ligga lågt på processorn, typ 30grader. Kan det vara SSD:n? Jag har installerat nya drivers till de komponenter som kräver det. Kör windows 7, några tips vad jag kan göra för att fixa detta? Jätte trist med ny dator som vägrar funka

Har även ett annat problem och det är att datorn inte kan använda min 2tb hårddisk. Den syns i enhetshanteraren men själva datorn/bios hittar inte disken, vad kan vara fel?

Permalänk
Medlem

Jag får en BC-code som är F4.
Här är även en fildump av senaste krashen: http://www.fildump.se/?file=tmp_85230190221337462477-051912-1...

Får ett fel meddelande vid start av datorn "no drives found" eller något sådant, svårt att hinna läsa.
Köpte datorn för mindre än en vecka, ska väl inte behövas någon ny firmwire? Står att jag har senaste drivrutinerna.

En liten uppdatering, nu hittar datorn min mekaniska hårddisk och den funkar men Bios hittar den däremot inte.