Permalänk

Ingen signal från GTX 670

Hej.

Fick hem mitt Gigabyte GTX 670 OC WF idag och precis efter jag satt i allt och startar så får jag ingen bild på skärmen. Har testat att koppla om, byta PCIe port osv. Fläktarna på grafikkortet snurrar och allt ser bra ut förutom att jag inte får ngn bild. Är det defekt eller kan det vara ngt annat t.ex RAM?

Tacksam för svar, pallar verkligen inte skicka tillbaks till CDON.

//Christian

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du kommer säkert tycka att det här låter jättedumt men jag får höra sånt här väldigt ofta från kunder som köpt nya grafikkort eller datorer från oss(jobbar i en datorbutik) och så ringer de och klagar på att de inte får någon bild på sin dator, och så har de stoppat in skärmkabeln i moderkortet istället för grafikkortet. Dubbelkolla det! Får intrycket av att du vet vad du gör dock så det är troligtvis inte det som är problemet i det här fallet.

Har du kopplat in den externa PCI-E-strömförsörjningen från nätagget ordentligt? Vad har du för nätagg?

Ta gärna bild.

Permalänk
Skrivet av Ninjaflipp:

Du kommer säkert tycka att det här låter jättedumt men jag får höra sånt här väldigt ofta från kunder som köpt nya grafikkort eller datorer från oss(jobbar i en datorbutik) och så ringer de och klagar på att de inte får någon bild på sin dator, och så har de stoppat in skärmkabeln i moderkortet istället för grafikkortet. Dubbelkolla det! Får intrycket av att du vet vad du gör dock så det är troligtvis inte det som är problemet i det här fallet.

Har du kopplat in den externa PCI-E-strömförsörjningen från nätagget ordentligt? Vad har du för nätagg?

Ta gärna bild.

Har kopplat i alla ström kablar från nätagget till graffet. Har ett Corsair TX650.

Testade med det gamla kortet GTX 275 och får fortfarande ingen bild... Då kan det inte vara grafikrelaterat?

Permalänk
Skrivet av fluff3n:

Har kopplat i alla ström kablar från nätagget till graffet. Har ett Corsair TX650.

Testade med det gamla kortet GTX 275 och får fortfarande ingen bild... Då kan det inte vara grafikrelaterat?

Koppla in skärmen till grafikkortet inte mobot.

Permalänk
Skrivet av kaffepulver:

Koppla in skärmen till grafikkortet inte mobot.

Har ingen inbyggd grafikkrets.

Permalänk
Medlem

Testat med bara en ram sticka i åt gången och kolla om det fungerar?

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Evolve | Moderkort: Asus Matx | SSD: Crucial m4 128Gb, Samsung 256Gb | CPU: Intel Core I5 9600k | Kylning:Noctuna NH-U12S | Ram: Corsair Vengeance 16GB | GPU: Gigabyte 2080ti | PSU: Corsair RM750 80+ Gold | Skärm: 27GL| Lur: Motorola Edge 30 Pro

Citera för respons!

Permalänk

Testade att byta plats på RAM minnena och nu funkar det, tack förhjälpen alla

Permalänk
Medlem

Jag har ett liknande problem, dock så fungerar det när jag kopplar i PCI-E x4 slotten. Det kan inte vara RAM-relaterat då eller? Jag har kört kortet i x4 nu i 2 veckor ungefär utan problem, men jag vill ju ha det i x16 slotten så klart!

Visa signatur

CPU: I5-2500K @ 4.4Ghz GPU: GTX670 Ram: 8GB Ram 1600Mhz 9-9-9-24