Röstning: Vilket profession kommer du att spela vid release?

Permalänk
Medlem

Röstning: Vilket profession kommer du att spela vid release?

Tjenare, nu när den sista beta-weekend har gått mot sitt slut så skulle det vara kul att se vad folk tänker spela vid release

Permalänk
Medlem

Funderade på guardian först men efter en kompis sa han skulle spela det så funderar jag på engineer eller mesmer(?). Synd bara att jag inte hann prova på den sistnämnda

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk

1. Ranger
2. Thief
3. Elementalist

förut var listan tvärt om men det ändrade sig efter bwe3

EDIT: Ändrade mig igen, tror jag kör guardian som main och sen får jag se vad det blir efter det senare.

Permalänk
Medlem

Jag var säker på mesmer innan jag spelade bwe3(min första bwe) och nu har jag ingen aning...hann bara prova warrior, mesmer, thief , gaurdian och elementalist alla till typ lvl 10. bara för o känna på dom.. och nu har jag ingen aning

Permalänk
Medlem

Jag är faktiskt kluven efter att ha kört Guardian senaste BWE, luter fortfarande åt Engineer men inte lika säker.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Samtliga klasser, sedan sparar jag de 4-5 som varit roligast efter första veckan. Lär bli mest sPvP till att börja med ändå.

Guardian är dock självskriven.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk

Var helt inställd på thief, men blir elementalist. Fan va jag älskar ele. I sPvP och turneringar kommer jag nog däremot att spela 3-4 klasser, thief,ele,engi och warrior. Körde thief i ett par turneringar under helgen och det gick jävligt bra, förväntade mig att det skulle gå kasst i och med alla forumQQ på gw2guru.

Visa signatur

Chassi: Antec 300 | CPU: AMD Phenom II 940 3.7Ghz | Kylning: OCZ Vendetta 2 | Minnen: A-Data 8192MB PC8500 | Moderkort: Gigabyte MA-790GP-DS4H | Grafikkort: MSI GTX 580 | Nätaggregat: Antec NEO 620W

Permalänk
Medlem

Mesmer om de kan fixa alla problem som finns med den klassen.

Permalänk
Medlem

Jag va helt säker på att jag skulle köra elementalist, men så provade jag guardian nu i helgen och det va skitskoj så nu kan jag inte bestämma mig.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

jag hatar guild wars..............fan va svårt det ska vara att bestämma sig för vilken klass man ska köra som main
velat mellan dom flesta nu och fortfarande kvar på ruta 1

Permalänk
Medlem

Ranger då just Archer/Hunter klasser oftast passar mig bäst och det gjorde det visst i GW2 med ^^
Engineer klassen hade alldeles för mycket skit att använda som blev för mycket.

Men kanske blir Guardian för att ens grupp ska bli bra.

Permalänk
Medlem

Norn Ranger, Asura Engineer, Human Thief till att börja med. Så får man se vilken som råkar bli main.
Som sann altaholic kommer jag givetvis fylla alla slots (dock bara 5 vad jag förstår).

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av aniron:

Norn Ranger, Asura Engineer, Human Thief till att börja med. Så får man se vilken som råkar bli main.
Som sann altaholic kommer jag givetvis fylla alla slots (dock bara 5 vad jag förstår).

Om du inte låser upp fler förstås

Permalänk
Medlem

Låter spännande, någon som vill förklara hur dessa professions fungerar? Då det mer låter som klasser än en vanlig profession

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mixe:

Låter spännande, någon som vill förklara hur dessa professions fungerar? Då det mer låter som klasser än en vanlig profession

I klassisk mening är det klasser. Guild Wars använder inte samma vokabulär som t.ex WoW, profession motsvarar klasser och crafting profession motsvarar profession.

Permalänk

Theif och Mesmer var roligast att spela som tycker jag.

Permalänk

Blir: Norn Elementalist, Norn Guardian och Human Mesmer tror jag..

Men även Necro samt Engineer var riktigt roligt så det blir ett svårt val vad man ska ha som main

Permalänk
Medlem

Helt omöjligt att bestämma sig ... kollar youtube och läser lite men blir fan inte klokare..

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cyberz:

Helt omöjligt att bestämma sig ... kollar youtube och läser lite men blir fan inte klokare..

Jag var tvungen att prova på och känna på allihop innan jag kunde bestämma mig :/ Jag är ändå inte helt säker

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

Jag var tvungen att prova på och känna på allihop innan jag kunde bestämma mig :/ Jag är ändå inte helt säker

har jag med gjort.... vart med i alla betor. vet att elementalist vill jag inte köra..

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cyberz:

har jag med gjort.... vart med i alla betor. vet att elementalist vill jag inte köra..

Jag kommer nog skapa chars för fem olika det första jag gör, sen avgöra vilken av dem som får bli main med tiden

Permalänk

Av det jag hunnit testa i Betan så Warrior, med Engineer som andrahandsval.

Funderar på om jag ska ta det jag tyckte var krångligast bara för att få ut mer av spelet Isf, mesmer eller necro.

Permalänk
Medlem

Lirade Mesmer hela betan och hade hur kul som helst, annars Elementalist

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

Av det jag hunnit testa i Betan så Warrior, med Engineer som andrahandsval.

Funderar på om jag ska ta det jag tyckte var krångligast bara för att få ut mer av spelet Isf, mesmer eller necro.

Haha, kommer ha både en mesmer och en necro som klasser-man-sett-andra-äga-med-men-man-aldrig-klarat-själv reserv alts. Förmodligen engineer (main), warrior, theif, mesmer, necro. Necron kommer vara en Sylvari fårstås

Elementalist, ranger och guardian bortrationerar jag - Både mesmer o necro finner jag mer intressanta än elem, warrior får duga som en komprimiss mellan ranger och guardian.

Permalänk
Medlem

Kommer försöka mig på Mesmer.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk

Alltid kört warrior så det blir det i Gw2

Visa signatur

Chassi: Define R4 Nätdel: NZXT HALE 90 80+Gold 1000W CPU: Intel i7 3820 Mobo: Msi x79 gd-45(8d) GPU: Gtx 590 Minne: Kingston 16GB 1600MHz SSD:Intel 520 Helt vattenkyld Ek watercooling

Permalänk
Medlem

Min förhoppning är att hitta ett par lirare som vill spela 5v5 turneringar.
Jag anpassar mig gärna till "gruppens bästa" och spelar den klass som kompletterar de andra bäst.

Valde därför "osäker".

Visa signatur

-- ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING -- Gainward GeForce RTX 2080 8GB Phoenix GS -- Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB -- Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance -- Samsung 860 EVO 1TB -- AOC 24" AGON AG241QX QHD 144Hz --

Permalänk
Medlem

Bump bump :>

Permalänk
Medlem

Asura eller Sylvari Engineer blir det, mesmer eller necro som alt.

Permalänk
Medlem

asura warr

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP