Kan man få tbx ett item jag såld på ah?

Permalänk
Medlem

Fyfan vad surt det känns att de se de på AH...Har skickat ticket angående ticket men jag hoppas inte på nåt.

Permalänk
Medlem

Hur skulle det vara om blizz gav tillbaka items som man sålde på ah?
Det skulle ju logiskt sätt verkligen inte fungera på något sätt, hade det fungerat hade diablo3 varit verkligen meningslöst spel.

Inte för alla miljontals AH bottar gör det mindre värdelöst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rojpen:

det jag inte kan förstå är hu kan ni VETA att nånting är värt 100milj eller 10k? menar det är ju bara nån dum fan som satt ett skyhögt pris på en sak sen har nån annan bara följt efter för att dom är penga kåta.. menar hadde ingen börjat ta miljoner för en lvl63 yber sak utan istället tagit 150k för den så hadde ju aldrig priserna gått upp så som dom är nu.. dvs totalt overkliga..

Som i verkligenheten inflation.
Lika logiskt i våran verklighet som det är i ett spel som baseras runt en valuta.

Permalänk
Medlem

finns inget item som är värlt 50m ... hur kan du vara så snål, det är redan fett över pris..

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av oi-bastard:

finns inget item som är värlt 50m ... hur kan du vara så snål, det är redan fett över pris..

Såna kommentarer kan du väl ändå hålla för dig själv?

Och nej, det är inte överpris, inte på långa vägar.

Permalänk
Medlem

Sålt är sålt kommer aldrig mera tillbaka

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av oi-bastard:

Aha därför folk köper vapen för 300+++ mil.
Eller 250+++++ euro.

Permalänk
Medlem

Alltså jag blir ärligt talat chockad över hur korkade folk är om man nu får uttrycka sig så. Hur vet man hur mycket en sak har värde i riktiga livet då? Tid är pengar! Att få ett riktigt bra item är svårt, det tar mycket farmande att få det. Men sen finns de som lottar men det är en annan femma.

Permalänk
Medlem

Korkade bara för det är logiskt att man inte ska kunna få tillbaka items man sålt?
Och såklart pratar folk item värde med hur mycket dom är värda i guld eller riktiga pengar, att börja prata om hur mycket ett item är värt personligen för en är knappast något folk går in på av självklar anledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Korkade bara för det är logiskt att man inte ska kunna få tillbaka items man sålt?
Och såklart pratar folk item värde med hur mycket dom är värda i guld eller riktiga pengar, att börja prata om hur mycket ett item är värt personligen för en är knappast något folk går in på av självklar anledning.

Det jag syftade på är att folk inte verkar tro att det går att sälja saker för 250 euro och 50m+

Permalänk
Medlem

Angående höga priser så finns det saker som säljer för ~500M och kanske högre? Har tex sett ett vapen säljas för 500M.
Vapen är ett sånt item folk lägger mkt pengar på, så ett nästan perfekt rollat vapen drar in pengar. amu/ring kan även ha sjuka priser och folk köper för att dom har råd och det kanske endast finns 1/några lika bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falt:

Angående höga priser så finns det saker som säljer för ~500M och kanske högre? Har tex sett ett vapen säljas för 500M.
Vapen är ett sånt item folk lägger mkt pengar på, så ett nästan perfekt rollat vapen drar in pengar. amu/ring kan även ha sjuka priser och folk köper för att dom har råd och det kanske endast finns 1/några lika bra.

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Bra jobbat. Frågan är hur man lyckats sälja shoulders som är värda 50m för 50k?
lite fail.

Han kanske frågade någon vad dom var värda och idioten svarade 50kk, vilket självklart ses som en felskrivning av 50k.

En möjlighet iaf.

Permalänk
Skrivet av SueCia:

Han kanske frågade någon vad dom var värda och idioten svarade 50kk, vilket självklart ses som en felskrivning av 50k.

En möjlighet iaf.

mjo finns fan inget som heter 50kk liksom det är ju 50 okej eftersom kk = okej etc

Permalänk
Medlem
Skrivet av DotaPottan:

mjo finns fan inget som heter 50kk liksom det är ju 50 okej eftersom kk = okej etc

Jo, det gör det.

50kk = 50 000 000.
k = 1000
k*k = 1000*1000 = 1 000 000

Kan ju ha fel i hur de räknar. Men något sånt här är det. Tycker det är ren idioti, när det är smidigare att skriva 50k, 500k, 5m, 50m.

Detta är ett begrepp som amerikanerna använder mer och mer numera. Börjar bli ganska vanligt.

Permalänk
Skrivet av skmzarn:

Jo, det gör det.

50kk = 50 000 000.
k = 1000

Kan ju ha fel i hur de räknar. Men något sånt här är det. Tycker det är ren idioti, när det är smidigare att skriva 50k, 500k, 5m, 50m.

Detta är ett begrepp som amerikanerna använder mer och mer numera. Börjar bli ganska vanligt.

MM och bara för att amerikaner använder det så måste vi i europa oxå göra det. TOTAL IDIOTI eftersom det finns en acronym för Miljon redan då skriver man inte "kk" utan "M" eftersom det är den acronymen samma som att man inte skriver "DLDL" istället för "CL"det skulle ju uppfattas som korkat

Permalänk
Medlem
Skrivet av DotaPottan:

MM och bara för att amerikaner använder det så måste vi i europa oxå göra det. TOTAL IDIOTI eftersom det finns en acronym för Miljon redan då skriver man inte "kk" utan "M" eftersom det är den acronymen samma som att man inte skriver "DLDL" istället för "CL"det skulle ju uppfattas som korkat

Klart det är idioti, men de gillar väl vara lite speciella och egna av sig. Mest sånt här på d2jsp. De som bottar som galningar och sitter på flera hundra miljoner måste låta lite tuffa och unika för de handlar bara i miljonklassen. Likadant med att de använder sig av IGG, FG, t4t, en jäkla massa uttryck och förkortningar osv mer än någon annan gör någon annanstans. Menar inte att det är något fel i att göra det, de gör väl som de vill.

Det fungerar ju såhär med allt möjligt genom internet. RTFM, TL;DR, LMFAO, osv.
Jag ser det ganska löjligt. Bara att skriva "lol" ser jag uttryckslöst och tråkigt, främst för att småungar har förstört begreppen totalt och fått dem att se löjliga ut genom åren. Men det är min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

En möjlighet iaf.

Nixpix, jag blandade ihop de med ett par andra i stashen. Ett annat par shoulders ilvl 63 och då har de ju samma bild och då var jag helt enkelt lite för snabb för att hinna kolla att jag valde rätt sen efter det startade jag en act 2 farm och efter den insåg jag vad jag åstadkommit.

Permalänk
Medlem

Kan ju också säga att dom flesta på trade forum skriver kk, störigt ja maybe men det är väldigt vanligt och normalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skmzarn:

Jo, det gör det.

50kk = 50 000 000.
k = 1000

Att skriva kk istället för m som förkortning av miljon är som att gå tillbaka till det romerska räkningssystemet. Och alla vet väl hur korkat det var...

Permalänk
Proffsmobbare

Värde är den högsta summan som en köpare är villig att betala för något. Värde är inget annat.

Sluta skriva att saker inte är värda si och så, det är inget ni har varken vetskap eller kontroll över..

Permalänk
Skrivet av Laine:

Värde är den högsta summan som en köpare är villig att betala för något. Värde är inget annat.

Sluta skriva att saker inte är värda si och så, det är inget ni har varken vetskap eller kontroll över..

Hur gör jag om jag vill betala 10k där minimi bid är 1m?

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av Pussmunnen:

Hur gör jag om jag vill betala 10k där minimi bid är 1m?

Hur kan du inte greppa konceptet bakom värde?

Om ditt bud på 10k är det högsta budet som finns så är värdet också 10k. Kommer någon och köper den för 1m när du anser att 10k var vad du skulle kunna lägga för den så var den uppenbarligen fortfarande värd 1m just vid det tillfället.

Vad du själv värderar den till reflekterar inte dess faktiska värde.

Något är värt vad någon är dum nog att betala för det. Svårare än så är det inte.

Permalänk
Medlem

önskar jag hade fyndat dessa!

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av Laine:

Hur kan du inte greppa konceptet bakom värde?

Om ditt bud på 10k är det högsta budet som finns så är värdet också 10k. Kommer någon och köper den för 1m när du anser att 10k var vad du skulle kunna lägga för den så var den uppenbarligen fortfarande värd 1m just vid det tillfället.

Vad du själv värderar den till reflekterar inte dess faktiska värde.

Något är värt vad någon är dum nog att betala för det. Svårare än så är det inte.

Fattar inte.

Permalänk
Avstängd

Det är bara ett spel och du har inte förlorat pengar på riktigt, shit happens, bara att leva med det med ett leende och spela vidare

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Det är bara ett spel och du har inte förlorat pengar på riktigt, shit happens, bara att leva med det med ett leende och spela vidare

Aja det gör nu hittade 6 prop gloves recept för en timme sen så jag ska nog inte klaga

Permalänk
Avstängd

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you