2TB Extern på CDon för 599, någon testat?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag vet att detta är en riktig följetong (en mycket spännande sådan) men lugna och fina och försök hålla er till ämnet så gott det går.

*Tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Skrivet av Ninjaflipp:

Såg inlägget på förra sidan där de svarade att det är SATA-kontakt. Hoppas! Hoppas! Vore så underbart. <3

Då är vi två som hoppas.

Permalänk
Medlem

Tur att man är van att handla på eBay! Man lär sig att ha tålamod och att inte förvänta sig för mycket!

Visa signatur

5GHz 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 64GB C16@3.4GHz
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 2TB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 32TB TrueNAS

Permalänk
Medlem

Jag var den första som postade en bild på de fejkade western digital diskarna med bultar och skruvar i. CDON har dock bekräftat att det rör sig om riktiga hårddiskar så att folk fortsätter posta bilder på fejkdiskar känns rätt onödigt.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Det är väl kanske 75% av inläggen i denna tråd som är helt meningslösa....

Jag väntar med spänning på min 2,5" sata disk

Men jag tror inte cdon vågar leverera något annat heller.

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk

Verkar som det är något på gång. Min order står inte längre som "ej levererad". Bara blank rad om man ser på orderhistoriken på cdons hemsida. Måndag som någon nämnde här kanske stämmer. Aja. Den kommer ju tids nog. Hade varit kul om man fick den nästa vecka iaf. *förväntansfull som ett barn dagarna innan julafton*

Permalänk

Skulle inte detta vara legit så skulle juh CDON gå i rätt hårt in i väggen med en SweC Mobb beväpnat med facklor och högafflar utanför deras port.

Permalänk

Hehe, jag har beställt en hårddisk på 2 TB med USB 2 anslutning. Det är vad jag förväntar mig att få...

Visa signatur

i5 12600K - Noctua D14 SE2011 - msi pro Z670-A - 32 GB kingston fury beast 3600 mhz cl17 - WD_BLACK SN750 SE NVMe - Asus Tuf 3080 12gb - ACER XB271HU @ 144hz G-sync - Corsair 850AX - Fractal Design Meshify 2 - Mionix Zibal

Permalänk
Medlem
Skrivet av christeribaren:

Hehe, jag har beställt en hårddisk på 2 TB med USB 2 anslutning. Det är vad jag förväntar mig att få...

Samma här, jag tycker folk har lite väl höga krav med tanke på vad de betalar...

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Fractal North Vit Mesh | Phanteks AMP 1000W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Skrivet av kabex:

Samma här, jag tycker folk har lite väl höga krav med tanke på vad de betalar...

Vad jag ser så kräver de endast en hårddisk som ska ha dem specifikationerna som anges på Cdons hemsida och det har de all rätt till.

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Medlem
Skrivet av shadowjolt:

Vad jag ser så kräver de endast en hårddisk som ska ha dem specifikationerna som anges på Cdons hemsida och det har de all rätt till.

Jag tänkte mer på de som verkar ha som krav att det ska vara SATA-kontakt på disken.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Fractal North Vit Mesh | Phanteks AMP 1000W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Skrivet av twebbas:

Verkar som det är något på gång. Min order står inte längre som "ej levererad". Bara blank rad om man ser på orderhistoriken på cdons hemsida. Måndag som någon nämnde här kanske stämmer. Aja. Den kommer ju tids nog. Hade varit kul om man fick den nästa vecka iaf. *förväntansfull som ett barn dagarna innan julafton*

Min står som "ej levererad"

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Jag tänkte mer på de som verkar ha som krav att det ska vara SATA-kontakt på disken.

Stod att det skulle vara det innan de ändrade på artikelsidan innan de tog bort den, så varför skulle vi inte förvänta oss en SATA-disk? Det är vad vi har blivit utlovade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Stod att det skulle vara det innan de ändrade på artikelsidan innan de tog bort den, så varför skulle vi inte förvänta oss en SATA-disk? Det är vad vi har blivit utlovade.

Vi har blivit utlovade en 2TB extern disk.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Som har en Sata gång om man kollade på chassit till HDDn

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Med en SATA samt en USB 2.0-port.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Som har en Sata gång om man kollade på chassit till HDDn

Skrivet av Ninjaflipp:

Med en SATA samt en USB 2.0-port.

På vilket sätt har ni blivit "utlovade" detta? På produktbilden? CDON garanterar inte att den stämmer mot produkten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

På vilket sätt har ni blivit "utlovade" detta? På produktbilden? CDON garanterar inte att den stämmer mot produkten.

Det stod på produktinformationen, och kundtjänsten har gång på gång själva sagt att det är SATA.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Det stod på produktinformationen, och kundtjänsten har gång på gång själva sagt att det är SATA.

Skickades från m.sweclockers.com

Stod aldrig något om SATA i produktspecifikationen, och även om det gjorde så har CDON skrivit att produktspecifikationen kan vara felaktig i deras 'köpeavtal'. Jag postade också två bilder från supporten där de sa att den var fastlödd. Med andra ord vi vet inget om vad det blir. Troligtvis blir det direktlödd USB2.

Edit: Det skedde ett antagande av att det var SATA i och med att det stod SATA på förpackningen till det Externa chassit. Dock i produktinformationen så står det endast 2TB, 2.5" extern hårddisk med USB2 port.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

om man läser avtalet så står de där att Feltryckningar kan förekomma och täcks inte av garanti eller återköp. spelar ingen roll vad lagen säger då ni godkänt avtalet skriftligt. I rest my case!

Visa signatur

/W

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |

Permalänk
Medlem

Senaste personen som mailat och frågat kundkänst bekräftar att den har sata port till usb. En tidigare påstod att det var direktlödd usb kontroller. Av det jag läste så lät den senaste personen på kundtjänst mer kunnig, men som sagt man vet aldrig. Hade varit bra om cdon hade en tråd här där de svarar på frågor precis som alla andra butiker så skulle vi slippa en tråd med tusentals spekulationer som inte leder någon vart

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ative00:

om man läser avtalet så står de där att Feltryckningar kan förekomma och täcks inte av garanti eller återköp. spelar ingen roll vad lagen säger då ni godkänt avtalet skriftligt. I rest my case!

Konsumentköplagen kan inte förhandlas bort eller försämras för en privatperson. Detta gäller oavsett vad företaget skriver och oavsett vad kunden accepterar/skriver under på. Vet dock inte om det har skett i det här fallet.

Permalänk
Medlem

Det som är skumt är att 2TB disken som finns på Alibaba och Made in China inte säljs på Ebay.
Eller någon annanstans heller vad jag sett när jag sökt.
Verkar som Cdon är ensam i världen om detta klippet.

Men vi får väl se vad som dyker upp.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SUMITOMO:

Det som är skumt är att 2TB disken som finns på Alibaba och Made in China inte säljs på Ebay.
Eller någon annanstans heller vad jag sett när jag sökt.
Verkar som Cdon är ensam i världen om detta klippet.

Men vi får väl se vad som dyker upp.

Oerhört troligt med tanke på bilderna CDON la upp. Men någon gång kanske ska väl vara den första? Att CDON inte svarat officiellt här på sweclockers trots megatråden känns dock inte betryggande.

Hårddiskar är så svåra att tillverka, speciellt en extremhögdensitets 2,5" 2TB-disk, att en obskyr tillverkare skulle fått ihop något fungerande är absolut minimal. Som jag ser det är enda möjligheten någon olanserad 2,5" Seagate-disk från någon testproduktion, med sekunda prestanda.

Som Casey Hudson sa om ME3-slutet: "lots of speculation for everyone"! Hoppas vi slipper ett lika katastrofalt slut på den här historien.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Senaste personen som mailat och frågat kundkänst bekräftar att den har sata port till usb. En tidigare påstod att det var direktlödd usb kontroller.

uttrycket "som man ropar får man svar" känns träffande där..

Citat:

hund "hej jag har hört att ni säljer diskar med SATA i kabinetten, stämmer det?"

*personalen hitter nått om SATA i informationen*

butik "japp, det är korrekt!"

Citat:

kund "hej jag har hört diskarna i SATA-kabinetten egentligen är USB, stämmer det?"

*peronalen hittar nått om USB i informationen*

butik "ja, det är korrekt!"

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Fick det här svaret av CDONs kundtjänst tidigare idag:

Citat:

jag kan dessvärre inte svara på när vi skickar de än då de är tillfälligt slut och vi har inget besked av vår leverantör än. Men vi gör vårt bästa för att din order inte ska dröja.

Inget besked från leverantör än.. och några dagar innan de ska börja skickas ut..känns hoppfullt..

Permalänk

Ja, tyvärr har de fastnat i Kinesiska tullen. Det går få loss dem, men tulltjänstemannen kräver en mindre muta. Så fort CDON skickat pengar via Western Union kommer diskarna lossna. De' é sékert!

Permalänk
Skrivet av Hzup:

Stod aldrig något om SATA i produktspecifikationen, och även om det gjorde så har CDON skrivit att produktspecifikationen kan vara felaktig i deras 'köpeavtal'. Jag postade också två bilder från supporten där de sa att den var fastlödd. Med andra ord vi vet inget om vad det blir. Troligtvis blir det direktlödd USB2.

Edit: Det skedde ett antagande av att det var SATA i och med att det stod SATA på förpackningen till det Externa chassit. Dock i produktinformationen så står det endast 2TB, 2.5" extern hårddisk med USB2 port.

Nej fick detta svar....

Kopierat från min tidigare post på sid 28....

"Lite ny info grabbar och tjejer!
Hoppas inte alla avbeställt sina diskar...
Fick detta ifrån CDON...

Fråga 2012-06-13 15:40

Hej...har beställt denna artikel 5020639314...2st...
Kan ni bekräfta att det är 1x2TB 2,5"disk i chassit?
Har disken standard SATA-kontakt? DVS är disken löstagbar ifrån diskchassit?

Svar 2012-06-13 18:58

Hej Tom,

Tack för att du kontaktade oss.

Vi har mottagit ditt ärende och skickat det vidare till vår elektronikavdelning som återkommer till dig så fort som möjligt.

Fråga 2012-06-14 14:11

något nytt?

Fråga 2012-06-15 15:08

något nytt?

Fråga 2012-06-16 07:22

något nytt?

Fråga 2012-06-17 19:11

något nytt? Har ni glömt mig?

Fråga 2012-06-18 14:55

något nytt angående hårddiskarna?

Svar 2012-06-19 08:22

Hej Tom

Tack för att du kontaktade oss.

Ja, det är 1x2TB 2,5" disk.

Disken är löstagbar från chassit och det är vanlig SATA-kontakt.

Besvara"

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Idag borde väl höljet skickas?

Permalänk
Skrivet av ecu971:

Idag borde väl höljet skickas?

Hoppas så!....Det blir som en Kinder överraskning...:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb