Android-pirater tvingar spelutvecklare att släppa Dead Trigger gratis

Permalänk
Medlem

Tycker även titeln på denna nyheten är lite väl aggressiv, att en spelutvecklare hävdar att pirat kopieringen är det som får det att gå dåligt har väl aldrig automatiskt gjort detta sant och titeln antyder att detta påståendet skulle vara just det.

Tror detta antingen uttalande antingen är pga att de sålt 90% av alla exemplar de kommer sälja för pengar och nu vill ha lite gratis publicitet när de går in för att ge bort spelet mot reklam pengar till alla de som aldrig skulle betala för det eller att de lider av "det är aldrig mitt fel" syndromet.

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk

Pirates: 1
Developers: 0

yeeeey!

Visa signatur

DreamLighter has spoken...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

Om folk inte betalar för den så är det väl helt naturligt att de inte får betalt?

Sedan är det väl en fråga om intellekt också. Om jag pungar ut miljontals kronor på ett projekt med syfte att få in tillräckligt med betalt för att kunna ha swimmingpöl på tomten så är det väl snarare jag som är dum i huvudet om jag väljer en distributionskanal där det är svårt att få in pengar?

Sedan tycker jag inte mer eller mindre synd om folk för att de lagt ut X antal kronor på ett projekt. Har någon tvingat dem att lägga ut de här pengarna under pistolhot eller varför är det synd om den?

Om jag pungar ut en miljon på trisslotter och bara får tillbaka hälften, är det synd om mig då?

Det förändrar ju inte det faktum att en bra produkt också ska kunna vara lönsam. Hur mycket en produkt kopieras är inte alltför relevant utan att produkten ska vara lönsam och företaget/personerna bakom inte går back.

Permalänk
Medlem

Djuplodande journalistik det här.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av DreamLighter:

Pirates: 1
Developers: 0

yeeeey!

Yey indeed...
En anledning för mig att lägga ner utvecklingen av det jag pysslar med. Man gör ingen vinst på det i alla fall.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Det förändrar ju inte det faktum att en bra produkt också ska kunna vara lönsam. Hur mycket en produkt kopieras är inte alltför relevant utan att produkten ska vara lönsam och företaget/personerna bakom inte går back.

Ditt resonemang förutsätter att det finns något slags index på hur bra en produkt är och inte, och det gör det inte, det är helt subjektivt.

Ditt resonemang rättfärdigar dessutom följande: Jag investerar hela Tysklands BNP i min produkt, säljer den för 50Kr styck, gnäller sedan för att jag går back.

Bara för att jag är oförmögen att hitts ett "sweet spot"-pris på min produkt och därför går back, så ska jag ha rätt att gorma och klaga på piratkopieringen?

Nej, det håller inte. Det fungerar inte så.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Jävligt tråkigt att höra.
Att pirata spel för flera hundra kronor kan jag förstå, men en dollar..?
Kan folk verkligen inte betala sju kronor för ett spel nuförtiden?

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansonite:

Jävligt tråkigt att höra.
Att pirata spel för flera hundra kronor kan jag förstå, men en dollar..?
Kan folk verkligen inte betala sju kronor för ett spel nuförtiden?

En stor del av dem som köper "mobilspel" är troligen minderåriga. Minderåriga har oftast inte tillgång till eget bankkort eller dylikt, utan blir tvungna att be någon annan köpa spelet åt dem. Då är det såklart enklare att ladda ner spelet olagligt.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7 5800X3D | Radeon RX 7900 XTX | 32GB DDR4 | Arch Linux
Laptop: Ryzen 5 5600H | Nvidia RTX 3050 | 16GB DDR4 | Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gnejs:

Play tillåter inte att en App går från Free till Paid så då får de lägga upp en ny version av spelet och börja på 0 downloads.

Jo men det spelar ingen roll. Gratisreklamen har redan kickat in och gjort sitt.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ditt resonemang förutsätter att det finns något slags index på hur bra en produkt är och inte, och det gör det inte, det är helt subjektivt.

Ditt resonemang rättfärdigar dessutom följande: Jag investerar hela Tysklands BNP i min produkt, säljer den för 50Kr styck, gnäller sedan för att jag går back.

Bara för att jag är oförmögen att hitts ett "sweet spot"-pris på min produkt och därför går back, så ska jag ha rätt att gorma och klaga på piratkopieringen?

Läst flera av dinna inlägg i denna tråd, diggar allt du säger samt hur du lägger upp det
Perfekt läsning nu innan man går hem från jobbet.

Permalänk

Folk som inte är villiga att köpa en app för 7 kr lär adblocka appens reklam ifall den vore gratis ändå. Samt cracka alla tillägg som går att köpa i appen. Så jag ser inte precis att det skulle vara en bra lösning på priatkopierngsproblemet :/

Permalänk
Avstängd

Jag har aldrig köpt några appar och kommer aldrig att göra det.
Men inte heller har jag piratkopierat något, och kommer heller inte att göra det.

Tråkigt att folk ska piratkopiera. Lite förståeligt när spelen kostar 699 kr, men tråkigt att folk gör det när spel kostar 7 kr.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ozzed:

Det är så märkligt att samma personer som hävdar sig vara för upphovsskapare och distributionsföretag i någon sorts övertygelse om att marknaden är bra och behöver skyddas, samtidigt inte inser att det som händer med musiker och andra upphovsskapare idag som inte kan sälja sina produkter är att just marknaden säger att deras arbete inte är hållbart ekonomiskt.

Ditt resonemang är sunt. Som i många andra debatter så finns det argument för båda sidor, av varierande kvalité, men de som argumenterar enligt linjen att det är en sorts "rättighet" att få betalt för sitt arbete även om marknaden säger att den inte vill betala tillräckligt mycket för det för att den ska vara lönsam är bara en implikationspil ifrån en uppenbart absurd situation. Du påvisar det tydligt med exemplet med Tysklands BNP.

"Hur ska man få betalt om folk laddar hem ens musik gratis?" - uppenbarligen är musik inte längre en fysisk produkt (LP/kassett/CD) som i sig har ett värde (iom att vara svårkopierad), så affärsmodellen måste förändras. Det är en grundläggande ekonomisk sanning. Man kan försöka lagstadga bort det, men det har aldrig lyckats tidigare i historien (tryckpress, vävstolar, kassettband).

För mer insikt i ämnet kan man läsa om de ekonomiska begreppen scarcity och det som gör att internet förändrar marknaden: artificial scarcity.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Om ett spel är bra så betalar folk, så enkelt är det. Även om skit inte kostar mer än 7 kr så är det fortfarande skit...

När föddes du? Tror du på fullaste allvar att ens 70% betalar för sig när dom tankat det pirat och tycker spelet är bra?

Har någon tankat ner ett spel pirat och det funkar bra så kommer inte många alls betala för sig bara för att "stödja utvecklaren".

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem

Tvingar? "Spelutvecklare väljer att släppa dead trigger gratis till android" skulle jag skriva det. De tror helt enkelt att de kommer tjäna mer på att ha in-game köpen och i stället släppa spelet gratis än att ta betalt för spelet och ha allt i spelet gratis. Är själva spelet gratis öppnar det upp för en massa spelare som aldrig rör betal-appar och aldrig skulle höra talas om spelet. Nu spelar de spelet, ser reklam (om de väljer att ha med det) och kanske till och med köper in-game saker om spelet är bra och de fastnar för det. Att de ens övervägde att både ha kostnad på själva spelet och på in-game saker är bara löjligt. Ingen vill köpa ett spel för att sen spela det och få ännu mer kostnader slängda på sig.

Det handlar inte om tvång. De ser helt enkelt att man tjänar bättre på gratisappar med reklam och köp av in-game material än på att ta betalt för appen. Att skylla på piratkopiering är bara löjligt då man fortfarande skulle tjäna bättre på gratisappar även om piratkopiering inte existerade. Felet folk gör när de ska beräkna "skadorna" av piratkopieringen är att de räknar med att alla som har laddat ner filen illegalt skulle ha köpt den om det inte gick att ladda ner den. Precis lika dumt som att anta att allt som blev stulet skulle köpas om det inte gick att stjäla, även om piratkopiering/stöld också är en extremt dålig liknelse.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

När föddes du? Tror du på fullaste allvar att ens 70% betalar för sig när dom tankat det pirat och tycker spelet är bra?

Har någon tankat ner ett spel pirat och det funkar bra så kommer inte många alls betala för sig bara för att "stödja utvecklaren".

Jag tror det måste bli mycket mycket enklare att göra mikrobetalningar och helst nåt standardiserat sätt. Det finns många opensource program jag velat stödja med en peng bara för sakens skull men pga min egna lathet har det inte blivit av. Det är säkert enkelt i flera fall men där jag inte känner till det.
Har varken iphone/android så jag talar främst om PCprogram.

Permalänk
Medlem

Det är precis där problemet är "velat stödja" eller "tänkte stödja" som folk lutar sig mot hela tiden.

Saken är den att det idag finns så hur många helst playthroughs, recensioner och first impressions (för att inte tala inbjudningar till beta) ute på nätet att argumentet om att "jag laddar bara ner spelet för att testa först" inte längre är hållbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandborste:

Sant så sant. Men hur ofta köper folk ett spel dem redan piratat?

Känner väldigt många som gjort det. Tankar ner ett spel lite fort och testar det sedan om man tycker det är kul så kan man ju köpa det så man har det för alltid, sedan köper dem oftast uppföljarna direkt också. Spel är väldigt olika från person till person, en person kanske hatar ett spel som fått 9/10 och älskar ett som har 3/10 och då kan det ju kännas rätt onödigt att köpa det 9/10 spelet för mycket pengar. Vet att det finns Demon till vissa spel men oftast finns det inte ett bra sätt att testa ett spel innan man köper det och jag tror att det oftast är där som Piraterna kommer in.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför man "piratkopierar" ett spel för 7 spänn? Jag har köpt flera spel för 7 spänn till mobilen. Är ju skillnad med pc-spel för flera hundra kronor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SolidReactor:

Läst flera av dinna inlägg i denna tråd, diggar allt du säger samt hur du lägger upp det
Perfekt läsning nu innan man går hem från jobbet.

Tack. Jag har deltagit i otaliga debatter om upphovsrätt ur olika perspektiv, och de som tycker att piratkopiering är en bra ursäkt att ta till om man inte lyckas sälja sin produkt har alltid ett antal grundläggande fel i sin argumentation.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

.., En fotograf får inte ett öre när det säljs skrivarpapper, canvas eller fotopapper som kan användas för att göra helt lagliga kopior på fotografens verk som personen inte ens har köpt. Jag får ju helt lagligt plocka vilken bild jag vill från internet och skriva ut den precis hur stort jag vill och hänga det på väggen här hemma. Upphovsrättsmannen får inte ett öre och har inte rätt till ett öre. Köper jag en skiva och vill göra en kopia att ha i bilen ska däremot Per Gessle ha dubbelt betalt. Mycket märkligt är det.

Jag, som kreativ själ, har inga problem med hur upphovsrätten ser ut i grunden. Det är alla konstiga tillägg från gnälliga, bakåtsträvande och makthungriga lobbyorganisationer som är fel.

Vad får dig att tro att du får ta någon ananas bild och använda den som du vill ? Anledningen varför det är lagligt att kopiera musik är just tack vara kassett-avgiften.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phz:

Det är så märkligt att samma personer som hävdar sig vara för upphovsskapare och distributionsföretag i någon sorts övertygelse om att marknaden är bra och behöver skyddas, samtidigt inte inser att det som händer med musiker och andra upphovsskapare idag som inte kan sälja sina produkter är att just marknaden säger att deras arbete inte är hållbart ekonomiskt.

Ditt resonemang är sunt. Som i många andra debatter så finns det argument för båda sidor, av varierande kvalité, men de som argumenterar enligt linjen att det är en sorts "rättighet" att få betalt för sitt arbete även om marknaden säger att den inte vill betala tillräckligt mycket för det för att den ska vara lönsam är bara en implikationspil ifrån en uppenbart absurd situation. Du påvisar det tydligt med exemplet med Tysklands BNP.

"Hur ska man få betalt om folk laddar hem ens musik gratis?" - uppenbarligen är musik inte längre en fysisk produkt (LP/kassett/CD) som i sig har ett värde (iom att vara svårkopierad), så affärsmodellen måste förändras. Det är en grundläggande ekonomisk sanning. Man kan försöka lagstadga bort det, men det har aldrig lyckats tidigare i historien (tryckpress, vävstolar, kassettband).

För mer insikt i ämnet kan man läsa om de ekonomiska begreppen scarcity och det som gör att internet förändrar marknaden: artificial scarcity.

Det är där i problematiken ligger nästan helt och hållet. Folk förstår inte att det är orimligt att skaparna av något som i teorin, och praktiken, kan kopieras ett oändligt antal gånger tycker sig ha "rätt" till tillräckliga inkomster för att betala deras boende, eller vad den nu kan vara. Men det är ju så vansinning absurt.

Det är samma resonemang som om jag flyttar till en etagevåning i centrala stockholm, som, låt oss säga kostar 25 000Kr i månaden att hyra. Eftersom jag nu jobbar som vaktmästare och tjänar 17 000Kr, säger vi, så är alltså min abetsgivare en ond jävel som förstör för mig eftersom jag, oavsett vilket yrke jag väljer, och oavsett hur jag sköter mitt jobb, minsann ska ha rätt att tjäna såpass mycket att jag har råd med hyra och mat etc.

Men så fungerar det ju inte. Jag fattar inte att folk är så jävla korkade (rent ut sagt) att de sväljer lögnen om att man som skapare av något skall ha rätt till tillräckliga inkomster för att det skall mostvara en vanlig månadslön minst. Det GÅR ju inte... Jag kan bara inte fatta hur de tänker.

Och deras matematiker borde gå om grundskolan eller sluta ljuga. Jag säljer ett album för 1500Kr... EN person kanske köper det. Men oj då... Jag som räknat med att minst 2000 pers skulle köpa... Jag som är så BRA... varför har ingen köpt? Hm... det måste vara piratkopieringen... få se nu.... Det är attlså 1999 personer som har mitt album, enligt mina beräkningar... 1999 X 2000 = 3 998 000Kr... Jag har alltså FÖRLORAT nästan FYRA MILJONER på de satans snåljåpar som kopierar min musik fast de borde ha köpt... Tänk... 4 mille... Det kan man göra mycket för... Oj Oj så stor skada jag lidit nu... av piratkopieringen.

Visa signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av DarkOoze:

Vad får dig att tro att du får ta någon ananas bild och använda den som du vill ? Anledningen varför det är lagligt att kopiera musik är just tack vara kassett-avgiften.

Därför att det är så lagen är skriven. Det är fritt fram att avbilda andras fotografiska verk för privat bruk. Tror du mig inte kan du läsa lag (1960:729) om upphovsrätt till litterära och konstnärliga verk §12. Det är fritt fram att framställa enskilda kopior av fotografier för privat bruk.

Kassettavgiften kom för att musikindustrin är girig. Hade samma regler gällt generellt för alla verk hade det varit avgift på papper, canvas, dansskor, lera, målarfärg, färgpennor, skrivarbläck, trä och så vidare. Det var lagligt att göra egna, privata kopior innan kassettavgiften infördes. Första versionen av dagens kassettavgift, kassettskatten, dök upp först 1985.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Därför att det är så lagen är skriven. Det är fritt fram att avbilda andras fotografiska verk för privat bruk. Tror du mig inte kan du läsa lag (1960:729) om upphovsrätt till litterära och konstnärliga verk §12. Det är fritt fram att framställa enskilda kopior av fotografier för privat bruk.

Kassettavgiften kom för att musikindustrin är girig. Hade samma regler gällt generellt för alla verk hade det varit avgift på papper, canvas, dansskor, lera, målarfärg, färgpennor, skrivarbläck, trä och så vidare. Det var lagligt att göra egna, privata kopior innan kassettavgiften infördes. Första versionen av dagens kassettavgift, kassettskatten, dök upp först 1985.

Det riktigt äckliga med kasettavgiften är ju att den är uskiljningslös. Om jag köper en blank DVD för att lagra mina semesterbilder på så ger jag lik förbannat pengar till Per Gessle fast jag hatar hans musik. Visst, då kan "avregistrera" dig på något krångligt vis men det är inte värt mödan då det inte är särskillt många kronor per person det handlar om. Men principen får mig endå att vilja kräkas.

Visa signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Ozzed:

Det riktigt äckliga med kasettavgiften är ju att den är uskiljningslös. Om jag köper en blank DVD för att lagra mina semesterbilder på så ger jag lik förbannat pengar till Per Gessle fast jag hatar hans musik. Visst, då kan "avregistrera" dig på något krångligt vis men det är inte värt mödan då det inte är särskillt många kronor per person det handlar om. Men principen får mig endå att vilja kräkas.

Jag räknade lite på det och hade jag köpt nu hade jag betalat in ett par hundra kronor till Copy Sweden för mina externa hårddiskar. De innehåller exakt noll privatkopior. Däremot innehåller de massa av mina egna verk i form av film och bilder plus massa skolarbeten och annat junk. Förstår inte alls varför Per Gessle ska ha pengar för mina backupper. Det var väl ok för blanka videoband och kassettband eftersom de till 99 % använder till just privatkopiering men nu är det bara löjligt.

För att slippa kassettavgiften måste du registrera dig som professionell vilket betyder att du behöver visa att du tjänar massa pengar på ditt kreativa skapande. Det är få som lyckas med det och jag vet många professionella fotografer som inte orkar bry sig för det är för krångligt och istället betalar hundratals kronor till Copy Sweden så Per Gessle ska få sin pool.

Tur att det kommer bli självreglerande i musikindustrin förr eller senare. De stora skivbolagen erbjuder en tjänst som inte är värd så mycket längre. Förr var den viktig då de hade tillgång till inspelningsutrustning, studiotekniker, producenter och distributionskanaler. Nu kan vem som helst fixa egen studio för ett par tusenlappar hemma och musiken kan mastras av någon på andra sidan jorden av någon som kör det som extraknäck. Distributionen sköts gratis över internet. Det är det skivbolagen slås för, sin egen överlevnad, inte för artisterna för skivbolagen har inte så stort intresse av artisterna och deras pengar, skivbolagen bryr sig bara om sina egna pengar.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Sunkigt PR-jippo för att sälja "in-game shizzle" för överpriser..

Permalänk
Skrivet av Pantern1337:

Jag förstår inte varför man "piratkopierar" ett spel för 7 spänn? Jag har köpt flera spel för 7 spänn till mobilen. Är ju skillnad med pc-spel för flera hundra kronor.

Ja, och inte minst i kvalité...
Fortfarande väldigt löjligt att kopiera spel för några kronors skull, antar att de gör de för en princips skull, annars tycker jag riktigt synd om dem...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Uppenbarligen träffade jag en öm tå, men tycker du inte att din öppning var lite tveksam ändå?

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Inaktiv

har svårt å se att folk snålar med 7kr, nonetheless.. lite tråkigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Uppenbarligen träffade jag en öm tå, men tycker du inte att din öppning var lite tveksam ändå?

Bry dig inte. Det är standard med personangrepp när man har slut på argument här på Sweclockers forum. Det verkar bara vara ett fåtal personer som klarar av att låta bli.

Visa signatur