Permalänk
Medlem

Vattenkylt NZXT Switch 810

Hej!

Tänkte lägga upp ett litet galleri över min första riktiga vattenkylning. Hade från början tänkt göra en bygglogg och få lite tips och idéer under projektets gång, men otålig som jag är så köpte jag det mesta så snabbt jag kunde efter att jag väl bestämt mig för att faktiskt genomföra projektet. Lägger ändå upp arbetsgången, och det är alltid intressant att höra synpunkter på vad man kan förbättra.

Komponenter att kyla:
Core i7 3930K (Sandy Bridge-E)
2st HD7970 (på sikt skall det bli 3st)

Använder mig av ett NZXT Switch 810 chassi som ju sägs var väl lämpat för vattenkylning, då det finns plats för många radiatorer.

Inköpta kylkomponenter:
Radiatorer: EK-CoolStream RAD XTC (420) + EK-CoolStream RAD XTX (120)
Reservoar: EK-Multioption RES X2 - 100 Basic
Pump + top: Alphacool VPP655 D5 + EK-D5 X-TOP G1/4 Rev.2
Kylblock GPU: 2st EK-FC7970 - Acetal
Kylblock CPU:EK-Supreme HF - Full Copper
Fittings: EK-PSC 16/12mm + 45- och 90-graders adapters i G1/4 strl. samt CF/SLI-anslutningar
Slang: 16/12mm klar PVC från Biltema.
Kylmedia: EK-Ekoolant UV Blue (2 flaskor)
Chassifläktar: 4st Fractal Design 140mm Silent Series
Radiatorfläktar: Medföljande NZXT 140mm i taket / Corsairs H100-fläktar för 120mm radiatorn i bakkant.

Vattenkylt NZXT Switch 810

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem

Jag väntar nu bara på lite mer vatten, då 1 liter inte räckte för allt detta. (Klantigt igen). Passade då också på att beställa 2st UV-lysrör, så jag kan pimpa till det ordentligt. Får se hur det blir. Det bör komma imorgon.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

haha, satan så fult det blev med radiatorn på baksidan! men ser jävligt snyggt ut annars, älskar chassit!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

haha, satan så fult det blev med radiatorn på baksidan! men ser jävligt snyggt ut annars, älskar chassit!

Hehe, tycker du? Tyvärr får den inte plats någon annanstans. Inte om jag vill behålla hårddiskburarna, och det vill jag nog. Skulle iofs kunna ha en SSD + 2 HDD i RAID1 i de tre 5,25"-platserna och nöja mig med det, men ärligt talat tycker jag det är lite fulsnyggt med radiatorn på utsidan. Ingenjören i mig tilltalas av det optimala utnyttjandet av utrymme. Think outside the box, så att säga

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem

Schysst!! Gillar vattenkylning. Lite för feg för att ge mig på det själv än dock.
Tycker det ser helt okej ut med radiatorn bakpå. Fult kan man ju inte säga att det är.
Jobbigt om man skulle råka slå till den eller nåt bara.

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge! Det är nått speciellt med vattenkylning alltså. Men har heller aldrig vågat mig på det

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem

Om du vänder på 360 radiatorn så att slangarna är i "fronten" så borde du kunna få plats med 120mm radiatorn innanför istället för utanför ?
Ser inte alls snyggt ut som det är nu enligt mig, men allt annat är ju fruktansvärt nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunezz:

Om du vänder på 360 radiatorn så att slangarna är i "fronten" så borde du kunna få plats med 120mm radiatorn innanför istället för utanför ?
Ser inte alls snyggt ut som det är nu enligt mig, men allt annat är ju fruktansvärt nice!

Japp så gjorde jag och det funkar bra! (Finns bilder i mitt galleri)

Annars snyggt bygge!
Det är ett mycket trevligt chassi att bygga i.

Visa signatur

Spel och Biorum: Nzxt Switch 810 | Intel i7 3960X | Corsair Vengeance 32gb | Asus Rampage 4 Extreme | 3st 7970 Crossfire | 2st Samsung 840 250gb | Och vatten på allt | Win 7 Ultimate
Surfdator: E6600 @ 3,6ghz | Xms2 8500 2gb | Asus P5K-R | XFX 6970 | Win 7 Ultimate
Spel och Biorum

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt ! Ser dock lite konstigt ut med 120 radden ^^

Och en fråga om rengöring utav cpu, måste man använde aceton? Eller går det men papper som är lite blött?

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwid:

Hehe, tycker du? Tyvärr får den inte plats någon annanstans. Inte om jag vill behålla hårddiskburarna, och det vill jag nog. Skulle iofs kunna ha en SSD + 2 HDD i RAID1 i de tre 5,25"-platserna och nöja mig med det, men ärligt talat tycker jag det är lite fulsnyggt med radiatorn på utsidan. Ingenjören i mig tilltalas av det optimala utnyttjandet av utrymme. Think outside the box, så att säga

jo jag håller med om att det ser lite brutalt ut extreme watercooling typ ^^

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunezz:

Om du vänder på 360 radiatorn så att slangarna är i "fronten" så borde du kunna få plats med 120mm radiatorn innanför istället för utanför ?
Ser inte alls snyggt ut som det är nu enligt mig, men allt annat är ju fruktansvärt nice!

Skrivet av Downside:

Japp så gjorde jag och det funkar bra! (Finns bilder i mitt galleri)

Annars snyggt bygge!
Det är ett mycket trevligt chassi att bygga i.

Tyvärr skulle det inte alls fungera att vända på den, av två anledningar:

1. Radiatorn i toppen är 420mm, inte en 360mm, och den är 55mm tjock, så det finns ingen plats alls för slangarna att komma ner i framkant då buren för 5,25"-platserna inte går att skruva bort. Det är nämligen den som sammanlänkar moderkortsplåten med frontplåten. Möjligen skulle jag kunnat dra slangarna åt sidan och sedan parallellt med radiatorn, men tror inte slangarna hade klarat de skarpa böjarna.

2. 120mm radiatorn med fläktar skulle troligen ta i kylflänsarna till ramminnena då den är extremt tjock. Dessutom tror jag inte att den skulle få plats på höjden då radiatorn i toppen + fläktar skulle tvinga ner den för långt. Kanske om jag tog bort dioden för belysning av bakpanelen, men det känns lite synd.

Så bra tips, men tyvärr tror jag inte det fungerar. Lade upp lite fler bilder som visar med måttband vad jag menar.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theposjo:

Väldigt snyggt ! Ser dock lite konstigt ut med 120 radden ^^

Och en fråga om rengöring utav cpu, måste man använde aceton? Eller går det men papper som är lite blött?

Tror jag också fungerar egentligen. Se dock till att du inte har något som luddar. Tops är väldigt bra, men det mesta kan man säkert ta med ickeluddande hushållpapper eller nåt. Är pastan torkad så funkar ju aceton eller kemiskt ren bensin bra för att lösa upp det. Samt så riskerar man ju inte att få elektriskt ledande vatten in i några komponenter.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwid:

Tyvärr skulle det inte alls fungera att vända på den, av två anledningar:

1. Radiatorn i toppen är 420mm, inte en 360mm, och den är 55mm tjock, så det finns ingen plats alls för slangarna att komma ner i framkant då buren för 5,25"-platserna inte går att skruva bort. Det är nämligen den som sammanlänkar moderkortsplåten med frontplåten. Möjligen skulle jag kunnat dra slangarna åt sidan och sedan parallellt med radiatorn, men tror inte slangarna hade klarat de skarpa böjarna.

2. 120mm radiatorn med fläktar skulle troligen ta i kylflänsarna till ramminnena då den är extremt tjock. Dessutom tror jag inte att den skulle få plats på höjden då radiatorn i toppen + fläktar skulle tvinga ner den för långt. Kanske om jag tog bort dioden för belysning av bakpanelen, men det känns lite synd.

Så bra tips, men tyvärr tror jag inte det fungerar. Lade upp lite fler bilder som visar med måttband vad jag menar.

Kallas väl bara för 360mm rad för att det går på 3st 120mm fläktar sen att den bygger lite till är ju en annan femma.
Ser jäkligt trångt ut som du säger dock!
Är du nöjd så är det ju bra!

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av EW200:

Kallas väl bara för 360mm rad för att det går på 3st 120mm fläktar sen att den bygger lite till är ju en annan femma.
Ser jäkligt trångt ut som du säger dock!
Är du nöjd så är det ju bra!

Ja, jo. Men denna är för 3st 140mm fläktar Den reella längden är ju kring 460mm.

Jupp, än så länge är jag nöjd. Måste dock invänta lite mer vatten imorgon så jag kan starta upp systemet och se vad det går för. Men hoppas på OK kylning iaf.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwid:

Tyvärr skulle det inte alls fungera att vända på den, av två anledningar:

1. Radiatorn i toppen är 420mm, inte en 360mm, och den är 55mm tjock, så det finns ingen plats alls för slangarna att komma ner i framkant då buren för 5,25"-platserna inte går att skruva bort. Det är nämligen den som sammanlänkar moderkortsplåten med frontplåten. Möjligen skulle jag kunnat dra slangarna åt sidan och sedan parallellt med radiatorn, men tror inte slangarna hade klarat de skarpa böjarna.

2. 120mm radiatorn med fläktar skulle troligen ta i kylflänsarna till ramminnena då den är extremt tjock. Dessutom tror jag inte att den skulle få plats på höjden då radiatorn i toppen + fläktar skulle tvinga ner den för långt. Kanske om jag tog bort dioden för belysning av bakpanelen, men det känns lite synd.

Så bra tips, men tyvärr tror jag inte det fungerar. Lade upp lite fler bilder som visar med måttband vad jag menar.

Insåg det ganska snabbt sen att det förmodligen inte skulle funka då du kör push n pull också.
Man kan ju sätta den i fronten annars, men man gör som man vill

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwid:

Ja, jo. Men denna är för 3st 140mm fläktar Den reella längden är ju kring 460mm.

Jupp, än så länge är jag nöjd. Måste dock invänta lite mer vatten imorgon så jag kan starta upp systemet och se vad det går för. Men hoppas på OK kylning iaf.

Åfan, då är det ju värre. Antog att det var en 360mm & så byggde den mera i ändarna upp till 420mm.
Lär ju vara fin kylning åtminstone.

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwid:

Tyvärr skulle det inte alls fungera att vända på den, av två anledningar:

1. Radiatorn i toppen är 420mm, inte en 360mm, och den är 55mm tjock, så det finns ingen plats alls för slangarna att komma ner i framkant då buren för 5,25"-platserna inte går att skruva bort. Det är nämligen den som sammanlänkar moderkortsplåten med frontplåten. Möjligen skulle jag kunnat dra slangarna åt sidan och sedan parallellt med radiatorn, men tror inte slangarna hade klarat de skarpa böjarna.

2. 120mm radiatorn med fläktar skulle troligen ta i kylflänsarna till ramminnena då den är extremt tjock. Dessutom tror jag inte att den skulle få plats på höjden då radiatorn i toppen + fläktar skulle tvinga ner den för långt. Kanske om jag tog bort dioden för belysning av bakpanelen, men det känns lite synd.

Så bra tips, men tyvärr tror jag inte det fungerar. Lade upp lite fler bilder som visar med måttband vad jag menar.

Antar att du inte tittade i mitt galleri...
Jag har en Phobya G-Changer 420 i toppen som är 60mm tjock och jag får ändå in en EK XTC 140 under.

Hur vida fläken skulle ta i ramkylaren kan jag dock inte svara på.

Sen kör jag ju bara 3 fläktar på min 420 radd och en fläkt på 140 radden men det räcker.

Visa signatur

Spel och Biorum: Nzxt Switch 810 | Intel i7 3960X | Corsair Vengeance 32gb | Asus Rampage 4 Extreme | 3st 7970 Crossfire | 2st Samsung 840 250gb | Och vatten på allt | Win 7 Ultimate
Surfdator: E6600 @ 3,6ghz | Xms2 8500 2gb | Asus P5K-R | XFX 6970 | Win 7 Ultimate
Spel och Biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Downside:

Antar att du inte tittade i mitt galleri...
Jag har en Phobya G-Changer 420 i toppen som är 60mm tjock och jag får ändå in en EK XTC 140 under.

Hur vida fläken skulle ta i ramkylaren kan jag dock inte svara på.

Sen kör jag ju bara 3 fläktar på min 420 radd och en fläkt på 140 radden men det räcker.

Jodå, jag tog en titt. Mkt trevligt för övrigt, galet mycket radiatorer du har! Får se hur pass väl jag kan kyla allt med mina befintliga, annars får jag väl plocka bort 3,5"-burarna och safta på lite mer. Dock så antar jag att du kör dina fläktar i pull ovanifrån, för annars kan du aldrig ha så mkt space inuti? Jag skulle kanske kunna göra så, men gillar att jag har så lätt att komma åt flänsarna nu för att dammsuga ur dem.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk

herregud vilken fet radiator bak! fast fasiken va praktisk att det finns med än 2 ingångar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwid:

Jodå, jag tog en titt. Mkt trevligt för övrigt, galet mycket radiatorer du har! Får se hur pass väl jag kan kyla allt med mina befintliga, annars får jag väl plocka bort 3,5"-burarna och safta på lite mer. Dock så antar jag att du kör dina fläktar i pull ovanifrån, för annars kan du aldrig ha så mkt space inuti? Jag skulle kanske kunna göra så, men gillar att jag har så lätt att komma åt flänsarna nu för att dammsuga ur dem.

Ja mina raddar räcker till för att kyla det jag har!
Ja jag kör fläktarna i pull.

Jag föredrar att inte ha dammsugaren nära min dator utan jag använder tryckluft för att blåsa ur den.

Mina 6990 är nu mer utbytta mot 2 st 7970 så vi har ganska lika system.

Visa signatur

Spel och Biorum: Nzxt Switch 810 | Intel i7 3960X | Corsair Vengeance 32gb | Asus Rampage 4 Extreme | 3st 7970 Crossfire | 2st Samsung 840 250gb | Och vatten på allt | Win 7 Ultimate
Surfdator: E6600 @ 3,6ghz | Xms2 8500 2gb | Asus P5K-R | XFX 6970 | Win 7 Ultimate
Spel och Biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Downside:

Ja mina raddar räcker till för att kyla det jag har!
Ja jag kör fläktarna i pull.

Jag föredrar att inte ha dammsugaren nära min dator utan jag använder tryckluft för att blåsa ur den.

Mina 6990 är nu mer utbytta mot 2 st 7970 så vi har ganska lika system.

Det kan jag tro. Har du några benchmarks som visar termps och så? Overklockat eller stock, spelar ingen roll egentligen. Vore bara kul att se så jag får någon slags referens. Speciellt intressant eftersom du kör det varma vattnet från grafikkorten direkt ner i CPU:n. Testat att sätta en rad däremellan?

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Skrivet av nikwid:

Det kan jag tro. Har du några benchmarks som visar termps och så? Overklockat eller stock, spelar ingen roll egentligen. Vore bara kul att se så jag får någon slags referens. Speciellt intressant eftersom du kör det varma vattnet från grafikkorten direkt ner i CPU:n. Testat att sätta en rad däremellan?

Vattnet i loop håller ungefär samma temp överallt.
Det hinner inte bli så varmt i grafikkorten.
Det är iallafall vad jag har läst och sett i forum.
Någon får gärna rätta mig om jag har fel.

Visa signatur

En gång hade jag ERGO nu har jag datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bursecarl:

Vattnet i loop håller ungefär samma temp överallt.
Det hinner inte bli så varmt i grafikkorten.
Det är iallafall vad jag har läst och sett i forum.
Någon får gärna rätta mig om jag har fel.

Har också läst det, men har svårt att tro det, annars skulle inte kylningen vara så effektiv, eller åtminstone skulle man inte behöva mycket till radiator om nu tempen bara måste kylas ned någon grad. Köpte faktiskt en termometer men den hade så liten innerradie att det kändes som att den skulle hindra flödet lite. Annars vore det kul att ha sådana lite här och var, före och efter radiatorer och block framförallt.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk

fint bygge !

vet inte exakt va kretskort är för material men man ska akta sig för aceton och plast. bättre med bensin

Permalänk
Avstängd

varför skulle du villa ta luft från chassit och blåsa på radiatorn när den redan är utan för chassit känns som vinsten med att ha den utanför går förlorad då. bästa sku ju va att ta luft utifrån och blåsa den genom radiatorn och ut direkt.
kallar luft går då genom radiatorn och man slipper spruta in varm luft i chassit som ska gå igenom den andra radiatorn..

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Avstängd

Hur många liter går det i ungefär?

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshoa:

varför skulle du villa ta luft från chassit och blåsa på radiatorn när den redan är utan för chassit känns som vinsten med att ha den utanför går förlorad då. bästa sku ju va att ta luft utifrån och blåsa den genom radiatorn och ut direkt.
kallar luft går då genom radiatorn och man slipper spruta in varm luft i chassit som ska gå igenom den andra radiatorn..

Det vore såklart nice, men skulle behöva skapa några fästen och sätta den på tvären då. Kanske kan bli en framtida modd, bra idé!

Skrivet av combatzone:

Hur många liter går det i ungefär?

Det ryms ca 3dl i 120mm radiatorn, det mätte jag upp. Antar att den i taket rymmer ca 3ggr så mkt då den är lite tunnare men lite bredare, och ca 3gånger så lång, så då har vi typ 1,2 liter bara i radiatorerna. Jag uppdaterar för totalvolymen senare när jag fyllt på det sista. Ska iväg från jobbet nu och hämta en ny flaska på posten.

Edit: Har fyllt hela systemet och det verkar rymmas ca 1,4 liter. Jag skulle dock ha haft en större reservoar - inte för att det var särskilt svårt att fylla systemet, men det är sådant drag i pumpen att när det kommer bubblor så sugs de lätt ut i systemet igen. Jag löste det hyffsat OK genom att sätta i det medföljande röret i reservoaren så att det inte blir ett fritt fall innuti, men en lite högre reservoar hade varit bra. Kommer troligen byta det i samband med att jag skaffar ett till grafikkort, då jag ändå kommer behöva tömma systemet då.

Bilder på systemet kommer upp ikväll. Ska ta och stresstesta det lite då också.

Uppdaterad information
Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem

Jag har nu hunnit utvärdera systemet lite och här kommer lite siffror.

OCCT
De olika CPU-kärnorna låg på 50-56 grader C efter 30min, med lägsta fläktinställningar.

MSI Kombustor (Furmark)
Extreme burning mode, 8xMSAA, 2560x1440, DX11-läge, båda GPU:erna utnyttjade till 99%.

55 grader C efter 18min.

Hade dock chassit öppet då jag var lite orolig för att luftflödet in i burken var dåligt.

Battlefield 3
2560x1440, 2x AA, AA post: Low, Allt annat ultra.

Efter ca 15-20min stabiliserades temperaturerna på 50-51grader C på GPU:erna, och samma för CPU:n. Spelade sedan vidare i ytterligare 1h och temperaturen låg kvar på samma värde hela tiden.

Sammanfattning
Är rätt nöjd med kylningen. Det skulle säkert gå att få ännu bättre effekt om jag hade fler radiatorer eller drog på med fläktarna, men då låter det mer. Corsairfläktarna i den bakre radiatorn går ju inte att köra i annat än lägsta värde, så de skall ju definitivt bytas. (Vet inte vad jag tänkte där, hade faktiskt lite Nexus-fläktar att tillgå istället. De hade varit bättre.)

NZXT-fläktarna i takradiatorn är väl OK: De flyttar bra med luft genom flänsarna utan att låta allt för mkt. Kör dem på kanske 30% av max, dvs precis innan jag tycker att ljudnivån börjar öka.

Tyvärr är Fractal Design fläktarna inget att ha - de flyttar absolut ingen luft alls, även på max.

För att kunna få ner ljudnivån så mkt som möjligt samt bättre på luftflädet in i burken så har jag idag beställt ett gäng beQuiet Shadow Wings och Dark Wings. Jag hade tur och hann hugga några från CDON innan de tog slut i lager igen. Det blir tre st 140mm PWM Dark wings i toppradiatorn, två till 120mm PWM där bak och sedan två Shadow wings för inblås. Till de inre fläktarna kan jag nog använda ett par av NZXT:s medföljande, då det är som minst känsligt med ljud inne i burken. Hade ju helst haft beQuiet där med, men det fanns inte mer i lager. Jag tog allt jag hittade.

Återkommer med hur det blir med de nya fläktarna. Kanske kan göra någon video eller ljudinspelning före och efter, ifall det finns intresse?

Sen blir det väl till att försöka klocka upp GPU:erna lite, och se hur långt kylningen verkligen räcker till.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem

Trevligt med fler som vattenkyler! Personligen tycker jag du ska byta ut radiator fläktarna mot http://www.inet.se/produkt/5321445/scythe-120mm-gentle-typhoo... Grymt bra dessa fläktar, dock kör jag dessa med fläktkontroller! Finns även PWM version av dom fläktarna men jag har inte hittat dom inom Sverige.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64