Hur jag spelar min Barbarian (Inferno)

Permalänk
Medlem

Känner mig dum som skapade den här tråden nu. Har förstått nu att builden man kör med är rätt obetydlig så länge man har gear... xP

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Skrivet av ErDraug:

Testa får mer All Resistance du har sjukt låg resistance. Har ca 35k hp och 350 all resistance med buffen och jag dör aldrig, kör butcher runs om och om igen atm

är inte hans damage också jäkligt låg? Jag ligger på ca 15k i dps och ca 30k i hp och dör som en fluga i act1 inferno. Även när jag ska göra skada tar det en evighet. Jag känner att jag måste ha typ 25-30k i dps samt 40k+ i hp samt höja allres. för att klara act1 utan större problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av heltstörd:

är inte hans damage också jäkligt låg? Jag ligger på ca 15k i dps och ca 30k i hp och dör som en fluga i act1 inferno. Även när jag ska göra skada tar det en evighet. Jag känner att jag måste ha typ 25-30k i dps samt 40k+ i hp samt höja allres. för att klara act1 utan större problem.

Hmmm nej jag har 10k dps nu och ca 1k all ress och 50k hp nu. Allt dör easy på Act 1 inferno, även act 2 är hyffsat enkel nu...

Vad kör du för spec? Revenge är din bästa vän!
Kör du shield och 1-hander?

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Hade problem med min barbar men efter att ha handlat lite gear och kört efter dinos WW, sprint semi kite build så har jag solat hela inferno. Builden är grymt kul och rekomenderas starkt!

Läs guiden på http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/4797400513

Permalänk
Skrivet av ErDraug:

Hmmm nej jag har 10k dps nu och ca 1k all ress och 50k hp nu. Allt dör easy på Act 1 inferno, även act 2 är hyffsat enkel nu...

Vad kör du för spec? Revenge är din bästa vän!
Kör du shield och 1-hander?

asså jag syftade på haljuken hehe

är inte hemma nu men kan posta när jag kommer hem.

Dock kör jag ww, call off the acients mm.. jag kör shield och 1hand.

men som sagt, jag kollar mina stats när jag kommer hem o posta d här. behöver nog lite tips.

Permalänk
Medlem

Har 13-14k dps och act 1 är busenkel. Tyvärr så droppar det bara skit som är omöjlig att sälja så man är inte så sugen på att fortsätta spela.

Permalänk
Medlem

2H-nuke-style. Har 48k hp, 6,8k armor och 49k dps. Runt 100 i resists tror jag. Allting fram till Belial är hanterbart. Act 1 fixar jag riktigt enkelt med 3-4 delar utbytta till MF-gear.

Permalänk
Avstängd

Själv kör jag full tank. Har 950-1050 resistance, 62k hp, 1200 str, 8000 armor, 950 hp/sec och använder alla bra tank skills som behövs.

Farmar på act 1 och det är svårt att dö med min kompis dps DH
Skulle vilja ha upp mot 30-40k dps och fortfarande kunna tanka bra.

Permalänk
Medlem

När jag tog död på Azmodan (och kör act 3 generellt sätt) så kör jag 1h + Shield, 55.9k Hp, 812-910 All res (buffad), 10.5k armor (enchantress), 652 hp/sec och 20k dps (obuffad)

När jag farmar kör jag Dinos Double Tornado/WW build med 49.6k Hp, 33.9k dps (obuffad), 714-813 All res (buffad), 5.6k armor (enchantress), 590 hp/sec
Letar för närvarande efter ett schysst vapen med LoH + socket men jakten blir inte lättare av att AH ligger nere och man får lusläsa i trade channel och hoppas att det kommer upp något bra
Måste säga att jag finner Dinos build sjukligt rolig och effektiv. Rekommenderas

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem

Dödade precis Diablo på inferno med min Barbar. Var inte ens nära innan jag började med tornade-builden. Prova den om ni har fastnat med eran barbar. Roligaste och bästa builden just nu, alla karaktärer inräknade!