Permalänk
Medlem
Skrivet av ninjamopeden:

Varför ska man ha något high-end till AMD, för i mina ögon är det ren budget.

Jag vill dock också veta...

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

7970 lightning garanti

Hej,

Har nyligen skaffat ett 7970 lightning och har tänkt börja överklocka med det. Det är ju ett kort som är byggt för överklockning och min fråga är då om garantin fortfarande gäller om man har överklockat kortet? Kan det va så att garantin gäller så länge som man inte har rört BIOS switchen på kortet?

Med vänliga hälsningar Techg15

Permalänk
Föredetting

Vad gäller high-end-kort till AMD är bekymret efterfrågan främst. Den är för låg för att det ska vara lönsamt att producera sådana moderkort, dessvärre.

Skrivet av techg15:

Hej,

Har nyligen skaffat ett 7970 lightning och har tänkt börja överklocka med det. Det är ju ett kort som är byggt för överklockning och min fråga är då om garantin fortfarande gäller om man har överklockat kortet? Kan det va så att garantin gäller så länge som man inte har rört BIOS switchen på kortet?

Med vänliga hälsningar Techg15

Grafikkortet får du överklocka bäst du vill, det är mer eller mindre omöjligt att peka ut att skador uppstår till följd av överklockning. Praktiskt taget förbjuder garantin hårdvarumoddar, och just sådana behöver du aldrig utföra med Lightning-kort. Det finns heller inget sätt att se vilket BIOS som använts och när, så klocka på utan att oroa dig du.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Tack för ditt snabba svar! Nu kan jag överklocka i lugn och ro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Hört talas om reklamation?

Ja, reklamerat det första, sen har latheten kommit ivägen.

Permalänk
Medlem

På tal om 680 lightning igen, kommer det komma en 4GB variant av den?

Permalänk
Föredetting

Ingenting planerat i nuläget vad jag kan kommentera. Men det kom ett Lightning Extreme Edition på GTX 580, så man ska inte säga att det är omöjligt.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Bios uppdateringen till corsairs tangentbord funkar den till qpad också?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag flashade mitt bios utan problem. Dock kvarstår problemet med att BF3 crashar...

Några idéer?

Skrivet av bosis1:

Bios uppdateringen till corsairs tangentbord funkar den till qpad också?

Skickades från m.sweclockers.com

Nu har du nog skrivit på helt fel forumdel.

Permalänk
Medlem

varför det jag har msi moderkort. Men mitt nya moderkort funkade mitt qpad tangentbord direkt så behöver inte uppdatera bios ändå

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Burks:

Jag flashade mitt bios utan problem. Dock kvarstår problemet med att BF3 crashar...

Knepigt med BF3, det är ett ganska utspritt problem av vad jag har sett. Jag ska höra efter och se om vi har någon huskur internt.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Knepigt med BF3, det är ett ganska utspritt problem av vad jag har sett. Jag ska höra efter och se om vi har någon huskur internt.

Fick svar i en annan tråd och nu fungerar bf3 flfritt

Citat:

It is your window 7 32 nagging you and yep there is a fix

Windows 7/Windows Vista * In Windows 7/Vista go to Start menu. Go to Accessories. Locate the command prompt shortcut and hover mouse over it. Right Click on the shortcut then select Run as Administrator. * In the command prompt type this exactly:

bcdedit /set increaseuserva 2500 or 3000

Then hit enter. * Make sure you get a message back confirming the change was made. To verify the entry is there you can type just bcdedit, hit enter, and you should see the entry now listed. * Then close the command prompt. You just told Vista to increase user virtual address (userva) space to 2500MB. * Changes take effect on reboot. Now reboot the PC because Windows needs to set the userva at 2500 which only happens after startup.

If you skip any step it will not work. When you have rebooted you should be good to go. Run the game as normal with the original game shortcut.

TO UNDO THE CHANGES Open command prompt as administrator and type: bcdedit /deletevalue increaseuserva. That deletes the entry. Reboot and you are back to normal.

http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=232322

Permalänk

När kommer MSI ge70 med Gtx660 till sverige?Är sjukt sugen på en MSI ge70. men vill såklart veta när den kommer med gtx660m innan man köper något

Permalänk
Föredetting

GE70 är på ingång inom någon vecka. Dock ingen info om modeller med GTX 660M i nuläget.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk

Jag har ett Z77A-S01 och undrar lite vilken BIOS det är som gäller.

Den svenska MSI siten http://se.msi.com/product/mb/Z77A-S01.html#/?div=BIOS listar både 7758 och 7759 men MSI Live Update hittar 7752 (samma som Z77A-G45)

Kortet finns inte med på den Globala MSI sidan, vilken BIOS är det som gäller eller fungerar alla tre? I så fall vilken är att föredra?

Permalänk
Föredetting

Z77A-S01 är en liten specialare som inte finns tillgänglig globalt, varför det inte finns med på den globala sidan. Det är baserat på Z77A-G45, varför Live Update hittar BIOS till det, men generellt rekommenderar vi att man kör BIOS du tar från länken du hittar, alltså det senaste därifrån.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Skrivet av Meantek:

Z77A-S01 är en liten specialare som inte finns tillgänglig globalt, varför det inte finns med på den globala sidan. Det är baserat på Z77A-G45, varför Live Update hittar BIOS till det, men generellt rekommenderar vi att man kör BIOS du tar från länken du hittar, alltså det senaste därifrån.

Det jag försöker säga är att ni har olika BIOS på sidan för Z77A-S01 (se urklippet från sidan nedan) 7758 verkar vara Z77A-G43 och 7759 verkar vara Z77MA-G45. Och så hittar Live Uppdate BIOS till Z77A-G45, Fungerar alla tre till Z77A-S01?

_____________________________________
Description - Improved memory compatibility.
- Support D-Link DWA-556 LAN card.
- Support Rocket RAID 620X1 GEN2 card.

Version 1.3
Type AMI BIOS Release Date 2012-04-02
Download 7759v13.zip File Size 5.43 MB
Note N/A

_____________________________________
Description - Update CPU Micro Code.
- Improved VGA PCI-E card compatibility.
- Improved memory compatibility.
- Support D-Link DWA-556 LAN card.
- Support Rocket RAID 620X1 GEN2 card.
- Support Korea "Shimian" LCD monitor.

Version 2.2
Type AMI BIOS Release Date 2012-04-02
Download 7758v22.zip File Size 5.53 MB
____________________________________

Permalänk
Föredetting

Kollade upp det här mer exakt med våra BIOS-gubbar, det visar sig att Live Update har rätt trots allt. Det som ska användas är BIOS E7752IMS.2xx för Z77A-S01, de övriga kommer plockas bort från hemsidan så snart som möjligt.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett Z77A-S01 och kan inte installera något program från cd-skivan eller från er hemsida (drivrutinerna gick bra). Får ett error hela tiden.

"Runtime error (at -1:0):
Cannot Import FINDWINDOWBYWINDOWNAME"

Permalänk
Medlem

Vet inte om du kan svara på detta Meantek men känns som det är värt ett försök..

Jag fick ett MSI Big Bang X-power med socket 1366 på RMA för något år sedan då mitt MSI Eclipse gav upp.. Har en i7 920 C0 processor i det. Nu på senare tid har jag börjat intressera mig mer för överclockning men har fastnat då datorn inte ens bootar upp så for jag sätter bclk på högre än 189 med 21/19 multipel.. och 188 på 20 multipel..
Får bara fel medelande direkt vid uppstart med MSI skärmen som säger att OVerclocking failed.. mm...

Min fråga är om detta kan vara BIOS relaterat? Kör v1.3 på BIOS men ligger i tankarna om en BIOS updatering skulle kunna lösa detta problem?

Tacksam för svar.

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Tuggis:

Jag köpte ett Z77A-S01 och kan inte installera något program från cd-skivan eller från er hemsida (drivrutinerna gick bra). Får ett error hela tiden.

"Runtime error (at -1:0):
Cannot Import FINDWINDOWBYWINDOWNAME"

Vilket operativsystem kör du? Kör du installern som administratör? Får du samma fel med alla program, oavsett om det är från skivan eller hemsidan alltså?

Skrivet av Hjulstad:

Vet inte om du kan svara på detta Meantek men känns som det är värt ett försök..

Jag fick ett MSI Big Bang X-power med socket 1366 på RMA för något år sedan då mitt MSI Eclipse gav upp.. Har en i7 920 C0 processor i det. Nu på senare tid har jag börjat intressera mig mer för överclockning men har fastnat då datorn inte ens bootar upp så for jag sätter bclk på högre än 189 med 21/19 multipel.. och 188 på 20 multipel..
Får bara fel medelande direkt vid uppstart med MSI skärmen som säger att OVerclocking failed.. mm...

Min fråga är om detta kan vara BIOS relaterat? Kör v1.3 på BIOS men ligger i tankarna om en BIOS updatering skulle kunna lösa detta problem?

Tacksam för svar.

Ett nytt BIOS kan absolut hjälpa till, men om du inte har pillat med Uncore-frekvensen är det förmodligen den som blir för hög, den ökar nämligen med BCLK. Den ställer du med Uncore Ratio-alternativet (om den nu är ställbar med en 920, jag tar det här ur minnet och lekte bara med Extreme-CPU:er för S1366 själv), annars kan du testa att höja QPI-spänningen marginellt och se om det hjälper.

BIOS 1.6 är annars tillgängligt här: http://www.msi.com/product/mb/Big-Bang-XPower.html#/?div=BIOS

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Ett nytt BIOS kan absolut hjälpa till, men om du inte har pillat med Uncore-frekvensen är det förmodligen den som blir för hög, den ökar nämligen med BCLK. Den ställer du med Uncore Ratio-alternativet (om den nu är ställbar med en 920, jag tar det här ur minnet och lekte bara med Extreme-CPU:er för S1366 själv), annars kan du testa att höja QPI-spänningen marginellt och se om det hjälper.

BIOS 1.6 är annars tillgängligt här: http://www.msi.com/product/mb/Big-Bang-XPower.html#/?div=BIOS

Tack för det snabba svaret... SKall testa detta så fort jag kan, återkommer givetvis efter jag har testat

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem

Hejsan
Har just köpt mig ett MSI GEFORCE GTX 670 Power Edition och undrar bara om det finns en backplate att beställa till detta kortet?

Mvh Danne

Permalänk
Föredetting

Vi har dessvärre inga backplates som vi säljer löst. Lightningkorten kommer dock utrustade med det som standard.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Fick flashat till BIOS v1.6 .. Kan fortfarande inte komma över bclk 189.. Har testat det du sa och försökt hitta en lösning överallt.. Tack för svaret och tipset ändå..

Om du kommer på något annat som kan hjälpa så hojta till bara

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Föredetting

Som sagt, det var ett tag sedan jag pillade med XPower, men de klarar en bit över 220MHz BCLK om man bara har rätt inställningar. Problemet är ju att minnas det, så i det här fallet får jag dessvärre vara tråkig och säga att jag inte riktigt kan hjälpa till, då vi inte direkt har support på överklockning som sådan heller. Jag hjälper dock till så gott jag kan för alla som frågar, det lovar jag.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Vilket operativsystem kör du? Kör du installern som administratör? Får du samma fel med alla program, oavsett om det är från skivan eller hemsidan alltså?

Kör Windows 7 64bitars. Får samma fel med alla program, både på skiva och från hemsidan. Har provat att köra som Administratör.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Tuggis:

Kör Windows 7 64bitars. Får samma fel med alla program, både på skiva och från hemsidan. Har provat att köra som Administratör.

Tar det här med teknikerna under morgondagen, tack för feedbacken såhär långt.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Som sagt, det var ett tag sedan jag pillade med XPower, men de klarar en bit över 220MHz BCLK om man bara har rätt inställningar. Problemet är ju att minnas det, så i det här fallet får jag dessvärre vara tråkig och säga att jag inte riktigt kan hjälpa till, då vi inte direkt har support på överklockning som sådan heller. Jag hjälper dock till så gott jag kan för alla som frågar, det lovar jag.

Förstår detta tack för hjälpen och det trevliga bemötandet! Nu växte MSI mer i mina ögon! Får helt enkelt fortsätta testa och försöka hitta någon som nått +4ghz med en C0 och ett Xpower )

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem

Hej!
För snart 2 år sedan köpte jag ett MSI 470GTX har inte haft några problem med det förren aldeles nyligen.
Kortet började haverera för snart en vecka sedan genom att frysa datorn och visa slumpesiga färgfel och slutligen stänga ner datorn/kräva en manuel omstart. Detta förekom först vid mer grafik krävande applikationer med efter att problemet uppstod ett par gånger räcker det med att man kom in i Windows så började problemet uppstå igen.
Ominstallerade alla drivrutiner rengjorde chassi och kortet men inget hjälpte. Fixade fram ett äldre Nvidia kort som jag hade tillgängligt och testade att köra med det, inga problem. Jag testade även mitt 470 på en annan dator och problemet uppstod även där så jag kan bara dra slutsatsen att det är kortet som det är problem med.

Jag har inte rört någon frabriks inställning på kortet så allt är standard. Temperaturern på kortet har aldrig överstiget 93-95 grader C enligt mina observationer vilket är långt under maxgränsen 105 grader C.

Jag skickade iväg en "fråga" via er MSI Member sektion på er globala hemsida och väntar fortfarande svar så jag tänkte även fråga här då man får svar direkt här.

Så det jag undrar är om det först är möjligt att ta ut garantin på mitt 470 och få den lagad eller ersatt och sedan hur jag ska gå till väga för att göra det.

Vidare så är er officela hemsida hemskt dålig när det kommer till information om just garanti, ersättning och hur man kan nå er så lite mer information där hade uppskattats.

Tack på förhand
Victor