2TB Extern på CDon för 599, någon testat?

Permalänk

Min teori är att de som har fått sina diskar har en tillräckligt stor postlåda. Vi andra får vänta på avi som antagligen kommer imorgon:).

Permalänk
Skrivet av pasta med ingon:

Min teori är att de som har fått sina diskar har en tillräckligt stor postlåda. Vi andra får vänta på avi som antagligen kommer imorgon:).

Jo tack...it only happens when I see it!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk

Min postlåda är tillräckligt stor för iaf 5 diskar... Men va fan hjälper de....

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Jag också:(...men ett samtal till Klarna så fick jag fakturorna framflyttade utan extra kostnad 1 månad...av ren princip gjorde jag det...jag skall ha diskarna innan jag betalar..så är det bara...;)

lite OT men klarna verkar vara bra att ha och göra med, jag har även flyttat fram en faktura när ett företag varit sena på att skicka varan.

jag fick också min faktura igår, antar att diskarna kommer idag eller imorgon.

vem blir den första som knäcker upp USB3 chassiet?

Permalänk

Jag fick min avi idag.

Visa signatur

[ASUS Z87-A] [ Intel I7 4790k @ 4,6 Ghz ] [ 8GB Corsair DDR3 ] [ ASUS GTX 780 DCUII OC @ 1200/6500]

Permalänk

Mailade klarna och fick fakturan flyttad utan problem.

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk
Medlem

Fick min disk idag med. Kartongen hade en liten skada men jag hoppas och tror disken ska vara okej.
Var lite billig fraktkartong.

Visa signatur

ASRock X870E Phantom Gaming NOVA WiFi | 9800X3D | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB, Samsung 870 QVO 8TB | Powercolor RX 9070 XT Red Devil | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | Lian Li V3000 Plus GGF Edition | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | 27GS95QE-B

Permalänk
Medlem

Störningsinformation
2012-07-18 |
Försenade SMS-aviseringar för paket
Posten verkar ha lite problem, innan idag när jag skulle kolla ett annat paket så kom jag inte ens in på postens sida.
Oh well, kanske kan hämta allt imorgon istället.

Permalänk
Medlem

Fick min 2.5" 1TB-disk idag, direkt i brevlådan. Beställd 3:e juni och levererad den 19:e juli, lite lång leveranstid men det vart ju en riktig disk till slut så jag har inget att klaga på.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Intel Arc B580 Limited Edition | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem

Det är bara nästan lika billigt, men just nu finns Extern-3.5 Western Digital Elements Desktop 2.0 2TB på CDON för 674 kr fraktfritt (lägg bara till i varukorgen så blir priset det):

http://cdon.se/hemelektronik/extern-3.5_western_digital_eleme...

Permalänk
Skrivet av MrMuppet:

Det är bara nästan lika billigt, men just nu finns Extern-3.5 Western Digital Elements Desktop 2.0 2TB på CDON för 674 kr fraktfritt (lägg bara till i varukorgen så blir priset det):

http://cdon.se/hemelektronik/extern-3.5_western_digital_eleme...

Ja ok pris men glöm ej att vi fick 3.0 2TB för 599;)
Skall tänka på dig när du kopierar filer för att fylla din disk:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Ja ok pris men glöm ej att vi fick 3.0 2TB för 599;)

Har alla fått sina diskar nu? För några dagar sedan fick ju många beskedet att CDON hävde köpen? Andra har väl bara fått 1TB istället dessutom?

Nåja, erbjudandet är bra för oss som missade att få någon för 599 (var det fraktfritt då? tror frakten brukar ligga på 49). Funderar själv på att montera ur hårddisken (3.5") och köra den som SATA (annars blir det segare förstås, även om det är ok).

Permalänk

Fick faktura och ingen disk ännu.

Permalänk

Har öppnat min 2TB nu och det sitter en sådan här green disk i http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/127200-seagate_intern... . Inte en 7200 som det stått i vissa källor. Blir bra för lagring dock.

Visa signatur

[ASUS Z87-A] [ Intel I7 4790k @ 4,6 Ghz ] [ 8GB Corsair DDR3 ] [ ASUS GTX 780 DCUII OC @ 1200/6500]

Permalänk
Skrivet av laserkatten:

Har öppnat min 2TB nu och det sitter en sådan här green disk i http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/127200-seagate_intern... . Inte en 7200 som det stått i vissa källor. Blir bra för lagring dock.

Allvar? blev besviken, var inte något direkt kap.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk

Gött se andra också fått klydd med Klarna (inget illa ment) får ringa dem med.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Skrivet av toxicstone:

Allvar? blev besviken, var inte något direkt kap.

Nästan halva priset om man jämför, plus att man får ett kabinett med usb3 på köpet. Fullt godkänt enligt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Man hat älskar cdon helt enkelt. Tycker inte om dem men man köper därifrån iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ju deras priser som håller de vid liv, inget annat.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMuppet:

Har alla fått sina diskar nu? För några dagar sedan fick ju många beskedet att CDON hävde köpen? Andra har väl bara fått 1TB istället dessutom?

Nåja, erbjudandet är bra för oss som missade att få någon för 599 (var det fraktfritt då? tror frakten brukar ligga på 49). Funderar själv på att montera ur hårddisken (3.5") och köra den som SATA (annars blir det segare förstås, även om det är ok).

Bara ett fåtal som fått sina diskar vad jag vet. Väntar själv på 2st.

Diskarna kostade 599 och var fraktfritt, så 549kr/st med rabattkoder.

Permalänk
Medlem

Fick faktura idag, dock inga diskar aja imorgon då kanske!

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhalla:

Det är ju deras priser som håller de vid liv, inget annat.

Aa det var faktiskt det som fick mig att köpa min dator från dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

De som har fått sin 2TB 3,5", har ni testat plockat isär den från chassit och installerat den i datorn istället? Tänker ha den i datorn istället, då jag ändå inte har USB 3 och möjligen ersätta den med en 500GB istället. Om det nu går?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Skrivet av WolfOfVengeance:

Nästan halva priset om man jämför, plus att man får ett kabinett med usb3 på köpet. Fullt godkänt enligt mig.

Nästan halva priset är det ju inte men jo man får USB 3.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Synd att man inte hade några pengar att lägga på en av dessa diskar då de hade rea, behöver verkligen extra utrymme till lågt pris. Min nuvarande externa disk på 2TB är ständigt full :/

Permalänk
Skrivet av mp5sd:

Jag har fått en 1TB av tre och väntar även på en 2TB Dom skickas ifrån Belgien med CDON tejp på emballaget.
Den disken jag har fått står fortfarande som "Varorna packas" och någon räkning har jag inte heller fått...

Detta var just den ledtråd jag sökte. Fick en mystisk handskriven avi på posten i går, med avsändaren "Belgien". Trodde att det kunde vara där dom hade lagret de skicakdes från, men trodde dock mer på att det var en sommarjobbare som inte kände igen Hollands landskod (väntar paket därifrån också). Återkommer när jag hämtat ut det, ska till stan nu!

Permalänk
Skrivet av laserkatten:

Skulle du vilja ge en enkel beskrivning på demontering då så man inte bryter sönder något i onödan? Skruvar under gummifötterna eller?

Permalänk
Medlem

Fick min 1 Tb idag, skönt att slippa extern strömmatning och helsnabb med USB3.0. Helnöjd för 499kr!

Permalänk
Skrivet av XPerion:

De som har fått sin 2TB 3,5", har ni testat plockat isär den från chassit och installerat den i datorn istället? Tänker ha den i datorn istället, då jag ändå inte har USB 3 och möjligen ersätta den med en 500GB istället. Om det nu går?

Skulle du vilja ge en enkel beskrivning på demontering då så man inte bryter sönder något i onödan? Skruvar under gummifötterna eller?

Det var inga större konstigheter. Först får man bryta upp själva plastchassit med något verktyg. Jag använde två vanliga bordsbesticksknivar. Därefter sitter det fyra skruvar gömda under gummidämparna. Sedan är det bra att dra ut själva disken. Efter att jag stoppat in nya disken i min stationära dator monterade jag en 250 GB disk jag hade liggande i garderoben i plastchassit och den funkar nu perfekt som extern HDD.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av laserkatten:

Det var inga större konstigheter. Först får man bryta upp själva plastchassit med något verktyg. Jag använde två vanliga bordsbesticksknivar. Därefter sitter det fyra skruvar gömda under gummidämparna. Sedan är det bra att dra ut själva disken. Efter att jag stoppat in nya disken i min stationära dator monterade jag en 250 GB disk jag hade liggande i garderoben i plastchassit och den funkar nu perfekt som extern HDD.

Anade det, ingen speciell sida man bör börja från för att inte mörda några fästen eller så?

Permalänk

Anade det, ingen speciell sida man bör börja från för att inte mörda några fästen eller så?

Inte direkt. Ganska svårt att inte ha sönder några av de många små plastfästena som finns på chassit. Funkade utan problem att sätta ihop igen för mig iaf.

Visa signatur