Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av THEBADGUY:

Jag har inte provat just detta, men har en liknande historia.

Jag kör lastbil om dagarna, och på den rundan jag kör så kör man runt till sågott som samma företag varje dag.
Och för ca 1.5 år sen så började det jobba en riktigt fin och framförallt väldigt trevlig tjej på ett av företagen, och jag hade verkligen sån tur att hon jobbade på godsmottagningen på företaget.
Efter runt en månad, med lossning sågott som varje dag på företaget, så tänkte jag: "Äh, är värt ett försök, kan ju inte gå mer än åt helvete!"

Så jag körde en liten "fuling" eller vad man ska säga, så jag skrev mitt nummer på en av fraktsedlarna och med en liten notis som var såhär: "Du är riktigt söt, vet du det? Lust att träffas någon gång?" Signerades med regnumret på lastbilen, och mina initialer.

Dagarna därpå skulle jag hämta dom signerade fraktsedlarna, och till min förvåning så hade hon faktiskt svarat! :).
Var tyvärr inte det svaret jag hoppats på, eftersom hon var i en relation.
Men kändes ändå på något sätt skönt att få reda på det. Ska dock nämnas att man är riktigt bra kompis med henne efter detta.
Får sågott som alltid förtur vid lossning/lastning, så var ju inte helt åt skogen iaf

"Skönt" och ha fått det överstökat iaf även om det inte gav nåt speciellt positivt:)

Permalänk
Medlem

Jag blev lite smått knäsvag när den söta brevbäraren kom med posten. Får ta mod till mig och göra ett nytt försök imorgon. Jag kan klara det här, imorgon ger jag henne brevet.

PS. Lite peppning skulle uppskattas.

Permalänk
Medlem

En snabbfråga:

Är det fel att stöta på en runt 5 år äldre brud?

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

En snabbfråga:

Ålder e bara en siffra

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

En snabbfråga:

5 år är väl för fan ingenting, hade förstått frågan om du sagt 15 år och den ena var 35 o den andra 20

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Ålder e bara en siffra

Skrivet av SueCia:

5 år är väl för fan ingenting, hade förstått frågan om du sagt 15 år och den ena var 35 o den andra 20

Okej, då är det bara fortsätta då
Dock vet hon inte hur gammal jag är, men kommer väll dit snart
Jag kan ju också säga att hon jobbar på ett offentligt jobb, och hon är mycket mer trevligare mot mig, än andra som är där (vad jag ser)

Jag är 18 bast snart, så får ni räkna ut resten

Visa signatur

| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

En snabbfråga:

Det är ingen ålder som flera innan mig sagt.
Se på mig, själv fyller jag 24 om drygt två veckor. Jag har ingen specifik ålder annat än att hon helst ska vara minst 20.
Gjorde en sökning på de som bor i parhusen mittemot mig.

1.
man 33
kvinna 39
(gifta)

2.
man 28
kvinna 33

3.
man 29
kvinna 25

4.
man 39
kvinna 41
(gifta)

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Det är ingen ålder som flera innan mig sagt.
Se på mig, själv fyller jag 24 om drygt två veckor. Jag har ingen specifik ålder annat än att hon helst ska vara minst 20.
Gjorde en sökning på de som bor i parhusen mittemot mig.

1.
man 33
kvinna 39
(gifta)

2.
man 28
kvinna 33

3.
man 29
kvinna 25

4.
man 39
kvinna 41
(gifta)

Dåså

får bara hoppas på att hon har samma inställning som oss men såg att hon hade facebook, tips på vad man kan skriva? (som sagt, träffat på hon på ett offentligt ställe)

Tack för upplysningen, och lycka till med brevbäraren imorrn!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

nu har jag bestämt mig för att "stöta" på den här kassörskan imorgon, känner mig "peppad" som fan, bara hon är där också

Alla tips är välkomna, även om jag redan fått många

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

nu har jag bestämt mig för att "stöta" på den här kassörskan imorgon, känner mig "peppad" som fan, bara hon är där också

Alla tips är välkomna, även om jag redan fått många

Något jag kan tänka mig kan hjälpa är om du ser till att det inte är 20 personer bakom dig i kön, utan du är ensam så det inte blir stressigt för någon av er. Vad är det för typ av butik? ica maxi eller en korvkiosk?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Något jag kan tänka mig kan hjälpa är om du ser till att det inte är 20 personer bakom dig i kön, utan du är ensam så det inte blir stressigt för någon av er. Vad är det för typ av butik? ica maxi eller en korvkiosk?

Jag kastar ihop ett pm med lite mer detaljer

Kommer nog ett snart

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Ska dra till Gothia ikväll, så tänkte om någon hade tips? Dock är jag lite yngre än majoriteten på SweC ^^ E 13 förövrigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Jag blev lite smått knäsvag när den söta brevbäraren kom med posten. Får ta mod till mig och göra ett nytt försök imorgon. Jag kan klara det här, imorgon ger jag henne brevet.

Dagen började med att jag vaknade runt kl 4.23. Inledde med en varm och skön dusch. Senare tog jag på mig kläder och gjorde i ordning frukost. Efter frukosten så laddade jag upp med ett litet Enterprise-maraton från kl 05.08-10.30. Sen stängde jag av tv:n och körde ett litet parti shogi mot Armus (detta för att få bort den osäkerhet som fanns). Vid ca 11.35 kom mycket riktigt den söta brevbäraren, jag väntade in henne och öppnade sedan dörren när hon var på väg ut. Jag hälsade tillbaka när hon sa hej. Sedan så försökte jag samla ihop mig lite, väntade lite för att se vart hon skulle härnäst. Jag tog mod till mig och gick mot det hyreshuset mittemot. Väntade på att hon skulle kliva ur innan jag gick fram till henne.
- Jag har ett brev här, det är till dig, sa jag med lite nervös röst.
- Tack, sa hon och log.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Dagen började med att jag vaknade runt kl 4.23. Inledde med en varm och skön dusch. Senare tog jag på mig kläder och gjorde i ordning frukost. Efter frukosten så laddade jag upp med ett litet Enterprise-maraton från kl 05.08-10.30. Sen stängde jag av tv:n och körde ett litet parti shogi mot Armus (detta för att få bort den osäkerhet som fanns). Vid ca 11.35 kom mycket riktigt den söta brevbäraren, jag väntade in henne och öppnade sedan dörren när hon var på väg ut. Jag hälsade tillbaka när hon sa hej. Sedan så försökte jag samla ihop mig lite, väntade lite för att se vart hon skulle härnäst. Jag tog mod till mig och gick mot det hyreshuset mittemot. Väntade på att hon skulle kliva ur innan jag gick fram till henne.
- Tack, sa hon och log.

Starkt jobbat! förstår verkligen hur nervös du var, riktigt snyggt!

Skriv uppdatering här, ska bli riktigt spännande att följa!

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av PerZerk:

Klart som fan du klarar det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Okej, då är det bara fortsätta då
Dock vet hon inte hur gammal jag är, men kommer väll dit snart
Jag kan ju också säga att hon jobbar på ett offentligt jobb, och hon är mycket mer trevligare mot mig, än andra som är där (vad jag ser)

Jag är 18 bast snart, så får ni räkna ut resten

21 här och min flickvän är 26. Något äldre än dig men du har inget att fundera över. Så jag säger som i valfri jänkar film, go get her tiger!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av PerZerk:

- Tack, sa hon och log.

det där påminner mig om min förra jobbar kompis.
han fick en hel galen ide att skaffa visit kort med nån kommentar på, nått i stil med "ring mig om du har lust att hitta på något *mobil nr och namn*.
dessa delade han ut till alla tjejer han såg typ, men det var en brevbärare som han jagade så där lite extra(exakt samma taktik som du, väntandes på rätt tillfälle), började med att han gav henne vist kortet, när hon ej ringde, så gav han henne rosor.
hon var vänlig i början, log och hejade, men det hela gick så långt så att hon hade bett om att få dela ut post i ett nytt område.
nu säger jag inte att ditt fall kommer att sluta illa på något sätt, tyckte det bara var lite lustigt att det påminde mig om honom:P

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

han fick en hel galen ide att skaffa visit kort med nån kommentar på, nått i stil med "ring mig om du har lust att hitta på något *mobil nr och namn*.
dessa delade han ut till alla tjejer han såg typ, men det var en brevbärare som han jagade så där lite extra(exakt samma taktik som du, väntandes på rätt tillfälle), började med att han gav henne vist kortet, när hon ej ringde, så gav han henne rosor.
hon var vänlig i början, log och hejade, men det hela gick så långt så att hon hade bett om att få dela ut post i ett nytt område.
nu säger jag inte att ditt fall kommer att sluta illa på något sätt, tyckte det bara var lite lustigt att det påminde mig om honom:P

Vilken lirare, min manliga brevbärare går alltid runt och pratar för sig själv eller i mobiltelefon. Man vet om att man borde gått o lagt sig tidigare när man hör honom...

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Starkt jobbat! förstår verkligen hur nervös du var, riktigt snyggt!

Skriv uppdatering här, ska bli riktigt spännande att följa!

Skrivet av tcntad:

Klart som fan du klarar det!

Tackar

Jag lovar att göra en uppföljning längre fam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av propan:

21 här och min flickvän är 26. Något äldre än dig men du har inget att fundera över. Så jag säger som i valfri jänkar film, go get her tiger!

Dåså, då behöver jag inte grunna på det mer
Kan ju säga att jag gillar lite äldre kvinnor mer, många (med många undantag) i min ålder känns ganska omogna.
Men får se hur utvecklar sig, uppdaterar om det händer något

Skrivet av PerZerk:

Tackar

Jag lovar att göra en uppföljning längre fam.

Det ser vi fram emot!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

Ja det är ju inte riktigt så som jag vill att tjejer ska uppfatta mig som. Hör hon av sig så gör hon det annars så respekterar jag henne även om hon inte gör det. Bollen ligger ju hos henne nu och om hon då vill träffa mig så skulle jag bara se det som något positivt. Det är ju knappast som att man förlorar något på att göra ett försök. Sen kanske det ger ett lite större intryck om man säger rakt ut hur man känner men det förutsätter ju också att man känner tjejen lite mer än "den söta tjejen som kommer med posten". Därför sattsade jag på att skriva ett brev eftersom det kändes lite lättare att få med budskapet. Jag lär väl se henne på måndag när hon kommer med posten. Då kan jag ju passa på att prata med henne lite mer.

Permalänk
Medlem

Jag fick svar från tjejen men just nu så verkar hon inte intresserad. Jag väljer därför att återkomma när jag anser att jag har något som tillför tråden. Jag kommer fortsätta leta efter tjejer men jag vill inte heller missa en eventuell möjlighet att lära känna den här tjejen. Så om hon vill träffa mig vid ett senare tillfälle så låter jag den dörren stå öppen. Hon gav även intryck av att vara en sådan tjej som jag skulle kunna sattsa fullt ut på. Inte som många andra tjejer som man kan träffa på som man aldrig hör något ifrån. De tjejer som är ärliga och som inte försöker glömma bort en kommer alltid ha en plats hos mig. Glöm inte det om ni skulle träffa mig. Säg som det är istället för att ljuga. Sådant genomskådar jag direkt.

Permalänk
Avstängd

Hej hej, jag är full o ska sprida min "dating-kunskap".
Fika är najs, man går ut o dricker kaffe osv, e snacket torrt o tyst ere inget att ha. Kan ni inte snacka så kan ni inte vara tillsammans. Snabbt o smärtfritt.

Hör folk inte av sig är dom inte intresserade, thats it, gå vidare, undantag finns, visst, men så är det med allt.

Mitt råd är att köra på nätdating, dock inte "shotgun" varianten att mejöla till ALLA, mejla till dom du gillar och finner intressanta.

Vill man bara ligga ere bara gå ut på krogen, det är inte så svårt, sluta mesa och abra sncka med folk så kan man ligga, men i 99% så leder det inte till förhållande. (Än en gång, det finns undantag)

Nej mina tips är:
Happypancake, det är gratis.
För skåna-pågar - Danmark FFS! dom är roligare än svenskar, på alla sätt.
Sluta tramsa o fega, det gjorde jag massor i början, sen när man ärkte att man kan gå fram till vad o vem som utan att nånting händer så går allting bättre.

Fika fika fika, fika som FAN för att bli av med det nervösa med att snacka med folk.
det är nog tips Nr.1, fika som fan, snacka med folk som du fikar själv, snacka med folk på bussen eller busshållplatsen, snacka med folk i allmänhet.

Efter du kan prata med vanliga människor hur som helst (som man gör i dm felsta länder förutom Sverige) så komemr du inte ehöva en tråd på ett internetforum för att hitta töser.

Jag skriver detta i all välmening, jag menar inget elakt eller hemskt mot någon
Puss på alla, jag är lite full, och detta är min vetenskap.

Förövrigt borde ni kolla på Avatar, animen, den är mikket bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bakemonster:

Hej hej, jag är full o ska sprida min "dating-kunskap".
Fika är najs, man går ut o dricker kaffe osv, e snacket torrt o tyst ere inget att ha. Kan ni inte snacka så kan ni inte vara tillsammans. Snabbt o smärtfritt.

Hör folk inte av sig är dom inte intresserade, thats it, gå vidare, undantag finns, visst, men så är det med allt.

Mitt råd är att köra på nätdating, dock inte "shotgun" varianten att mejöla till ALLA, mejla till dom du gillar och finner intressanta.

Vill man bara ligga ere bara gå ut på krogen, det är inte så svårt, sluta mesa och abra sncka med folk så kan man ligga, men i 99% så leder det inte till förhållande. (Än en gång, det finns undantag)

Nej mina tips är:
Happypancake, det är gratis.
För skåna-pågar - Danmark FFS! dom är roligare än svenskar, på alla sätt.
Sluta tramsa o fega, det gjorde jag massor i början, sen när man ärkte att man kan gå fram till vad o vem som utan att nånting händer så går allting bättre.

Fika fika fika, fika som FAN för att bli av med det nervösa med att snacka med folk.
det är nog tips Nr.1, fika som fan, snacka med folk som du fikar själv, snacka med folk på bussen eller busshållplatsen, snacka med folk i allmänhet.

Efter du kan prata med vanliga människor hur som helst (som man gör i dm felsta länder förutom Sverige) så komemr du inte ehöva en tråd på ett internetforum för att hitta töser.

Jag skriver detta i all välmening, jag menar inget elakt eller hemskt mot någon
Puss på alla, jag är lite full, och detta är min vetenskap.

Förövrigt borde ni kolla på Avatar, animen, den är mikket bra.

Ett bra garv sent på natten

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Skrivet av bakemonster:

e snacket torrt o tyst ere inget att ha. Kan ni inte snacka så kan ni inte vara tillsammans. Snabbt o smärtfritt.

nix, fel;)
jag är en tystlåten kille, surrar aldrig så där jätte mycket på de första dejterna vilket vissa tror är ett måste och jag har då aldrig varigt med om att en tjej har tappat intresset för det, helt tvärtom.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

nix, fel;)
jag är en tystlåten kille, surrar aldrig så där jätte mycket på de första dejterna vilket vissa tror är ett måste och jag har då aldrig varigt med om att en tjej har tappat intresset för det, helt tvärtom.

Helt korrekt! Att snattra bara för att snattra har jag svårt att se hur det skulle vara attraktivt. Det som är intressant är om de/du har något att säga av substans.

Visa signatur

AMD X2 3600+ @ 3000Mhz, ASUS M2R32-MVP, 4096Mb Corsair DDR2 800, Gecube Radeon HD3850

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

nix, fel;)

Samma här. Jag skulle nog säga att jag är mer introvert. Jag funderar oftast väldigt mycket på saker och ting. Jag väljer kanske en bra bok framför att dra ut på stan och supa. Men jag är allt social och jag försöker allt balansera mellan introvert och extrovert. Nu den senaste tiden så har jag varit lite mer extrovert än introvert. De ser man ju bara på mina tidigare inlägg i tråden.

Permalänk
Medlem

Kan ge en liten uppföljning sen sist. Jag pratade med henne igår och förklarade hur jag kände för henne. Idag så sa jag att menade verkligen vad jag sa och att hon bör känna efter och fundera lite mer hur hon vill. Jag var även noga med att poängtera att hon ska ta tid på sig. Dörren står som sagt öppen för henne och jag vill att hon ska ha den här möjligheten ifall hon skulle ändra sig.

Permalänk

Jahapp, så har man träffat en brud då på krogen (nykter dessutom, hur fan gick det till ) och jag behöver nu lite vägledning av erfarna swecare.
Att hon gillar mig vet jag redan, det blev väldigt närgånget på dansgolvet.

Nu till dilemmat; vi har sms:at lite till & från om att träffas, men ingen plats eller datum är fastställt ännu.
Ska jag ta steget och föreslå nåt eller ska jag vänta tills det hörs nåt från andra änden?

Help me out here.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpammerN^:

Jahapp, så har man träffat en brud då på krogen (nykter dessutom, hur fan gick det till ) och jag behöver nu lite vägledning av erfarna swecare.
Att hon gillar mig vet jag redan, det blev väldigt närgånget på dansgolvet.

Nu till dilemmat; vi har sms:at lite till & från om att träffas, men ingen plats eller datum är fastställt ännu.
Ska jag ta steget och föreslå nåt eller ska jag vänta tills det hörs nåt från andra änden?

Help me out here.

Snyggt jobbat grabben!

Men jag tycker du ska smsa och försöka få en träff men jag är inte bäst på sådana här dilemman.
Så avvakta med svar från någon mer erfaren

Angående mina kvinnoproblem så står det kvar och stampar på ruta 1 fan men inte gett upp min kassörska

Visa signatur