Permalänk

Så, hur är senaste patchen?
Har inte hunnit testa ännu.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Någon som vet vart jag kan få tag på en lämplig patch, står att jag har patch 1.6 just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe Nukem:

Så, hur är senaste patchen?
Har inte hunnit testa ännu.

Är inte helt säker på vad jag tycker än.

Inventory ändringarna, att man behöver högerklicka på en ikon för att använda en item är både bra och dåligt. Bra för att jag kan välja att dricka en cola-burk istället för min vattenflaska men samtidig lite onödigt bökigt ibland. Skulle gärna ha en kombination av båda, att kunna välja i scrollhjulsmenyn eller från väskan.

Just denna ändring höll på att ta dö på mig förövrigt Fick en zombie på mig nästan direkt vid inloggning och började blöda. Klickade som en galning på bandage-ikonerna utan att få upp något alternativ att använde dem. Loggade ut och in på flera servrar men inget hjälpte och blodet höll på att ta slut...då insåg jag att jag glömt packa upp nya equipment-paketet från senaste patchen utan körde med den gamla :/ Fixade det och kunde räddaa min gubbe i sista stund från att förblöda.

Vad gäller temperatur-påverkan så har jag inte kört så länge att jag drabbats av att bli nerkyld. Gillar iden men dock inte riktigt det att man måste samla ved för att göra eld. Det finns kvistar/grenar/trasiga möbler överallt men man måste hitta några rätt ovanliga vedtravar för att göra eld. Känns inte realistiskt och borde modifieras tycker jag. Vet att Rocket har planer på att implementa en "yxa" men vetefan om jag gillar det heller. Tror man skulle klara sig rätt väl att starta en brasa utan en yxa i verkliga livet i en miljö som i spelet.

Men det är ju en alpha trots allt så det skall ju testas olika implementeringar

Permalänk
Medlem

Har ej hunnit spela senaste patchen så jätte mycket. Men en snabb tanke kring nedkylning är temperaturen sjunker alldeles för snabbt. Blir speciellt jobbigt när veden är lite rare och tar 2 slots i din inventory

Visa signatur

We are the police you moron, We got helicoptors.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att nedkylning enbart bör ske vid campande under natten, kraftig blödning, brist på mat och liknande.

Inte behöver jag gå in och värma mig efter ett gäng timmar utomhus för att inte dö av köld.

Visst, hade det varit -30 hade jag förstått det, men nu känns det bara oerhört krystat.

Permalänk
Medlem

Fast man måste ju ge Rocket cred för hur mycket tid/kraft han lägger ner på sina features

Citat:

Running does increase. But increases can be cancelled by negative effects. It is the balance of everything. Again, you guys are looking for a simple answer.

There is no simple answer. The temperature system is deliberately very complex.

The temperature is not oC or oF. It is a percentage

Så fryser man får man väl springa ett par varv i skogen Att ta ett dopp är dock inte att rekommendera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murer:

Jag tycker att nedkylning enbart bör ske vid campande under natten, kraftig blödning, brist på mat och liknande.

Inte behöver jag gå in och värma mig efter ett gäng timmar utomhus för att inte dö av köld.

Visst, hade det varit -30 hade jag förstått det, men nu känns det bara oerhört krystat.

Läs det här så kanske du klarar dig lite bättre mot nedkylning
http://dayzwiki.com/wiki/index.php?title=Temperature

Permalänk

Ny uppdatering ute nu.

Changelog:
* [FIXED] Temperature not increasing in sunshine
* [FIXED] Cleanup not occuring on servers for loot (causing massive lag and FPS issues)
* [FIXED] Fires can't be placed in buildings
* [FIXED] Tent's cannot be placed easily (reduced object checking zone area)

http://dayzmod.com/forum/showthread.php?tid=6064

Permalänk
Medlem

fan vad skönt att få bra fps igen

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

http://dayzmod.com/forum/showthread.php?tid=6064&pid=56495#pi...

rocket
DayZ Staff
Posts: 479
Joined: Apr 2012
Reputation: 240
RE: HOTFIX 1.5.8.3 Rolling Update
DO NOT DIE!

Currently we can't create new characters. We hit 1 million so your new characters can't be created. Will be resolved in next hour.

Permalänk
Skrivet av flygaresset:

Ny uppdatering ute nu.

Changelog:
* [FIXED] Temperature not increasing in sunshine
* [FIXED] Cleanup not occuring on servers for loot (causing massive lag and FPS issues)
* [FIXED] Fires can't be placed in buildings
* [FIXED] Tent's cannot be placed easily (reduced object checking zone area)

http://dayzmod.com/forum/showthread.php?tid=6064

Enligt mig dumt.

Temperatur borde vara intiutivt, dvs verkligt. Man blir mycket varmare av att stå i solen än att sitta vid en liten eld på natten, i min erfarenhet.

Permalänk
Medlem

Nya patchen var bra, jag upplevde dock inte jättemycket fps issues. fick snarare en liten boost.

Inne på Dag 9 nu ingametid. Och jag har äntligen hittat en Glock17 med ficklampa på. Primary är en M24.

Är dock jäkligt paranoid för att dö nu. Vill inte att mina grejer hamnar i fel händer

Någon som vill byta M24 emot typ något ljuddämpat vapen eller NVG ? (Har 15 skott till M24)

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vargaas:

Någon som vill byta M24 emot typ något ljuddämpat vapen eller NVG ? (Har 15 skott till M24)

Har man väl lyckats få en MP5-SD eller M4A1-cco-SD, kommer man aldrig mera använda vapen som hörs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av odyssomay:

Enligt mig dumt.

Temperatur borde vara intiutivt, dvs verkligt. Man blir mycket varmare av att stå i solen än att sitta vid en liten eld på natten, i min erfarenhet.

Men det är väl det han fixar i patchen? Det som listas är väl vad som är problemet, alltså att solen tidigare inte värmde. Det är så jag uppfattar det allafall.

Permalänk
Skrivet av S_Z:

Men det är väl det han fixar i patchen? Det som listas är väl vad som är problemet, alltså att solen tidigare inte värmde. Det är så jag uppfattar det allafall.

Hmm, jo, när jag tittar på det igen och jämför med de andra ändringarna verkar det vara så.

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem med att komma in på DayZ servrar pga plugins? Flyttade över plugins från ArmA 2 mappen till ArmA 2 OA. Detta löste ett problem med error när jag startade spelet. Dock skapade det ett problem med att jag inte kunde joina servrar, det står;

Files *namn på filer* "are not signed by a key accepted by this server"

Någon som har en lösning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cmos Err:

Läs det här så kanske du klarar dig lite bättre mot nedkylning
http://dayzwiki.com/wiki/index.php?title=Temperature

Jag har inga problem med nedkylning då jag alltid har en brasa till hands. Men av det jag uppfattat hittills så känns temperatur som hunger och törst, dvs går sakta ner oavsett vad man gör. Nu verkar det ju dock inte som att det gör det då det finns olika sätt att öka och sänka temp. Det putsas väl säkert på detta också.

En grej som är märklig är dock att min kompis som jag alltid spelar med förlorar värme snabbare än mig, och ökar inte värme like snabbt som mig vid brasa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murer:

Jag har inga problem med nedkylning då jag alltid har en brasa till hands. Men av det jag uppfattat hittills så känns temperatur som hunger och törst, dvs går sakta ner oavsett vad man gör. Nu verkar det ju dock inte som att det gör det då det finns olika sätt att öka och sänka temp. Det putsas väl säkert på detta också.

En grej som är märklig är dock att min kompis som jag alltid spelar med förlorar värme snabbare än mig, och ökar inte värme like snabbt som mig vid brasa.

hen kanske är en kallblodig mördare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

hen kanske är en kallblodig mördare?

Den jäveln...

Annars tycker jag att temperaturen är kul. Nätterna kommer ju bli fyllda av fler ljuskällor då folk är tvungna att värma sig emellanåt.

Permalänk
Medlem

Spawnar alla nere vid kusten nu igen eller? Kan inte gå in o kolla just nu, men hörde från en kompis att han spawnade där nere.

Permalänk
Medlem

Någon som upplevt att man på vissa servrar inte kan röra sig alls ?

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreeM:

Spawnar alla nere vid kusten nu igen eller? Kan inte gå in o kolla just nu, men hörde från en kompis att han spawnade där nere.

Det är väll menige att spawna nere vid kusten?

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk

Skaffade spelet för några dagar sedan. Nu börjar jag komma in i det efter några timmar spelande. Hade ett äventyr inatt som var väldigt speciellt skrämmande. Jag mötte på ungefär 25 zombies som jagade mig som jag dödade alla men kom lågt i blod så jag svimmade då och då. Så jag tog en resa till elektros sjukhus. påvägen märker vissa zombies mig även jag smög vilket var irriterande så jag dödade några till blev skadade ner till 700-800 blood. kravlade mig till sjukhuset letar igenom som en tok efter blod. Hittar inget. Undertiden tar min sista flare slut så det är kolsvart. Så kom jag utanför såg 20-30 siluetter kommer imot sjukhuset med bara 1 utgång då alla var barikerade. http://www.youtube.com/watch?v=nfZZet_QVDQ&feature=youtu.be

riktigt rolig mod. Dock stör jag mig riktigt mycket på vissa kontroller och inventoryn.

Permalänk
Medlem

Du kan inte ge dig själv blod vad jag vet.

Permalänk
Medlem

Normalt att ha -110k blod och överleva? Hade brutna ben och kröp, hade ton med zombies efter mig och hörde skott i slutet innan jag beslöt mig för att hoppa från ett torn. Är svårt som nybörjare, kanske någon som vill spela och lära mig på vägen. Undrar även om det skall vara så att man inte har något crosshair, varje server jag går in på verkar det vara så, ganska jobbigt ibland och mer utmanande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Normalt att ha -110k blod och överleva? Hade brutna ben och kröp, hade ton med zombies efter mig och hörde skott i slutet innan jag beslöt mig för att hoppa från ett torn. Är svårt som nybörjare, kanske någon som vill spela och lära mig på vägen. Undrar även om det skall vara så att man inte har något crosshair, varje server jag går in på verkar det vara så, ganska jobbigt ibland och mer utmanande.

Haha, samma sak hände mig igår kväll så jag var tvungen att lämna tillslut då jag endbart kunde krypa. Angående crosshair så är det servrarna som bestämmer det, vissa väljer att ha det på och andra inte.

Visa signatur

| I7 950 @ 4.0GHz w/ Corsair H50 PnP Scythe 120 GT 1850 |
| Gigabyte GeForce GTX 470 SOC | Fractal Design R3 |
| Acer GD245HQ 120Hz |
--------------------------------------------------------------------------
| Burson HA-160D > Audeze LCD-2 Rev. 1 |

Permalänk
Medlem

Försöker hitta någon att spela med, min tag-along-buddy tappade jag bort när jag frågade saker i chatten. Jag och han stötte på en bandit vilket jag inte visste förrän jag tog kål på honom. Vilken jävel att börja skjuta när jag vände ryggen, han fick iaf tillbaka. Omringade honom med min buddy och tog ut honom, kunde dock inte ta upp hans vapen för kroppen försvann. Var ganska spänt, när jag testade att gå bakom honom så att han var mellan oss två så flyttade han på sig, lite lurigt. Nu vet jag till nästa gång hur en bandit ser ut och skjuter därmed först

Skrivet av Napkin:

Haha, samma sak hände mig igår kväll så jag var tvungen att lämna tillslut då jag endbart kunde krypa. Angående crosshair så är det servrarna som bestämmer det, vissa väljer att ha det på och andra inte.

Jo tack, har märkt det nu. Såg i server namnet initialerna "CH" så kunde dra slutsatsen att det betyder crosshair. Frågade på en annan server och de var inte speciellt hjälpsamma, "deal with it" sa dem...

Permalänk

Alltså vad i helvete. Ser en bandit spring vid ett flygfällt. Han springer mot mig, jag står och gömmer mig bakom en bil. Väntar tills han kommer fram och köttar alla mina 5 makalov(stavning?) magasin. INTE fan dör han, utan han laggar bort 10 meter och står sedan OCH använder bandage på sig... Alltså VAD I HELVETE

Har slut på ammo, så han bara tar sin jävla pistol och skjuter typ 3 skott.. Bah.. Jaha.. Död igen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om någon känner för att köra lite, lägg till mig på Steam.
Heter Fabbeman.

Visa signatur

CPU: i5 2500K 4.0GHz Grafikkort: ASUS GTX 560 TI TOP 1GB Chassi: Define R3 Moderkort: ASUS P8Z68-V RAM: G.SKILL 8GB RipJawz 1600Mhz Kylare: CM Hyper 212+ Nätagg: OCZ ModXStream 500W Skärm: Samsung SyncMaster S23A350H

Permalänk

Jahapp, då dog man igen.. En survivor dödade mig, men blev inte en bandit.. fint fint.. Suck

Visa signatur