Permalänk
Medlem

Laptop för BF3 på low

Hej alla clockare!
Jag tänkte kolla om ni kan hitta den billigaste möjliga bärbara för bf3 på low runt 60fps?
Skulle vara trevligt då jag snart går från stationärt till bärbart då jag lanar alldeles för mycket, men när jag gör det så spelar jag nästan inget höggrafikkerat(?) Typ bara Warcraft 3 o Counterstrike. Men ibland kör vi lite Battlefield. o då vill jag också kunna vara med.
Jag har väldigt dåligt med pengar. O jag ska sälja/byta datorn i sign. Vilket pris skulle jag få för den? Jag vet att den är kass. Men lite pengar kan man väl få iallafall. Annars någon som e sugen på att byta datorn i sign mot en laptop som klarar BF3 low?
Lyckligt letande! Jag letar också! Hörs!

//Lukas Nilsson

Permalänk
Entusiast

Jag är inte särskilt insatt i laptops så jag kan inte hjälpa dig med att hitta en. Men när jag ser syftet så kan jag komma med ett annat förslag.
Du kan lätt få in en dator i en låda stor som en skokartong (vinterkängor visserligen). Så bygg något så litet du kan, använd pci-e förlängare för att kunna vara mer flexibel med grafikkortet. Kör på en itx bräda och använd ett sfx nätagg. Sätt ett handtag på det hela och stoppa skärmen i ryggsäcken, sen är det bara att dra på lan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Jag är inte särskilt insatt i laptops så jag kan inte hjälpa dig med att hitta en. Men när jag ser syftet så kan jag komma med ett annat förslag.
Du kan lätt få in en dator i en låda stor som en skokartong (vinterkängor visserligen). Så bygg något så litet du kan, använd pci-e förlängare för att kunna vara mer flexibel med grafikkortet. Kör på en itx bräda och använd ett sfx nätagg. Sätt ett handtag på det hela och stoppa skärmen i ryggsäcken, sen är det bara att dra på lan!

Vill minnas att det var en i våran lokala LAN-organisation som hade gjort en liknande lösning fast med en resväska, blev lite förvånade när han började dra sladdar till den..

Passar på att tacka för ditt mörkare tema, mycket trevligt!

Visa signatur

FD Torrent Compact | Corsair RM850x | Gigabyte Z790 | Intel Core i9 13900K | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 5600MHz CL36 | Radeon RX 9070 XT Taichi | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."

Permalänk
Medlem

Hur länge har du haft datorn? Dom delarna du har borde du få 2000-2500kr för. Denna laptop bör bf3 flytta fint på i medium/low
http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-1...

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Skrivet av Lexius:

Hur länge har du haft datorn? Dom delarna du har borde du få 2000-2500kr för. Denna laptop bör bf3 flytta fint på i medium/low

Mja, skulle nog svarare rulla fram på ca 40 FPS i low, och i medium snackar vi ~20FPS.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lexius:

Jag skulle inte rekommendera denna, då grafikkortet är alldeles för svagt. Du kommer kanske kunna köra på low runt 30 fps, eller lägre.

För att kunna spela på low med hyfsad upplösning i 45-60 fps bör du ha ett grafikkort av minst typen GTX560m (det är bättre än 630m).
Så leta runt lite efter en begagnad kanske, skulle kunna rekommendera ex Asus g74.

Permalänk
Medlem

Du skriver inte riktigt vad du har för budget - annat än att du har dåligt med pengar - så dessa alternativ kanske är för dyra för dig men jag länkar ändå utifall att. Båda datorerna har Nvidia Geforce GT650M 2GB GDDR5 kort och borde klara Low på 60 fps och Medium på runt 40 fps.

MSI GE60 ~ 7900 kr http://cdon.se/hemelektronik/msi_ge60_i5-3210m_6gb_500gb_15.6...

Dell Inspiron 17R SE ~ 9390 kr (7982 kr om du är högskolestudent) Denna dator bör du alltså kolla på främst om du är högskolestudent, annars är den uppenbarligen ej lika prisvärd. Är du student och kan välja så har Dell'n dock en i7 Ivy Bridge processor i jämförelse med MSI GE60's i5:a. http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?oc=n0017...

*Edit: Vilken bump Lasergurka! Är TS ens kvar?

Permalänk
Medlem

Varnar för hp lapparna asså, polarena har en ny pavilon och för tredje året i rad så överhettar dom under körning av spel som diablo och sc på low så inget jag skulle rekomendera om man ska spela tbh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genostra:

Varnar för hp lapparna asså, polarena har en ny pavilon och för tredje året i rad så överhettar dom under körning av spel som diablo och sc på low så inget jag skulle rekomendera om man ska spela tbh

Jag har samma erfarenhet av polares HP Pavilion. Undviker själv HP av denna anledning och Acer pga. deras generellt lägre kvalité.