Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

D3 var kan jag farma tome of jewelcrafting?

Permalänk
Avstängd

D3 var kan jag farma tome of jewelcrafting?

Tjena! undrar var man kan farma dom där dom droppar som mest.

Visa signatur

Black Ops 2 steam key säljes! (400kr via paypal)

Datan: Force GT120 | HDD 500GB | i7 3770K | SSD 120GB | ATI Radeon HD 4870 | 16GB | AX750 | Razer Deathadder | Razer Lycosa | BenQ 24".

Permalänk
Medlem

droppar de ens som mest någonstans? är väl bara att kötta på vanliga mobs.

Permalänk
Medlem

annars kan du ju farma efter andra prisvärda items och sedan sälja dom och köpa dina tomes på AH

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Medlem

Farma guld och köp dem på AH.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk

Ja dom är ju inte precis billiga satan vad dom har gått upp 1800gold/toj

Permalänk
Medlem

Tänkte just säga att de är billiga, men tycker du inte det så rekommenderas det att farma lätta mobs, dvs act 1 hell

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ultimatte:

Ja dom är ju inte precis billiga satan vad dom har gått upp 1800gold/toj

Är de så dyra hela tiden eller var det en kort spik i priset? Vad är det som driver upp det så högt? Används väl inte för något användbart knappt?

Permalänk
Medlem

Jo, det är väl bara att röja loss på något lämpligt ställe där det är tätt mellan mobsen. Nåt ställe i a1 lär ju vara slappast, annars är det ju väldigt tätt mellan mobsen den där korta snutten precis innan Azmodan i a3. Tänker på den där biten där det är en massa skorpioner.

Men som sagt, det enda användbara man kan ha dem till är väl att boosta sin jewelcrafter. Flawless square gems kostar ingenting på AH, om du inte kommit så långt att de droppar än, att hålla på och bygga gems med lägre kvalitet är dyrare än att köpa flawless square typ. För de användbara gemkvaliteerna är det tome of secrets som gäller.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Skrivet av Xizten:

Är de så dyra hela tiden eller var det en kort spik i priset? Vad är det som driver upp det så högt? Används väl inte för något användbart knappt?

Man använder dom för att uppgradera gems sedan det blev skit billigt att göra detta så har priset på ToJ gått upp brutalt eftersom man behöver 1ToJ/gem man combinar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Men som sagt, det enda användbara man kan ha dem till är väl att boosta sin jewelcrafter. Flawless square gems kostar ingenting på AH, om du inte kommit så långt att de droppar än, att hålla på och bygga gems med lägre kvalitet är dyrare än att köpa flawless square typ. För de användbara gemkvaliteerna är det tome of secrets som gäller.

Det jag menar, förvånar mig att det är ett så stort sug eftersom då det bara är en kort fas i spelet där man har använding av dom. Men är de så dyra kanske man ska dra på sig lite GF-gear och slakta lätta mobs på Hell för att samla lite guld.

Permalänk
Skrivet av Xizten:

Det jag menar, förvånar mig att det är ett så stort sug eftersom då det bara är en kort fas i spelet där man har använding av dom. Men är de så dyra kanske man ska dra på sig lite GF-gear och slakta lätta mobs på Hell för att samla lite guld.

Nej du använder dom hela tiden eftersom man kan uppgradera perfect/radiant/square gems till högre nivå med hjälp av dom och kostnaden för detta är jätte låg kan man få upp till Flawless square till typ ingen kostnad alls. så därför är dom dyra och eftertraktade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DotaPottan:

Nej du använder dom hela tiden eftersom man kan uppgradera perfect/radiant/square gems till högre nivå med hjälp av dom och kostnaden för detta är jätte låg kan man få upp till Flawless square till typ ingen kostnad alls. så därför är dom dyra och eftertraktade.

Hela tiden vet jag inte om man använder de dock, när du väl har chars i Inferno så droppar ju square och flawless square precis hela tiden, jag har slutat att ens plocka upp de då jag sitter på 100+ av varje färg.
På min HC char däremot så används de väldigt flitigt då jag fortfarande håller på i Hell.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Hela tiden vet jag inte om man använder de dock, när du väl har chars i Inferno så droppar ju square och flawless square precis hela tiden, jag har slutat att ens plocka upp de då jag sitter på 100+ av varje färg.
På min HC char däremot så används de väldigt flitigt då jag fortfarande håller på i Hell.

på SC har jag nog oxå väldigt många flawless även om jag just gjorde om alla mina amethysts till en flawless star;)

Nja på inferno droppar square och för att uppgradera dom behöver du ToJ så dom är alltid använda. men på HC just nu så har jag 2st radiant square emeralds och 1st amethyst men som sagt man behöver ju spara alla ToJ för att få upp så höga gems så fort som möjligt eftersom att square's droppar oftare än flawless square.

PS Min HC monk farmar act1 inferno. och mina ToJ börjar ta slut nu efter uppgradering av square'n

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Det jag menar, förvånar mig att det är ett så stort sug eftersom då det bara är en kort fas i spelet där man har använding av dom. Men är de så dyra kanske man ska dra på sig lite GF-gear och slakta lätta mobs på Hell för att samla lite guld.

Fast egentligen har du ju aldrig någon direkt användning av dem. Du vill ha så höga gems som möjligt, då det inte är nåt levelreq på dem. Flawless square får du för ett par tusen guld styck på AH, så det är knappast värt besväret att krångla med lägre gems.

Enda gången du behöver tome of jewelcrafting i realiteten är just när du ska levla craftern.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Använd inte tome of jewelcrafting för att göra gems, ska bara vara till att levla skiten med.

Flawless droppar i mängder i inferno act1 och enda jag bryr mig om att loota.
Allt lägre är junk, bättre att köpa gemsen på ah isåfall.

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Använd inte tome of jewelcrafting för att göra gems, ska bara vara till att levla skiten med.

Flawless droppar i mängder i inferno act1 och enda jag bryr mig om att loota.
Allt lägre är junk, bättre att köpa gemsen på ah isåfall.

mjo dom kostar typ 20k styck på HC så att plocka upp squares och sedan ha ToJ är mycket billigare än att köpa flawless

kan inte bara säga att det kostar 3k allt beror på vart du spelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DotaPottan:

mjo dom kostar typ 20k styck på HC så att plocka upp squares och sedan ha ToJ är mycket billigare än att köpa flawless

kan inte bara säga att det kostar 3k allt beror på vart du spelar.

Eftersom den löjligt absoluta majoriteten spelar SC så skrev jag det, då det stämmer.

Spelar han hc så ja sure.
Sen vettifan, droppar så löjligt många flawless i act1 inferno ändå, inget jag bryr mig om iaf.
Och vad är mest värt, farma act1 inferno elite packs eller backa och farma sketna tome of jewelcraft, elite pack vinner rätt mycket hands down

Permalänk
Medlem

ToJ droppar ju vartannat mob för mig lawl

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Hela tiden vet jag inte om man använder de dock, när du väl har chars i Inferno så droppar ju square och flawless square precis hela tiden, jag har slutat att ens plocka upp de då jag sitter på 100+ av varje färg.
På min HC char däremot så används de väldigt flitigt då jag fortfarande håller på i Hell.

För att göra en Radiant Star behöver du *243st flawless squares. Så det går åt en del om man ska göra ett fullt set med perfekta och en del använder sig då av lägre om dom saknar flawless squares.

*Kan ha fel på ett par stycken huvudräkningen falerar lite sista dagen på jobbet innan semestern

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoftPrn:

För att göra en Radiant Star behöver du *243st flawless squares. Så det går åt en del om man ska göra ett fullt set med perfekta och en del använder sig då av lägre om dom saknar flawless squares.

*Kan ha fel på ett par stycken huvudräkningen falerar lite sista dagen på jobbet innan semestern

http://diablo-3-gem-calculator.com/index.php
Flawless Square Gems 729 - -
Tomes of Secrets 1,631 - -
Crafting Gold Cost - - 15,400,000
Total Gold Cost 15,400,000

;> Knappt värt det med tanke på man kan köpa Radiant för 18-20 mil ;>

Permalänk

Nu är dom billiga!! haha

Permalänk

Enkelt sagt borde de följa priset på flawless square emeralds eftersom det är det klart högst prissatta gemet. För tillfället kostar en sådan drygt 8k på ah, med ett pris på 600g för en toj är helt plötsligt en square emerald värd 3700g vilket helt klart är värt tiden att plocka upp!

ps, jag är nöjd att jag lyckades sälja 1200 flawless square ruby @ 8600g stycket direkt efter patchen släpptes

Permalänk
Medlem

Det är rätt stor skillnad på värden mellan SC och HC så det borde man nog försöka skriva i alla sina inlägg. Vilket av lägena det gäller.
Själv lirar jag bara DH och farmar i dagsläget Act 2 Inf. Mina ToJ börjar ta slut eftersom jag plockat upp square hittils. Får se hur jag gör i fortsättningen. Kostar så himla mycket pengar att göra en Star och hittils har det varit mer effektivt att lägga pengarna på gear i AH (förutom amethyst för hjälmen) men nu börjar man få såpass bra gear att bättre gems ter sig som nästa steg i uppgraderingssvängarna.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch