Permalänk
Skrivet av Krutfarmor:

Jag har nu sedan releasen av Diablo 3 nötat sönder det.
Men under hela tiden har det laggat men så tänkte jag att det kanske bara är att det är såpas krävande men så i helgen när jag va hos polaren så lirade han Diablo 3 på högsta grafik utan det minsta lilla lag dock kan jag inte hela hans setup men jag vet att han har ett 580 gtx och att resterande hårdvara troligtvis slår min dator eftersom den är 2½ år gammal.

Min Setup:
PSU Corsair TX 850w
CPU Core i7 920, 2.66GHz 8MB
HD1TB WD SATA2 32MB Caviar Black, 7200RPM
Corsair 6GB (3KIT) DDR3 1600MHz/CL9/1.65V/XMS3
MK Asus P6T, Intel X58 S 1366, ATX
Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB

dum fråga men
har du markerat i nvidias panel: power management mode: prefer maximum performance.
trots det så klockar gpu ner sig i windows, men i spel ska den gå mer "jämt" och inte vela mellan strömsparning och prestanda läge.

ren install av nvidias nyaste drivers hade jag gjort, och valt prestanda läget för att se om det är drivrutinerna som är boven.

tror mer på att de inte optimerat 600 serien riktigt ännu
datorn i övrigt SKA klara av diablo 3 galant

syster spelar på en core2duo och ati 5770 , har 60+ konstant i 1680*1050 , vet ej vad hon har på skuggorna dock.
min folding burk med ivy i5K och 550TI SLI ligger på konstant 100+ i , 1680*1050
provade att klocka ner till 3.4 ghz och upp till 4.2ghz jag märkte ingen skillnad.

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 med iGPU | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Skrivet av Blazin87:

kylpasta följer med förmonterad.
Om du tänkt montera av kylaren någon gång och montera om den så rekommenderar jag Thermalright Chill Factor3 kylpasta eller Noctua NT-H1, om du köper en ny kylare så rekommenderar jag att beställa någon av dessa 2 kylpastor så du har hemma , just in case

Behöver jag köpa med destillerat vatten till?

Permalänk
Antielefant

Fundering förresten...

Den andra skärmen du har... blir det bättre om du inaktiverar den?

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Krutfarmor:

Behöver jag köpa med destillerat vatten till?

Nej nej, underhållsfritt, bara installera och va glad

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Skrivet av Zcenicx:

Fundering förresten...

Den andra skärmen du har... blir det bättre om du inaktiverar den?

Nepp ingen skillnad :/

Permalänk
Skrivet av Blazin87:

Nej nej, underhållsfritt, bara installera och va glad

Beställde den nu ;D

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Krutfarmor:

Beställde den nu ;D

Nice! bara att börja läsa på om överklockning för din cpu , lycka till

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Skrivet av Blazin87:

Nice! bara att börja läsa på om överklockning för din cpu , lycka till

Det ska jag göra Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Klockade min i7 930 till 3,3 ghz, har exakt samma problem som tidigare, inte ens marginell förbättring.

EDIT: Kan tillägga att min d3 install ligger på en ssd.

Under lunchen testade jag att byta lite inställningar, i spelet satte jag en limit på fps till 60 både i for och back. Satte på den inbyggda fps-mätaren och noterade att fpsen hoppade mellan 50-59/60 (dock aldrig 51-58 utan bara 50 eller 59/60) så det stuttrade ju lagom trevligt. Hade vsync avstängt och adaptive vsync avstängt, märkte senare att jag hade tripple buffering igång, stängde av den men han inte testa då, återkommer senare med resultat.

EDIT 2: Det verkar fungera bra för mig nu, jag stängde av HyperThreading i bios. Jag har dessa inställningar:

EDIT3: Märker att det fortfarande stuttrar lite ibland, men inte alls så mkt som i början.

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem

Hoppar in och lånar denna tråd då den verkar handla om samma problem som jag upplever med D3. Jag har ett radeon 6870 dock.

Jag märker av stuttering då och då men FPS'en håller sig på stadiga 60 FPS även när detta inträffar. Pingen ligger på 200 för jämnan, ingen skillnad där heller när detta inträffar, det känns mest som packet loss eller dylikt. Det blir likadant om jag stänger av FW osv.

Det blev en aning bättre när jag la över D3 på min SSD, men det händer fortfarande.. men man tycker ju att 8 gig minne borde vara nog för att spelet inte ska behöva använda hårddisken så pass ofta som "lagget" dyker upp..