Permalänk

samtron 96p

Är det någon som kan berätta om dom här skärmarna, det verkar som att vissa är nöjda med dom, medans anndra tycker att dom suger.
skriv ner era erfarenheter här så jag vet vad jag ska tycka

Visa signatur

Amiga 500, The First, The Last, The Only!

Permalänk

tummen ner för denna skärm.

Om du behöver en skärm akut så köp en 17" och om du kan vänta så spara ihop till en dyrare 19"

sitter just nu och försöker köra 1280*1024 i 85hz och det flimmrar och bilden är inte speciellt bra. Någon som har tips på hur man kan fixa det här?

1600*1200 kan man glömma att försöka köra.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att min 96P har funkat riktigt bra, kör 1240*1024 @ 85Hz utan "flimmer" med mycket bra bildkvalitet.
har kört min i 1600*1200 men tyckte att allt blev för smått, plus att max uppdateringsfrekvens är 76 Hz vid 1600*1200.

Lappclocker :

Vad har du för grafikkort?

Visa signatur

Common sense isn't that common.

Permalänk
Medlem

har haft min i ett par månader nu och den funkar hur bra som helst.
kör 1240*1034 @ 85 hz. 1600*1200 @ 75 hz funkar oxå bra men jag har hört att man ska ha minst 85 hz för att ögonen ska må bra så...

Visa signatur

AMD XP 2200+ | ASUS A7V8X | GeForce4 ti4400 | 512 MB PC2700 | Seagate 80 GB

Permalänk
Medlem

Man får ju vad man betalar för. Jämför man med en Sony Trinitron för <pris>^5 så är det ju inte så konstigt om Samtronen är halvkass. Men jämför man med skärmar i samma prisklass så står sig Samtronen bra mot konkurrensen.

Jag hade en Samtron 95P och tyckte den var mycket bra... lite suddig i nederkanten men knappast något jag irriterade mig på. Men om jag jämför nu mot min 17" TFT så är det ju en J***A skillnad, men prisskillnaden finns ju där

Visa signatur

ASRock B650-HDV/M.2 - AMD Ryzen 7 9800X3D - ASUS Prime Radeon RX9070 - 32GB Corsair CL28 DDR5 6000MHz - WD Blue SN550 500GB SSD -Samsung 32" Odyssey G80SD OLED 4K 240 Hz Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk

jag kör ett geforce3, men som sagt man får vad man betalar för.

Permalänk
Medlem

Lappclocker :

Prova med ett ATI grafikkort, har på känn att det inte bara är skärmen som är skyldig till den dåliga bilden...

Visa signatur

Common sense isn't that common.

Permalänk
Medlem

Testa http://www.omegacorner.com/

Finns drivrutiner där som höjer bildkvaliten.

Permalänk

har haft min i 1 ½ år å funkar... ja.. perfekt
körde Max Payne i 1900* nånting... heh, fin grafik blev det. upplösningen rekommenderas inte i windows dock

Visa signatur

msnmin usla hemsida
AMD XP 2100+ - 512 Mb DDR333 SDRam - 240 Gb HD - GF2 MX-400

Permalänk
Medlem

konsument köpråd

Det du talar om är inte en bildskärm utan en synförstörare.Själv har jag en iiyama HM903 Dt 19" det är en riktig skärm OK 5000:-

Permalänk
Medlem

Re: konsument köpråd

Citat:

Ursprungligen inskrivet av oraklet
Det du talar om är inte en bildskärm utan en synförstörare.Själv har jag en iiyama HM903 Dt 19" det är en riktig skärm OK 5000:-

Hehe, kan bara hålla med. För dom där pengarna får du inte ens en ok 17".....kanske en gammal 15" om du hittar nån.
Så billiga 19" är suddiga som bara den, passa dig.

Permalänk

Men sen är det ju så att alla inte bara kan slänga upp 5000kr så fort den gammla skärmen dör

Visa signatur

Permalänk
Medlem

min 96P funkar hur bra som helst... ja tycker den har KNIV skarp skärpa jämfört med 19":are vi har i plugget och utan flimmer... mycke skärm för så lite pengar..

Visa signatur

Antec 480W, AMD 2400+ XP-M@2600mhz (200x13) 1,95V, Abit NF7-S Rev 2.0, 2*256 Twinmos Winbond PC3200, Seagate SATA 160GB, POV GF4 TI4200 XP 128MB(315|650).
Chassi Mod, FanControllern

Permalänk

Efter som jag beställde en Samtron redan innan jag la ut tråden så hoppas jag att ni som tycker den är bra har rätt, och att ni som tycker att den är dårlig är klåpare

För annars har ju jag beställt en skräpskärm, och det är ju inte bra.

Visa signatur

Permalänk

Den är skitbra.

Klart det finns bättre men inte för det priset.

Permalänk

Nuhar jag fått skärmen, å det är då inget fel på den. jag är helnöjd

Visa signatur

Permalänk

Jag har en 96b och den här skarp. Men den gick sönder.
Tips:
Går eran samtronskärm sönder har ni 3 års garanti! Utnytja denna! Det är ett företag som har hand om detta och vänd er till dem om ni vill ha det snabbt.
http://www.antaservice.se

Visa signatur

amd64 3200, gf 6800le (upplåst till NU), 512 ddr, 80+120+250 gb wd kaviar special edition 8mb cache, 19" samtron, 15" noname, mx500, allsop

Permalänk
Inaktiv

Skärmen är den viktigaste prylen till en dator. Försumma inte den. Lägg ned mycket pengar och köp en Sony G420 typ. Skarpare skärm för man leta efter.. Levande färger.. jag har nog fått jädrit höga krav när jag sitter framför en skärm. Så fort jag kör hos nån annan.. så retar jag mig alltid på nåt.

Jag kan typ sitta 12 h framför den utan problem.. med andra skärmar blir man jädrig trött i ögonen

Permalänk
Medlem

Är det stor skillnad mellan Samtron 96P och Samsung 957P?

Visa signatur

man or mouse - modem or broadband