Permalänk
Medlem

Tips ang. fläktar

Tjenare, jag bytte nyligen ut min Schythe Mugen 2 CPU kylare mot en Corsair H70. När jag gjorde detta så har det uppstått en del problem med temperaturer på övriga komponenter i datorn (förmodligen för att jag lånade en av chassits utblås fläktar till H70'n eftersom jag hade en för lite).

Jag körde då med 2st Noctua NF-12 på fullt blås på kylaren. Men eftersom det gjorde att övriga tempar vart lite högre så har jag satt dit en av H70ns original fläktar istället och nu är allt frid och fröjd.

Och nu till frågan/problemet, Orginal fläktarna till H70'n låter rätt illa och jag skulle vilja veta vad man kan skaffa för andra fläktar som levererar lika bra kylning fast drar ner på ljudnivån. Hela mitt datorbygge har jag försökt att enbart använda komponenter som väsnas så lite som möjligt eftersom silence is the key for mig =).

Funderade på om man skulle köpa en till Noctua fläkt bara, men ärligt talat så känns det inte riktigt som att den håller måttet för denna typ av kylning. Chassi fläkt visst, men känns som att det är för lite tryck i dem för att kyla processorn, speciellt då den är klockad.

/MvH Johan

Visa signatur

dIZT_90

Permalänk
Medlem

Två Gentle Typhoon 1850 RPM använder jag på min H50, fungerar fint! Har du ingen fläktstyrning så finns dom med lägre RPM också.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

satt just och kikade på dessa, http://www.inet.se/produkt/5321910/cougar-vortex-120mm-pwm-cf...
Cougar Vortex, låg dB och bra flöde. Någon som testat dessa?

Visa signatur

dIZT_90