Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Extern hårddisk segar ner datorn och datorn hittar inte den..

Permalänk
Medlem

Extern hårddisk segar ner datorn och datorn hittar inte den..

Lämnade in min 2 TB WD hårddisk in på reparation då datorn ej ville hitta den.

Stoppade in den nu efter 2 månader och det funkade, däremot så var allt segt.. Jag prövade att starta om datorn och då stog det "NTLDR is missing" - då prövade jag att dra ut hårddisken och starta om, det funkade, då funkade Windows XP helt perfekt.

Då prövade jag att stoppa in hårddisken igen, datorn segades ner fruktansvärt mycket och den hittade inte alls hårddisken - IGEN.

Den är inkopplad till en USB 2.0 kontakt och har även en strömkontakt så den får ström och den låter och allt. Lysen blinkar osv. men den vill ju inte hittas.

Hjälp fort!

Visa signatur

Fractal Design Focus G Mini Black // MSI H310M PRO-VD // Intel Core i5 8400 2.8GHZ 9MB // Gigabyte GeForce GTX1050Ti WF OC 4GB // Corsair 8GB (2x4GB) DDR4 2666MHz // Toshiba OCZ TR200 240GB SSD

Permalänk
Medlem

hårddisken är sönder

Visa signatur

[I]YouTube.Com/WalkthroughHeroes[/I]

Permalänk
Medlem
Skrivet av VincHeee:

hårddisken är sönder

Precis efter den varit inne på lagning?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Focus G Mini Black // MSI H310M PRO-VD // Intel Core i5 8400 2.8GHZ 9MB // Gigabyte GeForce GTX1050Ti WF OC 4GB // Corsair 8GB (2x4GB) DDR4 2666MHz // Toshiba OCZ TR200 240GB SSD

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem

Nu hittar alla datorer hårddisken, men däremot hittar den inte att det är en partition på den.

Har ej en diskettstation.

Visa signatur

Fractal Design Focus G Mini Black // MSI H310M PRO-VD // Intel Core i5 8400 2.8GHZ 9MB // Gigabyte GeForce GTX1050Ti WF OC 4GB // Corsair 8GB (2x4GB) DDR4 2666MHz // Toshiba OCZ TR200 240GB SSD