EA bekräftar Battlefield 4 Beta hösten 2013

Permalänk
Medlem

Battlefield 4 ska bli det bästa BF spelet någonsin för oss alla tycker jag!

Eftersom att BF2 börjar med en 2'a och dubblar man blir det BF4.

Det här är Önskemål till spelet lite gamla saker samt egna idéer!
* Samma Squadsystem som BF2 med 6st medlemmar och en Squadleader samt Commander Mode!
* Det här med att sikta och spotta fienden ska fan komma tillbaka som BF2 hade samt att det finns Text med! Ropa på Medic, be om Ammunition.
* Ingen Webbsida att Söka servrar i Snälla!! InGame helst!
* MEC ska fan vara med, tröttnat på Ryssar!
* Många Kartor både enorma, stora, mellan och små!
* Man creatar eget/egna konton och inte kopplar sitt Origin konto som konto helt till spelet.
* 48 spelare per lag (Var det inte det som BF3 skulle ha vad jag hade hört) annars 64 är det bästa alternativet dock.
* Flera olika Arméer som England, Tyskland, Kina och Japan. Okej Ryssar då.
* Inga olika Lag gränser! Jag märker på BF3 att lag har olika gränser så att man inte kommer in i basen.
* Samma Ranking system som BF2 fast med längre livslängd, med svårare uppgifter till Medaljer, Märken och Badges i brons, silver och Guld.
* Förstörbara miljöer, tänk er som Worms fast med Frostbite 3.
* Inte lika tung fysik som BF3/Bad Company 2.
* Ingen Prestige!!! Det ska vara från private till General eller Supreme Commander.

Får be till gud att DICE läser det här!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av thexps:

Orka bara läsa första sidan med kommentarer, fy fan va människor är negativa..... Aldrig nöjda oavsett vad. Tröttsamt.

Skickades från m.sweclockers.com

Man är väl trött på att behöva punga ut pengar varje år på samma spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Svenska militären... jag har inte sagt nåt om "svenska" militären... xD o tyvärr jag har ingen källa... de enda ja kan säga är att ja läste om att militären börjat använda BF3 för att träna sina förmågor i t.ex krig

Det tror jag är rent skitsnack, helt ärligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Man är väl trött på att behöva punga ut pengar varje år på samma spel.

Ingen tvingar någon, det går hur bra som helst att spela gamla spel titlar.
Och det är inte en bil vi snackar, det handlar om ett par hundralappar om året

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag kommer att hålla mig till trean ett bra tag till. Jag ser ingen direkt anledning att skaffa fyran i dagsläget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davidolw:

Det som skall fixas är alla de små buggar som förstör hela känslan.
* Rex texturer vid reload fungerar inte.
* Många texturer från byggnader svävar i luften.
* Ecm jammer för jet flygplan fungerar ej.
* Man blir revivad med respawnrutan mitt på skärmen fast man lever.
* Matchmaking systemet har många brister.
* När man reparerar sin reactive armor på tanks/IFVs så syns det inte alltid på "reactive overview" saken inne i tanken.
* Det konstiga lagget som gör att man blir skjuten bakom skydd trots att man har låg ping.
* Man kan inte hosta en egen hemma server utan måste pröjsa ett licenserat företag.
* Om man byter vapen i sitt fordon i 3rd person view så ändras det till 1st person view.
* Det går inte att reviva personer ibland, detta kan vara avgörande i squad rush när man endast har 20 tickets.
* Det finns ingen "spawnview" där man kan växla mellan alla spelare, och på så sätt streama och kommentera matchen.
Där här du några saker som bör fixas innan man börjar fila på ett nytt spel, många av dessa buggar har funnits sedan release av spelet och finns fortfarande.
Se denna tråden för fler buggar http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1118681-dags...

Hälften av de sakerna är inte ens buggar utan bara saker som du inte gillar eller tycker borde finnas.

Spawnrutan blir bara när man spelar på servrar som har väldigt kort respawntid och någon revivar dig precis när du trycker på spawn. Kör man på servrar med vanlig respawn timer finns inte det här problemet.

Matchmakingsystemet fungerar precis så som de vill att det ska göra. Använder filtret man har ställt in och joinar första bästa server.
"Det konstiga lagget" är helt enkelt att han som skjuter mot dig har högre ping än du och för honom hade du inte tagit skydd än. Det gör ingen som helt skillnad eftersom du också hoppar fram från ditt förra skydd lite tidigare för honom så han hade exakt lika lång tid på sig att skjuta dig som han skulle ha haft om ni hade samma ping.

Att man inte kan hosta en server själv är inte en bugg utan bara hur de har valt att göra. Troligen för att servrar för 64 spelare kan vara rätt så tunga att driva. Skulle alla kunna hosta sin egen skulle det finnas en massa servrar som laggar, servrar skulle gå upp och ner hela tiden eller så skulle man behöva vänta på ny host hela tiden som man behöver i cod.

Att det ändrar view när man byter vapen i ett fordon är inte heller en bug utan bara så de har valt att designa spelet.

Något sätt att spectatea eller något form av battlerecorder är också något som helt enkelt inte finns. Inte särskilt konstigt då esport knappast är i fokus i bf3. Jag har dock hört att de tänker införa det i någon av de kommande expansionerna.

Jag håller med om att det finns buggar, såklart. Det finns det i alla spel. Men du verkar inte riktigt veta skillnaden mellan bug och saker som inte finns och inte är tänkta att finnas och saker som du gärna skulle ha sett i spelet. Skulle det gå att göra egna servrar men det var något fel som gjorde att det för stunden inte gick, då skulle det varit en bug. Nu är det bara så att dice valde att inte ge folk möjligheten till det eftersom de tror att spelupplevelsen blir bättre utan det. Sen är det upp till var och en att hålla med eller inte.

EDIT::

Skrivet av PerZerk:

Jag kommer att hålla mig till trean ett bra tag till. Jag ser ingen direkt anledning att skaffa fyran i dagsläget.

Det går inte att skaffa det än heller eftersom release är om 1.5-2 år Jag håller dock med dig, jag har inte tröttnat på bf3 än

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

nån som vet bf4 spec?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghost93:

nån som vet bf4 spec?

De vet med största sannolikhet DICE inte själva heller.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av thexps:

Ingen tvingar någon, det går hur bra som helst att spela gamla spel titlar.
Och det är inte en bil vi snackar, det handlar om ett par hundralappar om året

Skickades från m.sweclockers.com

..antar att de inte stör dig det minsta om de väljer att stänga sin onlinetjänst?

Skrivet av _NsMs_:

Hälften av de sakerna är inte ens buggar utan bara saker som du inte gillar eller tycker borde finnas.
Spawnrutan blir bara när man spelar på servrar som har väldigt kort respawntid och någon revivar dig precis när du trycker på spawn. Kör man på servrar med vanlig respawn timer finns inte det här problemet.

Matchmakingsystemet fungerar precis så som de vill att det ska göra. Använder filtret man har ställt in och joinar första bästa server.
"Det konstiga lagget" är helt enkelt att han som skjuter mot dig har högre ping än du och för honom hade du inte tagit skydd än. Det gör ingen som helt skillnad eftersom du också hoppar fram från ditt förra skydd lite tidigare för honom så han hade exakt lika lång tid på sig att skjuta dig som han skulle ha haft om ni hade samma ping.

Att man inte kan hosta en server själv är inte en bugg utan bara hur de har valt att göra. Troligen för att servrar för 64 spelare kan vara rätt så tunga att driva. Skulle alla kunna hosta sin egen skulle det finnas en massa servrar som laggar, servrar skulle gå upp och ner hela tiden eller så skulle man behöva vänta på ny host hela tiden som man behöver i cod.

Att det ändrar view när man byter vapen i ett fordon är inte heller en bug utan bara så de har valt att designa spelet.

Något sätt att spectatea eller något form av battlerecorder är också något som helt enkelt inte finns. Inte särskilt konstigt då esport knappast är i fokus i bf3. Jag har dock hört att de tänker införa det i någon av de kommande expansionerna.

Jag håller med om att det finns buggar, såklart. Det finns det i alla spel. Men du verkar inte riktigt veta skillnaden mellan bug och saker som inte finns och inte är tänkta att finnas och saker som du gärna skulle ha sett i spelet. Skulle det gå att göra egna servrar men det var något fel som gjorde att det för stunden inte gick, då skulle det varit en bug. Nu är det bara så att dice valde att inte ge folk möjligheten till det eftersom de tror att spelupplevelsen blir bättre utan det. Sen är det upp till var och en att hålla med eller inte.

EDIT::

Det går inte att skaffa det än heller eftersom release är om 1.5-2 år Jag håller dock med dig, jag har inte tröttnat på bf3 än

..att bli skjuten genom tre meter betong eller ett normalstort berg är väl ändå en bug eller också har folk blivit proffs på att haxxa.

Skrivet av Ghost93:

nån som vet bf4 spec?

..en ny femtontusenkronors dator?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Battlefield 4 ska bli det bästa BF spelet någonsin för oss alla tycker jag!

Eftersom att BF2 börjar med en 2'a och dubblar man blir det BF4.

Det här är Önskemål till spelet lite gamla saker samt egna idéer!
* Samma Squadsystem som BF2 med 6st medlemmar och en Squadleader samt Commander Mode!
* Det här med att sikta och spotta fienden ska fan komma tillbaka som BF2 hade samt att det finns Text med! Ropa på Medic, be om Ammunition.
* Ingen Webbsida att Söka servrar i Snälla!! InGame helst!
* MEC ska fan vara med, tröttnat på Ryssar!
* Många Kartor både enorma, stora, mellan och små!
* Man creatar eget/egna konton och inte kopplar sitt Origin konto som konto helt till spelet.
* 48 spelare per lag (Var det inte det som BF3 skulle ha vad jag hade hört) annars 64 är det bästa alternativet dock.
* Flera olika Arméer som England, Tyskland, Kina och Japan. Okej Ryssar då.
* Inga olika Lag gränser! Jag märker på BF3 att lag har olika gränser så att man inte kommer in i basen.
* Samma Ranking system som BF2 fast med längre livslängd, med svårare uppgifter till Medaljer, Märken och Badges i brons, silver och Guld.
* Förstörbara miljöer, tänk er som Worms fast med Frostbite 3.
* Inte lika tung fysik som BF3/Bad Company 2.
* Ingen Prestige!!! Det ska vara från private till General eller Supreme Commander.

Får be till gud att DICE läser det här!

Lite tveksam till vissa av dessa förslagen. Vad är det för fel på att använda server browser i webbläsaren tillexempel? Det går bra mycket snabbare än att starta spelet och sedan därifrån välja server. Det är minst ett extra steg till att komma in i spelet med ingame browser.

Vad menar du med "Inte lika tung fysik som BF3/Bad Company 2"? Ingen av de spelen har någon vidare fysik att tala om. All destruction är skriptad, husen kollapsar alltid likadant. Jag skulle personligen hellre se att de jobbar mer på att göra all destuction helt fysik baserad istället så man får mer realistik destruction.

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Skrivet av FribBe:

DayZ är en mod men den gör om hela spelet. Varför är inte en mod ett spel? Det är något man spelar, alltså ett spel.

Well, kan inte riktigt hålla med där. Ett spel är ett spel, och en mod är en mod (aka MODIFIKATION).
D.v.s, du spelar spelet (arma 2), men kan ha lagt till några filer för att modifiera spelet. (I detta fallet, för att få fram spelmodifikationen DayZ)

Så jo, DayZ är ett mod, INTE ett eget spel.

Visa signatur

I7 4790K @ 4.0GHz | GTX 780Ti | Corsair TX 750W/ 80+ | 8GB DDR3 1600MHz | NZXT H440W | Corsair K70 Cherry Red | Corsair Vengance 2100 | Mionix Naos 7000 | Sennheiser HD 558 | Asus Xonar D2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

..antar att de inte stör dig det minsta om de väljer att stänga sin onlinetjänst?
Hehe jo det försvårar en del
Men det brukar inte hända första året direkt, det dröjer oftast flertalet åt.och då är de ju dags för förnyelser ändå

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moriquende:

Vill bara klargöra att du citerar detta: (Så andra fattar)

nämn ETT spel med bättre spelupplevelse... och ditt svar är ju då BF2!

Visst är BF2 ett väldigt bra spel, som håller än idag (även jag spelar det emellanåt)
Men, BF2 har jag spelat i så många år (sen spelsläppet) och jag har verkligen haft roligt i alla dom åren.

Men, BF3 har gett mig än större spelupplevelse än BF2! Och då har ju BF3 inte funnits så länge.

Jag har haft sådana spelupplevelser med BF3, så att BF2 (fast det har levt så många fler år) inte har ett skit att hämta!!

Så man undrar ju vad det är du har missat? Är det kartan? är det ?

Skrivet av Prophan:

Tycker det fanimej är löjligt hur mycket folk klagar på BF3. Är det någon trend bland tonåringar numera att hata spelet utan att ha några som helst konstruktiva argument? Det är egen smak och tycke såklart men att bara skriva att det suger är ju fullständigt meningslöst. Kom med något argument som håller!

BF3 har vunnit hur många priser som helst från alla håll och kanter. Ljudet är autentiskt och helt otroligt välgjort. Grafiken är mycket snygg men helt okej fysik (enligt mig). Det finns en uppsjö med olika typer av kartor och beroende på vad man är sugen på (all-out-vehicle eller CQ) så väljer man därefter. Armored Kill ska komma med den största kartan i Battlefields historia med t.ex. ett tank mode som verkar riktigt schyst. Efter det kommer två expansioner till. Klart som fan att man ska betala för dem, kostar i princip ingenting ändå. När AK släppts tycker jag personligen BF3 är fulländat. Fattas bara moddar och mer stöd för e-sport då.

Jag gillar inte heller EA och dess storlek men för just Battlefield tycker jag inte det är några problem. Om typ två år när 4an förmodligen släpps är BF3s grafik och fysik ändå utdaterad.

Jag tror du satte fingret på det! Det är inne att hata spelet, OM man har problem. Man har problem med hårdvaran, Eller man har problem med mjukvaran!

Eller om man är kass på att spela!! !! !! !!

Väldigt många tar K/D rent för allvarligt! Istället för att samarbeta och ha kul!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Det tror jag är rent skitsnack, helt ärligt.

Hahaha, det är du inte ensam om att tro:D

Permalänk
Medlem

BF4 nice :-). Bara det inte blir en facelift av BF3 (inte för BF3 är dåligt. Bästa spelet hittills), det skulle vara nice med ännu mer effekter et.c.

//Lasse

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Var INTE 3:an en hit?

nämn ETT spel med bättre spelupplevelse...

Mario Kart 64.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Sötast

Titta ännu en marknadsförings "beta".

Att det ens får kallas för en beta är bara skam.

Permalänk

Nej tack, BF3 var det sista för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dreams_in_digita:

Och det innebär per automatik att man måste välja bort BF?

Förstår mig inte på folk som prompt måste välja bort ett spel för ett annat.

Nej självklart inte, men vill man ha en simulator så ska det väl vara mer som en simulator? BF3 är ju nästan som COD fast större maps och vehicles.
Att militär använder BF3 som simulator måste ju vara ett skämt.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av PerZerk:

Jag kommer att hålla mig till trean ett bra tag till. Jag ser ingen direkt anledning att skaffa fyran i dagsläget.

Så känner jag med, det är därför det släpps 2014, inte i dagsläget

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Man får väl se. Min upplevelse i BF3 är upp och ner för tillfället, och jag har inte köpt vare sig premium eller CQ.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk

Fick man inte typ bara en veckas förtur till bf3 betan när man köpte MOH Tier 1 edition? Det var inte värt det då, och lär knappast vara värt det senare heller.

Permalänk

många kommentarer om vilket spel som har bäst spelupplevelse
bara jag som tycker bad company 2 var kul?

men bäst spelupplevelse var ändå fable: the lost chapters bland de få spel jag verkligen levt mig in i
dock så är det ett rpg men ändå

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

Var INTE 3:an en hit?

nämn ETT spel med bättre spelupplevelse...

Ett ord Battle-Toads.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Det vet jag, tyckte bara att det var lite konstigt uttryckt, då EA alltid har publiserat BF spelen, och därför alltid haft klorna i dem

kan hålla med om det dåligt formulerat men EA har blivit alldelles för stora och allt som betyder något för deras ledning är pengar pengar pengar, men iofs kommer dom förlora så mkt kunder i framtiden om dom fortsätter såhär ett bra tag framöver

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Battlefield 4 ska bli det bästa BF spelet någonsin för oss alla tycker jag!

Eftersom att BF2 börjar med en 2'a och dubblar man blir det BF4.

Det här är Önskemål till spelet lite gamla saker samt egna idéer!
* Samma Squadsystem som BF2 med 6st medlemmar och en Squadleader samt Commander Mode!
* Det här med att sikta och spotta fienden ska fan komma tillbaka som BF2 hade samt att det finns Text med! Ropa på Medic, be om Ammunition.
* Ingen Webbsida att Söka servrar i Snälla!! InGame helst!
* MEC ska fan vara med, tröttnat på Ryssar!
* Många Kartor både enorma, stora, mellan och små!
* Man creatar eget/egna konton och inte kopplar sitt Origin konto som konto helt till spelet.
* 48 spelare per lag (Var det inte det som BF3 skulle ha vad jag hade hört) annars 64 är det bästa alternativet dock.
* Flera olika Arméer som England, Tyskland, Kina och Japan. Okej Ryssar då.
* Inga olika Lag gränser! Jag märker på BF3 att lag har olika gränser så att man inte kommer in i basen.
* Samma Ranking system som BF2 fast med längre livslängd, med svårare uppgifter till Medaljer, Märken och Badges i brons, silver och Guld.
* Förstörbara miljöer, tänk er som Worms fast med Frostbite 3.
* Inte lika tung fysik som BF3/Bad Company 2.
* Ingen Prestige!!! Det ska vara från private till General eller Supreme Commander.

Får be till gud att DICE läser det här!

Det här var en riktigt bra sammafattning,skulle vilja lägga till:
* Endast spawna på teamleader, inte alla i gruppen.
* Tillbaka med commander, artillery och uav var asnajs

Visa signatur

Chassi: NZXT H200 MoBo: Asus X470 Strix CPU: Ryzen 2600X GPU: MSI RTX 2070 RAM: Corsair Vengeance 16 GB PSU: EVGA Supernova G3 550W SSD: Samsung 970 Evo

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Uvania:

kan hålla med om det dåligt formulerat men EA har blivit alldelles för stora och allt som betyder något för deras ledning är pengar pengar pengar, men iofs kommer dom förlora så mkt kunder i framtiden om dom fortsätter såhär ett bra tag framöver

Du vet om att alla företag är ute efter att tjäna så mycket pengar som möjligt va?

Med tanke på hur många starka (försäljningsmässigt som omtyckta) IP's EA sitter på så lär det ju bara fortsätta att gå bra för dom.

Permalänk
Medlem

Undrar om det är till nästa generationen av konsoler dom satsar på...hur som helst hoppas jag dom inte slösar resurser på singleplayer den här gången utan putsar MP till perfektion.

Permalänk
Medlem

Överge BattleCOD 3 och panga ut ett Battlefield-spel till oss nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Jag kommer att hålla mig till trean ett bra tag till. Jag ser ingen direkt anledning att skaffa fyran i dagsläget.

Det är väl tur att det inte släpps i dagsläget då

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|