Hur jag spelar min Barbarian (Inferno)

Permalänk
Medlem

Hur jag spelar min Barbarian (Inferno)

Hejsan, tänkte dela med mig lite av vad jag klurat ut under den tiden jag spenderat farmandes i inferno act 1. Jag har provat lika olika builds och har kommit fram till ett par saker som jag tror stämmer rätt väl, rätta mig dock gärna om jag har fel.
¨
Bakrund

Spelade igenom spelet upp till inferno med 2 polare och körde mest dps upp till Hell där jag istället började köra en mer tankig stil emot slutet då jag hade problem att överleva i melee. Detta problemet blev så klart större i inferno och jag fick omvärdera min spelstil något. Jag började med en kite-build med endast massa cc för att undvika att över huvud taget ta skada men detta blev väldigt tråkigt i längden. Till slut upptäckte jag all-resist som gör inferno lika lätt som vilken annan svårighet som helst så länge du har tillräckligt bra gear. Är fortfarande kvar i Act 1 Inferno då jag aldrig kan nöja mig med 1 build utan provar nytt och köper nytt gear hela tiden vilket som innebär att jag aldrig får tillräckligt bra gear för Act 2. >.<

Stats

All-resist - Kan man aldrig ha för mycket av, ca. 450+ räcker för act 1 och runt 800+ för act 2.
Vitality - Skaffa tillräckligt mycket för att du ska kunna överleva till nästa Revenge proc, om du inte kör full out tank så behövs det inte så mycket mer, i act 1 brukar runt 30-35k hp räcka.
Strength - Ganska självklart den statten man stackar så fort man nått den mängd vitality som krävs.
Crit % - Ger en ganska stor dps ökning och med Ruthless så blir den ökningen ännu större, om du har ett vapen som ger 15% dmg bonusen med Weapon Master så skulle jag dock rekommendera att stacka mer strength istället och kö Weapon Master istället för Ruthless.
Crit Damage - Om du kör en crit % build så är det bara att stacka upp detta, ger en ordentlig dps ökning.

Builds

Low-gear cc-kite

http://us.battle.net/d3/en/calculator/barbarian#beYkVX!bVe!ca...
Denna kan man köra lite hur man vill men den är fokuserad runt att hålla fiender borta från de du spelar med så att de kan stå och dpsa ner allt ifred. Denna builden funkar alltså inte alls i solo men helt ok om man vill kunna börja köra inferno utan att ha gearet som krävs. Jag har valt cleave med slow effekt men även frenzy med smite kan funka om du överlever tillräckligt länge i melee för att få in en stunn. Även seismic slam kan användas med en annan runa men då knockbacken inte funkar på eliter så är stunnen mer värdefull i min mening. War Cry med Impunity använder jag i alla mina builds då resist buffen är nödvändig. (Även om du kanske inte har nå resist då du kör denna build så har kanske de du kör med det.)

Gear: 1h och sköld.

Full out tank

http://us.battle.net/d3/en/calculator/barbarian#WeYkVX!bVe!Ya...
Mer eller mindre samma som cc-kite fast med frenzy + smite då du kommer stå och tanka i melee konstant. Skill 4 kan ändras till lite vad som helst då stunnen från Leap inte är nödvändig eftersom du kan överleva utan en extra stunn och flykt förmåga.
Statsen jag fokuserar på i denna build är endast vitality och all-resist. Min tanke är att eftersom din skada ändå kommer vara väldigt låg så kan du lika gärna köra endast på överlevnad. När jag provat denna, även med ganska halvdåligt gear, så har den funkat skitbra och jag har kunnat stå och tanka igenom alla möjliga AoEr mm. Lite samma roll som första builden dvs. du ska hålla fiender från att attackera de andra i din grupp. Det går även att sola med denna fast det tar ett bra tag att ta död på något och butcher är nog uteslutet. Man kan iofs göra någon sorts hybrid build där man ökar strength och minskar vitality tills man når något sorts gränsläge.

2h DPS

http://us.battle.net/d3/en/calculator/barbarian#WTYkVP!YVe!Zc...
Denna ger bra överlevnad samtidigt som du kan göra hyffsad skada. Funkar väldigt bra för att på ett säkert sätt farma inferno act 1. Har testat denna med ca. 490+ all resist(inkl. War Cry - Impunity), 35k hp och 18k dps. Om du tycker att du ta för mycket skada med denna builden så kan du byta ut Weapon Master mot Nerves of Steel, samma sak om du tycker att du kan offra lite surviveability så kan du byta ut en defensiv passiv mot en offensiv. Kombinationen av Wrath of the Berserker och Earthquake kommer döda vilket elite pack som helst på 2-3sec men du är ändå tillräckligt tankig för att kunna ta de flesta eliter även utan att dra alla cooldowns.

Gear: Skulle rekommendera ett 2h svärd pga. Weapon Master 15% dmg ökningen. Anledningen till 2h är att både Earthquake och Revenge är baserad på ditt vapens skada.

RNG crit

http://us.battle.net/d3/en/calculator/barbarian#WTikVP!ZaY!ac...
Denna är väldigt instabil och risken finns att du dör på några sec i melee beroende på hur mycket tur du har med health globes. Builden är helt baserad på att du crittar och att du blir konstant healad av health globes. Har testat farma Act 1 med denna och det funkar bra men du behöver i de allra flesta fallen dra allt för att kunna överleva elite packs. Körde denna med ca. 450+ all resist(inkl. War Cry - Impunity), 28k hp och 25k dps.

Gear: 2st 1h antingen Axe eller Mace pga. Weapon Master crit % ökningen. Anledningen till dual-wield är att du slår snabbare vilket som innebär fler crittar dvs. fler health globes. Försök hitta 2 vapen med + crit dmg på varje (kom ihåg att gröna sockets ger crit dmg när de sätts i vapen). Ett vapen med både crit damage och en socket är perfekt men även attack speed är värdefullt.

Butcher video med den här builden:

Detta är alla jag kommit fram till hittills men jag lägger till eller ändrar info om jag kommer på något nytt. Jag påstår inte att de här sätten är de bästa sätten men de har fungerat för mig så därför tänkte jag dela med mig till de som har problem med inferno. Kommentera gärna med frågor och påpeka om jag tänkt fel eller inte tänkt alls.

//Wedes

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

http://us.battle.net/d3/en/calculator/barbarian#WVQiPR!ZYc!ac... denna körde jag hela act 1 inferno, tror inte jag dog en enda gång (okej, där ljög jag.. men knappt iaf) samt att man har sjuk damage!
När man är act 2 sen byter man passiva till Tough As Nails - Superstition och Nerves of Steel, samt byter runa till wrath of the berserker till den som ger dodge och såklart byter buff till war cry och +resistance.
EZ

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

har man bragear såfunkar vilken buildsomhelst. problemet är att få tag i rätt gear. har farmat 2kvällar å bara fått skit så jag kommer ingenstans på inferno

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

har man bragear såfunkar vilken buildsomhelst. problemet är att få tag i rätt gear. har farmat 2kvällar å bara fått skit så jag kommer ingenstans på inferno

Finns hyffsat gear på AH för ganska låga priser.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wedes:

Finns hyffsat gear på AH för ganska låga priser.

Nja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wedes:

Finns hyffsat gear på AH för ganska låga priser.

Nej. Allt som är ngt att ha kostar miljoner. Det kvittar dock jag är färdig med spelet nu. Jag orkar inte grinda så mycket som man måste för att klara av inferno.
Barbarians är så väldigt beroende av gear för att ha en chans i närstrid.
75 timmar allt som allt så man har fått valuta för pengarna iaf. Dags att spela ngt annat istället

Permalänk
Medlem

Jag kör 2h DPS på i princip samma sätt, utom att istället för Earthquake har jag Ignore Pain, och istället för Weapon mastery har jag Berserker Rage. Samt att jag kör smite på frenzy istället för triumph. EDIT; kör även Nerves of Steel istället för Tough as Nails.

Permalänk
Medlem

Jag har precis påbörjat Akt 1 Inferno med min barbarian på HC. Klarar mig bra fram till Leoric förutom om det kommer nån riktigt jobbig champion combo.

Mina stats just nu.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z370-F || Intel Core i7 8086K || MSI GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING X TRIO || Corsair H100i || Corsair 32GB DOMINATOR 3000MHZ || Samsung 970 EVO M.2 250GB - Samsung 840 EVO 250GB x4 - Samsung 840 EVO 1TB || Corsair AX860i PSU || Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Nej. Allt som är ngt att ha kostar miljoner. Det kvittar dock jag är färdig med spelet nu. Jag orkar inte grinda så mycket som man måste för att klara av inferno.
Barbarians är så väldigt beroende av gear för att ha en chans i närstrid.
75 timmar allt som allt så man har fått valuta för pengarna iaf. Dags att spela ngt annat istället

Jag spelar ca. 2 timmar om dagen max och mitt gear har väl kostat 100k per bit och jag kan ändå påbörja act 2 även om jag märker att en gear uppgradering skulle behövas.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

hela grejjen med att spela diablo är att hitta sin egen gear. inte en enda gång under spelets gång har jag känt att jag hittat ngt bra. nästan hela tiden har man hittat loot man varit 5-10 levlar för hög för. det är ganska uppenbart att spelet är designat så att man måste använda ah. tycker det är tråkigt. Om de får för sig att fixa lootsystemey så det slutar droppa meningslösa items underlvl 60 iinferno så kanske jag her det ett nytt försök. de bör fixxa random stats också så maninte kanfå idiotkombinationer som int på ett mighty weapon som är för en barbar osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

hela grejjen med att spela diablo är att hitta sin egen gear. inte en enda gång under spelets gång har jag känt att jag hittat ngt bra. nästan hela tiden har man hittat loot man varit 5-10 levlar för hög för. det är ganska uppenbart att spelet är designat så att man måste använda ah. tycker det är tråkigt. Om de får för sig att fixa lootsystemey så det slutar droppa meningslösa items underlvl 60 iinferno så kanske jag her det ett nytt försök. de bör fixxa random stats också så maninte kanfå idiotkombinationer som int på ett mighty weapon som är för en barbar osv

Intellect är bra för barbarer, det ger resist

Permalänk
Medlem

0.1 per poäng vilket är meningslöst jämfört med str eller vit

Permalänk
Medlem

Vad är CC-kite?

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxlej:

Vad är CC-kite?

CC betyder crowd control alltså stun, slow osv.
Kite'a är när man springer iväg så fienden inte kan träffa en. Man slåss alltså aldrig i närstrid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

0.1 per poäng vilket är meningslöst jämfört med str eller vit

Det kanske inte är något som du ska fokusera på, men jag tycker absolut inte att det är en skit-stat

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Det är sån himla klass-skillnad på act 1 och act 2..

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem

Provade köra act 2 med 900 all res 35k hp och 10k dps. Det jag kom fram till är att ca. 60k HP krävs

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haljuken:

Jag har precis påbörjat Akt 1 Inferno med min barbarian på HC. Klarar mig bra fram till Leoric förutom om det kommer nån riktigt jobbig champion combo.

Mina stats just nu.

http://i.imgur.com/JuEMx.jpg

Testa får mer All Resistance du har sjukt låg resistance. Har ca 35k hp och 350 all resistance med buffen och jag dör aldrig, kör butcher runs om och om igen atm

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErDraug:

Testa får mer All Resistance du har sjukt låg resistance. Har ca 35k hp och 350 all resistance med buffen och jag dör aldrig, kör butcher runs om och om igen atm

vad har du för armor och vapen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

vad har du för armor och vapen?

eum hur ska jag svara på det?
Exakt varje del jag har?

Blev just dcad så kan inte svara exakt men har

35k hp
ca 350-400 all resistance
7000-8000 armor
8000 dps ca

Har nog runt 15% block 1600-2600 dmg

Mitt vapen har ca 700 dps 120 strength och 120 dex

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

misstänkte det. vapen och armor från act 3 mao. ja då är det inte så konstigtnatt det är lätt för dig bekräftar bara att spelet är trasigt när man inte kan använda grejjer från akt 1 för att komma vidare. ah har förstört hela spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

misstänkte det. vapen och armor från act 3 mao. ja då är det inte så konstigtnatt det är lätt för dig bekräftar bara att spelet är trasigt när man inte kan använda grejjer från akt 1 för att komma vidare. ah har förstört hela spelet.

Så bra items kan droppa i act 1 om man har tur, dessutom är väl ah en bra grej eftersom vi barbarians kan köpa gear som ranged klasserna farmar ihop.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

bra? det är fel att man måste köpa grejjer för att klara sig igenom akt 2.
enda anledningen till att folk klarat inferno redan är pga alla exploits annars hade ingen haft bra nog utrustning för att kunna ta sig igenom ens akt 2. blizzard har själv erkänt detta. det är illa när det går snabbare att få ihop sin utrustning genom att grinda ihop guld och köpa på ah än att spela spelet som det är tänkt.

man kommer inte fixa itemiseringen heller för allt bygger runt det kommande rmah. tror det kommer bli spelets död

Permalänk
Avstängd

Börjar bli trött på det här. Sprungit Butchern på inferno runt 30 gånger och får aldrig en upgrade. Men kan inte klara mig på act 2. Vad ska man göra =D

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lakanman:

Börjar bli trött på det här. Sprungit Butchern på inferno runt 30 gånger och får aldrig en upgrade. Men kan inte klara mig på act 2. Vad ska man göra =D

Grinda guld och köp grejjer på AH från act 4. Det är meningen man ska göra det.

Permalänk
Medlem

Varför har alla som bråttom med att klara inferno. Som jag ser det är inferno något som ska hålla länge och vara larvigt utmanade, annars skulle jag tröttnat på spelet. Om guld farm för att köpa bättre gear är en del av spelet so be it.

Vad gör man efter inferno liksom, förutom startar ny gubbe.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av BJORLING:

Varför har alla som bråttom med att klara inferno. Som jag ser det är inferno något som ska hålla länge och vara larvigt utmanade, annars skulle jag tröttnat på spelet. Om guld farm för att köpa bättre gear är en del av spelet so be it.

Vad gör man efter inferno liksom, förutom startar ny gubbe.

Farmar Inferno act4 så man får den bästa gearen och ens e-penis vuxit till sig?
Eller startar en ny gubbe

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BJORLING:

Varför har alla som bråttom med att klara inferno. Som jag ser det är inferno något som ska hålla länge och vara larvigt utmanade, annars skulle jag tröttnat på spelet. Om guld farm för att köpa bättre gear är en del av spelet so be it.

Vad gör man efter inferno liksom, förutom startar ny gubbe.

Man spelar ngt annat. Jag skiter i inferno då det tar för lång tid att få ihop grejjer för att spela exakt samma innehåll ytterligare en gång. Normal-Hell får räcka för mig. Har massa andra spel som ligger och väntar också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Man spelar ngt annat. Jag skiter i inferno då det tar för lång tid att få ihop grejjer för att spela exakt samma innehåll ytterligare en gång. Normal-Hell får räcka för mig. Har massa andra spel som ligger och väntar också.

Ah, det är som du säger beror helt på hur mycket tid och hur kul man faktiskt tycker spelet är. Mycket möjligt man själv tröttnar snart.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Man spelar ngt annat. Jag skiter i inferno då det tar för lång tid att få ihop grejjer för att spela exakt samma innehåll ytterligare en gång. Normal-Hell får räcka för mig. Har massa andra spel som ligger och väntar också.

Om du tycker spelet är tråkigt så sluta bara spela, du kan inte övertala någon annan om att det inte är roligt om de tycker att det är det.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4