Missa inte Amazon Prime Day i Dagens fynd

Redigera undervattensbilder i photoshop eller liknande

Permalänk
Avstängd

Redigera undervattensbilder i photoshop eller liknande

Hej. Jag befinner mig utomlands och har under min resa tagit otroligt mycket undervattensbilder med min canon G12. Huvudsakligen macro men eftersom bilderna saknar lyster och farg undrar jag ifall nagon pa forumet har kunskap i hur man livar upp bilderna i photoshop igen. Jag har tillgang till photoshop hemma i Sverige sa tips och tricks uppskattas.

Jag vet att det finns otroligt kompetenta manniskor i detta forum sa darfor uppskattas all hjalp jag kan fa!
Ha en trevlig dag
MVH

Permalänk
Medlem

Skulle egentligen vilja rekommendera något program i stil med Photoshop Lightroom eftersom det ger dig möjligheten snabbt applicera samma effekter på alla bilder tagna i samma förhållande och samtidigt är lätt själv experimentera och leka med till ett önskat resultat utan några större kunskaper. Fast kanske inget du känner är värt lägga pengar på om det endast är för det här tillfället. Lighroom är f.ö. ett väldigt smidigt bildbibliotek där du kan skapa album, har utskrivningsmallar och massor av smått och gott.

Om det är vanliga photoshop du vill och tänker köra med kan jag inte ge några vidare konkreta tips. Lek med kontrast/ljus/färg-inställningar är mitt tips helt enkelt!

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Om du har fotat med RAW (*.CR2) vilket din kamera supportar så skulle jag rekomendera Adobe Photoshop Lightroom.
http://www.adobe.com/se/products/photoshop-lightroom.html

Edit: Neonxz var snabbare än mig

Permalänk

Av din beskrivning kan jag tänka mig att du skulle kunna få en hel del förbättring genom att applicera ett antal justeringslager som:
* levels
* curves
* brightness/contrast

Sedan kan du dra på lite med ett annat justeringslager:
* hue/saturation (öka saturation för mer drag i färgen)

Visa signatur

The Programmer