Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

250€ är visst ett resonabelt maxtak.

För många svenskar med hyfsad lön är det där en dagslön och det för spelets bästa föremål???

Tycker det låter lite lågt om något, hursomhelst är det ju lite inviduellt men jag har endå svårt att se hur någon kan hävda att 250€ är en "väldigt stor summa pengar"...

Rätta mig gärna men har för mig att 2221 kr är inte en vanlig dagslön för en vanlig svensk, den som har råd att bara kasta ut sådana pengar kan inte ha så stora utgifter eller dålig uppfattning om pengar. Eller möjligtvis är rik sen tidigare. 2221 kr är ju inte småpengar.

Visa signatur

| Ibland lättroad |

Permalänk
Medlem

Jag ser inte problemet. Idiotiska priser gör att fler folk ignorerar RMAH, vilket är positivt. Alla får spela som de vill, men att köpa sig framgång är rätt svagt.

Och att gnälla om att taket är för högt ser jag inte heller problemet med. Vill du köpa något får du betala vad det kostar. Är det ingen som vill köpa en pryl för €250 kommer marknaden till slut justera sig automatiskt. Finns det folk som vill betala det priset får du bara inse att du inte vill betala marknadspriset, och då får man aldrig någonting.

Permalänk
Avstängd

116+64+32+4 euro sålde jag all min gear för men sedan tar blizzard och paypal väldigt mkt.

Tror priserna kommer droppa enormt parallelt med bottar och flera som tröttnar.

Tycker endgame blev extremt tråkigt när man satt på ah till 90% för att progressa men älskade spelet i början och ångrar ej att jag köpte det då jag nu får pengarna som ja la ut tillbaka

EDIT: kommer folk som dupat bli stenrika på detta :D?

Permalänk
Skrivet av Road:

Rätta mig gärna men har för mig att 2221 kr är inte en vanlig dagslön för en vanlig svensk, den som har råd att bara kasta ut sådana pengar kan inte ha så stora utgifter eller dålig uppfattning om pengar. Eller möjligtvis är rik sen tidigare. 2221 kr är ju inte småpengar.

Med farsans guldkort är det ju bara några siffror.
har man bil, hyra, amorteringar etc och en lön på kring 30k i månaden motsvarar det en dagslön på 1300-1400 kronor före skatt; och de flesta har som sagt lite annat att lägga pengar på än ett par skor i diablo. Ska man ha ett helt set som är vettigt så kommer det alltså kosta en månadslön att köpa. För att kunna klara akt 4.

Lite väl kanske... Så den som påstår att det är ett lågt pris att betala två å ett halv tusen spänn för ett bra item har helt enkelt ingen hum om egna utgifter, alternativt har en familj på Lidingö med en medianinkomst på 200k i månaden.

Permalänk

Va är ramh ah live, varför verkar det inte funka för mig haha

Ah såg att det funkade nu, hur addar man paypal till sitt account?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Patetiskt hur folk kan lägga pengar på sånt här... Spela och få sakerna själva istället.

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av phz:

Eftersom det är "väldigt individuellt" så kan det väl inte vara svårt att förstå att vissa tycker att €250 är mycket pengar? För ett spel? För fiktiva föremål med fiktiva stats som bara är till nytta i en fiktiv spelvärld, framslumpade av en algoritm på någon server någonstans.

Om inte annat så inbjuder det till en diskussion om begrepp som "värde" och "valuta".

Precis som all annan valuta handlar det bara om överenskommet värde. Ett virtuellt föremål i ett spel och faktiska kontanter skiljer sig bara åt i var de är gångbara. Med en hundring kan jag gå ner till kormojjen och köpa en halv special och en pucko men jag kan inte ta en sväng till new york och köpa korv för hundringen där. Inte heller kan jag fånga fisk med den om jag sitter fast på en öde ö. Ett föremål i D3 har det faktiska värde någon är villig att betala för det, men är bara gångbart inom just D3. Vill man flytta med sig värdet till ovan nämnda korvmoj måste man växla, precis som jag gör om jag vill köpa korv i "the big apple".

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag skulle nog avvakta med att köpa saker på RMAH innan priserna har stabiliserat sig. Gissar att det kommer fluktuera en del i början.

Skrivet av Fronix:

Patetiskt hur folk kan lägga pengar på sånt här... Spela och få sakerna själva istället.

Jag kommer nog själv inte använda RMAH men jag tycker det inte är patetiskt om folk vill göra det. Vad folk vill göra med sina pengar är helt upp till dom tycker jag (så länge som det är inom lagens ramar så klart). Gillar man inte att farma goblins flera veckor i sträck så är det helt ok om man hellre vill spendera pengar på att få utrustning. Själv så hatar jag att laga mat och därför betalar jag hellre lite extra för att äta på restuarang varje lunch istället för att laga egen matlåda. För mig är det alltså värt att betala extra för att få tjänsten "matlagning" på samma sätt som vissa tycker det är värt att betala extra för tjänsten "goblinfarmande" utfört åt sig. Ett spel är ju till för att underhålla spelaren och tycker man inte det är kul att farma samma goblin om och om igen så borde man kunna skippa det om det finns alternativ.

Tycker även det är lite onödigt att försöka piska upp dålig stämning genom att slänga ut laddade ord som "patetiskt".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Jag skulle nog avvakta med att köpa saker på RMAH innan priserna har stabiliserat sig. Gissar att det kommer fluktuera en del i början.

Jag kommer nog själv inte använda RMAH men jag tycker det inte är patetiskt om folk vill göra det. Vad folk vill göra med sina pengar är helt upp till dom tycker jag (så länge som det är inom lagens ramar så klart). Gillar man inte att farma goblins flera veckor i sträck så är det helt ok om man hellre vill spendera pengar på att få utrustning. Själv så hatar jag att laga mat och därför betalar jag hellre lite extra för att äta på restuarang varje lunch istället för att laga egen matlåda. För mig är det alltså värt att betala extra för att få tjänsten "matlagning" på samma sätt som vissa tycker det är värt att betala extra för tjänsten "goblinfarmande" utfört åt sig. Ett spel är ju till för att underhålla spelaren och tycker man inte det är kul att farma samma goblin om och om igen så borde man kunna skippa det om det finns alternativ.

Tycker även det är lite onödigt att försöka piska upp dålig stämning genom att slänga ut laddade ord som "patetiskt".

Folk får göra precis som de vill med sina pengar. Och om folk vill anse att man försöker skapa dålig stämning genom att säga "patetiskt" så tycker jag det är patetiskt.

Hade bara en åsikt i ett diskussions forum, inget annat.

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem

Hahah vilket skämt köpte 20 euro dom tar betalt 3 gånger 179,79*3 värt.

Och min order står ju rätt, att jag har beställt 20 Euro på Ah men hahah när man kollar nordea saldot är de inte riktigt samma sak.

http://i49.tinypic.com/29mrcyb.png

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS GeForce RTX 5090 ROG Astral OC White | ASUS ROG Strix X870-A Gaming | Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz CL30| Seasonic Prime TX 1300W | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Beyond Dynamic DT 770 PRO / Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Zowie EC2-DW | KEYCHRON Q5 QMK 96% + Cherry MX2A Brown

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Hahah vilket skämt köpte 20 euro dom tar betalt 3 gånger 179,79*3 värt

Och min order står ju rätt att jag har beställt 20 Euro på Ah men hahah när man kollar nordea saldot är de inte riktigt samma sak.

Tack för information, då avvaktar jag med att sätta in pengar tills det är fixat.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 PSU: Corsair RM750x 750W 80+ Guld Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING CPU: Intel Core i9-9900K Kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB Systemdisk: Corsair Force Series MP600 1TB M.2 SSD GPU: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC

Permalänk

Någon som har koll på hur man kopplar ett paypal-konto till RMAH? Har sålt för €0.25 men vill ju egentligen ha det i riktiga stålar och inte på blizzards konto. Men jag har fanken inte hittat var man kopplar in externt paypal-konto...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 93Clocker:

Hahah vilket skämt köpte 20 euro dom tar betalt 3 gånger 179,79*3 värt

Och min order står ju rätt att jag har beställt 20 Euro på Ah men hahah när man kollar nordea saldot är de inte riktigt samma sak.

Förhoppningsvis så löser det sig på något sätt.

lite synd för de som köper saker på ah att de måste vänta på dem faktiskt, de som säljer kan gott vänta men ska blizzard ha rmah för att inte 3e partssidor ska sälja guld/item tycker jag de kan snabba på processen lite men det kanske bara är i början det går segt.

Vissa kanske ser det som investeringar i att köpa items och sedan sälja dem när man tröttnat på spelet men tror ni blizzard vill att det ska vara så ? Om inte kan de lätt ändra så att de items man köper blir värdelösa halvåret senare som i wow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Road:

Vissa har pengar, andra har tid. Den tid som krävs för att få feta items är det inte många människor som har. Man får helt enkelt räkna på att tid är pengar det också. Så jag tycker det är rimliga priser på saker och ting.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig i livet få för mig att köpa ett sketet item för riktiga pengar.
Tycker rmah sabbar en hel del med items.

Men visst, om någon idiot köper mina items så får jag väll tacka och buga I guess ;O

Permalänk
Avstängd

Ni som klagar på RMAH förstår inte hur bra det egentligen är....

Värt att tillägga (fakta):
1. ett konto med en fullt decked out monk såldes på ebay för 1200euro.
2. Ett 1hands svärd med 1200dps (rare) såldes på samma ebay för 700euro.
3. En Windforce båge såldes på samma ebay för 45euro (halv kassa stats).
(tänker inte nämna vilken ebay)

Priserna som finns just nu på RMAH kan tyckas höga.
- Visst är dom höga, vissa items är inte värda så mycket som vissa kräver, men vissa andra items är det riktigt bra pris på.

Det är som allting annat, man måste lära sig kolla bara.

Sluta klaga och förstå att detta är framtiden för gamers!

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem

Ja, jag nämner Entropia Universe ånyo. Jag hade prylar "samlade" som var värda över 2 miljoner SEK. Men tyvärr sålde jag av allt för ~40k SEK innan bolaget bakom spelet gick i konkurs (som sedan - kontroversiellt - köpte sitt eget konkursbo).

Bara leva med det. RMAH är framtiden och inte bara för D3.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 PSU: Corsair RM750x 750W 80+ Guld Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING CPU: Intel Core i9-9900K Kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB Systemdisk: Corsair Force Series MP600 1TB M.2 SSD GPU: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC

Permalänk
Medlem

OT:

gizze: 2 m sek!

Jävlars.

Du har inte lust att avslöja ditt avatarnamn?

Själv har jag lirat EU/PE sedan många år och ligger circa 80k sek minus om man inte räknar skillsen.

OnT:

Personligen tycker jag att RMAH't är ett steg i rätt riktning. Blizzard borde dock kasta ett getöga på Entropias auktionshus och inspireras av funktionaliteten där.

Jag antar att de som uttalar sig emot RMAH't och inte kan förstå hur man kan lägga riktiga pengar på virtuella varor har levt under en sten de sista tio åren.

Att kalla människor som vill spendera några EUR på en hobby för patetiska är infantilt.

Permalänk
Medlem

Jag har Diablo III, dock har jag inte börjat lira riktigt ännu.
Däremot blir jag oerhört irriterad på att de har infört RMAH. Det är ett oerhört korkat system som kommer att resultera i att de som lägger ner mycket pengar på spelet får den bästa utrustningen/fördelar i PVP. Istället för att låta talang vara den vinnande faktorn. Det är en enorm dubbelmoral från Blizzards sida eftersom de inte tillåter spelare att sälja/köpa WOW-konton.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Knugen1:

Däremot blir jag oerhört irriterad på att de har infört RMAH. Det är ett oerhört korkat system som kommer att resultera i att de som lägger ner mycket pengar på spelet får den bästa utrustningen/fördelar i PVP. Istället för att låta talang vara den vinnande faktorn. Det är en enorm dubbelmoral från Blizzards sida eftersom de inte tillåter spelare att sälja/köpa WOW-konton.

Jag skulle våga påstå att PvP i D3 kommer vara helt meingslöst om de flesta gearstats har verkan där, oberoende av hur folk skaffar sig sina prylar. Man är inte bättre i PvP bara för att man hittat sina prylar istället för att köpa dem. Ett system där vilka pryttlar man har på sig är mer avgörande än hur bra man faktiskt spelar är trasigt i grunden.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Knugen1:

herregud va lite du vet om spelet !! du borde inte ens uttala dig..... pinsamt :/

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knugen1:

Hade vi inte haft RMAH så hade vi haft en tredjepartsmarknad istället, d2jsp var jävligt populärt.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Road:

Ingen har heller påstått att det är en vanlig dagslön?

Jag har påstått att kan vara en dagslön för de som har rätt hyfsad lön, alltså lite bättre lön än medel (och ja vi spelar också d3).

Den vanliga dagslönen ligger för övrigt på 1400kr om dagen ungefär (28500 i mån delat på 20 arbetsdagar).

Permalänk
Medlem

Själv är man en jäkla noob just nu som bara är på hell men jag och polarna kommer nog göra pengar på ah om ett tag, sen är det ju pengarna som styr. Vad jag menar är ju att om man vill betala så köper man och många har ju vad vi vanliga dödliga menar är för mycket pengar att spendera.

Vad som än händer så finns det nog gear åt alla för att dänga dibbe om och om igen....

Visa signatur

I5 12400F, 32GB DDR4, ASUS RTX 4060
Chassi: Asus
Xiaomi 9T pro 128GB
Samsung A54 5G
HTPC = Lenovo L440 Mint Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av brillorm:

OT:

gizze: 2 m sek!

Jävlars.

Du har inte lust att avslöja ditt avatarnamn?

Själv har jag lirat EU/PE sedan många år och ligger circa 80k sek minus om man inte räknar skillsen.

Nickar samma här som i dåvarande PE. Jag cashade ut och slutade en vecka innan Mindark AB gick i konkurs. För att sedan bli uppköpta av nuvarande Mindark PE AB. Var den som lootade de första 2 IMK2'orna. ;p

OnT;

Ett RMAH är det enda vettiga. Småkids som gnäller! Köper du prylar för tusentals kronor, kan du sedan själv tjäna tillbaka dessa pengar på andra spelare senare med samma mål. Dock så får du ju behålla din initiala investering och kunna fortsätta. EV+

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av CompassioN:

Någon som har koll på hur man kopplar ett paypal-konto till RMAH? Har sålt för €0.25 men vill ju egentligen ha det i riktiga stålar och inte på blizzards konto. Men jag har fanken inte hittat var man kopplar in externt paypal-konto...

Logga in på ditt konto på eu.battle.net och under Payment & Options så lägger du till Paypal.
Har du redan fått pengar till ditt Battle.net konto så är de fast där och kan endast spenderas där eller på AH, du måste sätta Paypal som betalningsmottagare när du skapar din auktion.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

herregud va lite du vet om spelet !! du borde inte ens uttala dig..... pinsamt :/

Det är min åsikt. Men du bestämmer givetvis om vem som får uttala sig om vad... Jag är som sagt ingen "leet". Dock känns systemet korkat då det gör det lättare för de som är villiga att spendera mer pengar på spelet.

Permalänk
Moderator
Moderator

Använder någon d3jsp aktivt och kan kommentera lite hur det är för riktigt bra prylar kontra att sälja på RMAH.
Fick idag sålt en pryl på RMAH för maxpris vilket jag inte trodde skulle ske längre, så då ställer man sig naturligtvis frågan om man kunnat få mer annorstädes och någorlunda lika smidigt som RMAH faktiskt är.
Intrycket jag får av d2jsp är att det vimlar av småbarn och troll och därmed har jag inte lagt någon tid på det, men det kanske finns andra, vettiga alternativ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Själv hoppas jag att den katastrofala lanseringen av Diablo 3 leder till att alla framtida planer på "pay2win"-koncept skrotas.

Det spelar ingen roll att de pengar man matar in i spelet kan ses som en "investering", spelglädjen är helt död när man måste konkurrera med de som köper sig fördelar.

Jag har inget förtroende för Blizzard längre och kommer inte att lägga ut mer pengar på deras spel så länge som de fortsätter på den inslagna vägen.

Good riddance osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Det spelar ingen roll att de pengar man matar in i spelet kan ses som en "investering", spelglädjen är helt död när man måste konkurrera med de som köper sig fördelar.
Skickades från m.sweclockers.com

Hur konkurrerar du med andra? PvP finns inte ens i spelet än, och om du nu tycker det är kul att farma 24/7 får du väll göra det, men det är fortfarande inga garantier på att du får någon bättre gear. Tänk ochså på att ALLA har inte TID att sitta och FARMA 8h+ om dagen!

RMAH är ett steg i rätt riktning, vad folk inte förstår är att även utan RMAH hade folk som är villiga att spendera pengar, fått tag på GEAR ändå precis som i D2 och WoW.

Visa signatur

Dator: Lian Li Q58 White | Seasonic Focus SGX 650W | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING | AMD Ryzen 7 5700X | Gigabyte GeForce RTX 2080Ti 11GB Windforce 3 | EK-AIO 240 D-RGB | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 | Seagate FireCuda 510 SSD 2TB M.2 | Kingston A2000 1TB M.2|