Söker problemfri PSU på 1200w och uppåt.

Permalänk
Inaktiv

Söker problemfri PSU på 1200w och uppåt.

Söker efter ett PSU från en tillverkare med få problem. Problemet är just att det är få tillverkare som tillverkar så kraftiga i Gold eller Silverklass.

Testat ett Corsair AX-1200 och det lät helt galet med ett brummande som påminde om en överbelastad elmotor.

Testade några Coolermasters i +1000w för något år sedan och det var samma där. Det enda jag varit nöjd med är Zalmans 1000W HP-silent och det var helt tyst oavsett belastning.

Vad rekommenderas?

Permalänk

Är det till datorn i signaturen? Då behöver du inte ett så starkt så länge du inte ska skaffa typ två grafikkort till:) Då hamnar du i en klass med betydligt bättre utbud.

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon39592:

Söker efter ett PSU från en tillverkare med få problem. Problemet är just att det är få tillverkare som tillverkar så kraftiga i Gold eller Silverklass.

Testat ett Corsair AX-1200 och det lät helt galet med ett brummande som påminde om en överbelastad elmotor.

Testade några Coolermasters i +1000w för något år sedan och det var samma där. Det enda jag varit nöjd med är Zalmans 1000W HP-silent och det var helt tyst oavsett belastning.

Vad rekommenderas?

Till vad för burk ska du ha 1200w?!!

Permalänk

Silverstone fanboy här, Strider rekomenderas.

Visa signatur

- Dyrast saker i signaturen vinner -

Permalänk
Inaktiv

Enermax kanske? Har för mig att recensionen var positiv.

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/149509-enermax_powers...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fractal Design där har du iaf tysta nätagg som levererar sjukt bra prestanda.

Permalänk
Medlem

För ditt system i sign så räcker 750W. Mer än det är fullständigt onödigt. Med en bra 750W så kommer nätagget belastas i ca 50%, som är optimal belastning för låg ljudnivå och hållbarhet.

Mitt eget system i sign drar t.ex inte mer än 2-250W ur uttaget vid spelande. Så man behöver inte så mycket som man tror.

Fractal Design ska snart släppa sina nya platinum agg. Så du kan hålla utkik efter dom.
http://www.sweclockers.com/nyhet/15433-fractal-design-slapper-nya-nataggregat-i-serierna-integra-tesla-och-newton

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Al3xswe:

Fractal Design där har du iaf tysta nätagg som levererar sjukt bra prestanda.

Problemet är bara att dom har 1000W som max, iofs räcker det väl även för Crossfire 7970 tror jag. Men jag hade nog kollat in Enermax respektive Silverstones platinum serie. Räkna med att det kostar en del dock

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Permalänk
Medlem

Seasonic platinum agg levererar också bra till ett humant pris... 1000w finns men inte säker på om dem släppt 1200w än.... ( nu snackar jag platinum agg )

Permalänk
Medlem

Testa ett nätagg från superflower då om du är missnöjd dem bygger riktigt bra agg nxzt ska du kolla på

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Inaktiv

Enligt ASUS så rekommenderar det MINST 1000W PSU för att säkerställa stabiliteten vid körning med CF och mitt moderkort. Så den diskussionen tar vi en annan dag

Ska in och kolla på de ni föreslagit. Tack så länge

Permalänk
Permalänk
Skrivet av anon39592:

Enligt ASUS så rekommenderar det MINST 1000W PSU för att säkerställa stabiliteten vid körning med CF och mitt moderkort. Så den diskussionen tar vi en annan dag

Ska in och kolla på de ni föreslagit. Tack så länge

Men nu skall vi vara rationella swecare och INTE lyssna på vad företag har att säga! de du söker efter kostar sjuhejdans mycket pengar, och du klarar dig säkerligen på 800W, eller vad nu de ovan har kommit fram till. Finns ingen Crossfireburk vad jag vet som förbrukar så mycket som det du tror dig behöva. säger bara det

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Itchy Trojan:

Men nu skall vi vara rationella swecare och INTE lyssna på vad företag har att säga! de du söker efter kostar sjuhejdans mycket pengar, och du klarar dig säkerligen på 800W, eller vad nu de ovan har kommit fram till. Finns ingen Crossfireburk vad jag vet som förbrukar så mycket som det du tror dig behöva. säger bara det

Så du menar att om jag klockar mina grafikkort ytterligare och bränner up processorn i +4,5 ghz med mina minnen går det alldeles utmärkt med ett agg under 1000W? Har läst mig till tvärtom. Vill man ha stabil överklockning samt ett agg som håller länge är det +1000W som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon39592:

Söker efter ett PSU från en tillverkare med få problem. Problemet är just att det är få tillverkare som tillverkar så kraftiga i Gold eller Silverklass.

Testat ett Corsair AX-1200 och det lät helt galet med ett brummande som påminde om en överbelastad elmotor.

Testade några Coolermasters i +1000w för något år sedan och det var samma där. Det enda jag varit nöjd med är Zalmans 1000W HP-silent och det var helt tyst oavsett belastning.

Vad rekommenderas?

Skrivet av Raptor_jesuS:

Silverstone fanboy här, Strider rekomenderas.

+1 där. Har min Silverstone Strider Low Noise med i min signatur som går helt "brummfritt", och vad jag vet så kan ja inte höra fläkten alls. (Iallafall inte över ljudet från mina andra fläktar när ja sätter alla på low)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon39592:

Så du menar att om jag klockar mina grafikkort ytterligare och bränner up processorn i +4,5 ghz med mina minnen går det alldeles utmärkt med ett agg under 1000W? Har läst mig till tvärtom. Vill man ha stabil överklockning samt ett agg som håller länge är det +1000W som gäller.

Kolla strömförbrukningen för 2 st 7970 i CF. http://www.sweclockers.com/recension/14844-amd-radeon-hd-7970...
Du lär vara säker på ett 850W även med överklockning. Dom kör även med en värre processor än vad du har. Så minst 1000W är lite väl att ta i

Permalänk
Skrivet av anon39592:

Så du menar att om jag klockar mina grafikkort ytterligare och bränner up processorn i +4,5 ghz med mina minnen går det alldeles utmärkt med ett agg under 1000W? Har läst mig till tvärtom. Vill man ha stabil överklockning samt ett agg som håller länge är det +1000W som gäller.

Skrivet av llrobbanll:

Kolla strömförbrukningen för 2 st 7970 i CF. http://www.sweclockers.com/recension/14844-amd-radeon-hd-7970...
Du lär vara säker på ett 850W även med överklockning

Precis, och då är testriggen nästan identiskt mot ts, så jag förstår inte ts tror att 1000+W behövs :$

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Jag tog ocz 1250w eller vad den heter. Perfekt för trifire 7970 anser jag och prisvärd. Den har fungerat perfekt i de 6 mån jag kört den.

Permalänk
Medlem

Kör själv på Corsair nu.....men om jag skulle bytta så skulle jag lätt köpa ett Antec!, väldigt bra kvalite på de nättaggen.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Inaktiv

Enligt denna sida behöver jag minst 950W så jag kör på ett 1200W gold. Frågan vilket märke som är bäst i den klassen?

Permalänk
Inaktiv

Finns även XFX Black Edition 1000W.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1040390

80PLUS Planinum-certifierat. Kostar knappt något mer än 850W.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

I Sweclockers test mäter man alltså upp den FAKTISKA effekten som krävs för 7970 i crossfire, förrvisso inte överklockat, men släpp det just nu. 588 W effektförbrukning. Vi räknar med en verkningsgrad på 0,9 som är en riktigt fin siffra. Då får vi att systemet kräver 529 W.

Men det är ju inte mina pengar du bränner i onödan, så kör hårt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Olegh:

I Sweclockers test mäter man alltså upp den FAKTISKA effekten som krävs för 7970 i crossfire, förrvisso inte överklockat, men släpp det just nu. 588 W effektförbrukning. Vi räknar med en verkningsgrad på 0,9 som är en riktigt fin siffra. Då får vi att systemet kräver 529 W.

Men det är ju inte mina pengar du bränner i onödan, så kör hårt.

En polare har förbrukat två 600w agg från ett känt märke. Kör med singel kort och klockar....så njae...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon39592:

En polare har förbrukat två 600w agg från ett känt märke. Kör med singel kort och klockar....så njae...

kör själv på ett 750 W och cpun är klockad till 4.1ghz med HT på sen 2 7970 crossfire som e klockade till 1100mhz. Min PSU hörs knappt

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Jag kör med ett http://www.inet.se/produkt/6901527/silverstone-strider-1000w-... och det är tyst.
Gissar på att 1200w modellen är tyst också.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Mitt Corsair 1200w e tyst iaf

Visa signatur

Spelburk: ASUS Maximus VI Hero . Intel Core i7 4770K . Noctua NH-D14 . 16 GB Corsair Vengeance 2x8 GB . Gigabyte Radeon HD 7990 . 240 GB Intel 335 SSD . Fractal Design R4 . Corsair AX 1200w . 2 st Samsung 24" Gästdator: ASUS P8 Z68-V . Intel Core i5 3570K . Noctua NH-D14 . 16GB G.Skill Ripjaws DDR3 4x4 GB Asus Radeon HD7870 CF . 128gb Samsung SSD . 2 x 1 TB Seagate SATA . Fractual Design R3 Corsair HX 750w v2 . 1 st Sony 40"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon39592:

En polare har förbrukat två 600w agg från ett känt märke. Kör med singel kort och klockar....så njae...

Då måste han göra något fel!

Burken jag sitter på för tillfället har 2st klockade 5870 en klockad i7-920 i 4.0 ghz sitter på ett 650w agg!
Sedan är det ju såklart dina pengar men känns lite väl overkill!
Får dock ändå tipsa om seasonic somsagt, både platinum serien och X-serien (gold).
Alltid varit nöjd med deras agg och aldrig haft coilewhine som corsair ibland bjuder på, även silverstone har jag hört coilewhine ifrån!

Permalänk
Medlem

Jag tror att en kille som varit medlem sedan 2004 vet vilken effekt han vill ha på sitt nätagg, vare sig några samtycker eller inte. Vill han lägga ut 2000kr låt honom göra det då och kom fram till något vettigt istället för att säga "det behöver inte du", vad vet ni om vad han behöver eller inte? Verkar inte som folk kan vara extrema här längre. Verkar inte ens gå att skapa en tråd om att man vill köpa en ny dator för 30papp utan att få stämpel i pannan som ett troll. Nya swec i ett nötskal...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lastviking:

Kör själv på Corsair nu.....men om jag skulle bytta så skulle jag lätt köpa ett Antec!, väldigt bra kvalite på de nättaggen.

Det roliga är ju att det är princip samma på olika modeller seasonic tillverkar både antec och corsait

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d