produktnyckel för aktivering funkar inte nu??

Permalänk
Medlem

produktnyckel för aktivering funkar inte nu??

har windows 7 64 bit home premium Fullversion.

har byggt ett nytt system och har alltid gått att aktivera windows när jag byggt nya system eller formaterat om disken men nu funkar det inte, koden är rätt, står att Aktiveringsservern upptäckte att det inte gick att använda den angivna pruduktnyckeln???

går inte att aktivera online automatiskt eller manuellt, hur gör man nu??

Permalänk
Medlem
Skrivet av joche_87:

har windows 7 64 bit home premium Fullversion.

har byggt ett nytt system och har alltid gått att aktivera windows när jag byggt nya system eller formaterat om disken men nu funkar det inte, koden är rätt, står att Aktiveringsservern upptäckte att det inte gick att använda den angivna pruduktnyckeln???

går inte att aktivera online automatiskt eller manuellt, hur gör man nu??

Du ringer microsoft och förklarar läget där för dom.

Permalänk
Medlem

har skickat mejl,,, undrar om det hjälper att formatera om hårddisken??

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av joche_87:

har skickat mejl,,, undrar om det hjälper att formatera om hårddisken??

Du ska ringa och få den omaktiverad, automatisk tjänst.

Nej det hjälper inte.

Permalänk
Medlem

japp jag ringer på måndag och hör efter dom kan nog inte göra något över mejlen i alla fal.

Permalänk
Medlem

Man kan ringa alla dagar i veckan även på helger

Permalänk
Medlem

Det finns ju det där talsvar alternativet där man bråkar med en datoriserad röst.

Permalänk
Medlem

Det funkar då inte att ringa på helger, har prövat att ringa få hjälp med Produktaktivering nummer 020-14 000 15, det är bara krångligt och Microsofts tekniska support har bara öppet måndag till fredag

Permalänk
Medlem
Skrivet av joche_87:

Det funkar då inte att ringa på helger, har prövat att ringa få hjälp med Produktaktivering nummer 020-14 000 15, det är bara krångligt och Microsofts tekniska support har bara öppet måndag till fredag

Konstigt. Det är öppet för mig fast du ska inte prata med någon kundtjänst. Det är automatiskt kvinnoröst som säger vad du ska göra.

Permalänk
Medlem

bara ringa deras talsvar knappa in lite koder så får du en "ny" nyckel
windows spärras efter visst antal ominstallationer

Visa signatur

Fractal Design Define S | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7 7700k @ 4.8GHz | Noctua NH-D15 | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | OCZ SSD Vertex3 120GB | Intel 330 120GB | Seagate Desktop 3TB | EVGA Supernova G2 750W | Acer Predator XB271HUBMIPRZ | Optoma Uhd60 + Kingpin 90" | Denon Avr-X3600H | Dali Zensor 5 x2 | Dali Oberon on-wall x2 | Dali Zensor Vokal | Aragon Alto4wall x4| XTZ 99 W12.16 |

Permalänk
Medlem

enda nummret som går att ringa är ju detta 020-14 000 15, det är då man får prata med en kvinnoröst.
som säger välkommen till microsoft produkt aktivering och så vidare tryck 1 om du är hemanvändare eller 2 om du är företagare, trycker så klart 1 och går vidare då vill hon ha mitt installations id.
Sen vill hon att jag ska knappa in den första siffergruppen som består av 5 st siffror av totalt 20st, Det enda hon då kan sägga efter att man har knappat in dom första 5 siffrorna är tyvär uppfattades inte alla siffror, det är hit jag kommer och inte ett steg längre,,,,, blir det samma för dig??

Permalänk
Medlem
Skrivet av sokar:

windows spärras efter visst antal ominstallationer

Seriöst?
Hur många gånger rör det sig om?

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

oj jag kan inte komma ihåg riktigt. sen jag köpte operativsystemet kanske 6-9 gånger

Permalänk
Medlem
Skrivet av joche_87:

oj jag kan inte komma ihåg riktigt. sen jag köpte operativsystemet kanske 6-9 gånger

Har du omaktiverat Windows med den automatiska tjänsten så många gånger? Ja, då kan det ju finnas risk att nyckeln är förbrukad, bäst att försöka prata med någon på MS då...

Jag aktiverade mitt igår kväll utan problem men det var "bara" för andra eller tredje gången.

Permalänk
Medlem

tja det blir så när man spelar mycket och lär ha det senaste, sen kanske datorn har virus och då blir det en formatering,

Permalänk
Skrivet av joche_87:

enda nummret som går att ringa är ju detta 020-14 000 15, det är då man får prata med en kvinnoröst.
som säger välkommen till microsoft produkt aktivering och så vidare tryck 1 om du är hemanvändare eller 2 om du är företagare, trycker så klart 1 och går vidare då vill hon ha mitt installations id.
Sen vill hon att jag ska knappa in den första siffergruppen som består av 5 st siffror av totalt 20st, Det enda hon då kan sägga efter att man har knappat in dom första 5 siffrorna är tyvär uppfattades inte alla siffror, det är hit jag kommer och inte ett steg längre,,,,, blir det samma för dig??

Jag aktiverade en Vista-installation natten mellan torsdag och fredag och det fungerade bra då.
För du trycker väll # efter de första fem siffrorna?

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joche_87:

tja det blir så när man spelar mycket och lär ha det senaste, sen kanske datorn har virus och då blir det en formatering,

En ren ominstallation skall aktiveras helt automatiskt. Det är när man byter moderkort och eventuellt hårddisk och grafikkort den inte klarar det. Har också för mig att man bara har ett antal sådana omaktiveringar bundet till en nyckel.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av joche_87:

Om siffrorna inte uppfattas så tyder det snarast på att du har ett fel i dtmf generatorn i den telefon du använder eller dålig telefonförbindelse i allmänhet, jag har iofs aldrig hört det meddelandet själv, men datorn som svarar förväntar sig vissa toner som den tolkar till siffror, är det fel toner eller brus/knaster avbrott o sånt så uppfattas inte koden, prova att ringa från en bra störfri telefon och inte via ip telefon eller mobil.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

ja jag har ju bytt moderkort, hårddiskar som jag kör i raid 0, ramminne,
men om man bara har ett antal sådana omaktiveringar bundet till en nyckel är ju bara tok.
Måste ju gå att få tag på dom så att dom för aktivera koden igen, dom kan ju inte vägra göra det.
Ska försöka igen med att ringa,,, ja jag tryckte # efter de första fem siffrorna men ska det vara så att det är fel ton eller något,,,, ska pröva från en annan telefon nu.

Permalänk
Rekordmedlem

Om automatiken inte funkar så ska du efter det kunna få kontakt med en männsklig tjänsts, jag har iofs aldrig behövt komma dit själv eftersom jag lyckats via automatiken, men så står det ju iallafall på ms sidan om aktiveringstjänsten
http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows7/activate-windows-...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

har prövat på en annan perssons telefon och det funkar inte. man kan trycka 1 i slutet av samtalet och få prata med en telefonist på engelska.

Permalänk
Medlem

Nu vart det riktigt, jag fick skriva in en jävla massa nummer på telefonen och kom fram, var 9 st gånger man skulle skriva olika nummer, i vilket fall så säger hon efter en korekt inmatning att det inte går att verifiera min produkt ID jävla fitta,,,,, så irriterad

Permalänk
Medlem

Senast jag utförde. Så fungerade det efter jag hade varit inne på MS egna sida och verifierat. Därefter fungerade automatisk talsvar. I tillägg i Firefox har jag något som heter windows activation technologies
http://support.microsoft.com/kb/971033

Permalänk
Medlem

allt jag har är uppdaterat, inget krånglar

Permalänk
Medlem

har prövat att ringa och skriva in alla siffror igen men hon säger fortfarander att det inte går att verifiera min produkt ID

Permalänk
Medlem

var in på MS sida hjälp och support, kom till supportalternativ där man skulle skriva in sitt produkt ID, gör det och får det hära,,,,,
"Det produkt-ID som du har angett har slutat gälla. Ange ett annat produkt-ID eller välj ett annat supportalternativ"

Permalänk
Medlem

Man kan ju ändra sin produkt nyckel kan det hjälpa tro??

Permalänk
Medlem

Hittar inte sidan där man kan se om ens nyckel är riktig. Kanske det triggar igång. För det var så jag gjorde för att ens kunna få tillgång till telefon tjänsten. Det krånglade sist jag utförde aktivering

Jäkla letande på en väldigt dålig hemsida.
http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows/help/genuine/what-...

Tryck på validera. Nu kommer du till en annan sida. Välj hämta och sedan installera programmet. Därefter följ instruktionerna som visas på skärmen.
Nu kommer din Windows produkt att kontrolleras om den är äkta.

Permalänk
Medlem

jag håller med det är en så väldigt svår sida att hitta på, nu klickade jag på din länk och valider nu, så fick jag det hära från dom

"Eftersom Windows som installerats på datorn är äkta kan du utnyttja säkerheten, tillförlitligheten och skyddet som det ger"

?????????? men varför funkar det då inte att aktivera licensen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Seriöst?
Hur många gånger rör det sig om?

vet inte så noga men när jag hade sturl med mitt nya mobo så fick installera om win ett par ggr när jag bytte mellan nya å gamla
men runt 4-5 installationer gissar jag på att man kan göra innan de sätter stop

Visa signatur

Fractal Design Define S | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7 7700k @ 4.8GHz | Noctua NH-D15 | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | OCZ SSD Vertex3 120GB | Intel 330 120GB | Seagate Desktop 3TB | EVGA Supernova G2 750W | Acer Predator XB271HUBMIPRZ | Optoma Uhd60 + Kingpin 90" | Denon Avr-X3600H | Dali Zensor 5 x2 | Dali Oberon on-wall x2 | Dali Zensor Vokal | Aragon Alto4wall x4| XTZ 99 W12.16 |