Droppchansen har höjts ett snäpp ytterligare!

Permalänk
Medlem

Droppchansen har höjts ett snäpp ytterligare!

Ser bra ut!

http://eu.battle.net/d3/en/blog/5077625/Diablo_III_Hotfixes_-...

"Bosses are now guaranteed to drop at least 1 Rare item for players with 4 stacks of Nephalem Valor and at least 2 Rare items for players with 5 stacks of Nephalem Valor."

Släppmängden av högnivåföremål (61-63) har ökat efter tredje akten i Hell-svårighetsgraden och framåt.
Hell – Act III och Act IV
iLvl 61: 13.9%, upp från 9%
iLvl 62: 3.45%, upp från 1.9%
iLvl 63: 0% (som förut)
Inferno – Act I
iLvl 61: 23.9%, upp från 17.7%
iLvl 62: 12.6%, upp från 7.9%
iLvl 63: 4.8%, upp från 2.0%
Inferno – Act II
iLvl 61: 23.3%, upp från 18.6%
iLvl 62: 18.6%, upp från 12.4%
iLvl 63: 9.3%, upp från 4.1%
Inferno – Act III och Act IV
iLvl 61: 27.1%, upp från 24.1%
iLvl 62: 21.7%, upp från 16.1%
iLvl 63: 16.3%, upp från 8.0%

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

TRAGISKT!

Permalänk

Det kändes bra att det fanns en svårighetsgrad som skulle räcka länge, den är nu nerfad. Med denna buff av droprate av ilvl 63 så kommer denna nerfade svårighetsgrad gå ännu fortare att geara sig för.

Trist att se att blizzard gör såhär.

Visa signatur

Lägenheten: i72600k @ 3.4 GHz; HD 7970; 8 GB ram; Cooler Master HAF 922.
Frugans: AMD phenom2 X4 955 @ stock; HD5850; 4GB ram; antec skitchassi
Sommarstugan: i3 540 @ 4.3 GHz; HD 5850; 4 GB ram; Cooler Master CM storm

Permalänk
Medlem

äntligen börjar det likna nått, kul att inte hitta ett bra item ibland på 5 timmars mf'ande och +250% mf...

Visa signatur

1.r4 - SSD 80GB - Raptor - Asus dc2 770 - AX850 - Vengeance 8gb - FX-8350 som hatar OC -corsair h110
2. PHII X3 - Gtx260 - SP 850W - WD Caviar black - Crucial 8gb
Ipad3, Lumia 920, Wii U, ps3, SGS3

Permalänk
Medlem

Sen, bara för att procenten har höjts betyder inte det att du får bra stats för det.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

åh nej.. ser ut som blizz gör en klassiker och lyssnar på fel del av communityt igen :/

Aja mer drops = större chans för vettig gear. Men synd bara att det aldrig varit själva problemet i spelet.

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk
Inaktiv

Jävligt tråkigt IMO, blev lvl60 igår, köpte kanske items på ah för 200k. Fick 45k hp och 20k dps på min barbar sprang igenom act1 på inferno väldigt enkelt, dog inte ens på butcher. Act2 är ju svårare men inte omöjligt, kommer nog igenom det utan att grinda skulle jag tro.

För mig känns det surt eftersom det inte finns något mer efter inferno, om det blir för lätt/går för snabbt så är ju inte speciellt bra för livslängden på spelet. Målet med Diablo 3 är ju ändå att döda Diablo på inferno, man gearar ju för att öppnå detta inte för att få ultimat gear. Diablo2 hade ju iaf PVP och en jävla hög lvl cap man kunde geara för iaf vilket gjorde det mer lönt att geara efter baal på hell och inte för att snacka om ladder vilket gjorde otroligt mycket för livslängden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon75480:

Jävligt tråkigt IMO, blev lvl60 igår, köpte kanske items på ah för 200k. Fick 45k hp och 20k dps på min barbar sprang igenom act1 på inferno väldigt enkelt, dog inte ens på butcher. Act2 är ju svårare men inte omöjligt, kommer nog igenom det utan att grinda skulle jag tro.

För mig känns det surt eftersom det inte finns något mer efter inferno, om det blir för lätt/går för snabbt så är ju inte speciellt bra för livslängden på spelet. Målet med Diablo 3 är ju ändå att döda Diablo på inferno, man gearar ju för att öppnå detta inte för att få ultimat gear. Diablo2 hade ju iaf PVP och en jävla hög lvl cap man kunde geara för iaf vilket gjorde det mer lönt att geara efter baal på hell och inte för att snacka om ladder vilket gjorde otroligt mycket för livslängden.

Diablo har väl aldrig handlat om att döda "sista bossen" målet är och förblir med alla tre spelen ultimate gear.

Visa signatur

1.r4 - SSD 80GB - Raptor - Asus dc2 770 - AX850 - Vengeance 8gb - FX-8350 som hatar OC -corsair h110

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Sen, bara för att procenten har höjts betyder inte det att du får bra stats för det.

chansen att ett rare lvl 63 är bättre än ett rare lvl 53 är rätt hög...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mmmm... jag vet inte om det här är ett steg i rätt riktning. Verkar som Blizzard famlar i mörkret rätt mycket och gör lite ändringar hur som helst.

Visst är det kul att ha bra items men man vill ju ändå att rares ska vara "rare" - eller?

Hade hellre sett riktiga ändringar såsom att legendary items faktiskt är bättre än rares....

...och så kan dom ge tillbaka mig min AS för den var kul....

...och så kan dom ta bort idiotmobsen som "corrupt angel - firechains, shielding, jailor, extra health"

(japp - stötte på den. Svårare än alla bossar i spelet tillsammans)

Permalänk
Medlem

Kört MF runs i 2 dagar nu utan att hittat något bra föremål men skam den som ger sig

Kör Watchtower i Northern Highlands > Cemetary of the forsaken crypts > butcher. Blir många rares på den rundan

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Mmmm... jag vet inte om det här är ett steg i rätt riktning. Verkar som Blizzard famlar i mörkret rätt mycket och gör lite ändringar hur som helst.

Visst är det kul att ha bra items men man vill ju ändå att rares ska vara "rare" - eller?

Hade hellre sett riktiga ändringar såsom att legendary items faktiskt är bättre än rares....

...och så kan dom ge tillbaka mig min AS för den var kul....

...och så kan dom ta bort idiotmobsen som "corrupt angel - firechains, shielding, jailor, extra health" (japp - stötte på den, vääääldigt kul)

Ändringen för legendarys och sets kommer i 1.1 har dem utlovat och då skall magiska aldrig kunna trumfa unika.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon75480:

Målet är inte alls att döda Diablo på Inferno. Bossarna är det enklaste i det här spelet, och kräver inte alls särskilt hög gear som champ-packs kan göra. Det är bara ett delmål. Spelet tar inte slut när du dödat honom. Tvärtom, det börjar.

Man köttar ner monster gång på gång, uppgraderar sitt gear, blir bättre och starkare. Målet i sig är väl att få en så fet karaktär som möjligt.

Mitt eget mål skulle jag säga är att kunna kötta ner så många (om inte alla) svåra affixkombinationer på champ-packs det bara går i act3 och act4. Det är ändå en stor utmaning. Kanske inte ens möjligt? Jag vet inte. Har inte den gearen ännu.

Tagit Diablo på inferno som i sig var en kul utmaning, och jobbar på att inte hoppa över några champ-packs i act3.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av skmzarn:

Målet är inte alls att döda Diablo på Inferno. Bossarna är det enklaste i det här spelet, och kräver inte alls särskilt hög gear som champ-packs kan göra. Det är bara ett delmål. Spelet tar inte slut när du dödat honom. Tvärtom, det börjar.

Man köttar ner monster gång på gång, uppgraderar sitt gear, blir bättre och starkare. Målet i sig är väl att få en så fet karaktär som möjligt.

Mitt eget mål skulle jag säga är att kunna kötta ner så många (om inte alla) svåra affixkombinationer på champ-packs det bara går i act3 och act4. Det är ändå en stor utmaning. Kanske inte ens möjligt? Jag vet inte. Har inte den gearen ännu.

Tagit Diablo på inferno som i sig var en kul utmaning, och jobbar på att inte hoppa över några champ-packs i act3.

Visst går det att ta fram egna mål i d3, men allt tyder på att blizzard har lagt fokus på att inferno skulle vara d3s end game, i brist på andra tydliga mål så finns det ingen riktig poäng att geara efter inforno. Finns ingen level att sträva mot, ingen pvp att geara för, ingen ladder av nå slag osv. Att jaga gula random genererade stats är inte heller någon rolig morot imo, var roligare när det var specifika items man sträva efter typ grandfather, windforce etc. Visst det kommer komma content som PVP etc, men jag tror dom kommer tappa sjukt mycket spelare så som det är nu.

Och ännu värre när det kommer till att geara så kommer det utan tvekan bli så att alla tok bra och "ultimata" items kommer ligga på RMAH vilket är sjukt tråkigt för folk som inte vill köra pay2win.

Permalänk
Avstängd

Tråkigt :/

Inferno kommer vara som hell var i början om några månader=(

De borde lägga till en svårhetsgrad som är svårt ist för inferno.

Permalänk
Medlem

Bara invänta expansion med några akter till.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 PSU: Corsair RM750x 750W 80+ Guld Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING CPU: Intel Core i9-9900K Kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB Systemdisk: Corsair Force Series MP600 1TB M.2 SSD GPU: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC

Permalänk
Moderator
Moderator

För de som inte är medvetna om detta så är drop rates för lvl63 i act 3/4 fortfarande lägre än vad de var före 1.03.
1.03 fullständigt förstörde letande efter vettiga prylar i de två sista akterna, Blizzard fick rättmätigt mycket skit för detta och de gör nu ett försök att rädda ansiktet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Immort:

Ändringen för legendarys och sets kommer i 1.1 har dem utlovat och då skall magiska aldrig kunna trumfa unika.

Låter bra, jag undrar om det kommer bli på nya drops bara eller retroaktivt?

Om det är retroaktivt kan man ju köpa på sig ett par lågvärderade legendaries nu

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av CFSsss:

Låter bra, jag undrar om det kommer bli på nya drops bara eller retroaktivt?

Det kommer bara gälla nya drop, enligt vad Blizzard har sagt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser ju bra ut! men precis kört act2 eliter i 2 timmar, droppade inte ett skit hade 200% mf. Kan gott buffa nårra procent till.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Det kommer bara gälla nya drop, enligt vad Blizzard har sagt.

Ah ok - makes sense iofs.

så.... nu kan vi alltså se fram emot att alla våra super-duper-items som vi har nu inte kommer vara super-duper längre?

Jaja - de bästa i det här läget hade nog varit om det bara tog upp legendaries så att grundstatsen matchade de bästa rares men med kanske 1-2 ytterligare små trevliga perks som regenerate life, reduced damage, freeze, reduced control from elites etc etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Immort:

chansen att ett rare lvl 63 är bättre än ett rare lvl 53 är rätt hög...

Syftade på stats inom samma ilvl.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoan:

åh nej.. ser ut som blizz gör en klassiker och lyssnar på fel del av communityt igen :/

Aja mer drops = större chans för vettig gear. Men synd bara att det aldrig varit själva problemet i spelet.

Det är ju precis det som varit problemet med spelet.
Att man med vissa klasser inte kunnat hitta den gear man behöver för att progressa vidare utan att behöva använda sig av AH.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Det är ju precis det som varit problemet med spelet.
Att man med vissa klasser inte kunnat hitta den gear man behöver för att progressa vidare utan att behöva använda sig av AH.

fast det faktumet att du själv ska hitta itemet du behöver är och har aldrig varit något förekommande i diablo2. Snarare att du hittar något intressant och sedan Trade'ar åt dig upgrades, som i d3 betyder grinda pengar tills du kan köpa på ah.
Detta har aldrig varit ett problem för varken mig eller mina vänner.
som nu kan du ENKELT farma 300k timmen på butherruns inferno och det som låg eq monk.. som demon hunter / wiz / witchdoktor kan du nu enkelt farma nära på halv millen timmen med rett ok gear.
Detta kommer influera cashflowet och gearflower på ah något otroligt och jag och många fler jag pratat mer anser inte detta som ett av problemen som borde tas i itu med.
Men det kankse bara är vi som är lite för orienterade kring cashfarm för ah trade.

Edit: Måste säga att om du är ute efter att loota den gear du ska använda själv så måste du nog tänka om. Det är inte så diablo funkar och kommer förmodligen inte fungera så. De flesta MMO fungerar på detta vis men hack n slash serier fungerar sällan på detta vis.

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk

Underbart!
Efter 150 timmars speltid och ungefär noll uppgraderingar i form av drops börjar det bli aningens tröttsamt.
Man vill ju NÅN gång få upp nåt kul liksom, så jag ser detta bara positivt!

Permalänk
Medlem

Efter en bra bit över 300 speltimmar kanske man kan få hitta någonting av värde då...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 PSU: Corsair RM750x 750W 80+ Guld Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING CPU: Intel Core i9-9900K Kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB Systemdisk: Corsair Force Series MP600 1TB M.2 SSD GPU: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon75480:

Visst går det att ta fram egna mål i d3, men allt tyder på att blizzard har lagt fokus på att inferno skulle vara d3s end game, i brist på andra tydliga mål så finns det ingen riktig poäng att geara efter inforno. Finns ingen level att sträva mot, ingen pvp att geara för, ingen ladder av nå slag osv. Att jaga gula random genererade stats är inte heller någon rolig morot imo, var roligare när det var specifika items man sträva efter typ grandfather, windforce etc. Visst det kommer komma content som PVP etc, men jag tror dom kommer tappa sjukt mycket spelare så som det är nu.

Och ännu värre när det kommer till att geara så kommer det utan tvekan bli så att alla tok bra och "ultimata" items kommer ligga på RMAH vilket är sjukt tråkigt för folk som inte vill köra pay2win.

Ska stå på diablofans att Blizzard verkar fundera på att PvP ska kosta pengar. Är jag förvånad? Inte ett jävla dugg. Ser de till att det kommer göra det, kan de fara åt helvete fullständigt, och de lär förlora de sista aktiva spelarna de har.

Verkar mer lockande att testa GW2, även Torchlight 2. Så kan Blizzard drunkna i sina pengar som de inte får in.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av skmzarn:

Ska stå på diablofans att Blizzard verkar fundera på att PvP ska kosta pengar. Är jag förvånad? Inte ett jävla dugg. Ser de till att det kommer göra det, kan de fara åt helvete fullständigt, och de lär förlora de sista aktiva spelarna de har.

Verkar mer lockande att testa GW2, även Torchlight 2. Så kan Blizzard drunkna i sina pengar som de inte får in.

Länk? Jag kan GARANTERA att PvP inte kommer att kosta pengar. Om det kostar pengar så är det bara att skicka meddelande till mig så betalar jag för alla som vill.

Permalänk
Medlem

Kört en bunte butcher runs i eftermiddags, och lade märke till att jag ständigt fick två rares av såväl jailern som butcher, tdigare har det varit bra många fler i de flesta fall. Utgår från att det är relaterat till hotfixen.

Undrar om något är vaj och det blivit låst på två rares av något skäl. Jag har rent usel MF, bortsett från 25% MF eller vad en star topaz i smäcken ger lever jag på valor buffsen. Någon med mer MF som har någon kommentar om detta, hur har det sett ut med dropraten för er?

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon146897:

Länk? Jag kan GARANTERA att PvP inte kommer att kosta pengar. Om det kostar pengar så är det bara att skicka meddelande till mig så betalar jag för alla som vill.

Jag har inte kikat närmare på det, för jag blev så förbannad när jag hörde om det. Tycker det låter otroligt att de ens skulle fundera på en sån sak. Särskilt som de redan förlorar massor av spelare. Detta skulle döda Diablo helt.

Men ska se om det finns någon sanning bakom detta och återkommer isf.

Av ren nyfikenhet, hur kan du garantera att detta inte sker?