360-kontroll till PC, ska jag köra på trådlös?

Permalänk
Medlem

360-kontroll till PC, ska jag köra på trådlös?

Är lite sugen på att köpa en handkontroll till datorn, och då känns 360s ganska rätt, men ska jag köpa en trådad eller trådlös?

Det som oroar mig är att jag har för mig att jag läst om krångel med vissa speltitlar när man har en trådlös jmf med trådad, är detta något att oroa sig för, och vilka spel gäller det då? Finns det något annat att tänka på, förutom priset & att batterierna kan dö?

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Skrivet av illusi0n:

Är lite sugen på att köpa en handkontroll till datorn, och då känns 360s ganska rätt, men ska jag köpa en trådad eller trådlös?

Det som oroar mig är att jag har för mig att jag läst om krångel med vissa speltitlar när man har en trådlös jmf med trådad, är detta något att oroa sig för, och vilka spel gäller det då? Finns det något annat att tänka på, förutom priset & att batterierna kan dö?

Jag kör på trådlös och har inte känt av några problem, funkar kanon.
Men i ärlighetens namn så kunde jag lika gärna kört trådbunden, för hur ofta sitter man typ 3m från sin datorskärm?:D

Visa signatur

Corsair 650D | ASUS Corsshair V Formula | AMD FX-8150 "Bulldozer" @ 4,0 GHz | Corsair H100 + 4 Corsair SP High Performance 120mm | MSI GTX 580 Lightning extreme Twin Frozr III | 8GB Corsair Dominator 1600MHz | Corsair AX 850W | Corsair Force 3 series 120gb | 2x OCZ - Agility 3 12gb | Benq G2750 | Benq G2420HD | Corsair K90 | Mionix Naos 5000

CITERA FÖR SVAR!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Osterberg1985:

Jag kör på trådlös och har inte känt av några problem, funkar kanon.
Men i ärlighetens namn så kunde jag lika gärna kört trådbunden, för hur ofta sitter man typ 3m från sin datorskärm?:D

Skönt att höra.

Anledningen till att jag vill ha trådlös är att jag tycker det ser snyggare ut, jag vill minimera antalet kablar som går kors och tvärs och riskerar att slå ner diverse öppna dryckesbehållare, och så känns det skönare helt enkelt.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

Jag har en trådad och sladden är lite irriterande. Men å andra sidan är det skönt att slippa ladda batterierna.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem

Jag är ganska sugen på att köpa en och använda den till min HTPC! Går ganska bra till XBMC:) Snygga kontroller(:

Permalänk

Kör själv med trådad och det funkar klockrent. Sladden är ju dock väldigt lång men kan man stuva undan den på ett någorlunda bra sätt så är det inget att bråka om. Den med sladd är ju billigare desutom.

Permalänk
Medlem

Trådlös funkar kanon! Dock så behöver du köpa en X360 wireless adapter för cirka 100kr. Använder "Play and charge" så behöver inte oroa mig för batterier.

Visa signatur

| i5 2500k | MSI P67A-GD55 REV B3 | 8GB Corsair XMS3 Vengeance 1600mhz | Asus GTX 1070ti | Corsair GS 800W | Fractal Design Define R4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av medstud:

Jag har en trådad och sladden är lite irriterande. Men å andra sidan är det skönt att slippa ladda batterierna.

Ja, för mig som oftast kommer sitta nära datorn kommer 3m sladd nog vara lite irriterande. Där fick jag en till anledning, som jag inte ens tänkt på. Hur många timmars spelande får man ut på ett par batterier?

Skrivet av =ezco=:

Kör själv med trådad och det funkar klockrent. Sladden är ju dock väldigt lång men kan man stuva undan den på ett någorlunda bra sätt så är det inget att bråka om. Den med sladd är ju billigare desutom.

Du har en poäng i att den är billigare, men det är en engångskostnad som jag tror är värd det!

Skrivet av Jepps18:

Trådlös funkar kanon! Dock så behöver du köpa en X360 wireless adapter för cirka 100kr. Använder "Play and charge" så behöver inte oroa mig för batterier.

Har inte ens en xbox, så får köpa en trådlös 360-dosa för PC. Eller vad tänker du på?

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

Själv föredrar jag trådlös kontroll, har datorn 2 meter ifrån TVn så med surroundsystemet, TVn och en Xbox 360-kontroll blir det riktigt trevligt att sitta och spela spel. Ska man bara sitta vid skärmen så duger det med sladd, givetvis.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av illusi0n:

Ja, för mig som oftast kommer sitta nära datorn kommer 3m sladd nog vara lite irriterande. Där fick jag en till anledning, som jag inte ens tänkt på. Hur många timmars spelande får man ut på ett par batterier?

Du har en poäng i att den är billigare, men det är en engångskostnad som jag tror är värd det!

Har inte ens en xbox, så får köpa en trådlös 360-dosa för PC. Eller vad tänker du på?

Om du köper en XBOX 360 Wireless Controller for Windows så får du med en mottagare.

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.

Permalänk
Medlem

Trådlös här också. Fungerar hur bra som helst.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Trådad alla dagar i veckan. Mycket bättre respons.
Jag har ändå ett 360 med två (trådlösa) kontroller, men kör sladd till datorn.

Permalänk
Medlem

Själv så använder jag mina PS3 kontroller när jag spelar vissa spel på datorn, och brukar då uppskatta att det fungerar trådlöst, så jag antar att jag skulle tycka likadant gällande 360 kontroller.

Skrivet av Osterberg1985:

Jag kör på trådlös och har inte känt av några problem, funkar kanon.
Men i ärlighetens namn så kunde jag lika gärna kört trådbunden, för hur ofta sitter man typ 3m från sin datorskärm?:D

Det är ju dock inte avståndet till skärmen som avgör om man kan köra med sladd eller inte, utan avståndet till själva datorn och dess uttag. Själv sitter jag ganska nära skärmen (om jag inte kopplar in TVn istället, vilket jag gör ibland), men datorn står 2+ meter bort, så om jag ska koppla in kontrollen med sladd så får jag även använda mig av en förlängningssladd för att den ska nå.

Permalänk
Medlem

Det är bullshit det om responstiden. Microsofts patenterade radioteknologi har en responstid som är <1ms. Den trådade har också <1ms. Dvs nästan omedelbar respons.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kör på trådlös, om du någonsin skaffar en till kontroll så slipper du ju ha två trådade. (behövs bara en mottagare för 4 kontroller).

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Kör trådlös jag med och det fungerar alldeles perfekt. Skulle nog inte köpa trådade i och med att det kräver en väldans massa USB-portar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

Det är bullshit det om responstiden. Microsofts patenterade radioteknologi har en responstid som är <1ms. Den trådade har också <1ms. Dvs nästan omedelbar respons.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har spelat samma spel med båda sorter & märker skillnad, vad än M$ hävdar sen.

Permalänk
Hedersmedlem

Trådlös, utan tvekan. Batteritiden är ändå rätt lång, och det är supernajs att om man har polare med 360 så kan de bara ta med sin kontroller över och ansluta på samma dongel. Sen är det skönt att inte behöva fiffla med sladd till kontrollern varje gång, förutsatt att man har dongeln ikopplad konstant. Skönt att bara kunna greppa kontrollern, luta sig tillbaka och spela.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

Jag har spelat samma spel med båda sorter & märker skillnad, vad än M$ hävdar sen.

Och precis som du så hävdar jag att jag har spelat med båda och märker ingen skillnad alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar! Responstid lär nog inte vara ett problem för mig då jag alltid spelar (inkl fps) med trådlöst tgb & mus! Får bara se så att spelen jag lirar inte laggar alltför mycket så blir det inköp av en trådlös hk.

Lite haalvt OT: någon som har optimeringstips för GTA IV (annat än o byta upp mig från dualcore till quad )?

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem
Skrivet av illusi0n:

Tack för alla svar! Responstid lär nog inte vara ett problem för mig då jag alltid spelar (inkl fps) med trådlöst tgb & mus! Får bara se så att spelen jag lirar inte laggar alltför mycket så blir det inköp av en trådlös hk.

Lite haalvt OT: någon som har optimeringstips för GTA IV (annat än o byta upp mig från dualcore till quad )?

Hehe, märkte själv att GTA IV inte flyter så bra på min C2D E8400 @ 4,05 ghz. Även med ett 7950 som sitter i
Ska dock just nu koppla i nytt moderkort, 3570K och ett 670 och se om det flyter bättre

Permalänk
Medlem

Jag har en trådlös adapter till HTPCn, funkar fint både med en trådlös kontroll och t.ex. en Guitar Hero gitarr för 360.

Använder kontrollen till emulatorer och Street Fighter IV.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

Vart finner man denna adapter alla pratar om? har suttit och letat omkring men finner banne mig ingenting! Vill kunna använda mina trådlösa till datorn Är det någon som vet som även har lust att länka någon sida som säljer en sådan?

Visa signatur

MSI B350 TOMAHAWK | AMD Ryzen 7 1700X 3.8 GHz 20MB | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1070 | PSU | WD Blue 3D NAND SSD 500GB 2.5" | Samsung 960 EVO 250GB |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av filipblom:

Vart finner man denna adapter alla pratar om? har suttit och letat omkring men finner banne mig ingenting! Vill kunna använda mina trådlösa till datorn Är det någon som vet som även har lust att länka någon sida som säljer en sådan?

Microsoft säljer den inte löst, bara bundlat med kontrollern. Men du kan hitta en massa kopior på t.ex. tradera eller eBay, sök typ på "xbox pc reciever" eller liknande.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipblom:

Vart finner man denna adapter alla pratar om? har suttit och letat omkring men finner banne mig ingenting! Vill kunna använda mina trådlösa till datorn Är det någon som vet som även har lust att länka någon sida som säljer en sådan?

Jag köpte min på www.dealextreme.com för 60 spänn typ inkl frakt.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

Hej
Jag har kört trådlöst länge och tycker att det fungerar hur bra som helst. Då kan jag också sitta i soffan och dra över spelet på TV:n om jag skulle ha lust med det.
Kan varmt rekommendera denna tillsammans med en mottagare för PC: http://www.spelbutiken.se/catalog/product/57687-xbox360-contr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av illusi0n:

Är lite sugen på att köpa en handkontroll till datorn, och då känns 360s ganska rätt, men ska jag köpa en trådad eller trådlös?

Det som oroar mig är att jag har för mig att jag läst om krångel med vissa speltitlar när man har en trådlös jmf med trådad, är detta något att oroa sig för, och vilka spel gäller det då? Finns det något annat att tänka på, förutom priset & att batterierna kan dö?

Har själv 2 st X360 kontroller och det funkar jättebra, bara plugga in i datorn och låta Windows sköta all installation på egen hand.
Vad gäller spelen så är det dock inte alla som kan dra nytta av den, men många funkar det på.

Köp när t.ex. CDON har sina reor då kan man med en rabattkod komma undan rätt billigt.
Mer än 200kr exkl. frakt ska du inte behöva ge för den.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Orka hålla på med batterier....kör med trådad. Spelar du inte (ofta) så är det ju bara rulla ihop sladden runt kontrollen och stoppa undan den.

Permalänk
Medlem

Använder trådlös då det blir jobbigt med kabel då jag spelar spel med handkontrollstöd på tvn istället. Blir en jäkligt lång kabel annars.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Megacrash:

Orka hålla på med batterier....kör med trådad. Spelar du inte (ofta) så är det ju bara rulla ihop sladden runt kontrollen och stoppa undan den.

Jag byter hellre batterier med några månaders mellanrum än håller på och fipplar med sladd varje gång det ska spelas. Plus att om man är fler som ska spela så kan polare bara ta med sina trådlösa från sin Xbox och ansluta, istället för att alla ska behöva gå och köpa nya trådade. Gäller även omvänt, jag kan ta med mina kontroller hem till polare som har Xbox.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB