Gigabyte Geforce GTX 670 OC Windforce 3X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sensuella Sven:

Mitt exemplar har brutal "coil whine". Kan vara bra att veta, så att folk inte tror att alla exemplar är perfekta.

Ska definitivt bytas ut.

Otur.

Permalänk
Medlem

Måste bara säga att jag är otroligt nöjd med det här kortet. Fick det idag tillsammans med en ny skärm (se sign), och är mäkta imponerad av prestandan. Körde en BF3 runda på Webhallens Operation Firestorm 64 players och fick mellan 66 och 90+ fps hela tiden. Allting var satt på max och enda anledningen till att Vsync var av var för att kolla hur hög fps det gick att få!:)
Nyaste drivrutinerna användes!:D

Visa signatur

Jag har T igen!:D
Citera tack!

Permalänk
Medlem

Ville bara visa hur bra detta kort klockar, Verkar haft tur denna gång och fått ett kanonkort. Vet ej hur högt jag kan nå, ej slagit i taken ännu

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiffenL:

Ville bara visa hur bra detta kort klockar, Verkar haft tur denna gång och fått ett kanonkort. Vet ej hur högt jag kan nå, ej slagit i taken ännu

http://img256.imageshack.us/img256/9440/capturebhh.jpg

Jag kör precis precis med de inställningarna, börjar jag höja mer så skiter det sig. Dock inte börjat höja volt, vill inte mecka för mkt, de räcker för mig!

Men det är ett riktigt schysst kort för pengarna. I princip så har man prestanda som GTX 680 men betalar för ett GTX 670 :P. En klar fördel är också att jag kan köra 3 skärmar inkopplade samtidigt, slipper massa HDMI switchar och annat. Fungerar kanon.

EDIT: Någon som har problem med coilwhine vid överklockning? Upptäckte det när jag skruvade ner ljudet när jag spelade. Det verkar som några haft det problemet med kortet. Lite trist, men inte hört något när jag kört defaultinställningar.

EDIT2: Det var fläkten som hade någon friktion, de försvann när jag rätta till kylaren lite.

Permalänk
Medlem

Har hittat taket nu 1374 stabilt, 1380 artifekter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sensuella Sven:

Även mitt andra exemplar låter förjävligt. Det blir inte ett till försök, tyvärr. Värdelös kvalitetskontroll hos Gigabyte, verkar det som.

Du verkar ha grym otur.

Permalänk
Medlem

Jag har problem med att fläkten ibland ligger ann och skapar oljud, ibland kan jag höra coilwhine, men de är väldigt minimalt. Tror de blir en svår reklamation då det inte är konstant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiffenL:

http://img265.imageshack.us/img265/4182/capture5p.jpg

Testa höja core voltage Du lär kunna få över 1.4GHz, grymt bra kort du har fått!

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x [Noctua NH-D15S chromax.black] | ASUS Crosshair VIII Dark Hero | 2x16GB G.SKILL Trident Z Neo [F4-3600C16D-32GTZN] | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | ASUS PG279Q | ASUS Thor 850W | WD Black SN750 1TB | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Hur mycket ska man höja Vcore ungefär varje gång man provar ny överklockning i Afterburner?

EDIT: jag googlade och hittade det...

Kör med dessa inställningar i Afterburner nu och det fungerar bra. Vill inte höjda Core Voltage mer.

Core Voltage: +50
Power Limit: 111
Core Clock: +140
Memory Clock: +520

Vad är lämpligt att köra för Core voltage? Och vad ska man absolut inte gå över?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ripex:

Hur mycket ska man höja Vcore ungefär varje gång man provar ny överklockning i Afterburner?

EDIT: jag googlade och hittade det...

Kör med dessa inställningar i Afterburner nu och det fungerar bra. Vill inte höjda Core Voltage mer.

Core Voltage: +50
Core Clock: +140
Memory Clock: +520

Vad är lämpligt att köra för Core voltage? Och vad ska man absolut inte gå över?

du kan ha Voltagen på max utan att behöva oroa dig..

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem

Core Voltage: +87
Core Clock: +150
Memory Clock: +530

Så här blev överklockningen tilll slut som gick igenom Heaven DX11. Helt okej.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BiffenL:

Du verkar ha grym otur.

Det var bara jag som var trög. Det "coil whine" jag upplever kommer inte från grafikkortet utan det kommer tydligen från mitt nätaggregat.

Permalänk
Medlem

hm mit kort kommer inte up i era hastigheter när det gäller core clock men jag clockar mem clock en del högre och får nästan samma resultat
Core Voltage : 1175
Power Target : 111%
Core Clock : +100
Mem Clock : +700
2034 i Heaven

Visa signatur

Gigabyte GeForce GTX 670 2048MB OC | Intel Core i5 3570K 3,6 Ghz | MSI Z77A-S01 | Corsair 16GB CL9 1600Mhz | Thermalright Silver Arrow | Corsair Obsidian 650D | Corsair HX 650W | Corsair SSD Force 3 Series 120GB | LG Blu-Ray & DVD |

https://www.inet.se/produkt/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk
Medlem

Ska ni ha ett 670-kort köp då Gigabyte Windforce 3x, tyst och fint kort! Har ett själv sedan en vecka tillbaka. Har testat Evga och MSI tidigare.

Evga-kortet hade inte referenskylaren utan någon modifierad variant; lägre ljudnivå än referens. Msi-kortet var av ref.modell; det typiska knarrande ljudet som alla ref.kylare ger ifrån sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pdsa1982:

Ska ni ha ett 670-kort köp då Gigabyte Windforce 3x, tyst och fint kort! Har ett själv sedan en vecka tillbaka. Har testat Evga och MSI tidigare.

Evga-kortet hade inte referenskylaren utan någon modifierad variant; lägre ljudnivå än referens. Msi-kortet var av ref.modell; det typiska knarrande ljudet som alla ref.kylare ger ifrån sig.

Hur bra var kylaren på EVGA kortet? Vilka temperaturer fick du och kunde du överklocka det någonting?

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirr1:

Hur bra var kylaren på EVGA kortet? Vilka temperaturer fick du och kunde du överklocka det någonting?

Evga-kortet fungerade inte som det skulle fick grafikfel och liknande efter någon timmas användande. Kylaren är som sagt av någon variant liknande referensmodellen så någon överklockning är väl inte att tänka på. (Jag överklockar aldrig min hårdvara så jag kan inte uttala mig om det.)

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om EVGAs backplate passa på detta, eftersom det nämns att kortet är ett gtx 680 referens.

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nirr1:

Är det någon som vet om EVGAs backplate passa på detta, eftersom det nämns att kortet är ett gtx 680 referens.

Hade kollat dig men sitter via mobilen nu
Varför kolla du inte måttet på ett gtx 680 och ett 670?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

Hade kollat dig men sitter via mobilen nu
Varför kolla du inte måttet på ett gtx 680 och ett 670?

Det är mer skruvplaceringen som är lite fundersam, det kan ju vara samma storlek som ett referens 670, fast med andra skruvplaceringar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan ni skriva ut exakt de parametrarna ni matade unigine heaven med?

Permalänk
Medlem

Jag klarar 1215 MHz GPU och runt 7200 MHz memory.
Ökar jag GPU core offset så stänger Heaven av sig och det står att drivers have recovered from error. Har fått 1263 poäng med allting på max i Heaven. Är det ok?

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av gujukal:

Jag klarar 1215 MHz GPU och runt 7200 MHz memory.
Ökar jag GPU core offset så stänger Heaven av sig och det står att drivers have recovered from error. Har fått 1263 poäng med allting på max i Heaven. Är det ok?

Känns som rätt score.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiffenL:

http://img265.imageshack.us/img265/4182/capture5p.jpg

gratulerar till ett sådant bra kort!

Visa signatur

CHASSI: CM haf-x GPU: GTX 780 CPU: I5 3570K mobo: gigabyte Z77x ud3h PSU: xfx 750w RAM: 16gb 2200mhz

Permalänk
Medlem

Köpte detta kortet då det fick rätt bra betyg här. Satan vilket bra kort, bytte ut mitt gamla Ati5870 som hade sjukt mycket missljud i fläkten och även om man pressar detta GTX670 så låter fläkten inget extra. Datorn är relativt tyst hela tiden 10/10 till Gigabyte för detta kortet. Även 10/10 till cdon.com som fick hit kortet på 20h

/Henrik

Visa signatur

Workstation: -€ Corsair Carbide 500R -€ DFI DK X58 -€ Intel Core i7 920 -€ 2 X GTX670 SLI

Permalänk
Medlem

Laddade ner 2.2.2 av Afterburner och når inte ens 90+ core clock stabilt med 112% power. Någon som vet om det är nått skumt med nya versionen?

EDIT:
+87 voltage
112% power
+95 Core
+0 Mem

är ostabilt... Måste ju missat något.

Permalänk
Medlem

Bra review och ett bra kort som är en värdig ersättare åt mitt tidigare hd6970.

Visa signatur

 MSI GeForce RTX 4080 Super
AMD Ryzen 9700X
Kingston BEAST 64GB 6000Mhz
Kingston RENEGADE 4TB

Permalänk

Har två stycken av dessa själv i SLI, grymt bra kort!!!

Visa signatur

My Hardware:Ryzen 9 AM4, MSI MAG Tomahawk, 64GB Kingston Fury, Geforce RTX 4070, Custom WC Loop (DIY)...PC2: Ryzen 7, Asus Prime B550 Plus, 64GB Kingston Fury, Geforce RTX 3060Ti,...plus Xbox XS, HP Omen Laptop & Intel PC LGA1700 med ett RX 7800XT 16GB... (alla fyllda med ai virus)

Permalänk
Medlem

Klart nöjd med kortet den lilla stund jag har haft det Bytte från 2st 470 till ett sånt här, även på full load så är det klart tystare än dom två andra i idle (och ungefär lika snabbt i prestandaläget). Dags att se vad klockorna klarar ;p

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Skrivet av Gublo:

Laddade ner 2.2.2 av Afterburner och når inte ens 90+ core clock stabilt med 112% power. Någon som vet om det är nått skumt med nya versionen?

EDIT:
+87 voltage
112% power
+95 Core
+0 Mem

är ostabilt... Måste ju missat något.

Jag kör stabilt följande i AfterBurner 2.2.2:

CORE VOLTAGE: +0
POWER LIMIT: 112% (nyare BIOS ger 112%, inte 111%)
CORE CLOCK: +137MHz
MEMORY CLOCK: +500

Inga problem! har hört att CORE VOLTAGE är det sista man borde fiffla med. Som sagt; kör utan ökning där utan problem.

Kolla min andra tråd ang. BIOS till Gigabyte GTX 670 WindForce:

http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1128076-gigabyte...

Visa signatur

Intel i7-3770k @ 4.5 GHz HT ON (Antec Kuhler H20 920) | ASUS P8Z68-V/GEN 3 (Socket 1155) | Corsair 8.00 GB Dual-Channel DDR3 1600MHz (8-8-8-24-2T) | ASUS GTX 580 DirectCU II | Corsair 900W PSU | Corsair SSD | 120 GB Western Digital 1TB HD | WINDOWS 7 64-bit Home Premium | LCD BENQ G2420HD 1080p @ 75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av MagmaDawg:

Jag kör stabilt följande i AfterBurner 2.2.2:

CORE VOLTAGE: +0
POWER LIMIT: 112% (nyare BIOS ger 112%, inte 111%)
CORE CLOCK: +137MHz
MEMORY CLOCK: +500

Inga problem! har hört att CORE VOLTAGE är det sista man borde fiffla med. Som sagt; kör utan ökning där utan problem.

Kolla min andra tråd ang. BIOS till Gigabyte GTX 670 WindForce:

http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1128076-gigabyte...

Core voltage ändrade jag bara pga. mina halv-kassa resultat men det hjälpte tyvärr inte..
Kör just nu i +75 core för att få det stabilt och det känns ändå inte som att det är hundra.

Ska flasha om kortet när jag kommer hem men det hela känns ganska lurt med tanke på andras resultat