Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SayZk:

Det är fortfarande så pinsamt att Blizzards produtkter är de enda man behöver authenticator på, har aldrig förlorat ett konto till något annat...

Det har att göra med att folk som spelar blizzards produkter är dumma nog att köpa guld/leveling/fusk från dessa hackare. Hade inget köpt något från dom hade dom inte haft anledning att hacka folk heller.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Det är fortfarande så pinsamt att Blizzards produtkter är de enda man behöver authenticator på, har aldrig förlorat ett konto till något annat...

Till saken hör ju också att WoW är världens största MMORPG genom tiderna med ett antal miljoner spelare (ingen aning om hur många). Självklart är det en stor business, de tjänar miljoner på att sälja guld och in-game items till fåfänga personer som itne orkar farma själva (eller har tid, köpte själv guld till epic flying en gång i tiden innan det var lätt att skaffa guld).

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

De snor sessionids. Har man inte authenticator så blir man hackad förr eller senare. Blizzards säkerhet är horribel.

Har spelat WOW förr, spelar diablo 3 nu, har spelat ett 10-tal MMORPG genom åren från dem första som Tibia/Ultima Online till Rift.
Har även spelat MUDs förr i tiden men räkna inte med dem här.

Inte en enda gång har jag haft någon extra säkerhet som authenticator etc och inte en enda gång sen Tibia dök up för 14 årsen har jag blivit av med ett konto och genom åren har jag faktiskt vart relativt högt rankad på ett par spel.

Majoriteten av folk jag pratar med som har förlorat något konto i något spel har sig själva att skylla, besöker sidor och får "Java drive by", tar filer från halvt okända spelare dem möter, besöker skumma spelrelaterade sidor, använder sina lösenord på andra ställen, listan går göra lång.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Problemet är ju om de trojaner/keyloggers m.m som används endast används för att sno Battle.net loginer, då är sannolikheten att Kasperky fått in dem och kunnat uppgradera sitt skydd mot dem lägre än om det är något generellt.

Är medveten om det men borde ju vara ganska många som sitter med kaspersky och spelar wow/D3 + att det finns en inbyggd funktion som kollar vad program gör och om det påminner om t.ex. en trojan frågar den mig om jag liter på programmet eller om kaspersky ska sätta in restriktioner för vad programmet ska göra.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjinko:

Ska tilläggas att kaspersky efter en fullständig genomsökning inte hittat några virus eller trojaner, inte ens adware fanns på min dator som till råga på allt ganska nyligen blivit ominstallerad och är hyfsat clean.

Man skulle kunna ponera att trojanen tar bort sig själv efter en lyckad lösning. Detta skulle kunna ge effekten att den kan sprida sig mer och att det skapar mer kalabalik bland spelar. OMG OMG min dator är helt säker, måste vara Blizzards fel!

Permalänk

Man såg ju på de databaserna som läckte ut vad folk har för lösenord.

Var väl bajs följt med något annat random ord som var bland de vanligaste, väldigt avancerat.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SayZk:

Jag må vara paranoid, men jag har haft authenticator till de fyra senaste onlinespelen jag spelat, WoW, Rift, SWTOR och D3. Och jag har aldrig blivit hackad trots att flera av mina ingame kompisar har blivit det. Behövs det fler anledningar?

Problemet som började med WoW är att det går att tjäna stora pengar på att hacka konton och sälja det man kan stjäla av dem. Anledningen till att det går att tjäna pengar är att användarbasen är stor, många potentiella offer, samt att många är beredda att köpa sakerna man stulit. Köper du guld i WoW kan du räkna med att merparten är stöldgods.

Skrivet av bjinko:

Är medveten om det men borde ju vara ganska många som sitter med kaspersky och spelar wow/D3 + att det finns en inbyggd funktion som kollar vad program gör och om det påminner om t.ex. en trojan frågar den mig om jag liter på programmet eller om kaspersky ska sätta in restriktioner för vad programmet ska göra.

Frågan är dock: Har du någon authenticator?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Frågan är dock: Har du någon authenticator?

Jag har det nu hade ingen innan jag blev hackad.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Entusiast

Verkar ha blivit hackad idag för det stod att Blizzard misstänkte "mystisk aktivitet" eller någonting så jag var tvungen att ta tillbaka accountet :S
Någon annan som har fått detta?

Dock så kommer mitt konto aldrig att tappas bort bara för att man kan använda de 6 första i koden till ett WoW-expansion till exempel, där har Blizzard faktiskt gjort något riktigt bra

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thiesen:

Oj... hår vart man snabb på att peta alla vassa traggar utåt på en gång... trampade man möjligen på en redan öm tå kanske??

Öm som fan, men egentligen så svarade jag bara i exakt samma stil som det jag svarade på. Ingen rage reply alltså.

Blir dock så jävla less på Svensson som resonerar att "Det har aldrig hänt mig, alltså kan det inte hända någon annan heller.", eller dom som är påverkade av kognitiv dissonans, och vägrar erkänna att produkten Dom har Valt, kanske möjligtvis har problem. Där har vi min ömma tå.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sisyfos:

Verkar ha blivit hackad idag för det stod att Blizzard misstänkte "mystisk aktivitet" eller någonting så jag var tvungen att ta tillbaka accountet :S
Någon annan som har fått detta?

Låter som ett phishing mail tbh.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av giplet:

Låter som ett phishing mail tbh.

Nej det är det inte för jag upptäckte det inte via mail, jag upptäckte det genom att jag ville logga in på Diablo 3 och det stod att jag var tvungen att verifiera mitt account

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈