SweC BF3 Event #5 - "Close quarters"

Permalänk
Hedersmedlem

SweC BF3 Event #5 - "Close quarters"

SweClockers Battlefield 3 Event #5

För att fira den nya expansionen tänkte jag att vi kör ett event nu på söndag, 17 juni kl 19:00.

Lösenord: plankstek

Jag är medveten om att det är långt ifrån alla som har tillgång till CQ än så länge, men det bör inte vara några problem att fylla servern ändå!

Serverinställningar kommer vara som följer:

  • 32 slots

  • Normal mode (softcore)

  • Alla fyra CQ-maps

  • 2 maps Gun Master, 2 maps Conquest Domination osv...

ÄNDRING: Om vi är tillräckligt många admins online så kör vi även 16-slottaren lösenordsskyddad med samma kartrotation, men då med Hardcore!

Servern kommer att vara lösenordsskyddad, men vi kör inte Mumble-krav denna gång, eftersom teamplay inte är speciellt viktigt i CQ. Dock släpper jag traditionsenligt lösenordet en minut tidigare på Mumble, så om du vill ha en slot direkt så är det Mumble som gäller!

Frågor, feedback och diskussion om eventet tar vi i den här tråden! Hoppas vi hörs på söndag!

Permalänk
Medlem

Gillas!, Bra planerat med close quarters

Permalänk
Medlem

Härligt ser vi fram emot. Kan dock säga att teamplay inte ska underskattas. Spelade tidigare idag på servern och vi körde över motståndet när vi höll ihop i grupp

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: P67A-GD65 B3, CPU: intel i5 2500k, GPU: Saphire 280x vapor-x, Minnen: 8 GB Corsair Vengeance 1600 MHz

Permalänk
Medlem

Kul, ska försöka hinna

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pyootr:

Gillas!, Bra planerat med close quarters

"Planeringen" blev ungefär två minuter lång, men tack! Jag har ju som sagt varit lite inaktiv de senaste veckorna, så jag hade knappt koll på att det var idag CQ släpptes för Premium-folket får jag erkänna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

"Planeringen" blev ungefär två minuter lång, men tack! Jag har ju som sagt varit lite inaktiv de senaste veckorna, så jag hade knappt koll på att det var idag CQ släpptes för Premium-folket får jag erkänna.

nääh men tänkte nästan att ni väntade på CQ med eventet iom det inte varait något på länge

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pyootr:

nääh men tänkte nästan att ni väntade på CQ med eventet iom det inte varait något på länge

Nja, det får jag snarare skylla på Diablo 3 och mycket att göra IRL tills för någon vecka sedan.

Permalänk
Medlem

Roligt med nytt event Hoppas nästa event blir metro-only Tänker jag lägga min röst på iallafall!

Visa signatur

CPU Intel i7 2.80 GHz CPU-kylare Antec KÜHLER H2O 620Moderkort Gigabyte GA-P55-UD4P Grafikort Sparkle GeForce GTX 580 1536MB RAM Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Fläktar Fractal Design 120mm Silent Series x5 Hårddiskar Corsair SSD P3 Series 128GB + 5.3 tb lagrningsutrymme

Permalänk

Trevligt, kanske kikar in om jag har tid!

Skrivet av Sellwin:

Roligt med nytt event Hoppas nästa event blir metro-only Tänker jag lägga min röst på iallafall!

Haha, typiskt dig med metro only

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem

32 blir för mycket i domination tycker jag. dra ner till 24 så kommer jag nog in:)

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av upl8447:

32 blir för mycket i domination tycker jag. dra ner till 24 så kommer jag nog in:)

Det är 32 som gäller denna gång. Vi vill att så många som möjligt får chansen att vara med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Ska göra mitt bästa för att vara på plats ett par timmar!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Hur gamla och hur bra är alla som kommer köra?

Permalänk
Skrivet av -rand-:

Hur gamla och hur bra är alla som kommer köra?

Jag kommer eventuellt vara med, och jag klassar mig själv fortfarande som noob Var en komplett FPS-noob när jag började lira BF3 för 130 timmar sedan, nu kan jag åtminstone överleva en stund på slagfältet Ålder; 20.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Pyootr:

nääh men tänkte nästan att ni väntade på CQ med eventet iom det inte varait något på länge

Skrivet av widL:

Nja, det får jag snarare skylla på Diablo 3 och mycket att göra IRL tills för någon vecka sedan.

Det är hans anledningar, det finns lite fler.

Skrivet av upl8447:

32 blir för mycket i domination tycker jag. dra ner till 24 så kommer jag nog in:)

Det WidL glömde är att vi kommer att ha vår 16 också. Vi har ju två nu. Så vi kan konfigurera om båda för kvällen. Det ger fler möjlighet att lira. Så det blir en 32 och en 16. Vi kan till och med köra HC på 16 och vanlig på 32?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av -rand-:

Hur gamla och hur bra är alla som kommer köra?

SweCs créme de la créme så förvänta dig hårt motstånd (därför jag aldrig är med hehe)

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Men ungefär vad ligger medelåldern på i mumble?
Orkar inte sitta i mumble om medelåldern är 12 men inte heller om den är typ 25 (Är själv 16 och noob(Fast börjar gå bättre nu)
Men fortfarande 0,80kd total (0,86 efter reset)

Permalänk
Medlem
Skrivet av -rand-:

Men ungefär vad ligger medelåldern på i mumble?
Orkar inte sitta i mumble om medelåldern är 12 men inte heller om den är typ 25 (Är själv 16 och noob(Fast börjar gå bättre nu)
Men fortfarande 0,80kd total (0,86 efter reset)

tror de flesta ligger runt 17-19 men finns nog även folk som är uppåt 30 och mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av -rand-:

Men ungefär vad ligger medelåldern på i mumble?
Orkar inte sitta i mumble om medelåldern är 12 men inte heller om den är typ 25 (Är själv 16 och noob(Fast börjar gå bättre nu)
Men fortfarande 0,80kd total (0,86 efter reset)

Alla möjliga åldrar, vissa är 12 och vissa 30. Svårt att säga vad medelåldern är, beror på vilken dag du är inne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Or0s:

Alla möjliga åldrar, vissa är 12 och vissa 30. Svårt att säga vad medelåldern är, beror på vilken dag du är inne.

tror jag kommer in och testar iallafall

Permalänk
Medlem

Vet inte vad jag skulle klassa mig som men har mina ljusa stunder Kommer också titta in för lite HS:ande 22 vintrar passeradade

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Det verkar vara flera som oroar sig för nivån på spelarna. På våra events brukar det vara väldigt blandad nivå, vissa är väldigt duktiga och vissa är nästan nya på spelet, men alla brukar ha kul oavsett nivå. Alla är i alla fall välkomna, oavsett hur duktig man är!

Medelåldern på Mumble skiljer sig från kväll till kväll, men de flesta är mellan 15-25, och några är lite äldre än så. Brukar alltid vara trevlig stämning på Mumble, så välkomna in!

Skrivet av Lan:

Det WidL glömde är att vi kommer att ha vår 16 också. Vi har ju två nu. Så vi kan konfigurera om båda för kvällen. Det ger fler möjlighet att lira. Så det blir en 32 och en 16. Vi kan till och med köra HC på 16 och vanlig på 32?

Vi kan absolut köra båda servrarna så länge jag får med mig någon mer av våra kära admins (vissa avskyr ju CQ ).

Permalänk
Avstängd

Som widl säger så är åldrarna allt från säkert 13 till 40+

Majoriteten är väll 18+ , och det finns ju en del kanaler att välja på sweclockers mumble server.
Så känner du/ni att de är lite för ungt / gammalt Folk i en kanal så äre bara hoppa över till nästa
Mvh flammsig

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Det är 32 som gäller denna gång. Vi vill att så många som möjligt får chansen att vara med.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är bra!
Prioritera att så många som möjligt skall kunna ha skoj!
Det är ett spel, alltså är det viktigaste att ha kul. Tar folk det på allvar så får de lämna.

För de som anser sig så pass "skillade" att de vill vara färre, finns det alltid "no-noobs"-servrar

Fortsätt med SweCs BF3 event!

Permalänk
Hedersmedlem

den som knivar widl flest gånger "vinner" eventet! ;p

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Meow

Permalänk

gun master läget är så världelöst, det hade varit roligare om det var få personer på servern, 12-16st och sen alla mot alla.
fick slita tre rundor för att låsa upp MP5K pga alla "kill steals" från laget så man hamnade efter med vapen.

det är inte kul att få assists hela tiden med 80/90+ skada....

efter ha läst lite forum så verkar majoriteten instämma om att gun master gör man sällan om efter man låst upp MP5K , det är helt enkelt inte så kul.

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av truedesire:

gun master läget är så världelöst, det hade varit roligare om det var få personer på servern, 12-16st och sen alla mot alla.
fick slita tre rundor för att låsa upp MP5K pga alla "kill steals" från laget så man hamnade efter med vapen.

det är inte kul att få assists hela tiden med 80/90+ skada....

efter ha läst lite forum så verkar majoriteten instämma om att gun master gör man sällan om efter man låst upp MP5K , det är helt enkelt inte så kul.

Gun master är sjukt roligt, älskar adrenalinkicken man får när man kommer mot de sista vapnen och tävlar mot andra!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

den som knivar widl flest gånger "vinner" eventet! ;p

Skickades från m.sweclockers.com

tycker jag känner igen det från andra event

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pyootr:

tycker jag känner igen det från andra event

favorit i repris!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Meow

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pyootr:

tycker jag känner igen det från andra event

Det är inte första gången Kinekin försöker få alla mot stackars lilla mig!

Skickades från m.sweclockers.com